Autojen vikojen ratkaisuthread

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
En tiedä autoista(kaan) vittujakaan ja nyt toi pihalla oleva pösö 407 1,8 vm vissiin 2007 päätti vaan aamulla olla lähtemättä käyntiin. Avaimesta kun kääntää niin pyörittää kyllä ihan normaalisti ja sähköt toimii, muttei hurahda käyntiin. Ei edes lupaile. Veisin huoltoon, mut ei jaksa työntää. Onko mitään tehtävissä tuossa pihassa, siis jotain perusjuttuja mitä vois tarkistaa vai pitääkö tässä tilata hinausauto, et saa ton pajalle?
 
En tiedä autoista(kaan) vittujakaan ja nyt toi pihalla oleva pösö 407 1,8 vm vissiin 2007 päätti vaan aamulla olla lähtemättä käyntiin. Avaimesta kun kääntää niin pyörittää kyllä ihan normaalisti ja sähköt toimii, muttei hurahda käyntiin. Ei edes lupaile. Veisin huoltoon, mut ei jaksa työntää. Onko mitään tehtävissä tuossa pihassa, siis jotain perusjuttuja mitä vois tarkistaa vai pitääkö tässä tilata hinausauto, et saa ton pajalle?

Oliko kova pakkanen?
 
Olisko bensapumpun hätäkatkaisin menny päälle? Tai sitten polttoaineensyöttö ei pelaa... Luonnistuuko auton sulakkeiden katsominen? Jos luonaa,niin tsekkaa kaikki missä lukee"engine control","electronic parts" ja "fuel pump".
http://www.club-peugeot.com/forum/index.php?topic=4761.0
...olisikin mukavaa jos olisi tuo melkolailla kaikein helpoin vaihtoehto. Jos tuo keli ei muutu aivan hirveäksi niin ryömin tuonne pihalle tänään tutkimaan asiaa. Onneksi ei ole kiireellistä autontarvetta( koputtelee puuta samalla rystysillään). Kiitoksia vinkeistä, laitetaan raporttia kun/ jos asia selkenee.
 
Ei varsinaisesti auton vika, mutta siihen liittyvä kuitenkin. Lämpötolpasta laukeaa vikavirtasuoja kun piuhan laittaa autoon kiinni. Lämmittimen johto on vaihdettu, ei vaikutusta. Kokeiltu myös kahdessa eri tolpassa joissa molemmissa sama homma, eli tuskin tolpassakaan vika. Mistä voi johtua?
 
Jos sulla on sisätilanlämppäri sekä lohkolämppäri, niin kytke haaroittimesta toinen irti jolloin saat ainakin rajattua sitä missä vika on. Mulla oli samanlaista vikaa, yleismittarilla mittailtiin johtojen olevan ok. Vaihdoin kärvähtäneen lohkolämppärin ja epäilyttävän haaroittimen jonka jälkeen pelitti hetken kunnes taas pimeni. En ole nyt jaksanut selvittää vikaa, vaan ajellut ilman lohkista. Autojenhalaajille tiedoksi, kyseessä on ehtoopuolella oleva -88 corolla ettei tarvi turhaan huolestua kuluttavista kylmäkäynnistyksistä.
 
Auton pistokeessa on jäätä/lunta? Sulaa kun virta alkaa kulkemaan ja laukaisee vikavirran.
 
Perkeleen prelude (-92) alkoi eilisestä alkaen näyttämään abs valoa :curs:..

Pitäis varmaan saada vikakoodit luettua.

Vittuuuuuu!!
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mikähän xantiaan tuli kun kytkin meni yht'äkkiä rikki. Kytkimen alusta jonkin verran kytkin löysä( heiluu ylös alas eikä mitään tuntoa) ja lopusta normaalin tuntoinen tai ehkä hivenen raskaampi ja koneen ollessa käynnissä kytkin pohjassa moottorista kuuluu vinkunaa. 1.8 kone kyseessä
 
Mikähän xantiaan tuli kun kytkin meni yht'äkkiä rikki. Kytkimen alusta jonkin verran kytkin löysä( heiluu ylös alas eikä mitään tuntoa) ja lopusta normaalin tuntoinen tai ehkä hivenen raskaampi ja koneen ollessa käynnissä kytkin pohjassa moottorista kuuluu vinkunaa. 1.8 kone kyseessä

Joskus tutulla oli ranskalainen auto, josta kytkin levisi yhtäkkiä, syynä oli painelaakerin rikkoutuminen. Mutta jonkin aikaa sitä ennen oli polkimessa alkanut tuntua tärinää ja kytkimen pohjassa ollessa kuului vinkunaa.
 
No niin asioista jotain tietävät... Seat Cordoba -02 (ajettu 170 tkm) alkoi temppuilemaan ja yhtenä aamuna tyhjäkäynti oli yhtä tasaista menoa kuin kaatumatautisella trampoliinilla. Tyhjäkäynnilla auto sammui jos ei antanut kaasua ~2000 rpm ja pitänyt siellä vähän aikaa. Ajossa kun sitten painoi kytkimen pohjaan ja löysäsi kaasun niin auto sammui (= kiva kaupunkiajossa!). Tuota kesti parikymmentä kilometriä kunnes auto sitten yhtäkkiä alkoi käymään tasaisesti ja muutenkin toimimaan ilman mitään ongelmia. Tosin kun käynti parani niin moottorin vikavalo syttyi...

Eipä muuta kuin piuha kiinni autoon ja kompuutteri antoi seuraavanlaista vikakoodilistaa:
Koodi:
16684     -Satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatko havaittu
             -katkonainen

16685     -Sylinteri 1 Sytytyskatko havaittu
             -katkonainen

16686     -Sylinteri 2 Sytytyskatko havaittu
             -katkonainen

16825     -Polttoainesäiliön tuuletusjärjestelmä; virheellinen virtaus
             -jatkuva

Eli mitäpä tuolle osaisi itse tehdä vai onko parempi tukea paikallista korjaamoa? Auto huollettu about 2 tkm sitten jolloin vaihdettiin mm. tulpat...

Edittiä... Näyttäisi siltä että tuo 16825 koodi viittaisi mahdollisesti rikkinäiseen N80 venttiilliin (mikä ja missä lieneekään), mutta entäpä nuo sytyskatkot?
 
Noni öljysormet.. taas tarviis avuton neuvoja, ku ei nää autot kestä.

Pari viikkoa sitten ajaessa alkoi haisemaan palanut ja samantien meni jarrut. Eli jarruttaakseni autoa jouduin polkaisemaan polkimet ihan pohjaan asti. Eikä silloinkaan pysähtyny kunnolla. Ajoin auton parkkiin ja muutaman tunnin päästä kun lähdin ajamaan niin avot, ei hajua ja jarrut toimi taas täysin normaalisti, ja niin toimii edelleen. Mutta tänään alkoi hitaassa vauhdissa vinkumaan.. ilmeisesti jarrupalat? Kannattaako mennä näyttämään korjaamolle? Meinaan että jos siellä on jotain pikku vikaa nyt jonka pystyis korjaa suht halvalla ennenku hajoaa jotain isompaa? Vai onko jarrutussysteemi rakennettu sillä tavalla? Onko siellä jotain tiivisteitä jotka kannattais vaihtaa ennenku ne menee paskaks ja hajottaa jotain muuta? Mäntiä ja semmosia? En siis tiedä, kunhan heitä päästä.

Kiitos avusta jo etukäteen. Autona siis Astra 98.
 
Noni öljysormet.. taas tarviis avuton neuvoja, ku ei nää autot kestä.

Pari viikkoa sitten ajaessa alkoi haisemaan palanut ja samantien meni jarrut. Eli jarruttaakseni autoa jouduin polkaisemaan polkimet ihan pohjaan asti. Eikä silloinkaan pysähtyny kunnolla. Ajoin auton parkkiin ja muutaman tunnin päästä kun lähdin ajamaan niin avot, ei hajua ja jarrut toimi taas täysin normaalisti, ja niin toimii edelleen. Mutta tänään alkoi hitaassa vauhdissa vinkumaan.. ilmeisesti jarrupalat? Kannattaako mennä näyttämään korjaamolle? Meinaan että jos siellä on jotain pikku vikaa nyt jonka pystyis korjaa suht halvalla ennenku hajoaa jotain isompaa? Vai onko jarrutussysteemi rakennettu sillä tavalla? Onko siellä jotain tiivisteitä jotka kannattais vaihtaa ennenku ne menee paskaks ja hajottaa jotain muuta? Mäntiä ja semmosia? En siis tiedä, kunhan heitä päästä.

Kiitos avusta jo etukäteen. Autona siis Astra 98.

Jos vaikka kattoisit ne jarrupalat että onko pintaa jäljellä. Voi olla ettei oo pintaa enää jäljellä ja jarrutat tällähetkellä niin että jarrulevyjä puristaa raudat.. Kohta häviää jarrut kokonaan jos näin on.
 
Ei varsinaisesti auton vika, mutta siihen liittyvä kuitenkin. Lämpötolpasta laukeaa vikavirtasuoja kun piuhan laittaa autoon kiinni. Lämmittimen johto on vaihdettu, ei vaikutusta. Kokeiltu myös kahdessa eri tolpassa joissa molemmissa sama homma, eli tuskin tolpassakaan vika. Mistä voi johtua?
Tää muuten selvis. Avasin konepellin eräs kaunis päivä tutustuakseni defan johtoihin tarkemmin ja huomasin, että lämppäriin menevä piuha oli irronnut pistokkeestaan. Sinällään ei varmaan selitä tuota vikavirtasuojan laukeamista, mutta oisko tuohon piuhan päähän päässyt kosteutta ja paskaa, joka sitten aiheutti oikosulun tai muuta vastaavaa.

Putsasin piuhan pään sekä pistokkeen, yhdistin piuhan lämppäriin ja taas toimii. Luultavasti tuo on ollut pidemmän aikaa irti, sillä kyseessä on öljypohjan lämmittävä säteilylämmitin ja nyt tuo päästää lämmityksen jälkeen erikoisen tuoksun tuulettimista heti käynnistämisen jälkeen. Tätä ei ennen ollut, eli luultavasti vasta nyt tuo lämmitin toimii...
 
No niin asioista jotain tietävät... Seat Cordoba -02 (ajettu 170 tkm) alkoi temppuilemaan ja yhtenä aamuna tyhjäkäynti oli yhtä tasaista menoa kuin kaatumatautisella trampoliinilla. Tyhjäkäynnilla auto sammui jos ei antanut kaasua ~2000 rpm ja pitänyt siellä vähän aikaa. Ajossa kun sitten painoi kytkimen pohjaan ja löysäsi kaasun niin auto sammui (= kiva kaupunkiajossa!). Tuota kesti parikymmentä kilometriä kunnes auto sitten yhtäkkiä alkoi käymään tasaisesti ja muutenkin toimimaan ilman mitään ongelmia. Tosin kun käynti parani niin moottorin vikavalo syttyi...

Eipä muuta kuin piuha kiinni autoon ja kompuutteri antoi seuraavanlaista vikakoodilistaa:
Koodi:
16684     -Satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatko havaittu
             -katkonainen

16685     -Sylinteri 1 Sytytyskatko havaittu
             -katkonainen

16686     -Sylinteri 2 Sytytyskatko havaittu
             -katkonainen

16825     -Polttoainesäiliön tuuletusjärjestelmä; virheellinen virtaus
             -jatkuva

Eli mitäpä tuolle osaisi itse tehdä vai onko parempi tukea paikallista korjaamoa? Auto huollettu about 2 tkm sitten jolloin vaihdettiin mm. tulpat...

Edittiä... Näyttäisi siltä että tuo 16825 koodi viittaisi mahdollisesti rikkinäiseen N80 venttiilliin (mikä ja missä lieneekään), mutta entäpä nuo sytyskatkot?

Kyllä ihan ekana tarkistaisin ne surullisen kuuluisat puolat joita ainakin samanikäisissä konsernin muissa vehkeissä vaihdellaan erittäin paljon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom