No niin asioista jotain tietävät... Seat Cordoba -02 (ajettu 170 tkm) alkoi temppuilemaan ja yhtenä aamuna tyhjäkäynti oli yhtä tasaista menoa kuin kaatumatautisella trampoliinilla. Tyhjäkäynnilla auto sammui jos ei antanut kaasua ~2000 rpm ja pitänyt siellä vähän aikaa. Ajossa kun sitten painoi kytkimen pohjaan ja löysäsi kaasun niin auto sammui (= kiva kaupunkiajossa!). Tuota kesti parikymmentä kilometriä kunnes auto sitten yhtäkkiä alkoi käymään tasaisesti ja muutenkin toimimaan ilman mitään ongelmia. Tosin kun käynti parani niin moottorin vikavalo syttyi...
Eipä muuta kuin piuha kiinni autoon ja kompuutteri antoi seuraavanlaista vikakoodilistaa:
Koodi:
16684 -Satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatko havaittu
-katkonainen
16685 -Sylinteri 1 Sytytyskatko havaittu
-katkonainen
16686 -Sylinteri 2 Sytytyskatko havaittu
-katkonainen
16825 -Polttoainesäiliön tuuletusjärjestelmä; virheellinen virtaus
-jatkuva
Eli mitäpä tuolle osaisi itse tehdä vai onko parempi tukea paikallista korjaamoa? Auto huollettu about 2 tkm sitten jolloin vaihdettiin mm. tulpat...
Edittiä... Näyttäisi siltä että tuo 16825 koodi viittaisi mahdollisesti rikkinäiseen N80 venttiilliin (mikä ja missä lieneekään), mutta entäpä nuo sytyskatkot?