Autoilua - Nissan 200SX

No mutta kyllä tolla kelpaa baanata :rock:

Älä nyt hyvä mies innostu liikaa virittämään. Hyvä sporttinen auto, älä nyt vaan laita sitä paskaks.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pertti 123 sanoi:
Älä nyt hyvä mies innostu liikaa virittämään.
Höpö höpö, virittäminen kannattaa aina! Varsinkin tbo-autossa lisähevoset on idioottimaisen helppoja ja halpoja vapareihin verrattuna.

Nimim. Rosteriputkea odotellessa... ;)
 
Mitkäs on ton auton seuraavat arvot?

1. 0-100 km/h
2. huippu nop.
3. varttimaili
4. max teho
5. max vääntö
6. ym. mitä keksit

Voi olla että löytyy tästä tredistä, mutta ei jaksa kaivaa, sorry ;)

EDIT: vaadin sisäkuvia autosta!!!
 
Pertti 123 sanoi:
Mitkäs on ton auton seuraavat arvot?

1. 0-100 km/h
2. huippu nop.
3. varttimaili
4. max teho
5. max vääntö
6. ym. mitä keksit

Voi olla että löytyy tästä tredistä, mutta ei jaksa kaivaa, sorry ;)

EDIT: vaadin sisäkuvia autosta!!!

Taitaa olla suunnilleen

1. 7.1s
2. 235 kmh
3. ~15s
4. 170hv
5. Oisko luokkaa 250Nm

Turre voi korjata jos on suuria heittoja jossakii.
 
hieno peli! itse ottaisin ton alkuperäisen spoilerin pois ensimmäiseksi
 
Mr.Kynis sanoi:
Taitaa olla suunnilleen

1. 7.1s
2. 235 kmh
3. ~15s
4. 170hv
5. Oisko luokkaa 250Nm

S13 arvot on noin suunnilleen
1. 7.5 (7.9 TM:n testissä)
2. 220 (mittarinopeutta -97 ajoin 235 eli todellista varmaankin hieman alle 220)
3. ~16 ??? ei tullut kyllä koskaan kokeiltua...
4. 169 @6400
5. 224 @4000
 
Force sanoi:
Mitkäs vanteet ole Turre meinannut hommata?

Vaihtoehtoja ei ole yhtään liikaa, kun on 4x114.3 jako, ET pitäisi olla lähemmäs 30 kuin 35 noin "läskissä" korissa ja leveyttäkin saisi olla sen 7.5", takana mielummin 8". Tuppaa kaikki vanteet olemaan about 7.0" / ET 38 koossa tai ei ollenkaan, jotkut jopa ET 42 - ei sellasia kehtaa alle laittaa.

Ulkonäön puolesta on paria vaihtoehtoa pyörinyt, tossa kuvaa:

Rial Daytona

Alessio Vittoria

Lisäksi Alession Advanti-sarjan graffiittisävytetyt vanteet on ihan hyvän näköisiä.

Noita Alessioita jopa saa suht sopivilla arvoilla (7.5" / ET 38) mutta Rial on poissuljettu kun ei sitä ole sopivassa koossa.
 
foobari sanoi:
Höpö höpö, virittäminen kannattaa aina! Varsinkin tbo-autossa lisähevoset on idioottimaisen helppoja ja halpoja vapareihin verrattuna.

Nimim. Rosteriputkea odotellessa... ;)

Totta, siinä missä koko putkiston uusimisella saadaan vapariin muutama hevosvoima, voi tbo-koneessa pistää nollan perään.

+200hp on porukka saanut 200:siinsa näemmä putkiston vaihdolla ja kenties pienellä lastun modauksella.

Mikäs kaara sulla foobari oli, civic type r vai oonko ihan väärässä?
 
tenu sanoi:
hieno peli! itse ottaisin ton alkuperäisen spoilerin pois ensimmäiseksi

Lähteekin siitä kesäkuun alkuviikoilla, kun auto menee maalaamoon. Syy miksi menee maalaamoon, on nimittäin se että spoileri vaihtuu Imprezan spoileriin, joka on aikalailla vastaava, mutta spoilerin ja takaluukun väliin jää ilmaa noin 5cm ja on muodoltaan kaarevampi ja pyöreämpi - sopii pirun hyvin koriin mitä oon mallaillut.

Tuo on nimittäin sen lisäksi että on ruma, niin altis keräämään kosteutta alleen tuo alkuperänen spoileri - sen takia 90% kakssatasista onkin takaluukku ruosteessa...
 
turre101 sanoi:
Totta, siinä missä koko putkiston uusimisella saadaan vapariin muutama hevosvoima, voi tbo-koneessa pistää nollan perään.

+200hp on porukka saanut 200:siinsa näemmä putkiston vaihdolla ja kenties pienellä lastun modauksella.

Mikäs kaara sulla foobari oli, civic type r vai oonko ihan väärässä?

Joo '04 Type-R on alla. MPM-Performancen Simota intake on jo upgradettu, ja saman putiikin putki on tulossa. Noilla modeilla on muuten vakio-ärrästä dynottu jopa +20hp, todella raju tehonnousu vaparissa. Tykkään kyllä tosta koslasta ihan hulluna, jotenkin just sopivan rujo. Moni muukin ns. sporttikaaran omistaja on joutunut yllättymään ruman puhelinkopin rääkäistessä ohi. :D


09_mpm.jpg
 
Kas, mä oon eläny vääräuskosena että Type R olisi ahdettu peli sekin. Mutta siinä tapauksessa nuo teholukemat ton kokoisesta motista on entistä vakuuttavammat. ;)

Tässä muuten pari kuvaa lisää tolla avaimenperä-kameralla napattuna, eli pieni shotti ohjaamosta, btw, kuvassa näkyvä mittari on myöskin MPM-Performancesta, Autogaugen ahtomittari sinisellä EL-valaistuksella, laatutavaraa myy tuo firma:

Ohjaamo

ja sitten tuli rakenneltu vapaapäivänä lasikuidusta takakonttia, kyllä, jokaisessa autossa (vai kuskissa?) on jotain amista... :rolleyes: Kuidutin lasikuidusta tuollaisen kotelontekeleen tuota takapenkkiä ja takaiskunvaimentimien koteloita vasten että tuli kaikki muodot käyttöön ja istui napakasti.

Lasikuitua
 
turre101 sanoi:
Kas, mä oon eläny vääräuskosena että Type R olisi ahdettu peli sekin. Mutta siinä tapauksessa nuo teholukemat ton kokoisesta motista on entistä vakuuttavammat. ;)

Turboissa on oma viehätyksensä, kuin myös kireissä vapareissä. Menee vähän klassiseen äiti-tytär -osastoon kumpi on sitten loppupeleissä hauskempi. Mutta samaa mieltä kyllä kanssasi, 2-litran kiekujasta 210-220hp (200hp vakio) on aika kivasti, varsinkin varustettuna vielä erittäin käyttökelpoisella alakierrosalueellakin. Varsinainen hupi tosin ymmärrettävästi rajoittuu hyvinkin tiukasti 6000-8250rpm alueelle.

turre101 sanoi:
kyllä, jokaisessa autossa (vai kuskissa?) on jotain amista... :rolleyes:
Hahhah, sanos muuta! :D

Tässä ne omat tulevat amishkseni:
http://www.mpm-performance.com/Videot/still_1.AVI
http://www.mpm-performance.com/Videot/driveby_1.AVI

CTRCB_iso.jpg
 
Kerrotkos turre, että mikä noista mun kysymyksiin tulleista vastauksista on oikea (ne suoritus arvot)

On muuten sisältä tosi siisti ton kuvan perusteellla, kuin suoraan uunista.

PS: kunnia tehtävä teille kaikille AMIKSILLE :D :

Löytäsittekö sivustoja, jossa olis Toyota Avensiksen ulkonäköön, tehoihin, alustaan ym. liittyviä modauksia. On meinaan niin perus japsi perhe auto, ettei varmaan hirveesti löydy mitään. Mut niin ko jos on tiedossa jotain sivustoja ym.
 
Pertti 123 sanoi:
PS: kunnia tehtävä teille kaikille AMIKSILLE :D :

Löytäsittekö sivustoja, jossa olis Toyota Avensiksen ulkonäköön, tehoihin, alustaan ym. liittyviä modauksia.

Kyllähän tollekin jotain tuuninkia löytyy, ehkä tosin enemmän vain ulkonäöllistä.

Blazespeediltä näyttäis jotain olevan: http://www.blazespeed.com/tuot2_1.html

bo_avensis.jpg
 
Pertti 123 sanoi:
Kerrotkos turre, että mikä noista mun kysymyksiin tulleista vastauksista on oikea (ne suoritus arvot)

No mä en itsekään oikein voi tietää mitkä nyt on oikeat arvot, mutta kyseisen mallin autokerho kertoisi seuraavaa nimenomaan tälle S13 mallille (1.8T), ehkäpä näihin arvoihin luottaisin eniten koska ovat tietääkseni käytännössä testattuja. Tässä jotain poimintoja taulukosta:

Teho: 169hv / 6400rpm
Vääntö: 224Nm / 4000rpm
Omapaino: 1260kg
Voimansiirto: Takaveto, 5-vaiht. manuaali-laatikko.
0-400m: ei tiedossa vakioauton osalta.
0-100km/h: 7.5s
Huiput: 220km/h
 
On muuten ton Nissanin penkit kyllä yllättävän perheauto maiset,mutta kyllä niissä ihan hyvä on istua,vaikka eivät ulkonäöllä säväytä..

Yhdellä tutulla oli tollanen peli,tai on varmaan vieläkin..Meikäläinen,kun istu kyytin luulin,että peli on ihan vakio,mutta kaveri ei kertonu,että siinä on +260hp..rykäs ihan hyvin penkkiin,kun turbo tuli mukaan,vakiona tuskin on mitään älytöntä piikkiä tehoissa?
 
foobari sanoi:
tässä ne omat tulevat amishkseni:

Hyvältä näyttää, ei kyllä liikaa vaimennusta löydy tosta putkistosta. Mitäs on läpimitta? :)

Mullekin on suunnitelma-asteella 3" rosteriputkisto turbolta taakse saakka, yhdellä 500mm ja yhdellä 250mm vaimentajalla, lisäksi sellainen rosterinen putkenpää joka vaimentaa osaltaan meteliä. Rahat vaan puuttuu, lompakko huutaa hoosiannaa kun pitäis ostaa vanteita ja vielä putkiakin - kun ei oo rahaa tankkiakaan täyttää. ;)

Ei pirulainen, nyt vasta huomasin turre sun soittimen. Sanoisinko et "siul on miun maku!" :D

Kas, niinpäs onki. Toi oli paitsi yksi halvimmista, niin mun silmälle parhaan näköinen soitin minkä löysin noita selaillessani ennen kun hankin, yksinkertanen ja hillityn tyylitelty, mukavasti alumiini-tyyliin tehty tuo paneeli. Ainoa turhan teinix-homma on ne Sonylle ominaiset "XPLÖD!!" tekstit mitkä rullaa näytössä kun on soitin pois päältä. :david:

Käytössäkin ihan toimivaksi osoittautunut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom