Autoilua - Nissan 200SX

turre101 sanoi:
Tässä muuten pari kuvaa lisää tolla avaimenperä-kameralla napattuna, eli pieni shotti ohjaamosta, btw, kuvassa näkyvä mittari on myöskin MPM-Performancesta, Autogaugen ahtomittari sinisellä EL-valaistuksella, laatutavaraa myy tuo firma:

Ohjaamo

Sitten vaan kisarattia, kisapedaaleita ja uutta vaihdekepinnuppia tilaamaan. ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Swat sanoi:
On muuten ton Nissanin penkit kyllä yllättävän perheauto maiset,mutta kyllä niissä ihan hyvä on istua,vaikka eivät ulkonäöllä säväytä..

Yhdellä tutulla oli tollanen peli,tai on varmaan vieläkin..Meikäläinen,kun istu kyytin luulin,että peli on ihan vakio,mutta kaveri ei kertonu,että siinä on +260hp..rykäs ihan hyvin penkkiin,kun turbo tuli mukaan,vakiona tuskin on mitään älytöntä piikkiä tehoissa?

No onhan penkkeihin jotain "sporttisuutta" koitettu kait saada, mutta totta on ainakin se että sivuttaistukea niistä ei löydy, saisivat olla edes hitusen enemmän "kuppimaiset", mutkassa saa roikkua seinissä kiinni ja ohjata toisella kädellä. :D

Ei tuossa vakiona mitään pahempaa piikkiä tunnu, turbo lähtee pikkuhiljaa mukaan jo ennen 3000rpm ja vetää kunnolla jo 3500-4000 kohdilla, täysillä paineilla. (en nyt faktaksi vanno, en oo mittaria niin tarkkaan tuijottanut)

Sittenhän se muuttuu kun porukat vaihtele noihin isompaa puhallinta, niin heräilee pahimmillaan vasta 4500-5000rpm tienoilla..
 
turre101 sanoi:
Hyvältä näyttää, ei kyllä liikaa vaimennusta löydy tosta putkistosta. Mitäs on läpimitta? :)
Kokonaan kiillotettu 2.5" rosteriputkisto, 140mm kannu, 4" pää, erikseen kiinnittettävä lisäkartio jos haluaa ääniä vaimeammiksi. Miksi ihmeessä? :D


turre101 sanoi:
Mullekin on suunnitelma-asteella 3" rosteriputkisto turbolta taakse saakka, yhdellä 500mm ja yhdellä 250mm vaimentajalla, lisäksi sellainen rosterinen putkenpää joka vaimentaa osaltaan meteliä. Rahat vaan puuttuu, lompakko huutaa hoosiannaa kun pitäis ostaa vanteita ja vielä putkiakin - kun ei oo rahaa tankkiakaan täyttää. ;)
Hyvät suunnitelmat sulla! Ja hitto vähän sama itsellä, pitäis tuota itse autoakin maksaa vielä pitkään, no jätin ilmastoinnin pois kompensoimaan virien rahantarvetta. Prioriteetit siis kunnossa. :rolleyes:


turre101 sanoi:
Toi oli paitsi yksi halvimmista, niin mun silmälle parhaan näköinen soitin minkä löysin noita selaillessani ennen kun hankin, yksinkertanen ja hillityn tyylitelty, mukavasti alumiini-tyyliin tehty tuo paneeli. Ainoa turhan teinix-homma on ne Sonylle ominaiset "XPLÖD!!" tekstit mitkä rullaa näytössä kun on soitin pois päältä. :david:
Käytössäkin ihan toimivaksi osoittautunut.
Samat kriteerit oli itsellä, Saksasta tilattuna kuluineen 179e. Ja samaan rahaan saa noitten mainostekstien lisäksi über-hienon "Motion Blade"- levyejektointimekaniikan, lol!
 
turre101 sanoi:
No onhan penkkeihin jotain "sporttisuutta" koitettu kait saada, mutta totta on ainakin se että sivuttaistukea niistä ei löydy, saisivat olla edes hitusen enemmän "kuppimaiset", mutkassa saa roikkua seinissä kiinni ja ohjata toisella kädellä. :D

Ei tuossa vakiona mitään pahempaa piikkiä tunnu, turbo lähtee pikkuhiljaa mukaan jo ennen 3000rpm ja vetää kunnolla jo 3500-4000 kohdilla, täysillä paineilla. (en nyt faktaksi vanno, en oo mittaria niin tarkkaan tuijottanut)

Sittenhän se muuttuu kun porukat vaihtele noihin isompaa puhallinta, niin heräilee pahimmillaan vasta 4500-5000rpm tienoilla..


No onhan se sitten hyvä,jos ei penkit ole niin hirveät kupit,niin niihin mahtuu paremmin istumaan,kun rupee selässä olemaan kokoa reilusti..

No tuning penkit momot ym.. on kyllä auttamattomasti liian kapiat bodarille,vaikka kokoa ei niin hirveästi oliskaan....

Kaverilla on välikoppa escortissa tollaset kupit,ja niissä saa kyllä istua silleen kun olis penkkipaita päällä,vaikka ei mulla mikään iso selkä olekaan..
 
turre101 sanoi:
No mä en itsekään oikein voi tietää mitkä nyt on oikeat arvot, mutta kyseisen mallin autokerho kertoisi seuraavaa nimenomaan tälle S13 mallille (1.8T), ehkäpä näihin arvoihin luottaisin eniten koska ovat tietääkseni käytännössä testattuja. Tässä jotain poimintoja taulukosta:

Teho: 169hv / 6400rpm
Vääntö: 224Nm / 4000rpm
Omapaino: 1260kg
Voimansiirto: Takaveto, 5-vaiht. manuaali-laatikko.
0-400m: ei tiedossa vakioauton osalta.
0-100km/h: 7.5s
Huiput: 220km/h


Kyllä noi on ihan tehtaan arvot, ei käytännössä testatut. Esim. 0-100 rykäisy tolla autolla vakiona 7.5 sekuntiin vaatii jo todella hyvän lähdön. Itse joskus kellottelin 0-100 aikoja vakiolla ja keskiarvo oli muistaakseni jotain luokkaa 7.8 sec (käsiajanotolla, heittoa muutama kymmenys suuntaansa mutta tasoittuu jonkin verran kun testidataa on tarpeeksi). 220 se kyllä kulkee, riittävällä suoralla ehkä ylikin. Nämä perustuvat siis omaan kokemukseen, ei mutuun tai essonbaariin.
 
foobari sanoi:
Kokonaan kiillotettu 2.5" rosteriputkisto, 140mm kannu, 4" pää, erikseen kiinnittettävä lisäkartio jos haluaa ääniä vaimeammiksi. Miksi ihmeessä? :D

Aika ison osan siitä metelistä ilmeisesti tekee se, jos putken pää jää virheellisesti puskurin alle (kumisee sisällä) tai sitten vaimentimen jälkeen ei ole riittävää ulostuloputkea, jos pärinät tulee vaimentimelta suoraan pihalle on ääni aikamoisen räkäinen. Näin siis ihan mutuna mitä muut ovat puhuneet...

Hyvät suunnitelmat sulla! Ja hitto vähän sama itsellä, pitäis tuota itse autoakin maksaa vielä pitkään, no jätin ilmastoinnin pois kompensoimaan virien rahantarvetta. Prioriteetit siis kunnossa. :rolleyes:

Joo, kun itse saisin 500-600 EUR hintaan tuon paketin alle asennettuna, niin sikäli houkuttelisi kovasti. Mutta rahaa ei kyllä voi tyhjästä repiä.. Mäkin saan tuota autoa itseään pulittaa vielä melkeinpä kaksi vuotta, no, ehkä 1.5 hyvällä tuurilla. Sitä jää aina tilistä juuri sen verran, että voi velkojen lyhennyksen lisäksi ostaa jonkin palikan lisää, tankata autoa seuraavaan tiliin asti ja hyvällä tuurilla elää vielä elämääkin. :lol2:

Samat kriteerit oli itsellä, Saksasta tilattuna kuluineen 179e. Ja samaan rahaan saa noitten mainostekstien lisäksi über-hienon "Motion Blade"- levyejektointimekaniikan, lol!

Muuten, aika turhaan tilasit Saksasta. Itse hain nimittäin tuon Eerikinkadulta Helsingistä hintaan 175 EUR, suoraan hyllystä. Ja liikkeen nimihän oli Hifikrug. :) Joo, mainostavat että on hieno liukuva läppä jolla voi estää heijastuksen yöpimeällä, just juu. :david:
 
turre101 sanoi:
Ainoa turhan teinix-homma on ne Sonylle ominaiset "XPLÖD!!" tekstit mitkä rullaa näytössä kun on soitin pois päältä. :david:
Jos sitä demo-modea tarkoitit, niin sen saa pois/päälle painamalla SEL + 4 silloin kun soitin on pois päältä.
 
foobari sanoi:
Jos sitä demo-modea tarkoitit, niin sen saa pois/päälle painamalla SEL + 4 silloin kun soitin on pois päältä.

Totta tosiaan, kiitti vinkistä! :)
 
Fatso sanoi:
Tää vois kiinnostaa type-r omistajia, satuin törmäämään etsiessäni imusarjaa fordiin tuommoseen type-r viri imusarjaan.. tuo paikka on aika edullinen ainakin jenkki imusarjoissaan.

http://www.professional-products.com/imports.htm

dyno: http://www.professional-products.com/Honda 59000 Dyno Flyer.pdf

Kannattaa vaan suhtautua todella suurella varauksella noihin valmistajien omiin lupauksiin tai dynosheetteihin. Esim. eräässä puolueettomassa dynotestissä (Richard Holdener: How To Build Honda Horsepower) verrattiin lukuisia viriosia, mm. imusarjoja dynotestein ja lähes kaikki todellisuudessa antoivat vähemmän tehoa kuin Hondan vakio-imusarja (joka reippailumalleissa on erittäin hyvin suunniteltu jo tehtaalla). Lisäksi, tuo imusarja ei käy näihin nykyisiin K20A2-moottorisiin Type-R:iin, vaan vanhempikoppaisiin hyvin harvinaisiin B-sarjan moottoreilla oleviin kärryihin.
 
Muillakin näkyy olevan autokuumetta näin keväällä. Itsellä on Volvo V50 T5 tilauksessa, 220 hv, 1450 kg, joten luulisi sen johonkin lähtevän. Harmi kun tulee vasta syyskuussa.
 
Andree sanoi:
Asiahan ei mulle sinänsä kuulu, mutta kannattaisi varmaan pari kertaa miettiä ennenkuin ostat kyseisen auton. Eihän autossa sinänsä vikaa ole, varmasti übercool ajella luu pihalla pitkin kaupunkia, ja ottaa purkkapilluja kyytiin...
Tohon maksaa sitten varaosat aivan helvetisti. Kaverilla hajos turbo tollasesta vehkeestä, ja pelkästään se ois maksanu aivan törkeesti.

Sitten se toinen puoli: Niinkun jo sanoin, tollasella on varmaan kiva ajaa toukokuusta elokuulle, mutta muuna aikana ei ajaminen mahda mitään herkkua olla. Takapotku ja helvetisti löylyä, ei ole talvella mikään paras mahdollinen yhdistelmä. Muutenkin käytännöllisyys mahtaa olla aika kaukana tossa vehkeessä...Mutta sinähän sillä ajasit, en minä...

Ensinnäkin turbot maksaa kaikkiin autoihin !
Toiseksi takapotku on talvella erittäin mukava ajaa varsinkin jos löytyy vielä sitä taitoa, ja jos ei löydy niin ajamalla sitä saa.
Niin ja kolmanneksi ei tuossa kyllä minun mielestä helvetisti löylyä ole ;)
 
turre101 sanoi:
Mä olen hieronut tällä hetkellä kauppoja hintaan 12.500 EUR....

Turbo 200sx nipponeita saa kyllä huomattavasti halvemmalla, hinnat pyörii yleensä siinä 7k - 10k euron paikkeilla riippuen.

Autona ihan "mukava" omasta mielestäni, itse tykkään eritoten "jaetusta" tilasta.
 
sporteme sanoi:
Muillakin näkyy olevan autokuumetta näin keväällä. Itsellä on Volvo V50 T5 tilauksessa, 220 hv, 1450 kg, joten luulisi sen johonkin lähtevän. Harmi kun tulee vasta syyskuussa.

Muista sitten raportoida kokemukset tänne.
Voisi toi T5 farkkuna kiinnostaa - ainakin vertailuksi nykyiseen autoon, jonka päivitettyyn versioon luultavasti taas kuitenkin päädyn - 2 vuoden päästä kun nykyinen liisari umpeutuu, tuolloin viimeisetkin lastentaudit luulisi olevan uudesta mallista kitketty ;)
 
S225T, sullahan oli A4, eikö? Onko "firma-liisinki" vai oletko ihan siis itse liisannut sen? Mites tuo liisaus yleensä toimii?
 
xjussix sanoi:
S225T, sullahan oli A4, eikö? Onko "firma-liisinki" vai oletko ihan siis itse liisannut sen? Mites tuo liisaus yleensä toimii?

Firman leasing. Perusolettamushan noissa sopimuksissa on 3v/60000 mk, josta ylittäviltä kilometreiltä maksetaan sitten ylimääräistä. Jotkut käyttäjät joutuu siitä maksamaan itse, jotkut ei.
Käyttäjällehän on melkein sama millä tapaa firma sen auton hoitaa (ja moni ei siihen toki voi vaikuttaakaan, isommissa firmoissa ainakaan) - eli omistaako vai liisaako. Huoltoleasing on tosin helpompi koska kaikki huollot jne hoituu notkeasti ja kuuluvat leasing-vuokraan. Mutta itsehän käyttäjänä maksat vain verotusarvon kautta autostasi anyway.

Totta on myös, että harva firmahan nykyisin autoja ostaa, melkein kaikki työsuhdeautot on leasing-pohjalla.

Esim. omassa A4:ssa leasingvuokra firmalle on aika tarkkaan sama (vakuutuksineen muutaman kympin enemmän) kuin vapaan autoedun verotusarvo, jota itse maksan.
 
S225T sanoi:
Muista sitten raportoida kokemukset tänne.
Voisi toi T5 farkkuna kiinnostaa - ainakin vertailuksi nykyiseen autoon, jonka päivitettyyn versioon luultavasti taas kuitenkin päädyn - 2 vuoden päästä kun nykyinen liisari umpeutuu, tuolloin viimeisetkin lastentaudit luulisi olevan uudesta mallista kitketty ;)

Firma kustantaa auton tännekin. Laitan tulemaan kommentteja kunhan niitä ensin saan. On se 4 kuukauden odottelu aivan liikaa, varsinkin kun nyt joutuu ajelemaan Nissanilla. V50 perustuu uuteen S40 -malliin ja Volvolla on kokemusta tuosta mallista jo vuosien ajan, joten ei luulisi lastentauteja olevan.
 
gYMIäM sanoi:
Ensinnäkin turbot maksaa kaikkiin autoihin !

Totta, ne on kalliita. Mutta harva valmistaja käyttää omia puhaltimia, vaan jonkin turbovalmistajan puhallinmalleja, ja näitä taas löytää käytettynä / kunnostettuna aika edullisesti jos käy huono tsäkä ja lentelee turbiinin siivet putkesta pihalle - sekin kyllä on aika poikkeuksetta käyttövirhe jos turbo hajoaa käsiin.


ei tuossa kyllä minun mielestä helvetisti löylyä ole ;)

Ei todellakaan. Vielä. :evil:
 
gYMIäM sanoi:
Turbo 200sx nipponeita saa kyllä huomattavasti halvemmalla, hinnat pyörii yleensä siinä 7k - 10k euron paikkeilla riippuen.

Autona ihan "mukava" omasta mielestäni, itse tykkään eritoten "jaetusta" tilasta.

Saa kyllä - mutta minkälaisia. Suomi-autot on poikkeuksetta helmoista sekä takasiiven alta ruosteessa, ja ylipäätään halvemmat yksilöt tuppaa omaamaan kaikkea mukavaa "lisävarustetta" kuten viimesiään vetävät kiertokangen laakerit, öljyä falskaavan ahtimen yms...

Toki aivan priimayksilöitäkin löytyy jollain 7k hinnallla.

Mutta tähän asti olen ollut tyytyväinen maksamaani 12 000 EUR hintaan koska autossa ei ole vikoja ilmennyt, ja kaikin puolin OK.
 
Kyllähän tuo 200SX rulettaa. Eilen Speed Partyissä katselin kun jätkät poltti viivaa asfalttiin nätisti. Joku otti S13 korimallin 200SX:llä huippuja 220km/h 1500 metrin kohdalla, ei huonosti. Kuulemma oli hyvin lievä viritysaste vielä. Ite ajoin vm.2000 Vectra 2.0 16V 143hv, vakiopaskan. Varttimaili 17,93 ja 1500m kohdalla surkeat 175km/h. Asftaltti oli märkä, mutta ei nuo peruspaskat vaan kulje mihinkään.

Unelmana olisi hommata tuo S14A korimallin 200SX. Voi ziisas kun on hieno auto ja pienellä laitolla siitä saa aivan tajuttoman siistin. Suorituskykykin on kohdallaan jo vakiona ja aivan hemmetin helppo ottaa lisää polleja kehiin. 2-litraisessa turbokoneessa euroopan versiossa 200 ja japanissa 221 heppaa. 0-100km/h ilmoitetaan 6,3 sekunttia molemmille. Lähde: www.200sx.org

-Nissan 200SX S14A naaaah!
-kuva2 nuuu!
-kuva3 diii!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom