Autoilua - Nissan 200SX

Naapurin poika osti tuossa reilu kuukausi sitten S14 mallisen kakssatasen. On se kyllä todella hienon näkönen auto, kyseessä on joku British racing green malli, en tarkalleen tiedä miten se eroaa vakiosta, mutta ainakin väri erikoinen ja a-pilariin on istutettu kolme tai neljä mittaria. Kaveri on itse laittanut siihen uuden putkiston 3" ulostulolla,jonkun lastu hässäkän ja jonkun ihme seos systeemin, en oikeen ymmärtänyt mitä se selitteli, mutta kuulemma 320hp tällä hetkellä. Voin käydä väijymässä kameran kanssa tässä joku päivä jos joku haluaa nähdä kuvia. Muistaakseni siinä on vielä 19 tuuman kiekot alla, tosin en ole varma koosta, voi olla 18.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin, aina uudestaan nostan tän tredin ylös mut nyt viimein sain vasta kunnon digin ni tuli napattua pari kunnon kuvaa.

Eli tällanen epelihän se on, siinä on EDELLEEN sikarumat talvikiekot alla, mutta kun on tähän mennessä kaikki raha uponnut auton sisäpuolelle ja 90% konehuoneeseen... :rolleyes:

pakkotoisto_yleis.jpg


Ja tässä lisää:

TAKAA

VÄHÄN SISUSTAA


EDIT: Niin, on muuten kilometrejä tullut jo 13.000kpl... auton sain maaliskuussa. :rolleyes:
 
turre101 sanoi:
mutta kun on tähän mennessä kaikki raha uponnut auton sisäpuolelle ja 90% konehuoneeseen... :rolleyes:
Mitäs kaikkea sieltä pannuhuoneesta löytyy?
 
MuayThai sanoi:
... 200sx on ihan liian kevyt suhteessa tehoihin ajettavaksi talvella,mietippä onko vittumainen ajaa jäisellä moottoritiellä ku perä heittelee.

Sehän on kuskista kiinni miten se perä heittelee. Rattimies ajaa autolla ku autolla tehoista riippumatta suoraan sillon ku tarvii.
 
ojuni sanoi:
Kaverilla muuten tilattu toi Stage1 (+100hp) turbo. Ton kestää vielä vakiokone helposti. http://www.turbo-kits.com/200SX_turbo_kits.html

Uhh..suolainen on ainakin hinta. Selviää sitä paljon edullisemminkin sinne 260-270hp tehoihin takuulla ihan suomenmaasta osat ostamalla ja vähän suhteita käyttämällä jos sellaisia on.

Vähän ihmetytti kun noin äkkiä lukasin, siinä viimesessä "EXTREME KIT":ssä on Garrett T25 turbo, eli turbo joka autossa on jo vakiona... ja tehonlisäystä +300hp - öhh...? Voi olla että lukasin äkkiä jotain väärinkin.
:rolleyes:
 
foobari sanoi:
Mitäs kaikkea sieltä pannuhuoneesta löytyy?

Eipä tässä ole vielä oikein mitään ehtinyt kun pari kolme kuukautta auto ollut, ei siinä montaa tiliä ehdi tuhrata. :)

Konehuoneeseen nyt on tullut tehtyä lähinnä ihan huoltoa, mm. tulpat (+100 EUR/sarja), dumppiventtiili (130EUR), modailin vakiotuulettimen (visko) tilalle sähköflektin antureineen ja releineen (+150 EUR), tuli tuossa vaihdettua juuri jakohihna ja vermeet (vajaat 200EUR) ja olisi tarkoitus parin tulevan viikon aikana availla pakosarja&turbo irti konehuoneesta, tarkistella ja vaihdella tiivisteet, ja kukaties samassa viedä kansi koneistamolle.

Turbon hukkaporttia on sen verran modattu, että aukeaa vähän normaalista poiketen ja paineita on nyt sen 0.8bar.

Muutaman viikon päästä sitten pitäisi se 3" rosteriputkisto turbolta taakse saakka pöristä alla. :kuola:

Sisätiloissa oon maalaillut ja maalauttanut osia lähinnä.
 
M.O.P. sanoi:
Mitäs meinasit kannelle teettää? Älä vaa hyvä mies madalluta sitä...

Ehei, ei tässä koneessa mitään järkeä olis puristuksia nostaa.

Ajattelin ihan viedä tarkistettavaksi, plaanaavat tiivistepinnan, hiovat venttiilit puhtaiksi ja tarkistavat nokat. Kenties vähän seetien hiontaa ja isompia venttiilejä..? ;)
 
turre101 sanoi:
Uhh..suolainen on ainakin hinta. Selviää sitä paljon edullisemminkin sinne 260-270hp tehoihin takuulla ihan suomenmaasta osat ostamalla ja vähän suhteita käyttämällä jos sellaisia on.

Vähän ihmetytti kun noin äkkiä lukasin, siinä viimesessä "EXTREME KIT":ssä on Garrett T25 turbo, eli turbo joka autossa on jo vakiona... ja tehonlisäystä +300hp - öhh...? Voi olla että lukasin äkkiä jotain väärinkin.
:rolleyes:
Joo no se soitti lähetti mailit sinne saksaan ja ne sumpli sen hinnan johonkin alle pariin tonniin. En mä siis itse noista tiedä, mutta tulipahan mieleen.
 
Minkälainen dumpvalve vai onko se bypass? Mulla on cherryssä tällanen, Lahdessa yks jäppinen sorvaa ilmeisesti itse näitä. Aika edullinen, 85€. Vastaava malli esim. Autoracingissä maksaa jotain 215€. Mäntämallinen(ei rikkoutuvaa kalvoa) ja säätöruuvilla.
 

Liitteet

  • pate racing dump pieni.jpg
    pate racing dump pieni.jpg
    23,8 KB · Katsottu: 977
M.O.P. sanoi:
Minkälainen dumpvalve vai onko se bypass? Mulla on cherryssä tällanen, Lahdessa yks jäppinen sorvaa ilmeisesti itse näitä. Aika edullinen, 85?. Vastaava malli esim. Autoracingissä maksaa jotain 215?. Mäntämallinen(ei rikkoutuvaa kalvoa) ja säätöruuvilla.

Mulla on täsmälleen sama, eli Pate Racing-puljusta ostettu Lahdesta, maksoi 80 EUR.

On tosiaan mäntämallinen ja pirullisen tarkkaa työtä kaikin puolin, kestävä ja näyttävän näkönen.

Dumppihan se täytyy olla eikä by-pass, ei ne äänet oo by-passissa ollenkaan niin makosat. ;)
 
turre101 sanoi:
Mulla on täsmälleen sama, eli Pate Racing-puljusta ostettu Lahdesta, maksoi 80 EUR.

On tosiaan mäntämallinen ja pirullisen tarkkaa työtä kaikin puolin, kestävä ja näyttävän näkönen.

Dumppihan se täytyy olla eikä by-pass, ei ne äänet oo by-passissa ollenkaan niin makosat. ;)

Just sieltä. Niin ajattelin vain että noinkin uudessa voisi olla bypass. Bypassihan kierrättää sen ilman mikä sieltä suhahtelee suoraan takasin ilmanottoon. Semmosen täydellinen asennus vaatii todennäköisesti muutakin säätöä. En tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä kuin dumpista, WRC-autoissa ainakin on bypass. Mulla oli aikasemmin semmonen Boschin bypass dumppina mutta ei se kestäny sitä avokäyttöä kuin pari päivää. Kalvo heti paskana.

Ps. Dumppi kun on nii ei tartte muita soundeja :rock:
 
M.O.P. sanoi:
Just sieltä. Niin ajattelin vain että noinkin uudessa voisi olla bypass. Bypassihan kierrättää sen ilman mikä sieltä suhahtelee suoraan takasin ilmanottoon. Semmosen täydellinen asennus vaatii todennäköisesti muutakin säätöä. En tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä kuin dumpista, WRC-autoissa ainakin on bypass. Mulla oli aikasemmin semmonen Boschin bypass dumppina mutta ei se kestäny sitä avokäyttöä kuin pari päivää. Kalvo heti paskana.

Ps. Dumppi kun on nii ei tartte muita soundeja :rock:

Vasta S14-mallissa (ei luukkulamppuja) on vakiona tuo by-pass venttiili, S13 malleissa ei ole..
 
Terveppä teille, eka postaus tänne... Enpä olisi uskonut että tulee kirjoiteltua autoista :) . No mutta, kun on niin syräntä lähel tämä aihe. Mullakin on S13 200SX, ollut jo muutaman vuoden joten aattelimpa avautua kokemuksista hiukan. Kiesi on vm.-90 ja ajettu 290 000 km. Aika pirusti siis. Itse ajanut n. 40 000. Sen aikana on vaihdettu kuluvia osia iskarit ja jarrulevyt, EBC:n jarrupalat, tuulilasi, akku, jakohihna, ja... siinähän ne sitten olikin. Virikamaa sen sijaan on tullut asenneltua ajan kanssa minkä huokeasti vaan on saanut. Isompi ahdin, välijäähy, pakoputki, bensanpaineensäädin, bensapumppu, kylmemmät tulpat ja vapaavirtaussuodatin. Peruskamaa siis. Tuloksena Harisella mitattuna 272 hv/ 326 Nm 0.9 barin paineilla. Kulutus aivan sekalaisessa ajossa 9-10. Polkiessa kunnolla ja hartaasti taas voi suorastaan nähdä mittarin neulan vajoavan..turboauto ryystää täyskaasulla aika äijästi.
Mitään vikaa ei ole ilmennyt autossa virityksen jälkeen. Taatusti kyllä tulee jossain vaíheessa, alakerran laakerit todennäköisesti menee, sille ei voi mitään, mutta olen siihen varautunutkin. Puristuspaineet ovat vielä kuin uudessa.
Autolla on ajettu talvetkin, enkä kyllä kuollakseni tajua mitä jotkut itkevät sen talviominaisuuksista. Kunnon renkaat alla ja se on oikein mainio (ja hauska..) talviauto. Lämpöäkin riittää. Jos ei riitä niin termari on vessana. Tietenkin etuveto ja varsinkin neliveto etenee liukkaalla paremmin mutta jumiin ei ole jääty silti ikinä. Ennakointia. Luotettavuutta jo sivusinkin tuossa mutta jotain kertonee sekin että tuon verran ajetulla autolla olen kolmena vuonna ajanut katsastukseen ja aina on leima tullut ilman murheita.
Muuten, joku mainitsi että ahdin herää ylhäältä. No ei, vakio alkaa ahtamaan jostain 2500-3000 ja korvausahtimet onkin sitten vielä aivan oma maailmansa. Mulla heräilee kunnolla nyt heti 2000 jälkeen.
Lopuksi täytyy kyllä sanoa että tottahan tämän rikki saisi päivässä, oikeastaan tunnissa, jos pakko olisi ;) . Tietynlaista malttia ja järjenkäyttöä siis edellyttää vanhan viritetyn auton kanssa hauskuuttelu. Ei siis lutu lattiassa mitään älyttömiä aikoja. Vähän reilu 15 vuotta autoiltu joten kai ne pahimmat höyryt jo muutenkin jäi jonnekin ojanpohjalle Taunuksen rypistyneen pellin kanssa...
 
Terve "beepbeep", hauska kuulla että toinenki nismoilija löytyy. :)

Kun olet jo aikalailla tuon "perussetin" saanut ostettua niin mikä ettet samantien uusisi niitä kiertokankien laakereita, ja mahdollisesti runkolaakereita.

Kiertokangen laakerit vaihtaa parissa tunnissa huoltomontun tai vaikka pukkien päällä, itsekin ajattelin operaation tehdä jossain lähitulevaisuudessa, ihan varmuuden vuoksi jos koneesta jatkossa tehoja irrottelee. Alkuperäiset laakerit maksaa n. 140e / srj mutta tarvikelaakereita (ihan yhtä hyviä) saa hommattua ~20e / srj hintaan kun tietää mistä kysyy.
 
Katselinkin että "turre101" näyttää kovasti tutulta.. Nismofoorumiltahan se olikin :kippis1: Juu.. "NoSe" on mun nickki siellä. Todennäköisesti kone tulee ensi talvena purettua, jos ei sitä ennen oireile.
On muuten punttitreenien kannalta kerrassaan fataalia innostua autoista isolla kädellä. Mulla on elämässä ollut oikeastaan vain kaksi todellista kiinnostuksen kohdetta (luonnollisten "tarpeiden" lisäksi..khröm ) eli punttitreeni ja autot. Meinaa aina käydä niin että mä höyryän jompaa kumpaa hetken ihan täysiä, seurauksena on se että mä olen vieläkin kukkakeppi. Ohut sellainen. Autoihin sentään muutokset jää... Nytkin perhana on päässyt tulemaan ties kuinka monen kuukauden täystauko kun on innoissaan rakennellut Nissania ja yhtä toista prokkista. :nolo: 6 Kg tippunut paino ja mulla ei ole läskiä ollutkaan :itku: . Oh well, kai se siitä.
 
beebbeeb sanoi:
Katselinkin että "turre101" näyttää kovasti tutulta.. Nismofoorumiltahan se olikin :kippis1: Juu.. "NoSe" on mun nickki siellä. Todennäköisesti kone tulee ensi talvena purettua, jos ei sitä ennen oireile.
On muuten punttitreenien kannalta kerrassaan fataalia innostua autoista isolla kädellä. Mulla on elämässä ollut oikeastaan vain kaksi todellista kiinnostuksen kohdetta (luonnollisten "tarpeiden" lisäksi..khröm ) eli punttitreeni ja autot. Meinaa aina käydä niin että mä höyryän jompaa kumpaa hetken ihan täysiä, seurauksena on se että mä olen vieläkin kukkakeppi. Ohut sellainen. Autoihin sentään muutokset jää... Nytkin perhana on päässyt tulemaan ties kuinka monen kuukauden täystauko kun on innoissaan rakennellut Nissania ja yhtä toista prokkista. :nolo: 6 Kg tippunut paino ja mulla ei ole läskiä ollutkaan :itku: . Oh well, kai se siitä.
OT: täällä lisää dnsf boordia T:kupari
 
beebbeeb sanoi:
On muuten punttitreenien kannalta kerrassaan fataalia innostua autoista isolla kädellä. Mulla on elämässä ollut oikeastaan vain kaksi todellista kiinnostuksen kohdetta (luonnollisten "tarpeiden" lisäksi..khröm ) eli punttitreeni ja autot. Meinaa aina käydä niin että mä höyryän jompaa kumpaa hetken ihan täysiä, seurauksena on se että mä olen vieläkin kukkakeppi. Ohut sellainen. Autoihin sentään muutokset jää...

Kappas, terve terve.

Puhut ihan totta! Mullakin treenit kusee ja pahasti, sitä huomaa kun on innostuksissaan toheltanu tas jotain että onkin yömyöhä ja taas ne jo ennestään myöhästyneet treenit tekemättä..

Nimim. viime talven 85kg -> 76.5kg nyt, paino menee kun lehmän häntä jos ei treenaa koko ajan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom