Autoilua - Nissan 200SX

turre101 sanoi:
Vaan mulle herää tästä kysymys, että kun täälläkin palstalla kuitenkin nuortakin porukkaa huristelee suht komeilla kaaroilla, niin mistäs muut sitten rahaa ottaa? Onko täällä pappa-leasing väkeä palsta täynnä vai varastettuja autoja?
[/i]
No, mä oon esimerkiksi ollu töissä lukion ohessa nyt reilun 1,5 vuotta. Johon on sisältynyt duunia koko yhden kesän ja sitten viikonloppuhommia (pe ja la). Hyvin on rahaa tullut säästöön, vaikka kaupan duunissa oon ollutkin. On sitä rahaa kyllä palanutkin, mutta hyvinhän sitä on säästynyt, kun oikein mihinkään ei rahaa päivittäin tarvi käyttää. Kun kerta asun kotona ja ruokahuolto pelaa. Nyt tosin on roppakaupalla alkanut rahaa palaa. Uus auto ollut varmaan vasta 7 vk ja vajaa 4 tkm ajettu. Ja auto kun vie 10 litraa sadalla, niin kyllä siinä opiskelijapojan kukkaro äkkiä tyhjenee. Yhteen harmittavaan remppaankin meni monta sataa euroa. :( No, täytyy nyt pitää hauskaa ja nauttia elämästä, kun koulukin loppui eilen. :kippis1:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan hyvät laskelmat sulla. Ite kokosin rahat laittamalla muutama tuhat euroa säästöön joka kesä 16vuotiaasta jannusta asti. Sekä tekemällä yhden kesän putkeen töitä pitämättä päivääkään lomaa josta monta viikkoa 12h päiviä. Korttikin piti näes maksaa. Eipä tuo sun ostos sittenkään niin riskialtis ollut kun luulin et teet vain kesäisin töitä,mut jos työt oot saanut 2v ees päin niin ei tommonen ostos nyt mikään tosi huono ole,kun ajattelee et monet laittaa tuon verran baariin rahaa 2-5vuoden aikana. Mutta jos vain onnistuu niin ota se pappa-leasing laina niin ei tarvi maksaa rahottajalle väliä. :)

Niin ja onhan sillä kärryllä mukava huristella varsinkin räntäsateessa kun porukka oottaa hikisellä bussipysäkillä jotain julkista. :D
 
punttiantti sanoi:
Audi kuulostas paremmalta. Bmw vieläkin paremmalta.
:offtopic: Ostin muuten eilen e36 m3:sen 3.0 koneella saksasta. Ens viikolla saan auton suomeen. :hyper: :hyper: :hyper:

Kateeksi käy 3 litran bemu. Samaa mieltä Audi ja BMW ovat hienoja autoja, jonka huomaa jo sisään istuessa. Meinasin haksahtaa kesällä Audi A3 1.8T saksan tuonti, ilmastointi, nahkapenkit, 2 alut, v.2000 ajettu 50-70 tkm taisi olla. Hinta alle 20 t€. Ostin kuitenkin Mondeon 2,5 koneella, kun tarvitsin tilavan auton.

Istuskelin kesällä vm.90 540 i bemussa ja hiton siisti nahkapenkeillä, vaikka on jo noin vanha auto. 300 sarjan bemari on vähän ahdas ja selvästi halvemman oloinen tehty kuin 500 sarja tai isompi.
 
Uga joo se oli just samantien kun täytin 18vuotta, ei vaan yksinkertaisesti riittänyt rahat ostaa kytkinpakettia kun kaikki rahat meni sillon vuokraan ja autoon no taisi siinä jäädä 3-500markkaa elämiseenkin.
Mutta olihan se Cool kun pihalla seisoi Honda Crx vaikkakin ei ollut varaa sillä ajaa.

Ja vielä Turrelle kun sä nyt mainostat sitä että voihan sen auton vaihtaa jos tulee ongelmia,
Paljonko luulet Nismosta saavasi jos siitä vaikka Turbo leviää?
 
sterpuska sanoi:
Ja vielä Turrelle kun sä nyt mainostat sitä että voihan sen auton vaihtaa jos tulee ongelmia,
Paljonko luulet Nismosta saavasi jos siitä vaikka Turbo leviää?


Lähinnä olen tarkottanut että auton voi vaihtaa jos jos mieli tai elämäntilanne jossain vaiheessa vaatii eri tyyppistä autoa.

Hajonneena ei käytännössä mitään, mutta käsittääkseni se turbon korjaus liikkuu ~800-1000 EUR tienoilla, ei tuo nyt ylitsepääsemätön remontti pitäisi olla vaikka sattuisi kulahtamaankin.
 
Taloudellinen auto ei 200sx oo...mulla menee viikossa vähintään 20€bensoihin eli pelkät koulumatkat jotka on noin 3km :D mut en mä taloudellisesti ajakkaan...Mulla Nissani tuli maksaa 8600€ saksasta verojen kanssa, kesätöistä tienasin 4000€ eli auton tax-free hinnan ja kevarista 2400€ josta mummu maksoin 1000€ loppuosa oli säästöjä verot maksoin noin 2kk myöhässä, mut autolla ei kyllä ajeltukkaan ko ei oo ollu korttii vielä sillon. Mut jos kestävän haluu ja huolletun ni jättää tax-freet rauhaan ja luottaa suomalaisiin. Mulla on nyt menny 2100€ tohon autoon 10kk:n aikana, mut ite tosiaan rakennan autoo ja puolet osista ei oo välttämättömiä...tarvittaviin varaosiin menny noin 200€, mut monella moottori remontteihin yli 1000€ ja jos ostaa Nissan 200SX:än niin suosittelen aina www.dnsf.org sivustoa. Ite olisin ilman dnsf:ää jo hukassa ton auton kanssa ;)
 

*****
Yeah!
*****


Marisijat mariskoon, ja suosittelijat kehukoon, vaan nyt on paperit tehty ja auto mun!

Auto lähtee autokauppiaan toimesta maanantaina käymään tullissa ja saa kilvet katsastusasemalta, ja hyvällä tuurilla maanantai-iltapäivällä tämä herra käskee ja piiskaa garretia viheltämään. :evil:
 
turre101 sanoi:

*****
Yeah!
*****


Marisijat mariskoon, ja suosittelijat kehukoon, vaan nyt on paperit tehty ja auto mun!

Auto lähtee autokauppiaan toimesta maanantaina käymään tullissa ja saa kilvet katsastusasemalta, ja hyvällä tuurilla maanantai-iltapäivällä tämä herra käskee ja piiskaa garretia viheltämään. :evil:



Onneksi olkoon varmaan hieno fiilis.
Ps. 200sx on todella kaunis auto. :thumbs:
 
Onnittelut

Ei muuta kun kumit katuun. Varaa paljon budjettia uusiin takarenkaisiin, sillä tuolla autolla on taipumusta syödä niitä, kun bodari lisäravinteita:lol2:.
 
Sitten pikaisesti niitä kuvia ja fiilikset minkälainen se oli ajaa, nyt kun sai ihan omaa käskyttää. Muista että sinivuokko alkaa kukkimaan ahkerasti näin kevään koiton kynnyksellä ;)
 
Joo, kunhan alkuviikosta auton saan ja heittää vähän vahaa pintaan niin täytyy pari kuvaa nappasta. :)

Sinivuokkoja saa tosiaan varoa, ylinopeutta tulee yllättävän herkästi. :)

Varsinkin kun duunin+oppisopimuksen ehtona on voimassa oleva B-kortti niin ei parane korttiaan heittää hyllylle..
 
Kokemuksen syvällä rintaäänellä : se laina alkaa kohta sitten vituttaa aivan uskomattoman paljon, varsinkin kun käy töissä koulun ohella ;)
´
Itsekkin myyn autoni pois vaikka yltiö mukava pirssi onkin, kulkeekin ihan jees. Osta vaan joku vähän halvempi, niin että et joudu maksaa autoa niin kauaa pois...
 
turre101 sanoi:
Joo, kunhan alkuviikosta auton saan ja heittää vähän vahaa pintaan niin täytyy pari kuvaa nappasta. :)

Sinivuokkoja saa tosiaan varoa, ylinopeutta tulee yllättävän herkästi. :)

Varsinkin kun duunin+oppisopimuksen ehtona on voimassa oleva B-kortti niin ei parane korttiaan heittää hyllylle..

En tiedä jos joku kerkesi kommentoimaan, en jaksanut koko viestiketjua lukea...

Mutta asiaan..Kyllä tuo 200sx ihan kohtuullisen hyvin pientä viritystä kestää.
Kaverila oli tuollainen pari vuotta käytössä, lastutti ja otti katalysaattorin pois niin penkissä 215hv ainut vaiva aina laittaa katti takas katsastusta varten. Laittaa laipat pöntön päihin niin ei tarvii hitsailla, noin 1/2h juttu. ;)
 
Jos joku haluaa siistin ja urheilullisen ja varmasti hyvin pidetyn auton niin käykää vilasemassa Tampereen Peugeotin liikkeessä, siinä mikä on Hatanpään valtatien vai mikä olikaan varrella. Vietiin eilen sinne kaverin 406 coupe kun se vaihto uudempaan vastaavaan. Sil on ajettu jotain 85tkm ja vm. 99 tais myyjä sanoo laittavana hintalappuun karvan alle 20.000 euroa. Tämä vaan tällänen typerä vinkki, on muuten sika hyvä auto ajaa ja ainakin mun silmään todella hyvä näkönenkin.
 
Pistän tän nyt tänne

Eli oisko kellään tietoa luotettavista suomalaisista firmoista jotka tuovat saksasta autoja tänne suomeen? Vois vähän kysellä...
 
Kyöpeli sanoi:
Pistän tän nyt tänne

Eli oisko kellään tietoa luotettavista suomalaisista firmoista jotka tuovat saksasta autoja tänne suomeen? Vois vähän kysellä...


Ootko joskus kuullut oikeasti luotettavasta autokauppiaasta, mä en!?

Mites Turre, ootko sä nyt ûber tyytyväinen siihen pirssiis vai not?Ei ainakaan ole tullut autosta mitn kommenttia oston jälkeen... :offtopic:
 
Mites Turre, ootko sä nyt ûber tyytyväinen siihen pirssiis vai not?Ei ainakaan ole tullut autosta mitn kommenttia oston jälkeen... :offtopic:

Noniin, josko vähän laittais kommenttia taas.

Eli tuon '94 vuoden 200SX S13:nta ostin tosiaan, ja nyt sillä on tuollainen 6500km jo huristeltu - ja kyllä hymyilyttää kaikin puolin. :)

Ostos osoittautui jälkeenpäin paljon paremmaksi kuin luulinkaan, autossa on 110% ruosteeton pohja sekä helmat, alusta loistokunnossa, samoin kone tuntuu olevan hyvin iskussa eikä missään tunnu välyksiä mitä on paikkoja purkanut ja tutkinut ja mittaillut. Sisusta on kuin uusi, itse asiassa sisustan osia lienee vaihdettukin siellä Saksan päässä kun auto on "fixailtu" myyntiä varten - verhoilut on tip top.

Mukavan pirteä vekotin vaikka hepoja onkin vain sen ~170 kpl toistaiseksi.

Jotain plussia ja miinuksia:

+ Todella menevän näkönen vekotin ihan vakiokorilla, varsinkin nyt madallettuna ja viimesen päälle vahattuna. :)

+ Alusta on hyvä, ei mutkissa kallistu mihinkään ja tuntuu jämäkältä, tuntui jo vakionakin.

+ Potentiaalia löytyy koneesta up to 400-500hp, tosin ei ole mulla tavoitteena, ajattelin siitä puuhastella sen 250-300hp viritellä pikkuhiljaa - mukavaa puuhaa.

+ Hyvin löytyy muutakin 200SX:n omistajaa Suomen maasta, ja aina osia hankkiessa tai neuvoja tarvitessa löytyy jokin halvempi reitti tai kokenut kaveri sitä kautta.

+ Oikeaoppisesti takaveto, perässä kitkalukko ja konepellin alla viheltää turbo. :rolleyes:
**

- 2:lle oikein tilava, kolmelle tai neljälle kidutusta - takapenkit on olemattomat.

- Syö bensaa ihan hyvällä ruokahalulla, vaikka ei tuo mikään varsinainen syöppö ole.

- Tässä yksilössä ei oo ilmastointia. :curs:
 
Kyllä on jätkillä rahaa...
Onhan se hienoa kun on joku erikoinen urheiluauto yms. peli alla.
Mutta vieppä se huoltoon tai jos jotain hajoaa, voipi poru päästä :itku:
Ei taida osat olla sieltä halvimmasta päästä.
 
muumi76 sanoi:
Kyllä on jätkillä rahaa...
Onhan se hienoa kun on joku erikoinen urheiluauto yms. peli alla.
Mutta vieppä se huoltoon tai jos jotain hajoaa, voipi poru päästä :itku:
Ei taida osat olla sieltä halvimmasta päästä.

Hei kamoon, kuka tahansa asiansa fiksusti hoitava 20+ kaveri voi tuommosen hankkia jos haluaa. Ferrarit ja muut on sitten vähän toinen juttu...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom