Autoilua - Nissan 200SX

Oletko miettinyt muiden merkkien samassa luokassa pyöriviä sportteja? Esim. Opel Calibra Turbo, Toyota Celica GTi / Turbo (90-93)...? Nuo turbo Calibra ja Celica on selvästi tuota 200:sta ripeämpiä ja tuon GTi Celican pitäisi olla tekniikaltaan melko pitkäikäinen ja luotettava. Eikä sekään laiska ole. Eipä mulla mitään tuosta kaks satastakaan vastaan ole, mutta hinta tosin kuulostaa melko kovalta. Tuota uudempaa malliakin siitä alkaa jo saamaan lähes tuohon hintaan. Esim. http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=85451 tai http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=85585
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perskeles Turre, miehelle on tulossa Saksasta Coupe Audi ja sitten rupeaa höpiseen jostain Nissanista.


ps. ota se Audi
 
Mä oon Nissanin puolella, koska itellä on 92/93 Facelift 200SX. Ja moottori tosiaan kestää viritystä, 200pollea saa jo pelkällä 3" putkella koska paine pienenee turbonpakopesässä ja ahdot nousevat jo melkein 0,9bariin ja on pirteä kyllä. Itellä on just 3"putkisto ja vv-suodatin vaikuttamassa teho puoleen, ja Greddy Fat:in tulos on 0-100km/h 6sekkaa. WWW.DNSF.ORG tuo on osote jossa noita kokemuksia on todella paljon 200sx mallista, kannattaa käydä. Tuolla on pari 300heppasta 200sx:ää (s13) joista ei oo koskaan konetta avattukkaa, mut jos saksasta hakee ni voi melkein heti sanoa et koneremontti tulee eteen, ne kun ei osaa edes öljyjä vaihtaa...oma on saksasta ja koneremontti jo suoritettu kun yks vena palo.
 
punttiantti sanoi:
Audi kuulostas paremmalta. Bmw vieläkin paremmalta.
:offtopic: Ostin muuten eilen e36 m3:sen 3.0 koneella saksasta. Ens viikolla saan auton suomeen. :hyper: :hyper: :hyper:

Kuva? Mun unelma auto, olen aina himoinnut m3:sta. Ei vain taida olla mahdollista vielä moneen vuoteen. Ehkä joskus sitten isona ja rikkaana ekonomina... :D
 
Turre turha lukea liikaa näitä mielipiteitä. Kukaan ei osta autoa järkiperustein (todellisuudessa). Teet niinkuin ite haluat, ei sun tartte sitä meille perustella. Sähän sitä autoa ajat. Ei sua varmaan liikuta, kun istut Bemarissa, että tästä ne palstalaiset olis tykänneet.

Kenenkään mielipide ei ole sen parempi kuin sun, ja sinä sitä autoa tulet ajamaan. Se mikä on sulle tärkeetä autossa ratkaiskoon oston.

:5: :arvi:
 
Kaverin mukaan 200sx Nissanissa on Universumin huonoimmat turbot,
Eli kannattaa kysyä milloin on Turboremppa tehty oli kuulemma markka aikaan maksanut 6000mk ja sillä posahti niitä 2kpl vuoden sisään.

Edit ja tingi niin helvetisti, Kaveri osti Audi a3:n vm97 1.8turbo koneella pyyntihinta oli16500 kaveri maksoi siitä 12.900 euroa oli tyypillä ollut joku pakottava tarve saada rahaa.
 
Pertti 123 sanoi:
Turre turha lukea liikaa näitä mielipiteitä. Kukaan ei osta autoa järkiperustein (todellisuudessa). Teet niinkuin ite haluat, ei sun tartte sitä meille perustella. Sähän sitä autoa ajat. Ei sua varmaan liikuta, kun istut Bemarissa, että tästä ne palstalaiset olis tykänneet.

Kenenkään mielipide ei ole sen parempi kuin sun, ja sinä sitä autoa tulet ajamaan. Se mikä on sulle tärkeetä autossa ratkaiskoon oston.

:5: :arvi:


oon täysin samaa mieltä,kannattaa silti kuunnella hyvät neuvot muista autoista
 
sterpuska sanoi:
Eli kannattaa kysyä milloin on Turboremppa tehty oli kuulemma markka aikaan maksanut 6000mk ja sillä posahti niitä 2kpl vuoden sisään.

Mitenkään epäilemättä kaverisi tietämystä, tulee mieleen että onko käyttäjällä myös jotain tekoa asiaan.

Ihan näin lonkalta heittäisin että varmaan noita turboja simahtelee aikalailla jo sen takia että heitetään se kiesi korttelin ympäri polkien oikein perkeleesti ja sitten snagarin pihaan ja auto sammuksiin. -> Turbo hehkuu mukavan punaisena ja stefat sulaa niin että sauhu käy.

Noin esimerkkinä, tavoista joilla turboauton saa kyllä rikki.
 
Jep - ihan mielipiteeseen minunkin kommentti perustui.
Audissa on jo tuonkin ikäisessä vehkeessä sellainen määrittelemätön laaduntunne sisään katsoessa, saati sitten istuessa. Se puuttuu tämän päivänkin japanilaisista autoista. Ajettavuus on jotain ihan muuta kuin Nissanissa (jossa on moitittu erityisesti taka-akseliston suunnittelua, vakiona kun sutimaan yrittäessään alkaakin koko takapää pomppimaan).
Lisäksi auto on mielestäni sisältä - rumat ihmevälimuotopenkit ehkä poislukien, muttei tilannetta parantaen - lähinnä tavallinen japanilainen perheauto.

Mutta kuten totesin - ja kuten moni muu totesi - mieltymyksistähän nämä ovat kiinni.
 
darkbizi sanoi:
Oletko miettinyt muiden merkkien samassa luokassa pyöriviä sportteja? Esim. Opel Calibra Turbo, Toyota Celica GTi / Turbo (90-93)...? Nuo turbo Calibra ja Celica on selvästi tuota 200:sta ripeämpiä ja tuon GTi Celican pitäisi olla tekniikaltaan melko pitkäikäinen ja luotettava. Eikä sekään laiska ole. Eipä mulla mitään tuosta kaks satastakaan vastaan ole, mutta hinta tosin kuulostaa melko kovalta. Tuota uudempaa malliakin siitä alkaa jo saamaan lähes tuohon hintaan. Esim. http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=85451 tai http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=85585

Celica on ihan hyvä vaihtoehto, vanhempi Celica ei oikein iske mutta se ilmeisesti '94 eteenpäin oleva uudempi celica (ilman nousevia etuvaloja) on aika messevän näköinen peli kyllä, siinä 13 000 - 15 000EUR hintaluokassa näköjään pyörivät.

Calibra ei oikein iske, ja Opelista niin paljon puhutaan ruosteongelmista ja koneiden lahoamisista ihan sääntönä enemmän kuin poikkeuksena, että ennakkoluulot vähän vänkää vastaan..

Makuasioihin mennään, mutta omasta mielestäni tuo uudempi 200SX näyttää rutkasti enemmän normi-perheautolta, ei ole ollenkaan niin persoonallinen ulkonäkö kuin tuossa vanhemmassa...

Hintaa täytyy koittaa tinkiä, mutta esim. 12 000 EUR tuosta ei minun mielestäni ole järkky hinta, '94 vuosimalli ja ei varmastikaan kamalasti ajettu, vaikka onkin mahdotonta että 35tkm pitäisi paikkaansa. :lol2: Ainakin nettiautossa noissa '94 vuosimalleissa on lähemmäs 100tkm jo vähintään mittarissa.. Voisiko se millään pitää paikkaansa? Tuon ikäisessä ei taida vielä "mustasta boxistakaan" oikeat kilometrit käydä selville.

Oma valintahan tämä, mutta mielenkiintosta keskustelua tästä on herännyt. Itselläni oli ENNEN tämän threadin aloitusta itse asiassa vähän "muovisempi" mielikuva tuosta nissanista, mutta ihan positiivista kommenttiahan siitä on irronnut näköjään. :)

Mikä ettei tuota ostaisi, ainahan autoa voi vaihtaa kun vielä mukavampi tulee näköpiiriin. :)
 
Tänne on moni jo vastaillutkin, mutta täytyypä itsekkin jotain lisätä, varsinkin kun on tullut omistettua sekä Audeja että Nissaneja jossain vaiheessa. Ei Nissaniin mitkään ihan kalleimmat osat ole, paljon halvempia ne on kuin esim. Audi Quattroon, niitä ei vain välttämättä kannata ostaa maahantuojalta. Ja mitä tulee kestävyyteen niin väittäisin että vähemmän Nissanissa niitä vikoja on kuin VAG:n laitteissa. Mutta heti pitää sanoa että kun lähtee tuollaista vanhaa Nissania ostamaan kannattaa ottaa mukaan joku kaveri jolla on tietoa ko. autosta tai yleensä esim. Turboautoista. Huonoa kaks satkua ei kannata ostaa ja niitä huonompia versioita on viimeaikoina rahdattu urakalla Saksasta (niinkuin varmaan muitakin merkkejä).

Takavetoisuudesta, siis tuollainen tykimpi takapotku auto on siinä mielessä parempi ekaksi talvi kaaraksi, että se ei järjestä ikäviä yllätyksiä kuten neliveto tai etuveto. Ja puhun kokemuksesta, toki se neliveto lähtee paremmin kuin valoista kuin takapotku, mutta toisaalta sillä ehtii kerätä paljon enemmän vauhtia siihen seuraavaan mutkaan, ja mutkapitoa tai jarrutus tehoa siinä ei olekkkaan yhtään enempää kuin takavetoisessa, päinvastoin painon takia. Takavedolla huomaa heti jos keli on liukas.
 
Niinhän se on, että yleensä turbon hajoamiseen on käyttäjässä vika. Nyrkkisääntöinä voisi pitää, että kylmänä ei poljeta ja rajumman ajon jälkeen ennen auton sammuttamista kunnon jäähdyttelyt. Tuossa Nissanissa on ahtimena Garretin T25, mikä ei kovin kallis turbo ole uutenakaan (tai tehdaskunnostettuna) eli sen huoltamisesta ei pitäisi vararikkoon mennä. Normaali turbohuoltohan maksaa n. 200e. Siis jos itse turbon irroitat.
 
Tossahan ois turrelle just sopiva kaara: Nissan - turbo. Eikä hintakaan ois paha. :)
 
Toi Turbo ongelma johtuu just tosta, että sit ei jäähdytetä...mulla itellä on turbotimer joka jäähdyttää sen eli jälkikäyttää ja mun ei tarvi olla autoa lähelläkään. Se sammuu sillon kun turbo on tarpeeks jäähtyny.

Ja jos pitää siinä pienessä mandariiniturbossa jotain 1,4bar:in ahtoja niin en yhtään ihmettele miks ne poksahtelee. Nissan 200SX:stä on kaks S13 korimallia (luukkulamppuja) on 89-90vuosilta eli Pre-facelift ja siinä on vikoja vähän enemmän. Vanhakeula (joku voi pitää tosta enemmän kun uudesta), sellaset ihmeelliset penkit, turbon öljyputki liian lähellä pakosarjaa joka myös johtaa turbon rikkoutumiseen ja 250mm levyt edessä ja takana. Sitte tulee Facelift jossa uuskeula, 280mmlevyt edessä ja 256mm takana, Penkit on normaalit eli säädettävällä niskatuella ja sivuttaispito silti melko hyvä ja turbon öljyputki siirretty pakosarjan läheltä pois.

Faceliftihän on 91-94vuosien ton jälkeen vaihtuu korimalli S14 ja moottori ca18det:stä sr20det:ksi. Ja jos turbo sattuu pimahtaa niin ei kannata laittaa enään alkuperästä vaan ostaa sen S14 mallin Garret t28 turbon joka on hieman kestävämpi ja tuottaa tehoja enemmän (noita saa todella halvalla kunnosta riippuen)
 
Joo muutama kehuikin, että osta laatuauto ja audi. Voin kyllä rehellisesti sanoa oma kokemukseni autoista ja se on, että osta japski, jos haluat huolettomampaa kyytiä. Audi on samaa paskaa, kun bemari ja muiden sokeiden sakemannien kasaamat hirvitykset.

Kertoo aika karua kieltä jo se, että japskit antaa uusiin autoihin 3 vuoden takuun, mutta sakemannit ei uskalla antaa kun 2 vuotta omiinsa. Mistä tämä johtuu?

Mutta, mikään ei ole ikuista ei edes japanilainen auto.
 
turre101 sanoi:
Suola tekee kyllä tehtävänsä täällä Suomessa autoille, Saksassahan ei suolata.

Tämä ei pidä paikkaansa. Kyllä siellä Saksassa suolataan, ei tietenkään samassa määrin kuin täällä, koska ei ole aivan niin paljon tarvettakaan.
 
J-keppi sanoi:
Tämä ei pidä paikkaansa. Kyllä siellä Saksassa suolataan, ei tietenkään samassa määrin kuin täällä, koska ei ole aivan niin paljon tarvettakaan.
Näin on. Kyllä Saksassa suolataan ja vastaavasti autoja harvemmin massataan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom