darkbizi sanoi:
Oletko miettinyt muiden merkkien samassa luokassa pyöriviä sportteja? Esim. Opel Calibra Turbo, Toyota Celica GTi / Turbo (90-93)...? Nuo turbo Calibra ja Celica on selvästi tuota 200:sta ripeämpiä ja tuon GTi Celican pitäisi olla tekniikaltaan melko pitkäikäinen ja luotettava. Eikä sekään laiska ole. Eipä mulla mitään tuosta kaks satastakaan vastaan ole, mutta hinta tosin kuulostaa melko kovalta. Tuota uudempaa malliakin siitä alkaa jo saamaan lähes tuohon hintaan. Esim.
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=85451 tai
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=85585
Celica on ihan hyvä vaihtoehto, vanhempi Celica ei oikein iske mutta se ilmeisesti '94 eteenpäin oleva uudempi celica (ilman nousevia etuvaloja) on aika messevän näköinen peli kyllä, siinä 13 000 - 15 000EUR hintaluokassa näköjään pyörivät.
Calibra ei oikein iske, ja Opelista niin paljon puhutaan ruosteongelmista ja koneiden lahoamisista ihan sääntönä enemmän kuin poikkeuksena, että ennakkoluulot vähän vänkää vastaan..
Makuasioihin mennään, mutta omasta mielestäni tuo uudempi 200SX näyttää rutkasti enemmän normi-perheautolta, ei ole ollenkaan niin persoonallinen ulkonäkö kuin tuossa vanhemmassa...
Hintaa täytyy koittaa tinkiä, mutta esim. 12 000 EUR tuosta ei minun mielestäni ole järkky hinta, '94 vuosimalli ja ei varmastikaan kamalasti ajettu, vaikka onkin mahdotonta että 35tkm pitäisi paikkaansa. :lol2: Ainakin nettiautossa noissa '94 vuosimalleissa on lähemmäs 100tkm jo vähintään mittarissa.. Voisiko se millään pitää paikkaansa? Tuon ikäisessä ei taida vielä "mustasta boxistakaan" oikeat kilometrit käydä selville.
Oma valintahan tämä, mutta mielenkiintosta keskustelua tästä on herännyt. Itselläni oli ENNEN tämän threadin aloitusta itse asiassa vähän "muovisempi" mielikuva tuosta nissanista, mutta ihan positiivista kommenttiahan siitä on irronnut näköjään.
Mikä ettei tuota ostaisi, ainahan autoa voi vaihtaa kun vielä mukavampi tulee näköpiiriin.