Autoilua - Nissan 200SX

darkbizi sanoi:
Tosin vakio tuollainen ei hirveän pirteä ole, että olikohan tuo kokeilemasi yksilö varmasti vakio? Jos kolmosella vielä tyhjää löisi kuivalla asfaltilla niin tuskin vakio on.

Ei kukaan kuivasta puhunut, kunhan nyt räntäsateisella asfaltilla sutaisi. ;) Tarkoituksena joka tapauksessa kuvata että ihan kivan pirteä tuo oli, vaikka eihän tuo mikään tykki ole.

Andree sanoi:
Eihän autossa sinänsä vikaa ole, varmasti übercool ajella luu pihalla pitkin kaupunkia, ja ottaa purkkapilluja kyytiin...
Ei kiitos. Kuvailemasi laiset amikset sais saada selkäänsä.

Andree sanoi:
Tohon maksaa sitten varaosat aivan helvetisti. Kaverilla hajos turbo tollasesta vehkeestä, ja pelkästään se ois maksanu aivan törkeesti.
Kaikki on suhteellista.. Mikä on "törkeesti"? Turbo ei halpa uusittava liene merkistä riippumatta, ja Nissanin varaosat noin yleensä näyttäisi olevan sieltä halvimmasta päästä.

Kaveri aina kertoo kauhutarinoita kun huollattaa Alfaansa, jossa edellinen huolto-ohjelman mukainen huollatus teki loppusummaksi makoisasti lähemmäksi 1500EUR. Noh, tuossa tosin samalla uusittiin toinen vetoakseli. Mutta ne varaosahinnat on aika kovan kuulosia, 60 EUR / 1 sytytystulppa, eli tulpat tuohon myllyyn teki jo 360 EUR laskun. Onhan ne tietysti monikärkitulppia jotka kestää varmaan sen 100tkm, mutta kovalta kuulostaa hinta silti äkkiä ajatellen.

Andree sanoi:
muuna aikana ei ajaminen mahda mitään herkkua olla. Takapotku ja helvetisti löylyä, ei ole talvella mikään paras mahdollinen yhdistelmä. Muutenkin käytännöllisyys mahtaa olla aika kaukana tossa vehkeessä...

Se suhteellisuus... jos 170hv takapotku on liikaa talviajoon, niin saa aika monen pappamallin BMW:n vetää pois markkinoilta. ;)

Onhan siinä se kaasupoljin, ja olen kuullut puhuttavan että liukkaalla kelillä sitä ei sovi polkea kuin isoäidin rukkia. :thumbs:

Ensinnäkin 200sx on ihan liian kevyt suhteessa tehoihin
Joku voisi kyseenalaistaa voiko tämä väite olla koskaan totta. :) No, tosissaan, voi olla että tuo on kiikkerä peli ääriolosuhteissa kuten suomen räntäsateessa pahimmillaan, mutta kesähän tässä lähestyy!

Sinuna ostasin tuolla rahalla Bmw 325 e36 jossa on n. 190hp.
Not, näihin "joka-miehen" BMW:hin en koske, niitä on tiet pullollaan niin että silmissä vilisee, ja koko merkkiä tunnutaan yleensä "tuputtavan" niin että korvista pursuaa. Auto siinä missä muutkin, mutta henk. koht. en pidä niiden ulkonäöstä alkuunkaan. Hyviä autoja kyllä ajaa mitä itse olen ajellut. (BMW 520 '02 ja '00 farmari mikä olikaan)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hyvä turre pidä pääs!

muutenkin tuntuu että osa olis vähän kateellisia tosta sun autonostosuunnitelmasta ;}
 
turre101 sanoi:
Onhan siinä se kaasupoljin, ja olen kuullut puhuttavan että liukkaalla kelillä sitä ei sovi polkea kuin isoäidin rukkia. :thumbs:

Noo, just oot kortin saanu ja pitää näyttää kavereille miten hienosti nissanin perä saadaan slaidiin... :wall: :kuvia:
 
No hemmetti jos kerran rahaa on, niin osta ihmeessä. Kyllä sä sitten vanhempana kun on muijat ja muksut ja asuntolainat ja tiibetinspanielikaksoset ja kesämökin laiturikin tarvitsisi lisää tapettia, niin ajamaan farmarivolvolla. Voithan sitten tietysti kokeilla antaa muijalle sitä Nissania kauppakassiksi "vähänkö olis prameeta hakea rusinoita ja kermaviiliä Sparista ", mutta ei kyllä tolla bankrotilla taida enää kesämökkihuvilan seinät pysyä tyylillä pystyssä. Mutta ei kun rahat tiskiin ja Nissani alle. Sillä sä siitä selviät. :thumbs:
 
Tuossa kun viime kesänä suorittelin ajokorttia, niin opettajaksi sattui semmoinen hieman alta kolmekymppinen entinen rallikuski, joka kehui kyseisen auton aivan taivaisiin. Hänellä oli jo toinen kakssatanen menossa ja kolmas oli syksyllä tulossa, tosin tällä kertaa uudemmalla korilla(S14).

Autokoulun autona oli uusi BMW 316 Compact ja kommentit olivat sen suuntaiset, että kyllä Nissani on enemmän ajajan auto kuin BMW.

Tässä on 200sx foorumi, jonka olet jo todennäköisesti löytänyt. http://www.dnsf.org/forum/index.php?board=8.0
 
phy73 sanoi:
Odottele Audia vielä! Ilmainen neuvo.

Mä oisin samoilla linjoilla. Tolla rahalla saa jo näppärän a3:sen(tai mikä audi sua nyt miellyttääkin), ja varmasti on halvempi ja varmempi ajaa kun nipponilla... :thumbs:
 
turre101 sanoi:
Ekaksi omaksi autoksi, kyllä. Ei noita porukoitten autoja tai muita voi aina lainailla, kun omat duunit + koulut ja muut menot täytyy hoitaa, tähän asti on täytynyt vaan kerätä valuuttaa käsirahaan mutta alkaa pikkuhiljaa olla kasassa.
Paljos toi käsiraha on, rupes muaki kiinnostaa :D
 
Andree sanoi:
varmasti on halvempi ja varmempi ajaa kun nipponilla...
Yleisesti jos katsotaan, niin halvimmalla ja varmimmin noilla nipponeilla kyllä ajaa. :)
 
turre101 sanoi:
Not, näihin "joka-miehen" BMW:hin en koske, niitä on tiet pullollaan niin että silmissä vilisee, ja koko merkkiä tunnutaan yleensä "tuputtavan" niin että korvista pursuaa. Auto siinä missä muutkin, mutta henk. koht. en pidä niiden ulkonäöstä alkuunkaan. Hyviä autoja kyllä ajaa mitä itse olen ajellut. (BMW 520 '02 ja '00 farmari mikä olikaan)
Juu onhan tuollainen 200sx urheilullisemman näköinen mitä e36 johtuen siitä et 200sx on jo urheiluauto. Mutta tyylikkyys onkin jo toinen juttu. Mutta noihan on makuasioita. Suosittelen et sitä autoa ihan ulkonäön perusteella osta. Kyllä varmaan sen tiedät.

Tuossa on omaan tyyliin sopiva kärry vaikka ei oma olekkaan.
http://www.bmwtuningclub.net/cars/1036/R_BMW320icoupekuva2.jpg

Toki E46:kin kelpais.
http://www.bmwtuningclub.net/cars/270/R_Img_2196.jpg
 
Onion:

En väitä, että olisin kovin kokenut tai kaikki mitä sanon on 100% faktaa. Opiskelen kuintenkin alaa ja joudun jokapäivä noita romuja korjaamaan, joten jotain silti tiedän. Voisitko kenties tarkentaa, että mitäköhän paskaa mahdoin puhua? No olen kuitenkin säälittävä amis joten pistetään kaikki sanomani sen piikkiin. :whip:. By the way, olen jo useamman vuoden noiden kanssa räpeltänyt joten olit ihan oikeassa ;).
 
200sx on aikas mopo jopa sillä 200hv 2.0t koneella. Turbo herää valitettavan korkeilla kierroksilla, ja ennen kuin se herää, mitään ei tapahdu. Sitten kun turbo heräilee, jotain tapahtuu, mutta mitään Impreza GT -mäistä turbopotkua on turha toivoa; teho ei vaan kertakaikkiaan riitä.

Japanialaiset :D ovat tosin onnistuneet virittämään sitä 2.0t myllyä hyvinkin paljon. 1.8t ei kuulemma ole otollinen virityskohde.

Nätti ajajan auto silti. Eikä mikään etuveto.

Edit: Vaikka auto ei päällepäin näytä ruostuneelta, tuo 200sx on tyypillinen ruostumaan alustan koteloista, tankista jne. Se ei näy päälle, mutta voi yllättää todella ikävästi. Täydellinen ruostesuojaus on todella suositeltavaa..
 
Andree sanoi:
Noo, just oot kortin saanu ja pitää näyttää kavereille miten hienosti nissanin perä saadaan slaidiin... :wall: :kuvia:

Täytyy sanoa että multa joku geeni jäänyt väliin mutta kuminpoltot ja sudittelut jätän suosiolla niille amiksen kundeille, jokasella meillä omat halumme.. :rolleyes:

Mulle riittää että auto on edes hiukka sportahtava, ja liikahtaa ripeästi, hivelee jo tuntoaisteja että kun lähtee ohittamaan niin ohi voi vain "luikahtaa" eikä tarvi hinata sitä vauhtia 4km suoran verran. :) Ei haittaa vaikka olisi enemmänkin sportahtava tai liikkuisi vielä ripeämmin, mutta rajana pidän toisaalta että ei ime älyttömästi sitä menolitkua, ettei kyllä mielellään yli 10L / 100km normaalilla ajolla niin käy vielä mun kukkarolle.

Mutta järki päässä kun ajetaan.

Vaikka auto ei päällepäin näytä ruostuneelta, tuo 200sx on tyypillinen ruostumaan alustan koteloista, tankista jne. Se ei näy päälle, mutta voi yllättää todella ikävästi. Täydellinen ruostesuojaus on todella suositeltavaa..

Ajattelin että jos tuon ostaa niin kesällä täysi ruostesuojaus...

Ja mitä tuosta autosta turhia stressejä, juuri puhuttiin autokauppiaan kanssa että jos sitten vaikka kiehtova Audi löytyy niin senkun vaihtaa ja maksut siirtyy toiseen autoon.. Ajelee nyt yhdellä ensin. :)


EDIT: Niin siis YLI 10L / 100km
 
turre101 sanoi:
rajana pidän toisaalta että ei ime älyttömästi sitä menolitkua, ettei kyllä mielellään alle 10L / 100km normaalilla ajolla niin käy vielä mun kukkarolle.
Siis tarkoititkohan nyt kuitenkaan että mielellään ei alle 10L/100km:lla. Et varmaan kuitenkaan tätä tarkoittanut, mutta jos se ei nyt "valitettavasti" vähintään vie sitä 10L satasella, niin ainahan voit bensa-asemalla ruiskia bensaa tankin ohi, tai tehdä bensaletkuun pienen reiän että tiputtaa vähän tielle. Pysyy paremmin tietkin näin talvisin sulana kun on vähän ysivitosta raiteilla. :david:
 
Käyppä huviksesi katsomassa vaikka mobile.de:stä että montako "Motorschaden" tai turbo schaissea löytyy saksanmaalta. Tiedä sitten miten noilla ajavat mutta ei oikein herätä luottamusta.
 
Ei muutakun pirssi alle vaan. Kaverilla on tommonen nipponi -93 ja itse ainakin pidin siitä. Kiva peli ajella, varaosat ei todellakaan järkyttävän kalliita verrattuna esimerkiksi aikaisemmin mainittuun audiin ja ollut luotettava peli. Bensahan sille kelpaa, mutta hyvin realistiset tuntuu sinulla nuo kulutuslukemat olevan. Ei muutakun huolettomia kilometrejä toivon mukaan. :kuvia: ois kiva nähä, jos vehkeen ostat.
 
S225T sanoi:
Kiinnostaa tai ei, mutta yhdyn parin herran mielipiteeseen: odota sitä Audia.

Ihan noin yleisen käytännön mukaan tällasille mielipiteille olis mielenkiintosta kuulla myös se faktapohjanen perustelu aina.. kun ei kauheasti kerro muuten.

Eli miksi suosittelet odottamaan? :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom