Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by El Capo
Miten olisi Nissan Maxima, aito Japanin Cadillac... Tehoa ja vääntöä kolmosen kone tuottaa riittävästi keskiverto autoilijan tarpeisiin! Kone valittu sarjassaan useasti MAAILMAN PARHAAKSI!!! Hinta/laatu suhde kohdallaan vrt. esim. Audi, BMW, Mersu, Volvo...
Originally posted by Kusimato
Ostakaa SKODA halpa, ihan hieno ja lähes volkswagenin kopio esim. samanlaista alustaa käytetään volkkarissa. Merkki vaan ei mitenkään hyvämaineinen jos vaikka jälleenmyyntiä ajattelee.
[pilkun nussinta]Originally posted by Ironbutt
Peugeot 206 Gti on kiva peli ja hintaakin vain 23900 euroa.
Heppoja 136, tehoa 100 kW ja kiihtyvyys 0-100 km 8,4 s (varttimaili 16,4 s = sama kuin 300-sarjan 2,5 litran Bemarilla).
...
No eipä tuo meillä ainakaan pahemmin nitise, hiekkatiellä ajettaessa ehkä kojelauta hieman kitisee. eikä tuo vaihteistokaan ole "takkuillut" mitä olen isukin ajamista vierestä seurannut(mun ajokokemuksella tuosta jutusta en voi sanoa paljoakaan). sisustus suoraan micrasta? kun japseihin vertaa niin enpä tota nyt ainakaan moittisi. suorituskyky noilla tehoilla(meilllä lussuin malli, 154hv) on mun mielestä aivan loistava, 0-100km/ 8,5s ja huippuja 215km/h. yleensähän nuo perheautot tollasilla hevosilla menee johonkin 9-10s 0-100km/h. mutta puhuitko sä nyt uudesta ysikolmosesta? mä en edes ole ollut sellasen kyydissä.Originally posted by NHB
Tuli kokeiltua kyseistä peliä, joku turbo sport mikälie. Premium-luokan peleiltä kun on tottunut odottamaan edes jonkinasteista laadun tunnetta, niin tuo oli kyllä ankara pettymys. Saba nitisi jopa suoraan ajettaessa motarilla, pidän kyllä aikamoisena suorituksena. Kaikki sisustus tuntuu olevan suoraan jostain nissan micrasta, muovit nitisee ja ne napit/kytkimet... Penkit tarjosi "sport" -malliksi onnettoman sivutuen ja vaihteisto takkuaa. Kun vielä parilitraisen bensaturbon suorituskyky ei tunnu juuri miltään niin koeajolenkki jäi tosi lyhyeksi.
Originally posted by Ode-1
miten niin?
Originally posted by Tomba
No eipä tuo meillä ainakaan pahemmin nitise, hiekkatiellä ajettaessa ehkä kojelauta hieman kitisee. eikä tuo vaihteistokaan ole "takkuillut" mitä olen isukin ajamista vierestä seurannut(mun ajokokemuksella tuosta jutusta en voi sanoa paljoakaan). sisustus suoraan micrasta? kun japseihin vertaa niin enpä tota nyt ainakaan moittisi. suorituskyky noilla tehoilla(meilllä lussuin malli, 154hv) on mun mielestä aivan loistava, 0-100km/ 8,5s ja huippuja 215km/h. yleensähän nuo perheautot tollasilla hevosilla menee johonkin 9-10s 0-100km/h. mutta puhuitko sä nyt uudesta ysikolmosesta? mä en edes ole ollut sellasen kyydissä.
Originally posted by Force
Ajattelin vaan, että kenelle annoit noita suosituksia.
Nykypäivänä on ihan yleistä että autourheilussa käytetään etuvetoisia autoja. Ja lujaa menevät, paljon lujempaa kuin muovi & kuttaperkka-tuunatut 70- ja 80-lukujen takavetoiset perheautot.
Originally posted by Force
Ajattelin vaan, että kenelle annoit noita suosituksia.
Originally posted by boyracer
Joo mutta jos jarkevasti vertaat uutta etuvetoa uuteen takavetoiseen niin...
Nykyaan kaytetaan autourheilussa etuvetoisia autoja vain sen takia etta monella valmistajalla ei ole takavetoisia malleja.
Etuvedossa sama pyorapari ohjaa, kiihdyttaa ja jarruttaa autoa. Lisaksi kiihdytettaessa vetavilla pyorilla oleva paino pienenee ja sen takia tiehen siirtyva voima pienenee.
Originally posted by Ode-1
Oonko mä ainoo, joka täällä näitä suosituksia antaa??!
Originally posted by Raven
No niin. Nyt olisi suunnitelmissa uuden auton osto.
Laittakaas jotain hyviä malleja/merkkejä. Oma auto tietoni kun on mitä sattuu..
Ei kuitenkaan mielellään mitään pikku koppaa litran koneella.
Hinnan yläraja olisi n.30000-35000€.
Ja mielellään myös jos on jostain autoista huonoa tai hyvää sanottavaa, niin nyt sydäntä purkamaan.
No verrataanko vaikka 156 GTA, Civic type-R:ää ja ennen kaikkea Focus RS:ää? Nuo jättävät esim. Nürburgringillä monia nopeina pidettyjä takavetoisia taakseen. Onhan se dynaaminen painonsiirtymä olemassa, normaalitehoilla tai erinomaista heikommissa pito-olosuhteissa sillä ei vaan ole niin suurta merkitystä. Olennaisinta tuo lienee kiihdytysajoissa. Kuitenkin kilvanajossa ei ratkaise niinkään se kenen kärry kiihtyy nopeiten vaan se kuka menee nopeiten mutkassa.
Etuvetoisissa on painoa yleensä vetävien (ja ohjaavien) pyörien päällä aika hyvin, pitoa on siis tarjolla huonollakin alustalla. Takavedossa sama vaatii jo melkein vängällä keski- tai takamoottorin. Lisäksi luistossa vetävien pyörien sortokulman kontrollointimahdollisuus on todella kätevä ominaisuus. Taitaapa etuvetoisessa olla tehohäviötkin pienemmät. Toisaalta etuveto on käyttökelpoinen vaan tiettyyn tehomäärään asti, sen jälkeen sen hyödyt alkaa hukkumaan haittojen alle.
Tärkeämpää kuin vetotapa on moni muu asia.