Autoa ostamassa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Raven
On hyvä kuitenkin jos tehoja löytyy. Ohittamiset ym. sujuu vaivattomammin, eikä tartte nelos vaihteella kierrättää tappiin asti.. :) Eli, varmaan sitten haetaan vääntöä enemmän.
Eipä sitä rahaa nimenomaan autoon laiteta, vaan on hakusessa myös uusi asunto ja samalla auto.

Hienoa, nyt tiedämme hieman minkälaisia kriteerejä autolle asetetaan. Kerro ihmeessä lisää, onko paljon maantieajoa, saako olla diisseli, minkälaisia ehtoja vaimo on asettanut? Tuossa vielä juttua noista turvaistuimista:

http://www.laaninhallitus.fi/lh/biblio.nsf/735248DEA7682BBFC2256D58003BBEB4/$file/JulkaisuPDF.pdf
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Nat_Ural
Hienoa, nyt tiedämme hieman minkälaisia kriteerejä autolle asetetaan. Kerro ihmeessä lisää, onko paljon maantieajoa, saako olla diisseli, minkälaisia ehtoja vaimo on asettanut? Tuossa vielä juttua noista turvaistuimista:

Vaimothan ei uudella autolla aja, menköön bussilla. :)
Ei vaan... ei ole sen kummempia kriteerejä autolle. Tiiselistä en oikein osaa sanoa.. Niin paljoa ei ajeta, että tiiseli oli merkittävästi halvempi.
Löytyy myös koira ja kissa, mutta ovat niin harvoin auton kyydissä, että menee kyllä pienemmässäkin autossa.
 
Itse mietin alkuvuodesta samaa, auton vaihto oli edessä ja budjetti 30 000€ tienoilla. Päädyin uuteen Mazda6 2.0 Eleganceen automaattilaatikolla ja kaikilla herkuilla. Edustavan näköinen, pieniruokainen, riittävän tehokas, tilava. Hintakin jäi hifien asennuksen jälkeen hieman reiluun 30 000€. Kyllä tällä taas muutaman vuoden kelpaa :D
 
Re: Re: Autoa ostamassa!

Originally posted by reiz
Itse mietin alkuvuodesta samaa, auton vaihto oli edessä ja budjetti 30 000€ tienoilla. Päädyin uuteen Mazda6 2.0 Eleganceen automaattilaatikolla ja kaikilla herkuilla. Edustavan näköinen, pieniruokainen, riittävän tehokas, tilava. Hintakin jäi hifien asennuksen jälkeen hieman reiluun 30 000€. Kyllä tällä taas muutaman vuoden kelpaa :D

Mitä olet tykännyt Mazda6:sta? Tuo kauniimpi osapuoli on hieman tykästynyt Mazda6:seen ja onhan se ihan hienon näköinen.. Muuta en siitä oikein tiedäkään.
 
Re: Re: Re: Autoa ostamassa!

Originally posted by Raven
Mitä olet tykännyt Mazda6:sta? Tuo kauniimpi osapuoli on hieman tykästynyt Mazda6:seen ja onhan se ihan hienon näköinen.. Muuta en siitä oikein tiedäkään.

Olen ollut erittäin tyytyväinen. Kaikki kalliimman edustusauton elkeet ylemmän keskiluokan autossa. Automaattilaatikkoon olen rakastunut tässä muutaman kuukauden aikana, tuskin enää ostan manuaalilla varustettua rassia ellen johonkin sporttiin innostu, on se niin herraskainen peli. Vakinopeudensäätimet, automaatti-ilmastoinnit, tilava tavaratila, mukavat penkit, vaivaton ohjaus, riittävän sitkeä ja tehokas kone.. Huomaa ettei Mazda6 turhaan ole niin suosittu auto kuin on.

Pari viikkoa takaperin tunasin auton ulkonäköä hieman. Ei sillä, ettei olisi vakiona kelvannut, mutta hillitty spoileri ja erikoisvanteet miedon madalluksen kanssa erottavat massasta.

En väitä, etteikö hintaluokkaan(>30k) löydy muitakin hyviä, ehkä parempiakin vaihtoehtoja, mutta uskon että Mazda6 oli juuri oikea vaihtoehto minulle. Kannattaa ainakin koeajolla käydä ja koittaa sopiiko auto tarkoituksiisi.

Tuoreimmassa Tuulilasissa (6-7/03) oli juuri testissä ylemmän keskiluokan sedaneita, mukana myös Mazda6, joka uusi vuoden takaisen testivoittonsa.
 
Re: Re: Re: Re: Autoa ostamassa!

Originally posted by reiz

Tuoreimmassa Tuulilasissa (6-7/03) oli juuri testissä ylemmän keskiluokan sedaneita, mukana myös Mazda6, joka uusi vuoden takaisen testivoittonsa.

Eikös Mazda6 jäänyt talviautotestissä viimeiseksi, vaikka edellisen kesän testin voittikin? Saatan kyllä muistaa väärinkin.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Autoa ostamassa!

Originally posted by Sumppari
Eikös Mazda6 jäänyt talviautotestissä viimeiseksi, vaikka edellisen kesän testin voittikin? Saatan kyllä muistaa väärinkin.

Auton talviominaisuuksista en vielä omakohtaista kokemusta omaa joten en sitä aihetta kommentoi. Pitää kaivaa talven tuulilasit ja katsoa oliko niissä juttua kutosesta talviajokkina, ei muisti pelaa niin pitkälle :D
 
Se talviautotesti on sitten TM:ssä. Löytyy muuten numerosta 3/2003. Itse en tuloksia muista, mutta ei toi Mazda 6 tainut hirveen hyvin pärjätä. Muutenhan se on kyllä noissa testeissä varsin hyvin pärjännyt, et varmaan kokeilemisen arvoinen.
 
Noin, tuli sitten lyötyä kaupat lukkoon Honda Accordista, mutta kuten yleensä odotuslistalle sitä joutuu. Syyskuussa vasta saan pelin käsiini. Itsekin olin aluksi katsastamassa 2.0 litraista versiota autoista, mutta kun niihin kerää samat varusteet mitä löytyy isompi moottorisesta versiosta, niin hintaa kertyy lähes samanverran. Ainakin Mazdassa 2.3 Sportissa oli suoraan paremmat varusteteet, kuin 2.0 versiossa. Sama juttu myös Accordin osalla, joten päädyin 2.4i versioon. Ei ainakaan jää tehojen puolesta sitten harmittamaan.
Mazda 6 ei pärjännyt kauhean hyvin talvitesteissä, arvosteltiin hieman kylmäksi ja myöskin penkinlämmittimissä oli jotain moitittavaa, itseä häiritsi myös moottori- ja tiemelu, jotka välittyivät mielestäni turhan paljon ohjaamoon.
 
Originally posted by Butch
Noin, tuli sitten lyötyä kaupat lukkoon Honda Accordista, mutta kuten yleensä odotuslistalle sitä joutuu. Syyskuussa vasta saan pelin käsiini.

Hyvä, hyvä, hyvä ja sitten ei muuta kuin tänne, ellei jo tiedossa http://www.dynamiitti.com
 
Originally posted by reiz
Olen ollut erittäin tyytyväinen. Kaikki kalliimman edustusauton elkeet ylemmän keskiluokan autossa.

Riippuen mitä nyt elkeillä tarkoitat, mutta tuo mazza6 on kyllä aika kaukana edustusautosta millä tavalla tahansa katsottuna...Ihka aito ja tavallinen riisi as usual. Ainoa mihin autossa kiinnittää huomiota on ns lexus-valot sekä erikoinen maski. Muuten ei autossa ole mitään erikoista. Maski lookkikin on "oikeasti" Hondan juttu, mutta olkoot...


Vakinopeudensäätimet, automaatti-ilmastoinnit, tilava tavaratila, mukavat penkit, vaivaton ohjaus, riittävän sitkeä ja tehokas kone..

Riittävän sitkeä ja tehokas kone? WTF Okei, jos lähtökohtana on ollut joku 1.6:nen niin ehkä siihen verrattina joo, mutta muuten ihan täys mopo. Ei kakslitrasessa mitään kunnon vääntöä vielä ole, eikä siten tehoakaan. Moottoritiellä kun painaa pedaalia niin ei siinä mitään "whooaaaaa-aaa"- efektiä vielä synny. No offense.

Vakionopeusäädin ja ilmastointi ovat ihan jees.Tosin jenkeissä sellaiset on olleet ihan peruskamaa jo piiiiitkäääään....
 
Itselläni jos olisi tuon verran rahaa niin tietäisin kyllä minkä ostaisin, ja tällä lähdettäisiin kisomaan dahlbackin tiimin kanssa :thumbs:
 
laita raven uus honda accorddi..kyllä sillä 2.0 koneella jo pääsee ja kiihtyvyyskin ois jo riittävä 9.2sek 0-100km/h..:D sit vielä mustana ja kromivanteilla niin on aika makee peli..:whip:
 
Jos itselläni olis 30k €. Ostasin M3, saksasta. Tolla sais auton+verot maksettua. Kyllä kulkis.Sentään takaveto.
Turhia noi 200+hv etuvedot.:thumbs:
 
Originally posted by Jukkah
Jos itselläni olis 30k €. Ostasin M3, saksasta. Tolla sais auton+verot maksettua. Kyllä kulkis.Sentään takaveto.
Turhia noi 200+hv etuvedot.:thumbs:

Joo, takaveto tai neliveto on homman nimi.
 
Juuri autoa vaihtaneena ja "parempia keskiluokan perhesedaneita" taas muutaman kokeilleena lämmin suositus menee Audille.
Alla nyt siis A4 1.8T, kolme viikkoa vanha.

Hinta painuu tosiaan väkisinkin sinne 40k hujakoille jo etuvedollakin, mutta jos sinnepäinkään on resursseja laittaa rahaa kiinni - tai autoetu ja halua maksaa kovaa veroa palkastaan (kuten minä) - kannattaa panostaa :)

Saman koneenhan saa konsernin muidenkin vehkeiden nokalle, mutta esim boraan ja passatiin verrattuna tehoa on audista otettu vähän enemmän jo tässä miedommassakin versiossa.

Muutama pointti puolesta:
-tosiaankin etuvetoinen a4 voitti tm:n talvitestin. esp-systeemi on markkinoiden toimivin monen mielestä, lämpeneminen huippuluokkaa, (nykyisin muuten myös tuulilasissa lämmitys, toisin kuin 2001). quattro toki onkin sitten vielä jotain ihan muuta.
- erinomainen ajaa niin maantiellä kuin mutkatiellä
- hiljainen, mutta tärkeä turbon vihellys kuuluu sentään, ja kierroksilla kone murisee sopivasti
- vääntökäyrä tasainen (huippuvääntö tasaisena alueella 1950-4700 r/min), eli ei tarvitse kierroksia/pienempään vaihtoa reippaisiin ohituksiin
- hyvä varustelu vakiona (esp, autom.ilmastointi jne).
- ajonhallintajärjestelmä pitää sisällään hätäjarrutehostimen, vetoluistoneston, automaattisen tasauspyörästölukon, sekä varsinaisen esp:n joka kontrolloi auton käytöstä kaarreajossa luistotilanteissa jne. (kytkettävissä toki pois napin painalluksella jos haluaa leikkiä)
- hallintalaitteet ja varusteet juuri siellä missä pitää ja auto on heti siihen istuessa "hanskassa"
- yleinen laadun vaikutelma - siisti työn jälki, hyvät materiaalit, ei kitinöitä ja nitinöitä, ei tärinöitä pikkuteilläkään tahi röykyissä, jousitus imee kaiken saksalaisella jämäkkyydellä ja samalla diskreetisti
- konsernin paras palvelujärjestelmä ongelmatilanteissa

lisäpointti:
- urheiluautostahan ei ole kyse vaan todella ripeästi ja myös vaivattomasti liikkuvasta keskikokoisesta laatuluokan perheautosta. meilläkin kriteerinä oli kuitenkin, että meidän isohkot lastenvaunut mahtuu takakonttiin muutaman kassin säestyksellä (perhe siis minä, vaimo ja 8kk poika). tilat riittää meidän käyttöön vallan loistavasti, mökkireissuja myöten (juuri kokeiltu viikon reissulla). farmari toki olisi käytännöllisempi tilaa tarvitsevalle,mutta itse en niistä tykkää ja hommaan sellaisen vasta jos perheen koko vielä kasvaa ja kuljetuskapasiteetin tarve lisääntyy merkittävästi.

siinä varsinainen myyntipuhe, mutta kun kysyttiin aiheesta - sen verran kyseiseen autoon jo ensikoeajolla ihastuin, että oksat pois.

edit: jahas - ostopäätös olikin jo yhtäällä tehty.. sanotaan siihenkin, että kokeilin myös accord 2.0 sportia (honda on ainoa japsi jota halusin edes oikeasti kokeilla) - tykkäsin kovin ja lähellä oli etten tilannut, mutta sattuneista syistä tarvitsinkin auton luokkaa 3 viikon sisällä - joten jatkoin katselmusta ja tein sen virheen että kokeilin tuota audia :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom