Autoa ostamassa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by sterpuska

Passat farkku= Iso ja kömpelö mopo."helevetin ruma"

Höpö höpö. Helvetin hyvä ja ketterä auto, edellyttäen, että osaat ajaa autolla. Tähän mennessä en ole vielä yhdessäkään autossa saanut parempaa istuma-asentoa, kuin passatissa. Farmari on kiva ja monikäyttöinen, tilaa on.

Tohon hintahaarukkaan mahtuis just VW Passat Variant 1.8 20V turbo Trendline 34050e.

Jos ei farmaria, niin sitten VW Passat
-1.8 20V turbo Trendline Tiptronic-automaatti 34940 Eur
-1.9 TDI PowerDiesel Highline 34570 Eur
-1.9 TDI Trendline PowerDiesel automaatti 34770 Eur
-1.9 TDI PowerDiesel 130 5-V Firstline 34820 Eur

Hintatietojen lähteenä käytin VW:n nettisivuja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku Iso Audi kuten Audi A6 2.8 V6 quattro -99
hinta 35000 E. keltainen pörssi tietenkin :)
Tai sitten pienempi auto VW golf 1.8 T gti - 99
ja hinta 25000 E. Siinä on ihan kelpo ajokkeja,
mutta riippuu mistä tykkää...
Vääntöä riittää molemmissa.
 
Samaa mieltä monen muun kanssa: Audi tai BMW. Jos Saksasta haet/haetutat, niin Meseäkin voi tuolla rahalla harkita, saisi kohtuullisen hyvän, jopa E-sarjaa. Jos taas ostopaikkana vain Suomi tulee kyseeseen, niin sitten Volvo tai Volsukin (esim. Passat tai kireempi versio Borasta tai Golfista, se 1.8 turbokone lienee paras valinta) tulee kyseeseen.

Sinkulle Civic R olisi tirakka peli (ite kallistuisin kumminkin Mini Cooperin tai 300- sarjan compact bemun puoleen), mutta liekö Ravenilla perhettä? Perheelliselle kunnon farmariauto on hyvä valinta, ainakin jos on koira/koiria. Sedanilla pärjännee, jos hurttia ei ole. Ja tosiaan, jos ei osaa tai halua ite nysvätä autoaan, niin mahdollisimman uusi käytetty tai ihkauusi kannattanee ostaa.
 
Tohon hintahaarukkaan mahtuis just VW Passat Variant 1.8 20V turbo Trendline 34050e.

Jos ei farmaria, niin sitten VW Passat
-1.8 20V turbo Trendline Tiptronic-automaatti 34940 Eur
-1.9 TDI PowerDiesel Highline 34570 Eur
-1.9 TDI Trendline PowerDiesel automaatti 34770 Eur
-1.9 TDI PowerDiesel 130 5-V Firstline 34820 Eur

-------------------------------------------
Käy huvikseen tekemässä Wolkkarin sivulla Passat haluamillasi lisävärusteilla ja katso sitten hintaa.
Mä yritin etsiä samat lisävarusteet mitä itsellä on niin Passat olis maksanut jo 43410 euroa.

Tietysti jos haluaa maksaa 34000 ecua karvalakki varusteisesta autosta niin ei sitten mitään.

]
 
itse ostaisin Skoda octavia RS turbon. Sama tekniikka kuin audeissa ja vw:ssa, h-vetin hieno sisusta, tilaa löytyy ja jonkin verran suorituskykyä (180hp) ja helposti viritettävissä. Ainoa miinus on 4-vedon puuttuminen.
 
Ite olen myöskin katsellut 30000-35000 € hinta luokkaan sijoittuvaa autoa, vaihtoehdot on ollut seuraavat:
Volvo S40 2.0 Turbo, mielestäni hieman pienehkön tuntuinen, mutta saa valita varusteet ja värit oman maun mukaan
Mazda 6 2.3 Sport, siisti ulkoa, mutta hieman meluisa ja köyhä sisältä
Audi A4 1.8 Turbo, köyhät kyykkyyn, hinta nousee väkisinkin lähemmäs 40000 €, muuten mieluisin näistä kolmesta
Honda Accord 2.4i Executive, miellyttävä sisältä ja ulkoa, 190 hv ja varustelutasossa löytyy ja hinta hieman alta 35000 €. Tuntuu tilavalta, joten mahtuu isompikin bodari sisään :D. Kannattaa käydä koeajolla
 
Katselin vaihtoehtoja Saksasta, mutta ei kovin kannattavaa. Jotkut automallit saattavat saada halvemmalla, mutta useat täällä esim 20-30000€ luokassa olevat saa halvemmalla Suomesta.
 
Peugeot 206 Gti on kiva peli ja hintaakin vain 23900 euroa.
Heppoja 136, tehoa 100 kW ja kiihtyvyys 0-100 km 8,4 s (varttimaili 16,4 s = sama kuin 300-sarjan 2,5 litran Bemarilla).

Jos perhettä ei ole ja ostat vain itsellesi auton + haluat saada halvalla PALJON iloa niin tämä peli sen tarjoaa. Nahkasisustus, alumiinihilppeet, 2,0 l kone (RC versio tarjoaa vielä lisää ruutia) ja paljon muuta...

Sporttiselle miehelle pikkusporttiluokassa löytyy vain harvoin näin hyvää vastinetta rahalle. Ësim. Type R perusmallina on varusteiltaan suorastaan nolo - ja sen RC mallista saakin sitten maksaa...

Autoilu on kuitenkin niin makuasia, että kannattaa käydä vain ajamassa ja ostaa se mikä parhaalta tuntuu. Jokainen arvostaa eri asioita autoissa.

Ja tietenkin jos nautit vauhdista ja haluat todellisen sporttivehkeen niin kannattaa ruveta suosiolla katsomaan kaksipyöräisiä...
 
Originally posted by mmama
Ja tietenkin jos nautit vauhdista ja haluat todellisen sporttivehkeen niin kannattaa ruveta suosiolla katsomaan kaksipyöräisiä...
Jepajee...


btw, mmama onks toi sun pyörä tossa sun avatarissa, on komee, mikä pyörä toi on?
 
Originally posted by Jorkka
Jepajee...


btw, mmama onks toi sun pyörä tossa sun avatarissa, on komee, mikä pyörä toi on?

Kuvassa on Triumph Sprint St 955cc vm. 2000 - tosi upea pyörä ja voin kyllä suositella. Mikään ei ole niin ihanaa kuin massiivinen kasa rautaa jalkojen välissä ;-)

Nykysin alla on vaihteeksi Yamahan FZS, mutta himoan Trumppaa takaisin. Saa nähdä mimmoisen pelin väsäävät "minulle" tehtaalla ensi vuodeksi... odotusarvot ovat korkealla!
 
Originally posted by sterpuska
Urheilu auton suorituskyky??? 6.8 0-100km/h
huiput alle 250km/h.

Tämä varmaan tarkoitti sitä, ettei Civicin suorituskyky riitä "urheiluauto" määritelmään? Eikös urheiluauto määritelmä ole pikemminkin kokonaisuus, kuin sekunttiluku nollasta sataan?!
Esimerkki:
Ferrari 308 GTS. Hulppeat 1500kg ja vaivaiset 205hv. Kukaan tuskin silti kiistää sitä, että tuo ferrari ei olisi urheiluauto, vaikka tuollahan on huonompi tehopaino suhde kuin puolella jenkkiautoista. Lievästi piristetyt jenkkifarkutkin kyykyttävät tuota kiihdytyskisoissa, mutta eivät kyllä silti mitään urheiluautoja ole.

PS. Civicci ei tainnut "ihan" päästä tehtaan hype 6.8s lukemiin huulilasin testissä :) Taitaa jäädä "Matti Meikäläisen" käsissä sekunnin tehtaan ilmoittamasta.
 
Originally posted by sterpuska
Käy huvikseen tekemässä Wolkkarin sivulla Passat haluamillasi lisävärusteilla ja katso sitten hintaa.
Mä yritin etsiä samat lisävarusteet mitä itsellä on niin Passat olis maksanut jo 43410 euroa.

Tietysti jos haluaa maksaa 34000 ecua karvalakki varusteisesta autosta niin ei sitten mitään.

Nuo olivat vain esimerkkejä tasosta, millä noin suurinpiirtein liikutaan. Voihan sitä moottorivaihtoehtoa yms katsella uudestaan ja miettiä sitten noita varusteita. Sen huomasin itsekin, että varusteet eivät Suomessa ole kovin edullisia.
 
Pakko sanoa, mutta tämä koko topic on ollut yhtä amismeininkiä. Tehot on tärkeät, muulla ei paskaakaan väliä. Aika hassua..

Ravenilla on jo tehoja jos on kaksipyöräinen sportti. Miksi helvetissä autonkin pitäisi olla tehokas ? Koko "tehokäsite" on pelkkää elvistelyä, liikennesäännöt sanoo että 120km/h on laillista moottoritiellä. Sitä vauhtia pääsee ladallakin.. Mutta miksei jos on niin paljon ylimääräistä tuohta että se kannattaa sijoittaa nimenomaan autoon eikä esimerkiksi asuntoon tai muuhun "vähän" pysyvämpään asiaan..
 
Originally posted by Sumppari
Tämä varmaan tarkoitti sitä, ettei Civicin suorituskyky riitä "urheiluauto" määritelmään? Eikös urheiluauto määritelmä ole pikemminkin kokonaisuus, kuin sekunttiluku nollasta sataan?!
Esimerkki:
Ferrari 308 GTS. Hulppeat 1500kg ja vaivaiset 205hv. Kukaan tuskin silti kiistää sitä, että tuo ferrari ei olisi urheiluauto, vaikka tuollahan on huonompi tehopaino suhde kuin puolella jenkkiautoista. Lievästi piristetyt jenkkifarkutkin kyykyttävät tuota kiihdytyskisoissa, mutta eivät kyllä silti mitään urheiluautoja ole.

PS. Civicci ei tainnut "ihan" päästä tehtaan hype 6.8s lukemiin huulilasin testissä :) Taitaa jäädä "Matti Meikäläisen" käsissä sekunnin tehtaan ilmoittamasta.

Totta, type R on tarkka ajetteva, ja kuulemma type r accord käy vaihtovirheestä helposti punaisella (+8000) joka tekee remppareissun veholle. ja tätä takuu ei korvaa.

Harkitsin itse tossa pari kk sitten käytetyn r civicin ostoa vaan palasin maan pinnalle ja jatkan toistaiseksi "vakio civicillä".
 
Originally posted by mmama
Ja tietenkin jos nautit vauhdista ja haluat todellisen sporttivehkeen niin kannattaa ruveta suosiolla katsomaan kaksipyöräisiä...

Näin siis, jos ei ole todella paljon rahaa laittaa autoon. Siis ostat kaupasta jonkun hyvän aihion, kuten Nissan Skyline GT-R, Toyota Supra TT MK4, ja laitat itse.

Kaupasta kun ei saa ku jotain nuhasia ferrareita tai muita perheautoja.
 
Originally posted by hkuja
Pakko sanoa, mutta tämä koko topic on ollut yhtä amismeininkiä. Tehot on tärkeät, muulla ei paskaakaan väliä. Aika hassua..

Ravenilla on jo tehoja jos on kaksipyöräinen sportti. Miksi helvetissä autonkin pitäisi olla tehokas ? Koko "tehokäsite" on pelkkää elvistelyä, liikennesäännöt sanoo että 120km/h on laillista moottoritiellä. Sitä vauhtia pääsee ladallakin.. Mutta miksei jos on niin paljon ylimääräistä tuohta että se kannattaa sijoittaa nimenomaan autoon eikä esimerkiksi asuntoon tai muuhun "vähän" pysyvämpään asiaan..

Joo, ei sen mikään hirmuinen kiituri tartte olla. Kyllä prätkällä pääse sen verran kovaa kiihdyttelee, että ei kovin moni auto perässä pysy.
On hyvä kuitenkin jos tehoja löytyy. Ohittamiset ym. sujuu vaivattomammin, eikä tartte nelos vaihteella kierrättää tappiin asti.. :) Eli, varmaan sitten haetaan vääntöä enemmän.
Eipä sitä rahaa nimenomaan autoon laiteta, vaan on hakusessa myös uusi asunto ja samalla auto.
 
Originally posted by Raven
Joo, ei sen mikään hirmuinen kiituri tartte olla. Kyllä prätkällä pääse sen verran kovaa kiihdyttelee, että ei kovin moni auto perässä pysy.
On hyvä kuitenkin jos tehoja löytyy. Ohittamiset ym. sujuu vaivattomammin, eikä tartte nelos vaihteella kierrättää tappiin asti.. :) Eli, varmaan sitten haetaan vääntöä enemmän.
Eipä sitä rahaa nimenomaan autoon laiteta, vaan on hakusessa myös uusi asunto ja samalla auto.

No ostapa minulta molemmat... sekä asunto että auto ovat menossa vaihtoon ;)

v70 tdi ja 3h keittiö kolmosen ja ykkösen välissä. Yhteishintaan 130000 e. Saat valita maksatko autosta 26000 tai 35000, loppurahan voit laittaa asuntoon joka on valmiiksi melkein kokonaan rempattu ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom