Autoa ostamassa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by paistijauheliha
Kyllä se niin on, että se on etuveto ja takatyöntö!! ..kele.

Takapöyrät vetää takapuskuria ja useimmissa autoissa etupuskuri ja takapuskuri pysyvät vakioetäisyydellä toisistaan normaaliajossa.

Takaveto ja takapuskurityöntö, sanon minä.
 
Son aivan sama mikä auto on alla, kunhan vain ihmiset katsoisivat joskus taustapeiliin. Ei niinkään oman kuvan nähdäkseen, vaan nähdäkseen oisko takaa joku tulossa ja kohta ohittamaan lähdössä. Mutta ei se on niin vaikeaa. Riittäähän se, että roikkuu keskiviivalla ja ohittelee sitten kun siltä tuntuu, mitäs merkitystä sillä nyt olisi onko joku takaa tulossa vai ei?;)

Ja sitten liittymissä voisimme odottaa, että edellämme ajava ajoneuvo on ensin kääntynyt, jotta näkisimme tien olevan vapaa. Ai miksi? No siksi kun se ehkä ole ainoa tiellä liikkuva vaan sen takaa voi tulla vielä toinenkin, joka ehkä ajaakin suoraan.

Liian monesti on tänä kesänäkin aavistettu vaaratilanne ja pari kertaa on jäänyt aavistamatta, on siis ollut lähellä. Ja vain sen takia kun porukka ei katso peiliin.:curs:
 
Katsokaahan tätä

Ei näköjään onnistu tuo linkittäminen.
www.mobile.de ja sieltä Mercedes-Benz E 55 AMG hakuun.

Mitä ihmettä, onko noissa autoissa jotain vikaa vai miten voi vm. 98,99,00 Mercedes-Benz E 55 AMG maksaa VAIN 20k€?! Vaikkakin noilla on jo ehditty ajaa aija paljon.
 
Originally posted by Force
Ei näköjään onnistu tuo linkittäminen.
www.mobile.de ja sieltä Mercedes-Benz E 55 AMG hakuun.

Mitä ihmettä, onko noissa autoissa jotain vikaa vai miten voi vm. 98,99,00 Mercedes-Benz E 55 AMG maksaa VAIN 20k€?! Vaikkakin noilla on jo ehditty ajaa aija paljon.

Tässä viikon verran tutkinut tota samaa saittia ja sitä minkä auton sieltä toisin Suomeen. Törmännyt samaan asiaan, että noi 5-7 vuotta vanhat Mersut ja Bemarit on siellä tod. halpoja! (Suomen mittapuun mukaan jo "loisto-autoja"). Eli noissa AMG-Mersuissa ei ole mitään vikaa (ilmoituksessa lukee kyllä erikseen jos olisivat kolari-autoja tms.). Olen tässä mielessäni kironnut taas tätä autovero ja tulli asiaa, koska tuolla Saksanmaalla asuvana pääsisisi samalla rahalla käsiksi huippu autoon, kuin vastaavasti Suomessa johonkin uuteen Micraan.:curs: : . Veroja ja tullimaksuja noihin AMG:siin ja muihin merkkeihin tulee nyrkkisääntönä tuplat ostohintaan nähden (22ke -> 44ke).
 
Mazda kannattaa ehdottomasti, ite oon ollu tyytyväinen vaikka vasta 8tkm takanapäin.

Ranskalaisiin älä ainakaan mene, siskolla uus Renault ja talvella vikaa jos minkämoista (käsijarru jäätyy,kakkonen hyytyy (?), ei lähe käyntiin), kesällä pelittää kyllä.


Lisäksi Saksasta saa halvalla esim hienoja Audi TT:itä sekä BMW m3:sia sekä Mersujen AMG-malleja, kuten täällä on jo sanottu.Itse en kuitenkaan menisi saksasta hakemaan ,30000 euroa kuitenkin aika sijoitus.Jos tulee jotain hankaluuksia, vaikea alkaa selvitellä.

Japanilaisilla muutenkin hinta/laatu suhde parempi suhteessa euooppalaisiin. ( jos ei puhuta nyt yli 50k€ autoista) Toyota Celicaan älä mene. luuskia vaikka ulkonäkö antaa muuta ymmärtää.Lisäksi toyotan nyky-laadusta on vähän puheltu foorumeilla...

Hondan Civic Type-R:n ottaisin/olisin ottanut jos olisi ollut 10k€ enemmän rahaa. Itselläni ei tosin ole perhettä, eikä tule olemaan vielä ainakin 5 vuoteen, joten farmarit yms. perheautot jätin valinnassani pois.


Jenkit myös todettu kestäviksi käytössä, tosin isot koneet vievät paljon bensaa...Mutta jenkitkin ovat eurooppalaistuneet nyttemmin koneiden osalta, -> yhä pienempiä verattuna aikaisempiin.

Pitää muistaa, että käytetty auto on aina 10-20% uutta halvempi suomessa, takuu on ylensä lopussa tai loppumassa. uudessa saa ajaa 2-3v, riippuen autosta, ilman yllättäviä kuluja.Itse saa kuitenkin päättää onko ne n. 3v. turvallista ajoa+ auton ajaminen ulos autokaupasta sen arvoista. Niille,jotka väittää ettei uudet autot hajoo:uusissa autoissa on VIELÄKIN vikoja: tutulta uudehkosta c5:stä kone kokonaan paskaks , kallis lasku (8000e.) Takuu ei korvannut, ei jaksa selittää...



Äläkä sitten osta ainakaan madalluksia ja vanteita ko. merkin jällenmyyjältä, vai miltä kuulostaa VW:n Golfin alkup. 17" alut ~2500e renkaineen vrt. Mille Miglia tms. HIENOMPI 17" vanne 1000-1500e renkaineen.Madallukset saa taas alkuperäiset pelkät jouset vrt. koko alustasarjat (iskarit+jouset) samaan hintaan.

Jenkit+Japanilaiset+Käytetyt saksalaiset, niistä minä ainakin lähtisin katselemaan. Muut unohtaisin. Sori virheistä yms, känni+paska näppis= no good.
 
Paljonkohan tuollaisesta 3-5 vuotta vanhasta Audi A6 2.7T quattrosta joutuu pulittamaan veroja ja tulleja? Parilla kymmenellä tonnilla irtoaa Saksasta.
 
Originally posted by Force
Paljonkohan tuollaisesta 3-5 vuotta vanhasta Audi A6 2.7T quattrosta joutuu pulittamaan veroja ja tulleja? Parilla kymmenellä tonnilla irtoaa Saksasta.

Niinkuin edellisessä viestissä sanoin, niin saa varautua siihen että saman verran joutuu maksamaan veroja ja tulleja, kuin auton ostahinta on. Siksi noita uudempia autoja ei kannata tuoda, vaan ennemminkin noita haarukassa v.90-97 joiden ostohinta on matala (tai kannattaa kalliimpiakin tuoda, mutta se kysyy paljon euroja). Postaamaltasi saksan-sivulta löytyy linkki suomalaiseen autoverolaskuriin. Itse harkitsen vakavasti BMW 328i Touring vm. 95-98 tuomista, koska sellaisen <>150.000 km ajetun saa haarukkaan 7500-9000 ke. Joten kaiken kaikkiaan hintaa tulee 15-18 ke. Suomessa samanlaisesta joutuu maksamaan reilusti yli 20 ke.
 
Älkää sitten liiaksi luottako noihin saksalaisiin kauppiaisiin.Pari kaveria on kertonut,että tuli ostettua paskempi rakkine mitä juttua oli ollut.
Jokainen vetäkööt omat johtopäätökset.
60 vuotta sitten hankitut aseet ainakin pelitti ihan hyvin,vanhat äijät on kertonu.:)
 
Originally posted by Shamrock
Niinkuin edellisessä viestissä sanoin, niin saa varautua siihen että saman verran joutuu maksamaan veroja ja tulleja, kuin auton ostahinta on. Siksi noita uudempia autoja ei kannata tuoda, vaan ennemminkin noita haarukassa v.90-97 joiden ostohinta on matala (tai kannattaa kalliimpiakin tuoda, mutta se kysyy paljon euroja). Postaamaltasi saksan-sivulta löytyy linkki suomalaiseen autoverolaskuriin.

Niinpä olikin tuossa edellisessä viestissä, katsoin ensin että puhuit vain AMG meseistä. Porukat on uutta autoa hommaamassa tuossa 30-35k€ hintaluokassa, kun 00 vuosimallin Opel Vectra 2.0i 16V on oikea vikapesäke! Vanhassa vm.91 Toyota Carina II:ssa ei ole mitään vikaa, mutta uudessa autossa on jos jonkinlaista ongelmaa jatkuvasti. Kuulemma neliveto olisi kova sana, joten olen noita Audin quattroja katsellut. Sport mallit S4/S6/S8 olisivat itselle mieleen, mutta porukat ei pakosti arvosta recaro penkkejä yms. kovin pitkälle.
 
Originally posted by Tomba
Saab 9-3

Tuli kokeiltua kyseistä peliä, joku turbo sport mikälie. Premium-luokan peleiltä kun on tottunut odottamaan edes jonkinasteista laadun tunnetta, niin tuo oli kyllä ankara pettymys. Saba nitisi jopa suoraan ajettaessa motarilla, pidän kyllä aikamoisena suorituksena. Kaikki sisustus tuntuu olevan suoraan jostain nissan micrasta, muovit nitisee ja ne napit/kytkimet... Penkit tarjosi "sport" -malliksi onnettoman sivutuen ja vaihteisto takkuaa. Kun vielä parilitraisen bensaturbon suorituskyky ei tunnu juuri miltään niin koeajolenkki jäi tosi lyhyeksi.
 
Re: Re: Autoa ostamassa!

Originally posted by HooEee
Audi A3 :thumbs:

on tarpeeksi iso yhdelle (1)

Uutta ei varmaankaan kannata ostaa, mutta 1-2v vanha.

Sanoisin että kannattaa harkita uutta. Se tuntui huomattavasti edeltäjäänsä tunnokkaamalta ajaa, rajoilla käytös etuvetoiseksi varsin mallikasta. Liekkö VAG:n vihdoin ja viimein hylkäämä yhdystukiakseli haitannut sitten niin paljon. Jämerä peli muutenkin.
 
On siinä kanssa etuveto. :urjo: Siinä meni sitten urheilullisuus saman tien.

Pitää olla takatyöntö tai neliveto, jos urheilullisuudesta puhutaan. :kippis1:
[/QUOTE]

Nykypäivänä on ihan yleistä että autourheilussa käytetään etuvetoisia autoja. Ja lujaa menevät, paljon lujempaa kuin muovi & kuttaperkka-tuunatut 70- ja 80-lukujen takavetoiset perheautot.
 
Originally posted by Butch
Ite olen myöskin katsellut 30000-35000 € hinta luokkaan sijoittuvaa autoa, vaihtoehdot on ollut seuraavat:
Volvo S40 2.0 Turbo, mielestäni hieman pienehkön tuntuinen, mutta saa valita varusteet ja värit oman maun mukaan
Honda Accord 2.4i Executive, miellyttävä sisältä ja ulkoa, 190 hv ja varustelutasossa löytyy ja hinta hieman alta 35000 €. Tuntuu tilavalta, joten mahtuu isompikin bodari sisään :D. Kannattaa käydä koeajolla

Itse kun istuin eka kerran T4-volvoon niin puhekuplaan nousi iso huutomerkki. Täyttä skeidaa! Penkit huonot, ohjauspyörän viikset tuntui ihan yhtä tarkoilta kuin lusikka kermavaahdossa, vaihteensiirtomekanismi huono, lelun oloinen ja todella pienihän se on tiloiltaan. Vielä kun muistaa kuinka paljon alustageometrian kanssa on ongelmia niin eipä houkuttele.

Tuo Accord oli vähän kaksijakoinen peli. Kori oli kyllä tukeva, vieläpä farkussa, ei nitise eikä notku. Sisustassa oli hieman muovinen olemus muutta olipa osat kuitenkin kiini kunnolla. Polkimet ja kytkimet ei aivan yllä parhaiden joukkoon luokassaan mutta ok silti. Penkeissä oli erinomainen sivuttaistuki, istuinosa oli kuin mun ahterille mittojen mukaan tehty. Miinusta tuli sitten ohjaustunnon lähes täydellisestä puutteesta, ei kyllä osannut viedä rajoilla ihan pienen tutustumisen jälkeen. Koneessa luvataan 190 hepoa laukkaavan mutta eipä niitä paljoa huomaa. Liikkuu kyllä ja ohikin pääsee mutta ei se missään vaiheessa tunnu "lähtevän", automaatti saattoi kyllä vaikuttaa melkoisesti. Kone kyllä käy nätisti.
 
Originally posted by igf1bp3
Näin siis, jos ei ole todella paljon rahaa laittaa autoon. Siis ostat kaupasta jonkun hyvän aihion, kuten Nissan Skyline GT-R, Toyota Supra TT MK4, ja laitat itse.

Kaupasta kun ei saa ku jotain nuhasia ferrareita tai muita perheautoja.

Kaupasta saa myös sellaisia Nuhaisia Perheautoja kuin Dauer Racing LM962 joka sekin on jo ikivanha konstruktio. Ja tämä kyseinen nuha sattui voittamaan Le Mansin yleisen sarjan melkein puhtaasti katuvireisenä.
 
Re: Re: Re: Re: Autoa ostamassa!

Originally posted by reiz
Olen ollut erittäin tyytyväinen. Kaikki kalliimman edustusauton elkeet ylemmän keskiluokan autossa.

Mun mielestä alhainen melutaso kuuluisi ehdottomasti määrittelemiisi ominaisuuksiin.
 
Miten olisi Nissan Maxima, aito Japanin Cadillac... Tehoa ja vääntöä kolmosen kone tuottaa riittävästi keskiverto autoilijan tarpeisiin! Kone valittu sarjassaan useasti MAAILMAN PARHAAKSI!!! Hinta/laatu suhde kohdallaan vrt. esim. Audi, BMW, Mersu, Volvo...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom