Autoa ostamassa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Re: Tehot

Originally posted by Force
Ohho. Täälläpäin kun ajaa sen 15km/h mittariylinopeutta niin suurin osa jää jälkeen.

Täällä päin ei katsota nopeusmittaria ollenkaan, ja liikenneympyrässä lyödään lämä pohjaan että päästään toisten alta pois. Tämän lisäksi joka toisessa autossa tuntuu olevan vähintään 2,5" suora putki ja helvetillinen meteli.

Jostain kumman syystä liikenne sujuu kyllä vallan mainiosti ja kolarit ovat harvassa. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hesaan kun menee ajamaan täältä pikkukaupungista, niin on alussa ihan kusi sukassa. Vähän eri meininki ja rytmi liikenteessä ja ne metrotkin hämäilee.
 
Re: Tehot

Originally posted by Tepes
Tähän tehokeskusteluun hämärästi liittyen -- tuntuu että autot alkaa olla vähän liiankin tehokkaita nykyään, esim. suhteessa liikennerajoituksiin. Kun ajelee edes suunnilleen rajoitusten mukaan (~10 km mittariylinopeutta) niin AINA on joku perseessä kiinni roikkumassa. Tuntuu että taajamassa pitäisi isommilla teillä ajaa 80-90 km/h ettei olisi "tien tukkeena" ja vastaavasti 100 alueella 130-150 km/h.

Asenteesta se on kiinni! Ärsytää kun itse ajelee + 10-15 km/h ylinopeutta ja menee hetki kun joku on perseessä kiinni, roikkuu siinä aikansa, tekee ohituksen ja jatkaa matkaa suurinpiirtein samalla nopeudella mitä itse liikun. Usein nämä "kiireiset kuskit" on jotain farkku-volvo, mersu tai bemarikuskeja, joilla on vähän uudempi ja isompi malli autosta. Näiden kuskien vaan on niin kovin vaikea jostain kumman syystä ajaa "kakkosena", vaan aina pitää olla "keulilla". Tiedän että kovin yleistin noi automerkit, mutta paljon tien päällä olevana, niin olen kyllä tehnyt omat empiiriset havaintoni.
 
Originally posted by Force
Hesaan kun menee ajamaan täältä pikkukaupungista, niin on alussa ihan kusi sukassa. Vähän eri meininki ja rytmi liikenteessä ja ne metrotkin hämäilee.

Tarkoitat tuolla metrolla varmaankin raitiovaunua, metro painelee maan alla.
 
Originally posted by farmiankka
Hienoa foobari, kiitokset hienoista esimerkeistä. Etkai muuten vaan ole insinööri (inhimillistä energiaa) koulutukseltasi?
Muhahaaa... osui ja upposi. Mistä ihmeestä arvasit?!?!? :eek:

Joo sori ei ollut tarkoitus alkaa mesoamaan, olen vaan aikaisemmin taittanut peistä tuosta teho/vääntö -asiasta pariinkiin otteeseen, ja vanhat sisälläni velloavat patoutumat pääsivät vahingossa irti. Pitäis varmaan mennä terapiaan.

edit: Huom: dipl-ins :lol2:
 
Originally posted by foobari
Muhahaaa... osui ja upposi. Mistä ihmeestä arvasit?!?!? :eek:

Joo sori ei ollut tarkoitus alkaa mesoamaan, olen vaan aikaisemmin taittanut peistä tuosta teho/vääntö -asiasta pariinkiin otteeseen, ja vanhat sisälläni velloavat patoutumat pääsivät vahingossa irti. Pitäis varmaan mennä terapiaan.

edit: Huom: dipl-ins :lol2:

Juu eimithän, samoilla linjoilla tässä asiassa ollaan, ja ei kai sitä pitäis munkaan niin herkkänahkanen olla, että alkaa tuosta vaan ihmisiä insinööreiksi haukkumaan :thumbs: , mutta näitähän sattuu huonona päivänä kaikille.
 
Originally posted by Tino99
Sitähän varten mopoja viritetään:D
No onneksi on kevari
Kulkeehan mun mopo yli 40, mutta yleensä ajelen rajotusten mukaan, varsinkii keskustassa.
 
Originally posted by yajo
Kulkeehan mun mopo yli 40, mutta yleensä ajelen rajotusten mukaan, varsinkii keskustassa.

No johan nyt, mihin tämä maailma on menossa kun mopoilijatkin rupeavat noudattamaan rajoituksia. Omassa mopoiässä kaasu toimi on/off periaatteella. :D
Viimeinen ikäryhmä muuten joiden ei tarvinnut suorittaa mopokorttia. En tiedä mitä se mopokortin suorittaminen vaatii, mutta erittäin hyvä että sellainen tuli. Meidän mopoporukasta suurin osa ei tiennyt edes läheskään kaikkia liikennesääntöjä. Näin jälkeenpäin ajatellen on ihme ettei sattunut mitään vakavempia onnettomuuksia, niin päin persettä se liikennekäyttäytyminen oli. Ja yhdelläkään jampalla ei tietenkään ollut vakio mopo. Vakio mopolla jää liikenteessä pahasti jalkoihin ja sen takia vaarantaa liikennettä, kun ei pysy liikenteen rytmissä mukana.

Kunnon vuodatukset. :)
 
Originally posted by Force
Hesaan kun menee ajamaan täältä pikkukaupungista, niin on alussa ihan kusi sukassa. Vähän eri meininki ja rytmi liikenteessä ja ne metrotkin hämäilee.

Näin on näreet. Itse oon asunut Salossa (~25 000 asukasta tms) koko ikäni ja Espooseen muuttaessani huomasin kuinka erilaista liikenne voikaan eri kaupungeissa olla. Espoossa sentään on vielä helppo selviytyä liikenteessä, mutta varsinkin ensimmäisellä kerralla Helsingin keskustassa olin todella pulassa. Monta U-käännöstä yms härpäkkää tuli tehtyä että sain kaverini haettua rautatieasemalta :)

Toisaalta on pk-seuden liikenteessä jotain positiivistakin esim. Saloon verrattuna. Täällä kun laittaa vilkun päälle kaistanvaihdon merkiksi niin saattaa jopa saada sitä tilaa ja pystyy suorittamaan kaistanvaihdon. Salossa taas kannattaa homma hoitaa lyömällä kaasun pohjaan ja kiilammalla johonkin väliin ja vilauttaa vilkkua kerran siinä kaistojen välissä :) Ja jos taas aletaan puhumaan liikennejärjestelyistä niin siinä Salo jää pahasti alakynteen. Esim. Salossa keskustan läpi kulkeva "pääkatu" on niin leveä että siinä voisi olla kaksi (samansuuntaista, eli yhteensä 4) kaistaa, mutta merkittynä on vain yksi kaista. Käytännössä kuitenkin kadulla ajetaan kuin kaksikaistaisella. Kun kadun varrelle vielä voi pysäköidä "vinottain" niin välillä sattuu tiukkoja tilanteita kun jokin vähän pidempi auto on parkannut kauas kadun reunasta. Onhan siinä kolareitakin sattunut pelkästään sen takia että on ajettu kahdella kaistalla, mutta tilaa ei olekaan juuri huonosti parkkeerattujen tai vain liian pitkien autojen takia ollut tarpeeksi. Siinä on sitten mukavaa alkaa selvittelemään että kenen syy se kolari on ollut.

Perhana kun lipsahti off-topiciksi, mutta menkööt.
 
:offtopic:
Pidän autoa nyt ehkä sen verran, että bonus nousee nollista 5%:iin. Auton kuitenkin myyn keväällä pois, kun lähden armeijaan heinäkuussa. Saldona olisi kuitenkin myyntihetkellä 5% bonus. Kysymys kuuluukin: säilyykö noi bonustiedot jotenkin vakuutusyhtiöiden tiedossa, eli jos kahden vuoden päästä ostan auton, niin otetaanko sen vakuutukseen huomioon tuo aikasemmin "tienattu" bonus? Eli saisinko silloin pakolliseen 5% bonusta, vaikka mulla ei ole ollut vakuutusta kahteen vuoteen?

:offtopic:
Mitä olette kuullet noiden -91-93:sten 325:sten bemareiden kestävyydestä? ;) Vaikea päätös: sijoittaakko kovalla työllä ansaitut rahat moottoripyörään vai autoon. :wall:
 
Re: Re: Tehot

Originally posted by Shamrock
Asenteesta se on kiinni! Ärsytää kun itse ajelee + 10-15 km/h ylinopeutta ja menee hetki kun joku on perseessä kiinni, roikkuu siinä aikansa, tekee ohituksen ja jatkaa matkaa suurinpiirtein samalla nopeudella mitä itse liikun. Usein nämä "kiireiset kuskit" on jotain farkku-volvo, mersu tai bemarikuskeja, joilla on vähän uudempi ja isompi malli autosta. Näiden kuskien vaan on niin kovin vaikea jostain kumman syystä ajaa "kakkosena", vaan aina pitää olla "keulilla". Tiedän että kovin yleistin noi automerkit, mutta paljon tien päällä olevana, niin olen kyllä tehnyt omat empiiriset havaintoni.

FarkkuVOLVO kuskit on yleistynyt meikäläisen päähän aika reikäpäisiksi. Ensinnäkin eräs V70 T5 volvo ohitti mut ajaen noin 100km/h 40 rajoitusalueella. No motarilla on jo monta kertaa volvo kuskit eka ohittaneet mut hirveetä vauhtia ja tulleet eteen hidasteleemaan. Ite omistan Bmw e36, jota on mm. madallennettu ja asennettu suora putkisto,joten äänet on vähän vakkari auto matalammat niin saakohan se nämä traktorikuskit sekaisin tekemään päättömiä ohituksia. Tossa pari päivää sitten ajoin moottoritiellä ohituskaistaa reilua ylinopeutta ja huomasin edessä volvon, joka ajoi ohituskaistalla jotain 90km/h niin siirryin toiselle kaistalle, jossa ohitin tämän kuskin niin äijä vilkutteli pitkiä mulle häikäisten peilit. Kuski oli varmasti yli 40v niin mikä saa ihmisen käyttäytyyn noin lapsellisesti vaarantaen liikenteen valoen räpsyttelyllä. En ymmärrä---:wall:
 
Re: Re: Re: Tehot

Originally posted by MuayThai
Ite omistan Bmw e36, jota on mm. madallennettu ja asennettu suora putkisto,joten äänet on vähän vakkari auto matalammat niin saakohan se nämä traktorikuskit sekaisin tekemään päättömiä ohituksia.
:offtopic: Minkä vuotisen BMW:n omistat? Kone? Ml.? Paljos olet ajellut? Onko ollut vikaa ja mitä?

En tiedä bemareista käytännössä mitään. Vasta aivan viime viikkoina on alkanut heräämään kiinnostusta. Kuulema ainakin noissa ekoissa 1.6 e36:ssa on ruiskussa joku tyyppivika. Menee joku osa paskaks usein, tai ainakin jotain ton suuntaista oon kuullut.

Kiitti. :kuvia:

:)
 
Originally posted by Force
No johan nyt, mihin tämä maailma on menossa kun mopoilijatkin rupeavat noudattamaan rajoituksia. Omassa mopoiässä kaasu toimi on/off periaatteella. :D
Viimeinen ikäryhmä muuten joiden ei tarvinnut suorittaa mopokorttia. En tiedä mitä se mopokortin suorittaminen vaatii, mutta erittäin hyvä että sellainen tuli. Meidän mopoporukasta suurin osa ei tiennyt edes läheskään kaikkia liikennesääntöjä. Näin jälkeenpäin ajatellen on ihme ettei sattunut mitään vakavempia onnettomuuksia, niin päin persettä se liikennekäyttäytyminen oli. Ja yhdelläkään jampalla ei tietenkään ollut vakio mopo. Vakio mopolla jää liikenteessä pahasti jalkoihin ja sen takia vaarantaa liikennettä, kun ei pysy liikenteen rytmissä mukana.

Kunnon vuodatukset. :)

Oli aika hupaisaa autokoulussa, kun rupesi miettimään, mitä kaikkea sen mopon kanssa olisi vinut käydä. 70km/h kolmion takaa laput silmillä läpi risteyksestä! Ei hajuakaan säännöistä. Ja kaasulla oli tosiaan kaksi asentoa;)
 
Re: Re: Re: Re: Tehot

Originally posted by Away
:offtopic: Minkä vuotisen BMW:n omistat? Kone? Ml.? Paljos olet ajellut? Onko ollut vikaa ja mitä?

En tiedä bemareista käytännössä mitään. Vasta aivan viime viikkoina on alkanut heräämään kiinnostusta. Kuulema ainakin noissa ekoissa 1.6 e36:ssa on ruiskussa joku tyyppivika. Menee joku osa paskaks usein, tai ainakin jotain ton suuntaista oon kuullut.

Kiitti. :kuvia:

:)

Jaa vastaus kysymyksiisi ja kaikkeen muuhun bemuihin liittyen löytyy täältä bmwtuningclub.net ja täältä http://www.bmwclub.fi
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom