- Ikä
- 45
Vkl talousanomissa oli artikkeli, jossa todettiin, että asunnot on suomessa keskimääräistä halvempia, kun verrattiin muihin euroopan maihin.
Edelleen olen myös itse samaa mieltä. Joku ostamassa 100ke ok-taloa. Tällähetkellä ok-talon rakentamiskustannukset on n.1600-2000euroa/neliö, jolloin jokainen voi laskea, että 120m2 ok talo 200ke hintaan on lähellä rakennuskustannuksia. Toinen sanoi, että jyväskylässä myydään tähän hintaan ok taloja. Onko tuo nyt ylihinnoittelua? Ihme meininki, kun luullaan, että se talo pitäisi saada ilmatteeksi. Nyt jo periaatteessa ollaan lähellä, että kehä3 ulkopuolella asunnon saa halvemmalla, mitä materiaalit ja työ maksaisi.
Otettiinko tossa artikkelissa millään tavoilla huomioon Suomen palkkatasoa ja verotusta? Eli ostovoimaan nähden tuskin on mitään keskimääräistä halvempia nuo kämpät tai sitten yleisesti kämpät on ihanvitunkalliita.
Ja mä sanoin että OKT:t täällä Jyväskylässä on 200.000 kieppeillä, mutta en puhunut mitään että ne on uusia. Joku 200.000 OKT:stä joka vaatii ison rempan on rosvousta. Tai ei ehkä ole rosvousta, mutta on ainakin meikäläisen tulotasoon nähden jossain valovuosien päässä. Tai sitten ei vain ole riittävästä pokeria ottaa velkaa.