No ei tietenkään enkä ole sellaista vaatimassakaan. Haluaisin vain äkkiä uuden työpaikan ja Kelalta (tai PAM:lta) lähinnä sen verran jeesiä, että pääsen taloudellisesti pahimman ajan, eli työttömyysajan läpi ilman nälkäkuolemaa tai kodista luopumista. 3 paikasta olen nyt hakenut töitä.
Oletkos tullut sellaista ajatelleeksi, että jos minä asuisin edelleen vuokralla siinä edellisessä kämpässäni ja saisin työttömyyden takia entistä suuremmat asumistuet, niin silloinhan Kela epäsuorasti joko maksaisi vuokranantajan omistamaa kämppää velattomaksi tai kerryttäisi hänen varallisuuttaan entisestään mikäli se kämppä oli hänelle velaton? Ex-vuokranantaja on suurella todennäköisyydellä minua huomattavasti varakkaampi, kun sijoitusasunnon omistaa, joten tuossa skenaariossahan Kela maksaisi epäsuorasti ennestään rikkaalle enemmän rahaa. Puhumattakaan sitä, että asumistuki olisi silloin huomattavasti suurempi, mitä se tulee minulle olemaan tähän omistamaani kämppään jossa asun. Tällä hetkellä saan pienen summan asumistukea omistusasuntooni entisten palkkamäärien perusteella.
Sähän voit tehdä saman, laitat omistusasunnon vuokralle ja muutat pienempään vuokra-asuntoon. Siis sijoittamiseen liittyy aina riskiä, niinkuin sun ex-vuokranantajalle. Hän antaa omaisuuttaan muille käyttöön ja ottaa siitä riskistä vastaan rahaa.
Pointtina on, kun aina iltalehdessä tjs "Matti elää vain 100e kuukaudessa, kelan 600e tuista menee 500 lainanlyhennyksiin ja sit ei enää saa voita leivän päälle".
Tohon tilanteeseesi, toi on surkee paikka. Toivottavasti olet ollut YTK:ssa tai muussa kassassa ja tsemppiä uuden työpaikan hakuun :/ Mä en vaan halua että mun maksetut verot menee muitten lainanlyhennyksiin