Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko tuos marginaali mukana?OP:lta tuli tänään tarjous. 25 vuoden kiinteä korko 1.80%. Omasta mielestä tuo ei olisi välttämättä yhtään huonompi vaihtoehto tässä maailmantilanteessa.
Mielipiteitä?
Tuossa on kaikki laskettu mukaan.Onko tuos marginaali mukana?
Siinä ei taida olla sitten minkäänlaista joustoa. Jos maksat etukenossa pois niin pankki perii sen kiinteän mukaisen korkosumman alkuperäisen maksusuunnitelman mukaisesti. Ja lyhennysvapaita ja muita muutoksia ei pysty tekemään.OP:lta tuli tänään tarjous. 25 vuoden kiinteä korko 1.80%. Omasta mielestä tuo ei olisi välttämättä yhtään huonompi vaihtoehto tässä maailmantilanteessa.
Mielipiteitä?
Minä maksaisin tuon siitä mielenrauhasta, että tiedät seuraavat 25 vuotta sentilleen lainan kulut.OP:lta tuli tänään tarjous. 25 vuoden kiinteä korko 1.80%. Omasta mielestä tuo ei olisi välttämättä yhtään huonompi vaihtoehto tässä maailmantilanteessa.
Mielipiteitä?
No mä oon ajatellut niin, että meillä on nyt 7v aikaa rakentaa se oma mielenrauha loppulainalle. 10v ainakin olisi saanut, mutta tässä olisi kulutkin nousseet, niin ei sitten siihen lähdetty.Korkokatto on tietyn aikaa. Siinä maksaa mielenrauhasta, mutta fakta nyt on se, että korot ei maailmantalouden takia hetkeen nouse, sitä on turha pelätä.
Tuolla kiinteellä saa saman koron loppuun saakka. Itse maksaisin, jos moisen saisin. Vuosi siten kävin kyseleen kiinteetä, eivät antaneet nykyiseen lainaan.
Onko lainaa paljon vuosituloihin nähden? Millaiset on työnäkymät? Maksatko lainaa yksin?OP:lta tuli tänään tarjous. 25 vuoden kiinteä korko 1.80%. Omasta mielestä tuo ei olisi välttämättä yhtään huonompi vaihtoehto tässä maailmantilanteessa.
Mielipiteitä?
Onhan tuommoinen kiinteä korko hemmetin houkutteleva kun ajattelee ettei tarvi missään vaiheessa miettiä et muuttuuko mikään 25 vuoden aikana. Itse kyllä harkitsisin tarkkaan ottaisinko ja luultavasti ottaisin jos maksaisin lainaa yksin pois ja työkuviot olis vähänkään epävarmalla pohjalla. Sinuna kuitenkin laskisin kuinka paljon enemmän maksat tuosta versus normi lainakorko tuona aikana, voi olla aika huomattava summa. Milenrauhastahan sä maksat jos tuohon päädyt. Itse otin nyt alkuvuodesta lisää lainaa kun vaihdettiin asuntoa ja otettiin kymmenen vuoden korkokatto, eli laskettiin et saadaan luultavasti koko laina maksettua tuona aikana vaikka laina on pidemmälle ajalle laskettu.OP:lta tuli tänään tarjous. 25 vuoden kiinteä korko 1.80%. Omasta mielestä tuo ei olisi välttämättä yhtään huonompi vaihtoehto tässä maailmantilanteessa.
Mielipiteitä?
Ja yleensäkin kertoa enemmän rahasta.Kiinteä korko, korkokatto, lainaturva. Noista kirosanoista tuli mieleen, että melkein pitäisi jo peruskoulussa opettaa lapset täyttämään lainahakemuksia ja ymmärtämään mitä ne euriborit sun muut tarkoittaa. Se ei ole kiva, saati halpa, paikka opetella näitä juttuja vasta siinä vaiheessa, kun asuntokuume on kovimmillaan ja lainapaperit ovat nenän edessä allekirjoitusta odottamassa
Ainakin muutamavuos sitten OP kiinteän koron sai ilman mitään koukkuja. Eli sai maksaa aikaisemmin pois ja korkoa ei peritty kuin toteutuneelta laina-ajalta.Siinä ei taida olla sitten minkäänlaista joustoa. Jos maksat etukenossa pois niin pankki perii sen kiinteän mukaisen korkosumman alkuperäisen maksusuunnitelman mukaisesti. Ja lyhennysvapaita ja muita muutoksia ei pysty tekemään.
En ottais 5v pitempää missään olosuhteissa.
Ainakin muutamavuos sitten OP kiinteän koron sai ilman mitään koukkuja. Eli sai maksaa aikaisemmin pois ja korkoa ei peritty kuin toteutuneelta laina-ajalta.