Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tismalleen sama juttu. Haettiin aikoinaan asuntolainaa kun muijalla vauva mahassa. Ei se sinällään huijausta ole, koska itse siitä kärsii jos ei talous lopulta kestä lainanottoa. Jos tällaista huolta ei ole, niin mitä sitä pankille kertomaan. Ne pirulaiset toki tuppaa kyselemään perheenlisäyksestä jos nuoripari menee lainaa hakemaan. :)

Kylläpä sä Meg4M4n olet saanut pohjolasta sitten hyvät lainatarjoukset. Itse kilpailuttanut vuosittain lasten terveysvakuutukset, kotivakuutuksen, kiinteistövakuutuksen, ja autovakuutukset eri vakuutuspuljuista.. pohjola, if ja pop hyvin lähellä toisiaan. Pohjantähti nyt sooloilee häntäpäässä vuosittain. Suurinpiirtein sama sisältö vielä vakuutuksissa on ollut. Toki tossa OP:ssa toi bonus tietenkin hieman avittaa asiaa.

Tismalleen sama juttu. Haettiin aikoinaan asuntolainaa kun muijalla vauva mahassa. Ei se sinällään huijausta ole, koska itse siitä kärsii jos ei talous lopulta kestä lainanottoa. Jos tällaista huolta ei ole, niin mitä sitä pankille kertomaan. Ne pirulaiset toki tuppaa kyselemään perheenlisäyksestä jos nuoripari menee lainaa hakemaan. :)

Kylläpä sä Meg4M4n olet saanut pohjolasta sitten hyvät lainatarjoukset. Itse kilpailuttanut vuosittain lasten terveysvakuutukset, kotivakuutuksen, kiinteistövakuutuksen, ja autovakuutukset eri vakuutuspuljuista.. pohjola, if ja pop hyvin lähellä toisiaan. Pohjantähti nyt sooloilee häntäpäässä vuosittain. Suurinpiirtein sama sisältö vielä vakuutuksissa on ollut. Toki tossa OP:ssa toi bonus tietenkin hieman avittaa asiaa.

Muistatko minkähintaisia sulla on noi lasten vakuutukset?

Hoitoturva

Tapaturmien ja sairauksien varalta
Enimmäiskorvaus: 200 000 euroa
Omavastuu: 100,00 euroa

Lisähoitoturva
Tuki- ja liikuntaelinterapiak.

Enimmäiskorvaus: 20 000 euroa
Tutkimus- ja hoitokäyntejä enintään: 10 krt/vakuutuskausi

Toiminnallisen terapian kulut

Tutkimus- ja hoitokäyntejä enintään: 20 krt/vakuutuskausi

Erityiskulut

Hammasturva
Omavastuu: Ei omavastuuta

Vakuutuksen maksu ja alennukset
Vakuutuksen vakuutuskauden maksu: 204,84 euroa

Viimeksi muokattu:
No voi sen noinkin :D Oliko teillä miten puhetta lyhennysvapaista sitten ja tuliko käytettyä?

Äitiysloman ajan koska itse opiskelin samalla. Meillä tuli vaan niin kiire pois kerrostalokämpästä jossa alko oleen todella ajankohtaista putkiremppa sekä julkisivuremppa ja niitä ei silti jostain syystä oltu
saatu 5-vuotissuunnitelmaan. Hieman painetta laitto myös että naapuritalosta tismalleen samanlainen ja samankuntoinen kämppä laitettiin myyntiin 10 000 euroo halvemmalla. Silti meidän jostain syystä
meni ennen sitä ja vielä pyyntihinnalla. Sit tähän nykyiseen annettiin ihan sellainen "läppätarjous" 20 000 euroo alle pyyntihinnan (alle 200k kämppä) ja se meni läpi kun edelliset omistajat löysivät samana
päivänä muutama tunti aikaisemmin uuden kämpän itselleen. Ei oltais ees saatu lainaa siihen alkuperäiseen myyntisummaan. Kai niillä oli stressi kun viimeksi meni juuri uusi kämppä alta kun vekslaili liian kauan hinnan kanssa. Paritalon toinen pääty (tismallaan samanlainen ja kuntoinen) ostettiin edellisenä vuonna 24k€ kalliimmalla.

No...tuurilla ne laivatkin seilaa. Todellinen vuosikorko lainassa tällä hetkellä 1,04%.

Kuulin tuossa eräästä pariskunnasta mikä osti Helsingistä Jätkäsaaresta asunnon, muija on sairaanhoitaja ja ukko on yrittäjä, asunnon hinta oli 750te, neljä huonetta ja keittiö. En viitsinyt kysyä että paljonko tienaatte ja paljonko oli käsiraha, mutta onko täällä kellään kokemusta noin kalliin yksittäisen kerrostaloasunnon ostosta? Paljonko pitää olla käsiraha ja tulot? Jokainen sijoittaa omat rahansa niin kuin haluaa, mutta aika kova raha on kiinni yhdessä asunnossa.

Olisko firman nimiin ninnunnannun. Jos ansioita miettii, niin varmaan sellanen 8000e nettona/kk alkaa olemaan tolle lainalle sopiva. Käsiraha, tietenkin 20 pinnaa kauppahinnasta :D

Pääsääntöisesti, jos toinen on raskaana, niin voidaan asuntolainaneuvotteluissa katsoa niitä tuloja, mitä tuleva äiti vakityössä tienaa. Ainakin muutama vuosi sitten oli aika yleistä, että äitiysloman ajaksi sai helposti myös lyhennysvapaata lainanmaksuun. Kyllähän se tiukkaa tekee, jos vaativat pankista täyttä lainanmaksua, varsinkin, jos toinen vanhemmista meinaa jäädä hoitovapaalle. Ei auta kuin katsoa muutamaksi kuukaudeksi kulutonta ja korotonta lainaa, esim. vertaalaina, niin selviää sen muutaman kuukauden pelkällä kotihoidontuella ja toisen palkalla.

Onko porukka täällä yhdistellyt lainoja ja mitenkäs niihin pankit suhtautuu? Meillä saattaa olla kohta asunnonosto edessä, mutta itseltäni löytyy 15 000€ opintolainaa ja vaimolta 25 000€ kulutusluottoa vähän hankaloittamassa kuvioita. Opintolainaa tosin pitää alkaa maksamaan vasta parin vuoden päästä. Näkeeköhän vaikkapa Nordea, että minulla on OP:lta otettuna tuo opintolaina, vai voisiko sen "unohtaa" mainita, jotta helpottuisi lainansaanti?

Jos opintolainan ja kulutusluoton saisi yhdistettyä asuntolainaan, niin ei olisi lyhennysten kanssa mitään ongelmia ainakaan omien laskelmien mukaan. Tällä hetkellä asutaan vuokralla ja maksetaan asumisesta+lainanlyhennyksestä n. 1300€ kuussa. Jos ostettaisiin tämä asunto missä asutaan, ja saataisiin lainat yhteen nippuun, niin maksettaisiin vain n. 800€ kuussa asumiskustannuksia ja lyhennyksiä.

Viimeinen erä lainasta meni viime yönä. Nyt pidän hiukan lomaa lainoista ja ostelen tavaraa kämppään, sitten etsimään seuraavaa lainaa.

Viimeinen erä lainasta meni viime yönä. Nyt pidän hiukan lomaa lainoista ja ostelen tavaraa kämppään, sitten etsimään seuraavaa lainaa.

Onnittelut sinne. Omalle kohdalle tuo tilanne osuu joskus vuonna 2030. Onhan sitä pätkää vielä vaimon kanssa se 155 000€ ja korkotilanne se että ei oikein edes kannattaisi takas maksella.

Osaisikohan sitä edes olla ilman velkaa enää :)

Onko porukka täällä yhdistellyt lainoja ja mitenkäs niihin pankit suhtautuu? Meillä saattaa olla kohta asunnonosto edessä, mutta itseltäni löytyy 15 000€ opintolainaa ja vaimolta 25 000€ kulutusluottoa vähän hankaloittamassa kuvioita. Opintolainaa tosin pitää alkaa maksamaan vasta parin vuoden päästä. Näkeeköhän vaikkapa Nordea, että minulla on OP:lta otettuna tuo opintolaina, vai voisiko sen "unohtaa" mainita, jotta helpottuisi lainansaanti?

Ei kannata alkaa kikkailemaan pankin kanssa ettei käy niin että jää ilman lainaa kokonaan ja ikävät merkinnät asiakashistoriaan. Pankithan antaa lainaa mielellään niin paljon kuin vain maksukyky antaa myöden, mitä isompi laina sitä enemmän tuottoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näin juuri itsekin tekisin.

Pöljä on se jolla ei ole lainaa. Sen verran pitää olla, kun pankki antaa myöden. Tällä en tosin tarkoita sitä, että asutaan sitten vaikka 500 neliön kämpässä, vaan ihan sijoituksena oleviin asioihin panostamista.

Paperit allekirjotettu ja kuun lopulla vaihtuu kaikki pankkiasiat Danskesta Nordeaan. Asuntolainaan sain saman marginaalin, ainut ero entiseen on kuukausittaisen laskutuspalkkion pudotus 2.50€ -> 2.30€ ja miinusmerkkisen euriborin mahdollistama alle marginaalin olevan kokonaiskoron poistuminen. Ei iso vaikutus koska lainamäärä on alle 50k€ ja tällä hetkellä kokonaiskorko Danskessa on jotain 0,93%.

Suurin syy vaihtoon on, että Dansken asiakkuus säästöineen ja lainoineen putoaa ennen kesäkuuta alle 50k€ rajan jollon joutusin maksamaan joka kuukaus yli 4€ ihan vaan siitä ilosta, että on heiltä pankkitunnukset, siihen tuo asuntolainan 2.50€ laskutuspalkkio vielä päälle. Ei paljoa kiinnosta kun muualta saa palvelut ilmaseks, Nordealta myös edulliset sijotuspalvelut jollon voi ostella osakkeita pienemmmissä ku 1000€ erissä mitä Nordnetin hinnaston kanssa pelatessa on järkevää :D

Helmikuun alussa myönnettiin minulle asuntolaina OP:n kautta ja otin siihen lainaturvan. Lapuissa lukee että Vakuutuksenantajan vastuu työttömyysturvassa alkaa 60 päivän kuluttua vakuutussopimuksen voimaantulosta. Ja tänään meille töissä ilmoitettiin, että firmalta on rahat loppu, eikä työn jatkuminen ole ollenkaan varmaa. Toisaalta ei myöskään sanottu, että firman toiminta loppuu 100 prosentin varmuudella. Tätä en voinut silloin helmikuun alussa ennustaa.

Allekirjoitin lainapaperit 3. helmikuuta ja tuo mainittu 60 päivää tulee täyteen 4. huhtikuuta. Eli jos joudun nyt työttömäksi ja työtodistukseen tulee työsuhteen päättymispäiväksi pvm ennen tuota 4.4 niin tarkoittaako se sitä, että minulla ei ole oikeutta tuolle lainaturvalle lainkaan vai sitä että OP maksaa korvauksia vasta 5.4 eteenpäin?

Kohta on huhtikuu ja sulla on varmaan joku irtisanomisaika. Vaikka firmalla olisi rahat loppu, niin ei sinun työsuhde ole sillä sekunnilla päättynyt.

Kohta on huhtikuu ja sulla on varmaan joku irtisanomisaika. Vaikka firmalla olisi rahat loppu, niin ei sinun työsuhde ole sillä sekunnilla päättynyt.
Ns. nollatuntisopimuksesta kyse. Eli työtunnit vaihtelevat työsopimuksen mukaan 0 - 37,5 tunnin välillä / vko.

Tänään sitten ilmoitettiin, että työnantaja ajetaan konkurssiin ja toiminta päättyikin tähän viikkoon. Mutta virallinen työsuhteen päättymispäivä menee pitkälle huhtikuun puolelle irtisanomisajan mukaan, vaikka onkin nollatuntisopimus, eikä töitä enää tehdä. Siten minulla pitäisi kaiken järjen mukaan olla oikeus tuohon lainaturvaan, mistä mainitsin myös. Jos jostain syystä en kuitenkaan ole oikeutettu kyseiseen lainaturvaan niin vaihtoehto B on se, että maksan aikakaudelta x pelkkiä lainakorkoja ilman lyhennystä.

Onko täällä muita, jotka ovat joutuneet työttömäksi sinä aikana, kun on ollut asuntolainaa maksettavana? Miten toimitte, oliko lainaturva, maksoitteko pelkkiä korkoja vai riittivätkö liiton/KELA:n rahat lainalyhennykseen? Aion myös hakea liitolta päivärahaa. Asumiskustannuksethan minulla tippuivat, kun vuokraan meni kuukaudessa yli 500 euroa entisessä kämpässä ja nykyisin maksan lainanlyhennystä noin 300 euroa / kk + noin 100 € vastikkeet. Vaikka asumistukea kyllä myönnettäisiin enemmän vuokra-asuntoon.

Suurimpana pelkona on tietenkin se, että joutuisin myymään asuntoni välttääkseni talousvaikeudet. Tai jos joudun syystä taikka toisesta hakemaan toimeentulotukea, niin en tiedä, vaaditaanko silloin oman asunnon myymistä...

Tänään sitten ilmoitettiin, että työnantaja ajetaan konkurssiin ja toiminta päättyikin tähän viikkoon. Mutta virallinen työsuhteen päättymispäivä menee pitkälle huhtikuun puolelle irtisanomisajan mukaan, vaikka onkin nollatuntisopimus, eikä töitä enää tehdä. Siten minulla pitäisi kaiken järjen mukaan olla oikeus tuohon lainaturvaan, mistä mainitsin myös. Jos jostain syystä en kuitenkaan ole oikeutettu kyseiseen lainaturvaan niin vaihtoehto B on se, että maksan aikakaudelta x pelkkiä lainakorkoja ilman lyhennystä.

Onko täällä muita, jotka ovat joutuneet työttömäksi sinä aikana, kun on ollut asuntolainaa maksettavana? Miten toimitte, oliko lainaturva, maksoitteko pelkkiä korkoja vai riittivätkö liiton/KELA:n rahat lainalyhennykseen? Aion myös hakea liitolta päivärahaa. Asumiskustannuksethan minulla tippuivat, kun vuokraan meni kuukaudessa yli 500 euroa entisessä kämpässä ja nykyisin maksan lainanlyhennystä noin 300 euroa / kk + noin 100 € vastikkeet. Vaikka asumistukea kyllä myönnettäisiin enemmän vuokra-asuntoon.

Suurimpana pelkona on tietenkin se, että joutuisin myymään asuntoni välttääkseni talousvaikeudet. Tai jos joudun syystä taikka toisesta hakemaan toimeentulotukea, niin en tiedä, vaaditaanko silloin oman asunnon myymistä...

Ei muuta kuin tsemppiä. Uutta työtä vaan hakemaan, niin ei tarvitse stressata voiko lainaa lyhentää. Ikäviä tapauksia ja näitähän ihan yleisesti tapahtuu, vaikka kovin ruusuinen kuva tuntuu elämästä, asunnonhankkimisesta ja asuntolainastakin monella olevan.

Ei kelan oo tarkotus maksaa sun omaa kämppää velattomaks.
No ei tietenkään enkä ole sellaista vaatimassakaan. Haluaisin vain äkkiä uuden työpaikan ja Kelalta (tai PAM:lta) lähinnä sen verran jeesiä, että pääsen taloudellisesti pahimman ajan, eli työttömyysajan läpi ilman nälkäkuolemaa tai kodista luopumista. 3 paikasta olen nyt hakenut töitä.

Oletkos tullut sellaista ajatelleeksi, että jos minä asuisin edelleen vuokralla siinä edellisessä kämpässäni ja saisin työttömyyden takia entistä suuremmat asumistuet, niin silloinhan Kela epäsuorasti joko maksaisi vuokranantajan omistamaa kämppää velattomaksi tai kerryttäisi hänen varallisuuttaan entisestään mikäli se kämppä oli hänelle velaton? Ex-vuokranantaja on suurella todennäköisyydellä minua huomattavasti varakkaampi, kun sijoitusasunnon omistaa, joten tuossa skenaariossahan Kela maksaisi epäsuorasti ennestään rikkaalle enemmän rahaa. Puhumattakaan sitä, että asumistuki olisi silloin huomattavasti suurempi, mitä se tulee minulle olemaan tähän omistamaani kämppään jossa asun. Tällä hetkellä saan pienen summan asumistukea omistusasuntooni entisten palkkamäärien perusteella.

Oletkos tullut sellaista ajatelleeksi, että jos minä asuisin edelleen vuokralla siinä edellisessä kämpässäni ja saisin työttömyyden takia entistä suuremmat asumistuet, niin silloinhan Kela epäsuorasti joko maksaisi vuokranantajan omistamaa kämppää velattomaksi tai kerryttäisi hänen varallisuuttaan entisestään mikäli se kämppä oli hänelle velaton? Ex-vuokranantaja on suurella todennäköisyydellä minua huomattavasti varakkaampi, kun sijoitusasunnon omistaa, joten tuossa skenaariossahan Kela maksaisi epäsuorasti ennestään rikkaalle enemmän rahaa. .
Tervetuloa Suomeen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom