Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko suosituksia hyvään ja edukkaaseen välitysfirmaan Turun suunnalta, täytyis kaksio saada myytyä? Minkä suuruisia prosentteja tällä hetkellä välittäjät ottaa?

Onko suosituksia hyvään ja edukkaaseen välitysfirmaan Turun suunnalta, täytyis kaksio saada myytyä? Minkä suuruisia prosentteja tällä hetkellä välittäjät ottaa?

Edukkaasta en tiedä, mutta itsellä on hyviä kokemuksia Opkk:sta ja Huoneistoketjusta. Sitten taas näistä edukkaammista "yrittäjistä" on kavereilla vähemmän mairittelevia tarinoita kerrottavanaan. Itse myin juuri rivarikolmion turun seudulta Opkk:n kautta ja se meni todella nopeasti. Välityspalkkio oli kyllä suht. suolainen 3,5%, mutta kyllä sen sulattaa kun kaupat tuli niin nopeasti..

Stadissa mainostetaan monesti 4 % + alv., 4,23% toki tarjous kannattaa pyytää monesta paikasta, toki välityspalkkiota merkittävämpi asia koko hommassa on itse välittäjä ja sen luonne.

Meitsille tuli kotiin huoneistoketju.fi:n mainos, siinä luvattiin 2,5 prosentin palkkiolla (verot sisältäen). Pyysin ilmaisen näytön ja pistin myyntiin, kämppä meni aika nopeasti. Homma toimi kun elokuvissa, sain kämpästä mitä halusinkin ja kaikki järjestettiin hyvin ja helposti.

Oma kämppä oli alle 100 kiloeuron yksiö, sillä varmaan vaikutusta. Webbisivuilta katselin ja nyt mainostavat 2,95%.

Ei mitään valittamista välittäjästä, kovat ennakkoluulot itselläni oli mutta yllätyin positiivisesti. Tai no, en ainakaan tuntenut tulleeni kusetetuksi. :)

e. Pientä korjailua.

jos on hyvässä kunnossa oleva kohde mikä on hyvällä paikalla, kannattaa ehkä myös miettiä itse myymistä. välityspalkkiot alkavat olla kuitenkin jo yli 100ke asunnoissa ihan huomattavat. itse myin kt kaksioni viime vuonna ilman välittäjää, toki se oli hyvässä kunnossa ja hyvällä paikalla. myyntihintaa sille tuli kuitenkin 150ke, joten ihan halvimmasta päästä se ei kuitenkaan ollut, puhumattakaan siitä että siihen oli putkiremppa jo yhtiökokouksessa päätetty tulevaksi parin vuoden päästä joka vaikeutti osaltaan aika laillakin asunnon myyntiä.

laitoin asunnon oikotielle myyntiin ja puolentoista vrk:n kuluttua ilmoituksen laittamisesta tuli yhteydenotto, joka myös ostikin asuntoni. kaupat tehtiin pankissa tasan kahden viikon kuluttua siitä kun laitoin ilmoituksen oikotielle. kauppakirjan tein itse, mikä ei tosin olekaan mitään vaikeaa varsinkaan kt asunnoissa. mieluusti jätin antamatta välittäjälle sen 2,5-4 %:n palkkion, joka olisi kuitenkin ollut jo tuossa summassa ihan merkittävä. on kaupanteossakin sitten enemmän varaa joustaa hinnassa kun myy itse ilman välittäjää, jos sellaiselle tulisi kaupanteossa tarvetta.

välittäjän kautta on toki ehkä helpompaa myydä asunto, mutta omat juttunsa siinäkin on, kuten esim. yleiset asunnon näytöt (lähdet kotoa pois siksi aikaa, vieraat kiertelevät kodissasi ilman että olet vieressä katsomassa mitä kotonasi tehdään, jne jne). kun myy itse, saa sopia yksilölliset näytöt haluamaansa ajankohtaan, eikä tarvitse huolehtia siitä että kuka kodissasi milloinkin vierailee kun et ole paikan päällä katsomassa.

Itse pohdin samaa nyt kun tuon uutisista näin. Tosin mites sitten jos päätät vaikka 5 vuoden kuluttua vaihtaa asuntoa? Paljonkohan silloin joutuu maksamaan ylimääräistä kun kuitenkin joutuu ottamaan uuden lainan uuden asuntoon ja samalla maksamaan vanhan pois... Ehkä nuo pystyy silloin yhdistämään. Ylimääräisiä lyhennyksiä ei joka tapauksessa kannata tehdä pitkillä koroilla.

Kerta pitkät korot on noinkin matalalla, niin mikä lienee todennäköisyys että lyhyemmätkään lähtee lähiaikoina nousuun?

Muistuu vaan mieleen se kun joskus ~5v sitten pankki tarjosi kiinteällä 4-5% korolla, vähän olisi tullut takkiin jos siihen olisi lähtenyt.

Kerta pitkät korot on noinkin matalalla, niin mikä lienee todennäköisyys että lyhyemmätkään lähtee lähiaikoina nousuun?

Muistuu vaan mieleen se kun joskus ~5v sitten pankki tarjosi kiinteällä 4-5% korolla, vähän olisi tullut takkiin jos siihen olisi lähtenyt.

Ehkei lähiaikoina mutta tod.näköisyys sille että ne vielä lähtisivät selvään laskuun on varmaan aika pieni. Siinä mielessä nyt vois olla paras mahd. aika sitoa pitempiin korkoihin jos ikinä on sellaista harkinnut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lupasin päivitellä pankkikierroksen jälkeen. En jaksa kovin hienoa tekstiä kirjoitella näin iltasella. Ranskalaisilla viivoilla siis mennään.

Lähtötilanne:
- Turussa
- Hankittavan asunnon arvo 160k
- Mun nettotulot 3,9k ja vaimon netto 1,4k per kk. Mulla toistaiseksi voimassaoleva työsuhde, vaimolla määräaikainen vuodenloppuun ja ensi vuonna valmistuu opettajaksi
- Ollaan vuosimallia 83
- Haettava laina 160k (remonttivara)
- omarahoitusta 10% asunnon arvosta.
- asp-tilille säästetty 4 neljännestä.
- Ensiasunto
- Ei lainoja tai takauksia alla
- Vanhemmat takasi pantilla lopun lainasta mitä jäi omarahoituksen ja asunnon vakuusarvon jälkeen.
- Takaisinmaksuturvaksi riittää puskuri omalla tilillä+henkivakuutus mulle+ kk-erän "pienuus"

Pankissa asiointi:
- Osa pankeista halusi etukäteen hakemuksen netistä. Suosittelen tekemään. Nopeuttaa asioita. Silti kaikki kohdat käydään läpi konttorilla.
- Palkkakuitit molemmilta mukaan. Ja henkkarit.
- Pyysin pankilta 900 euron tasaerälyhennyksen. Tällöin laina-ajaksi tulee pari vuotta alle 20v nykyisellä korkotasolla. Tarkoitus kuitenkin lyhentää huomattavasti nopeammin. Näin pienellä kuukausierällä ei kuitenkaan pienet muutokset taloudellisessa tilanteessa hetkauta mihinkään suuntaan.
- Korkokattoa tarjottiin kaikissa, mutta koska vuoden päästä iso osa lainasta muuttuu asp-lainaksi, kieltäydyin.
- Kaikissa pankeissa tarjottiin lainan takaisinmaksuturvaa. Melko hintavaa touhua. Puhuttiin 30-45 eurosta kuukaudessa. Sampossa tarjottiin puolelle lainasta ja hinta oli koko laina-ajalle laskettuna muistaakseni 35e/kk
- Pankeissa asiointi oli yllättävän aikaa vievää. Tunti meni suunnilleen jokaisessa pankissa
- Mitään tarjousta ei saanut paperilla. Eli ei haluttu antaa dokumentteja kilpailutusta varten.
- Marginaalista ei puhuttu oma-aloitteisesti mitään. Kun asian otin puheeksi, tuli aina virkailijalle joka pankissa jotenkin vaikea ilme :D
- Pankit toki tarjosivat myös maksullista takauspalvelua. En kysellyt tästä lisää, koska takaajat löytyvät
- Kaikissa pankeissa oletettiin kokonaisvaltaista raha-asioiden siirtoa pankkiin.
- kaikissa pankeissa tarjottiin 12kk: ja 3kk:n euriboria vaihtoehtona paitsi ålandsbankenilla
- Yllätyksenä tuli, kuinka hitaasti prosessi menee, vaikka oli kyse vain alustavasta lainalupauksesta. Eli jos antamani tiedot eivät pidä paikkaansa ei lainaa tipu. Silti viikko suunnilleen meni sampossa, aktiassa ja nordeassa puhelinsoittoon virkailijalta. Ilmeisesti näiden pankkien byrokratiassa aika pienet on valtuudet virkailijalla.
- Kaikissa pankeissa paljon rahaa tai lainaa pankin asiakkaana omaavalla palvelumaksut vähenevät tai loppuvat. Poikkeuksena osuuspankki, missä saa bonusta riippuen sijoitusten/lainan kokonaismäärästä ja Handelsbanken, joita ei kiinnosta palvelumaksuja vähentää.
- Lyhennysvapaita kuukausia saa joka pankista. osalla ne on suoraan lainassa kiinni vakiona, osalla neuvotteluasioita.
- Ylimääräiset lyhennykset maksuttomia, poikkeuksena handelsbanken
- Yhden viitekoron sai vakiona tai vähän asiasta mainitsemalla. Poikkeuksena..... Kyllä. Handelsbanken :)
- Kaikissa pankeissa laina maksaa 1-1,5 euroa per kuukausi. En muista mikä maksu oli nimeltään.

Alla lista asioista, mitkä vaikuttivat pankkini valintaan ja mihin yritin saada neuvottelussa eroja. Boldattuna ne asiat mitkä näkyvät euroina asiassa Ei välttämättä tärkeysjärjestyksessä:
- saanko lainaa
- lainan määrä
- lyhennyserä
- asunnon vakuusarvo
- palvelun taso ja henkilökohtaisuus
- viitekorko
- Marginaali
- Palvelumaksut, nettipankki, kortit
- lainan avausmaksu
- Ylimääräisten erien maksullisuus
- Kuukausittainen lainanhoitomaksu

Osuuspankki: marginaali 0,75%. Bonuksia tulisi siten, että marginaali olisi noin 0,6%. Bonukset pitää kuitenkin käyttää heidän palvelumaksuihin ja Pohjolan vakuutuksiin. osan edusta saattaa siis menettää kun ei pysty kilpailuttamaan vakuutuksia. Oli mukava kuulla,etta "lainausluokitus" oli a- mitä se ikinä tarkoittaakaan.

Nordea: Täysin luokaton esitys. Virkailija sanoi,että ei voi joustaa 0,75% marginaalista. Viikko meni, että sai luvan kysyttyä esimieheltään ja marginaali tippui 0,7. Virkailija veti "spiikin mukaan", vaikka olin alussa kertonut oleelliset tiedot. Tuli jotenkin fiilis, että aliarvioitiin mahdollista asiakkuutta.

Ålandsbanken: puhelimessa jo kerrottiin, että marginaali oli ihan jäätävä 1% ja ainoana korkovaihtoehtona 12kk euribor tai pankin prime. Otetaan myös ylimääräisistä lyhennyksistä maksu. Siirryin eteenpäin ilman konttorikäyntiä...

Handelsbanken: Tämä oli hauska :). Virkailija vaikutti väsyneeltä ja katse harhaili ja haukottelikin pari kertaa. Ylpeili siitä, että he eivät lähde tarjouskilpailuun muiden pankkien kanssa, koska heiltä saa henkilökohtaista palvelua ja heillä jokainen virkailija on pankinjohtajan koulutuksien ja opetuksien mukaan pankinjohtaja. Valitettavasti muiltakin pankeilta saa samaa palvelua ja paremmalla suomenkielellä, joten annan ankkalammen pitää tunkkinsa =D. Onhan se kiva jos jonkun mielestä sama palvelu saa lisäarvoa kun se maksaa enemmän, mutta itse en kuulu heihin.

Aktia: Asiallinen kaveri virkailijana. Kovasti koitti tarjota takaisinmaksuturvaa. Kävin täällä Sampon jälkeen ja virkailija kakisteli 0,60%:n marginaalin kanssa, mutta lupasi selvittää. Viikon päästä tulikin lupaus 0,6% marginaalista. Olin tässä vaiheessa jo vähän gonahtanut tähän hommaan ja aloitin tapaamisen pitämällä 5 minuutin monologin, jossa ilmoitin perustilanteen ja asiat mistä haluan keskustella. Virkailijan ilme ja kommentti olivat hyviä monologin lopuksi: "Juu, olet näemmä selvitellyt asiat valmiiksi". Sitten alettiin vääntämään marginaalista ja muista pikkuviilauksista.

Sampo: Erittäin asiallinen kaveri ja palvelu. Virkailija tajusi, että perkele tällä kaverillahan/pariskunnalla on pitkällä aikavälillä mahdollisuus kehittyä hyviksi asiakkaiksi pankille. Rahastosijoittaminen, eläkesäästäminen ja muut asiat tulivat esille keskustelussa. Menin tänne osuuspankin jälkeen ja kerroin, että siellä luvattiin 0,75% marginaali ja laskelma kuinka reaalinen marginaali on 0,6%. Virkailija lupasi puoltaa hakemusta ja sanoi uskovansa heidän venyvän 0,6%:n marginaalin. Sanoin tällöin valintani kallistuvan heihin, koska haluan itse päättää mihin rahani käytän. Sampossa takaisinmaksuturvan markkinointi oli tiukinta. Pyysin tarjouksen nimenomaan ilman sitomista takaisinmaksuturvaan, ksoka laskin tämän minulle turhan palvelun nostavan marginaalin 0,8%:n. Aktiasta saatuani tarjouksen 0,6 marginaalista ilmoitin tästä sähköpostitse Sampoon. Kuitenkin virkailijan soittaessa oli heidän tarjouksensa 0,59%:n marginaali JA takaisinmaksuturva puolelle lainasummasta. Revin pelihousuni. Sampo hyväksyy 80% asunnon arvosta takuuksi ja loppuosan hoiti panttitakuu ja käsiraha. Miksi siis sitoa tarjous kun nimenomaan sanoin etten ole kiinnostunut? Asiallinen palvelu siis ikävästi floppasi. Sampo-vierailusta oli kuitenkin hyötyä, kuten säästöpankin kohdalla huomasin. Sampon virkailijalla oli ovela tapa lisätä henkilökohtaisuuden tuntua ja jakoi käyntikortin jossa oli hänen "talon sisäinen" sähköpostiosoitteensa ja puhelinnumero.

Kotipaikkakuntani Säästöpankki:
Jätin tämän viimeiseksi käynnikseni. Kyseessä on kotipaikkakuntani pieni itsenäinen säästöpankki kahdella konttorilla. Sijaitsee Pirkanmaalla. Olen ollut asiakkaana koko ikäni ja aloittanut myös asp-säästämisen tänne. Asuntolaina-asiat hoitaa pankinjohtaja. Ei siis virkailija. Kerroin perusasiat tapaamisen alussa ja kerrottiin heti, että kyllä lainaa saa. Kysyin marginaalista ja tarjottiin 0,7. Kerroin että Samposta tarjottiin 0.6, mutta jos täällä luvataan sama, niin valitsen mieluummin tunnesyistä säästöpankin. Pankinjohtaja kysyi, että Sampon tarjuksessa varmaankin oli sidottu takaisinmaksuturva. Sanoin että kovasti tarjottiiin, mutta ei ollut sidottu (en ollut vielä kuullut Sampon viimeistä tarjousvahvistusta, jossa se oli itseasiassa sidottu). Pankinjohtaja ei siihen sanonut mitään ja puhuttiin vähän aikaa muista asioista. Lopulta kun ei oikein muuta puhuttavaa ollut, niin oltiin oikeasti parisenkymmentä sekuntia hiljaa, katsottiin toisiamme koko ajan ja pankinjohtaja rikkoi hiljaisuuden, "o,6%:lla mennään".

Eli nyt on sitten lainalupaus paikallisesta säästöpankista 900 euron tasaerälyhennyksellä, 0,6%:n marginaalilla, henkilötakauksella, yhdellä ilmaisella marginaalivaihdolla, ilmaisilla lisälyhennyksillä, ilman lainan takaisinmaksuturvaa tai korkokattoa ja kun lainaa tai omaisuutta pankissa yli 40k ei nettiasiointi, kortit ja luottokortit maksa mitään. ölainasta maksimimäärä muutetaan asp-lainaksi kun asp-tilillä on 10% asunnon hinnasta koossa. Olen tyytyväinen. lisäbonuksena tiedän vanhempieni olleen pankissa asiakkaina ja laina- sekä sijoitusasiat ovat toimineet jouheasti ja suoraan pankinjohtajan kanssa. Miinuksena pankki on fyysisesti kaukana, joten vähän tarvitsee työasioita sumplia, kun tarvitsee mennä konttorille. Kuitenkin esim asp-tilin avaus ja korttien tilaus yms. on onnistunut suoraan puhelimitse, koska oman kylän pankkitädit tunnistaa äänestä :).

Itselleni ei hirveästi hyötyä loppujen lopuksi ollut käydä näin monessa pankissa. marginaalin viilaus 0,75%-->0,6% ei tuo kuitenkaan hyötyä kuin 240 euroa ekana vuonna. Toisaalta nyt kokemusta rikkaampi ja tiedän, että en ole huonoa diiliä tehnyt. Ja jos olisin vaikka suoraan kävellyt vaikka Handelsbankenin asiakkaaksi ja ottanut takaisinmaksuturvan yms mennyt pässinä narussa, olisi varmaankin koko laina-aikana tullut persnettoa tuhansia euroja. Varsinkin pilkunviilaus tuntuu välillä turhalta kun kuitenkin nykyisessä taloustilanteessa maksaa "ilmaa" aikasta paljon asunnon hinnassa ja näyttäisi siltä, että vaimo haluaa juuri tämän asunnon ja myyjä ei ole kovin valmis tinkimään :D

Toivottavasti tekstistä on jollekin hyötyä. Kommentteja ja kysymyksiä saa esittää. Osa asioista ja fiiliksistä on varmasti unohtunut sitten käyntien, enkä mene takuuseen muistanko aivan kaikkea tarkkaan.

Viimeksi muokattu:
heh, olipas hyvä teksti mitä oli hauska lukea. muistuu elävästi mieleen ensimmäiset kerrat kun pankkien tarjouksia kilpailutin, ja kun samaa kierrosta kävin. tuo on oikeasti hyödyllinen reissu vaikka aikaa siinä meneekin, ja vaikka jäisi sellainen olo että hyöty olisi marginaalinen. nuo opitut asiat jäävät mieleen tuleville vuosille, ja silloin ei tarvitse enää kierrellä pankeissa, sekä asiat hoituvat muutenkin nopeammin.

erittäin hienosti jaksoit hoitaa jokaisen asian lainaa ajatellen, peukut siitä!

Toivottavasti tekstistä on jollekin hyötyä.
Varmasti on. Jos tuosta tekstistä joku neuvoja poimii, niin poimikaa mukaan myös tuo itsevarmuus. Monille asuntolaina-asioissa pankissa asioiminen on jostain syystä ihmeen kova pala, jota jännittävät aivan turhaan. Seurauksena pankki voi lähes sanella ehdot, jotka herkempi herkästi nielee. Koppava tai ylimielinen ei saa olla, mutta jämäkkä kuitenkin. Ilman muuta saatava tarjoukset paperille kytkyillä, bonuksilla ja ilman mitään sidonnaisuuksia. Pankille kannattaa myös sanoa ihan suoraan esim. että "meillä on enää 20 minuuttia aikaa, koska sitten on aika seuraavassa pankissa". Lisäksi ehdottomasti itselle paperilla asiat mukaan, että osaa vaatia vastaukset oikeisiin kysymyksiin. Ei sitten tarvitse kotona ihmetellä, että tuossa on tommoinen marginaali ja yksi koronvaihto, mutta tuolla unohdinkin puhua koronvaihdosta. Tällöin vertailu olisi yhtä tyhjän kanssa.

Meillä kun on kaikki raha-asiat osuuspankissa jo olleet pitkään niin noita bonuksia on kertynyt todella paljon. Kun palvelumaksuhin menee vain pieni osa noista bonuksista niin niiden kautta saa hyvät alennukset vakuutusmaksuista op-pohjolassa. Plus että nykyään noita bonareita voi ottaa myös ihan rahana. Itselle tuli justiinsa netin kautta asioidessa kysely haluanko vuodenvaihteessa ottaa 250 egee bonareita käteen. Kun siirrettiin vakuutukset op-pohjolaan niin vuoteen ei alkuun maksettu mitään maksuja bonuksien vuoksi.

Ja hyvä oli muuten analyysi, varsinkin Nordeasta oli itselläni täsmälleen samat kokemukset.

Hyvää tekstiä kilpailuttamisesta. Itsellä vähän sama tilanne päällä ja yhdessä pankissa (Nordea) olen käynyt. Sieltä sai niin hyvän tarjouksen, ettei varmaan tarvitse edes muualla käydä. ASP-laina 0,4% marginaalilla ja valinnaisella viitekorolla. Lisälaina 0,65% marginaalilla. Tuohon asp-lainan marginaaliin vaikutti se, että se oli jo valmiiksi tilisopimuksessa.

Positiivista myös, että mitään lainaturvia, korkokattoja, eläkevakuutusta yms. skeidaa ei edes tarjottu ja virkailija soitti jo kahden päivän päästä takaisin. Lisäksi yksi viitekoron vaihto tuohon tulisi ja ylimääräiset lyhennykset on ok. 1kk viitekorko lienee kuitenkin paras valinta, vaikka korot nousisivatkin joskus.

Lupasin päivitellä pankkikierroksen jälkeen. En jaksa kovin hienoa tekstiä kirjoitella näin iltasella. Ranskalaisilla viivoilla siis mennään.

Lähtötilanne:
- Turussa
- Hankittavan asunnon arvo 160k
- Mun nettotulot 3,9k ja vaimon netto 1,4k per kk. Mulla toistaiseksi voimassaoleva työsuhde, vaimolla määräaikainen vuodenloppuun ja ensi vuonna valmistuu opettajaksi
- Ollaan vuosimallia 83

Ihmetyttää joidenkin pankkien nuiva suhtautuminen, kun on tuollaiset nettotulot. Luulisi haistavan helposti hyvän asiakkaan, jos lainanlyhennykseen menee 17 prossaa perheen nettotuloista.
Uteliaisuuttani kysyisin, millä allalla -83 syntynyt saa noin kuuden tonnin bruttotulot?

Kiitos palautteesta. mukavaa kuulla, etten ihan turhaan kirjoitellut pienoisromaania

Ihmetyttää joidenkin pankkien nuiva suhtautuminen, kun on tuollaiset nettotulot. Luulisi haistavan helposti hyvän asiakkaan, jos lainanlyhennykseen menee 17 prossaa perheen nettotuloista.
Uteliaisuuttani kysyisin, millä allalla -83 syntynyt saa noin kuuden tonnin bruttotulot?

Sama ihmetytti mua. Oikeastaan Sampon virkailija mielestäni ainoana näki ison kuvan ja puhui musitakin pankkipalveluista sijoittamisen ja muun saralla. Aktiassa ja Säästöpankissa myös oli ihan ok fiilis.

Ruokalusikan kanssa olen samaa mieltä, että koppava ei kannata olla. Virkailijalla tuskin kun on kovin suuri tulososuus palkassaan ja herneet vetäessään ei joustoa löydy. Asuntolaina-asioissa selvästi virkailijoiden ohjeistus on, että aivan perusasiat kerrotaan jokaiselle. Esim. kerrotaan mahdollisesta koronnoususta ja käsitellään viitekorot. Marginaaleista yms. ei kuitenkaan mainita jos ei kysy. Eli ei sekoiteta "helppojen" asiakkaiden päätä turhalla trivialla kuten lainan kustannuksilla :D. Eli jonkinmoinen jämäkkyys on suositeltavaa todellakin.

Pattitappi: Kaupan/markkinoinnin alalla työskentelen esimiestehtävissä. Pikkuhiljaa hivuttautunut haastavampiin/rahakkaampiin hommiin. Matkustamista aika paljon ja tulospaineita riittää. Korvaus ja tekemisen vapaus kuitenkin kohtuullisia.

Ja loppuun kysymys: Joskus aikoinaan leikin netistä löytyvällä lainalaskurilla, jossa näki todella näppärästi eri lyhennyksillä ja laina-ajoilla kuinka paljon korkoja tulee maksuun laina-aikana. Nyt olen koittanut googletella ja etsinyt pankkien sivuilta. Ei millään löydy laskuria mikä laskisi korkokertymää. Olisiko jollain heittää linkkiä? (aika vänkää, että pankkien laskurit ei tätä laske. Puhdasta sattumaa? ;))

Ja loppuun kysymys: Joskus aikoinaan leikin netistä löytyvällä lainalaskurilla, jossa näki todella näppärästi eri lyhennyksillä ja laina-ajoilla kuinka paljon korkoja tulee maksuun laina-aikana. Nyt olen koittanut googletella ja etsinyt pankkien sivuilta. Ei millään löydy laskuria mikä laskisi korkokertymää. Olisiko jollain heittää linkkiä? (aika vänkää, että pankkien laskurit ei tätä laske. Puhdasta sattumaa? ;))

http://www.nordea.fi/Henkilöasiakka...aljonko+maksat+lainaa+kuukaudessa/701304.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom