Askeettinen rautasali pääkaupunkiseudulla. Onko tällaista olemassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Paras sali

Itselläni oli sama ongelma muutama kuukausi sitten. Etsin salia jossa treenaajat treenaisivat tosissaan ja samanhenkisten treenaajien kanssa voisi jutustella treenien jälkeen. Kävin Metalilla, Töölön Punttiksella, siinä kirkon vieressä, Atleetilla, Töölö Gymillä, Kisiksessä ja Hot Gymillä. Sitten käväisin Rusan liikuntahallilla muutaman vuoden tauon jälkeen, enkä muualle enää mene, ellei se mene taas kesäksi kiinni. Hinta on kyllä aika paha 25€/4kk opiskelijalta. Siellä haisee urheilu!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Re: Re: Powerrack vs turvaraudat

Originally posted by tormave
No tässä ois <a href = "http://adfit.com/detail.asp?product_id=WMPR-80">yks</a>.

Tuon tyyppisiä olen aina pitänyt "Squat Rackinä". Toisaalta sama kai se, miksi niitä kutsuu. Saman asian ne ainakin minulle ajavat.

Re: Re: Re: Re: Re: Powerrack vs turvaraudat

Originally posted by Dangerous_Dave
Tuon tyyppisiä olen aina pitänyt "Squat Rackinä". Toisaalta sama kai se, miksi niitä kutsuu. Saman asian ne ainakin minulle ajavat.

No squat rack on helppo, se on <a hef = "http://adfit.com/detail.asp?product_id=PSS-60">tällainen</a>. Hulkki täällä etsiskeli power rackkiä tai cagea, ei squat rackkiä ilman tukirautoja. Joten siinä mielessä nimityksillä on välia etta puhutaan samasta asiasta, mutta näyttää tuo power rack/cage -terminologia menevän vähän valmistajasta riippuen.

Originally posted by PattiPete
Tällainen Normaninnin voimateline (Power Rack) on aika hyvä, vaikka vieläkin parempia on kyllä nähty.

Muuten ok, mutta tiheämmässä saisi olla reiät -> paremmin säätövaraa. Kraftwerkin kyykkyhäkissä on suht tiheessä, joten :thumbs: Niinno, johan sä sanoitkin, että vieläkin parempia on nähty.

Mulle siis kelpaa mikä tahansa hökötys, mistä löytyy vaakatasossa olevat mahdollisesti korkeuden osalta säädettävät turvaraudat, joihin voi sitten kyykkysarjan loputtua ala-asennosta dumpata tangon ilman että se putoaa selkää pitkin lattialle ja siinä matkalla murtaa pari alaselän nikamaa joita se kolhaisee.

Originally posted by Hulkki
Mulle siis kelpaa mikä tahansa hökötys, mistä löytyy vaakatasossa olevat mahdollisesti korkeuden osalta säädettävät turvaraudat, joihin voi sitten kyykkysarjan loputtua ala-asennosta dumpata tangon ilman että se putoaa selkää pitkin lattialle ja siinä matkalla murtaa pari alaselän nikamaa joita se kolhaisee.

Erällä on tuo yksi Power Rack, ei muita vastaavaan soveltuvia. Muut on noita "squat standeja".

p.s. en ole ikinä nähnyt kenenkään kyykkäävän power rackissa :)

Originally posted by tappara
p.s. en ole ikinä nähnyt kenenkään kyykkäävän power rackissa :)
:confused: Mä kyykkään aina power rackissa ellen tee kevyttä treeniä tai esim. 5x5 -settiä jolloin vasta 2 viimeisellä sarjalla tarvii varmistajia ja niitä voi ihan hyvin salilta etsiä.

Mutta normaalisti, kun jalkatreeneissä pyörii toistot välillä 10-20, ei oikein jengi jaksa varmistaa mun pitkiä kyykkysarjoja. Helpompi tehdä rackissa ja pudottaa tanko turvarautojen päälle kun ei enää pääse se niskassa ylös.

vastakohta askeettiselle salille:

onko kukaan ikinä käynyt wellnessin "saleilla"? kerran kävimme siellä luokan kanssa ja tätä virhettä en uudestaan tee!

suurin osa (itseasiassa näin vain yhden miehen :) ) paikalla olleista oli nuoria naisia värikkäissä adidaksen verkkareissa tekemässä kissan-suihin-otto-liikkeitä minimi-painoilla.

laitteet olivat juuri sopivia tämän tyyliselle käyttäjäkunnalle, jokainen laite oli samaa sarjaa (merkkiä en nyt muista - fit4you ohjelmasta tuttuja). jokaisessa laitteessa on sellainen kuva missä näkyy miten liike pitää tehdä ja istuimet ovat kuin pumpulia. ilmapiiri antaa juuri sellaisen kuvan että "tää on hyvä juttu!" (kuvitelkaa 25vuotias nuori äiti sanomaan tota peukku pystyssä).

tämä kuva kertoo paljon laitteista:
http://www.groupwellness.com/salit/oulu_38/index.htm

henkilökunta oli myös sopivaa tähän ilmapiiriin. opettajamme pyynnöstä luokkaamme tuli neuvomaan joku 30+ nainen kireässä fitness asussa naama täynnä meikkiä. myös muu naishenkilökunta oli vastaavanlaista. mielessäni heräsi aate että tärkein asia wellnessissä työskentelevälle on ulkonäkö, henkilökunta kun ei tuntunut tietävän treenaamisesta yhtään mitään!

tämän kaiken kuitenkin kruunasi wellnessin miestyöntekijä jolla oli hiukset blondattu keskeltä ja vedetty geelillä ylös, hänellä oli myös erittäin muodikkaat vaatteet. eihän tässä vielä mitään mutta kun tyypillä oli isommat rinnat kuin suurimalla osalla salin naisista ja jalat muistuttivat kiinan nälkävuosista niin ensimmäinen asia mikä tuli mieleen oli Hulkin kommentti "rinta-hauis pelle!" ja hymiö :evil: ... kyseinen henkilö katsoi minua vähän tuimasti kun nauroin hänelle päin naamaa :rolleyes:

salin koostumus:
2/6 saliosuudesta oli kuntopyöriä ja juoksumattoja. 3/6 osaa oli noita ihmelaitteita, joista puolistakaan en saanut selville mitä niillä oli tarkoitus tehdä. 1/6 osaa oli penkki ja käsipainot, joita tosin oli suuri määrä mutta yksikään ei tainnut mennä yli 20kilon. koko wellnessin tiloista puolet olivat jotain spinning/aerobic...

tässä vielä loppukevennyksenä wellnessin iskulauseita:
Ponkaise kohti parempaa oloa.
Wellness - tasapainoa elämääsi!
Wellness on vitamiinipommi Sinulle
Punnerra irti arjesta
Fyysinen harjoittelu vapauttaa mielen

tämä kuva kertoo melkein kaiken olennaisen (huomioi ihme hilvitkutin taustalla):
http://www.groupwellness.com/salit/iso_omena/index.htm

Originally posted by Richard75
Ootko Hulkki harkinnu tätä: www.myyrinkuntokeskus.fi
Löytyy power rack, ym kunnon vehkeet + hyvät treenimusiikit, junallakin pääsee lähes salin viereen.
Lienee mun makuun liian viihtyisä ja hintakin vähän liian korkea. Kyllähän hyvin varusteltuja saleja löytyy vaikka kuinka paljon (Blue Oyster Bar on yksi niistä) mutta haen nimenomaan harvinaista yhdistelmää eli karu, askeettinen ja ehkä vähän synkkäkin tunnelma + kaikki tarpeelliset peruskamat kuten turvaraudallinen kyykkypaikka.

Olisin taivaassa jos sali olisi niin karu ettei kukaan haluaisi tulla sinne tekemään mitään muuta kuin treenaamaan. Toisin sanoen salilta ei löytyisi sohvia ja TV-nurkkauksia joissa porukat voivat sitten juoda muotiprotskujuomia ja keskustella jostain muotijutuista. Sellainen Rocky -meininki.

Varmasti hyvä sali, muttei ihan sitä mitä haen. Tuokin oli valtava paikka eikä mitään laitetta tai varustetta varmaan ole mitä ei tuolta löytyisi. Mutta mä melkeinpä haluaisinkin vähän riisutumman salin missä ei ole niitä hienoja vipuvarsilaitteita viemässä huomiota pois vapailta painoilta ja perusmeiningiltä. Esimerkiksi joskus näin TV:stä jonkun nyrkkeilydokumentin, missä näytettiin nyrkkeilyseuran salia. Keskellä tietysti ne kehät ja säkit, seinustoilla sitten peruspunttivehkeet kuten kyykkytelineet, penkit, taljat ja joku prässi. Sellainen riittää ja sellaista haenkin.

Lienee mun makuun liian viihtyisä ja hintakin vähän liian korkea. Kyllähän hyvin varusteltuja saleja löytyy vaikka kuinka paljon (Blue Oyster Bar on yksi niistä) mutta haen nimenomaan harvinaista yhdistelmää eli karu, askeettinen ja ehkä vähän synkkäkin tunnelma + kaikki tarpeelliset peruskamat kuten turvaraudallinen kyykkypaikka.

Olisin taivaassa jos sali olisi niin karu ettei kukaan haluaisi tulla sinne tekemään mitään muuta kuin treenaamaan. Toisin sanoen salilta ei löytyisi sohvia ja TV-nurkkauksia joissa porukat voivat sitten juoda muotiprotskujuomia ja keskustella jostain muotijutuista. Sellainen Rocky -meininki.

Varmasti hyvä sali, muttei ihan sitä mitä haen. Tuokin oli valtava paikka eikä mitään laitetta tai varustetta varmaan ole mitä ei tuolta löytyisi. Mutta mä melkeinpä haluaisinkin vähän riisutumman salin missä ei ole niitä hienoja vipuvarsilaitteita viemässä huomiota pois vapailta painoilta ja perusmeiningiltä. Esimerkiksi joskus näin TV:stä jonkun nyrkkeilydokumentin, missä näytettiin nyrkkeilyseuran salia. Keskellä tietysti ne kehät ja säkit, seinustoilla sitten peruspunttivehkeet kuten kyykkytelineet, penkit, taljat ja joku prässi. Sellainen riittää ja sellaista haenkin.

Hulkki hulkki, sun olisi tarvinnut ainoastaan syntyä 20-30.vuotta sitten.
Nykyään ei taida enää ikävä kyllä HC- saleja löytyä.

Originally posted by Kimmo

Nykyään ei taida enää ikävä kyllä HC- saleja löytyä.

Varmasti löytyy, kunhan jaksaa vain etsiä.

h.

Originally posted by Tenson-M
Mites on noitten East Bodyn ja pikku-roban Iron Gymin laita...Niistä kun ei kukaan ole juuri mitään maininnut.

Kokemuksia/kommentteja, ilmeisesti ovat molemaat melko halpoja ns. perustreenipaikkoja?

Pikku Roban Iron Gymiltä löytyy Hulkin niin himoitsema power rack, käsipainot 60 kiloon asti (2,5 kilon hyppäyksin 40 kiloon asti ja siitä 45-> 50-> 60). Hinta opiskelijalta muistaakseni 29€.

Treenaajat lähempänä kuntoilijoita mitä hc väkeä.

Originally posted by Dangerous_Dave
Kummallakaan en itse ole käynyt, mutta minäkin olen kuullut, että tuo Atleetiklubi olisi aika karu, ja BBC:n sali myös.

Atleettiklubin webbisivu pitäisi löytyä tuolta:

http://www.sunpoint.net/~hak99/

On vähän liian kallis mun lompsalle :lol2:

Jäsenmaksu 100,-
Harjoittelumaksut
1kk 120,-
3kk 300,-
6kk 550,-
12kk 1000,-

niin, onhan tossa toi Itäkeskuksen vieressä se tennishallin punttisali. Kokoa on noin 25-30m2 ja penkki 1kpl (sitä pitää väistää kun tulee sisään) kyykky löytyy, mutta on pahasti alataljan tiellä. Hinta oli muistaakseni 20mk kävin kattoo tota salia joku pari vuotta sitten ja käännyin ovelta takas pukukoppiin.
Oli muuten hirvein sali jonka olen ikinä nähnyt.

Originally posted by Heijastuz
On vähän liian kallis mun lompsalle :lol2:

Jäsenmaksu 100,-
Harjoittelumaksut
1kk 120,-
3kk 300,-
6kk 550,-
12kk 1000,-

Ei oo näköjään tieto tästä uudesta uljaasta valuutasta vielä ehtinyt Kotlettiklubille :rolleyes:

Originally posted by enforcer
Pikku Roban Iron Gymiltä löytyy Hulkin niin himoitsema power rack, käsipainot 60 kiloon asti (2,5 kilon hyppäyksin 40 kiloon asti ja siitä 45-> 50-> 60). Hinta opiskelijalta muistaakseni 29€.

Treenaajat lähempänä kuntoilijoita mitä hc väkeä.
Herätit mielenkiintoni. Onko sulla sen paikan osoitetta tms. kun en tiedä yhtään missä kyseinen mesta on?

Herätit mielenkiintoni. Onko sulla sen paikan osoitetta tms. kun en tiedä yhtään missä kyseinen mesta on?

Se on siinä pikkuroballa, melkein vastapäätä David-shopia,
beefy queen raflan vieressä.

Originally posted by Kimmo
Se on siinä pikkuroballa, melkein vastapäätä David-shopia,
beefy queen raflan vieressä.

Jep ja mainittakoon vielä että kertamaksu opiskelijalta vaivaiset 3,5 euroa, taatusti yksi Helsingin halvimpia saleja mutta silti hyvin hoidettu ja sopivan "kotoisa" ilmapiiri. Laitteet Davidin, löytyy juoksumatto, 4 kpl steppereitä, 3 pyörää, solkku, hieroja ja saunat. Kannattaa Hulkki käydä tutustuun!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom