Askeettinen rautasali pääkaupunkiseudulla. Onko tällaista olemassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Chewbacca
BBC on aika rankka sali. Rautaa on ja vehkeet varmaan 70-luvulta, mutta ihan hyvä oli treenata. Kaikki perusvehkeet löytyy. Eikä häiriötekijöitä ( mm. kun kävin ko. salilla siellä ei ollut yhtään naisjäsentä ).

Ihan ok sali, ainut miinus on että noin puolenpäivän aikoihin siellä on "hieman" iäkkäämpiä mieshenkilöitä treenaamassa ja jutustelemassa..siinä melussa on melko vaikea treenata... Toisaalta mielestäni ei vedä vertoja kuitenkaan kisahallin arkipäivälle ja sille melulle mikä noin xxx-määrästä ala-asteikäisiä lähtee. Ja BBC on edelleenkin täysin miesten sali (=ei naisjäseniä).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hulkki
Todella lupaavia paikkoja on tullut esille. Tällä hetkellä katsastuslistani on seuraava:

-Atleettiklubi
-East Body
-Erä
-Ruskeasuo
-BBC
-Tuulimäen väestönsuojan kuntosali (props to alumiini)

Ihan vaan mielenkiinnosta, että mikä sen Otahallin pudottaa joukosta? Ainakin omana opiskeluaikana se oli mielettömän hyvä paikka treenata ainakin inspiraatiomielessä, kun paikalla oli (eri vuosina) Riku Kiri, Ano Turtiainen, Jyryn voimanostajia iso lauma, yleisurheilijoita, SM-liigan kiekkoilijoita jne.

Oli siinä nuorella miehellä suu pyöreenä ihmettelemistä, varsinkin kun tuhkiksessa (!) oli ampulleja missä oli kyriilisiä kirjaimia kyljessä. :eek:

Originally posted by tormave
Ihan vaan mielenkiinnosta, että mikä sen Otahallin pudottaa joukosta? Ainakin omana opiskeluaikana se oli mielettömän hyvä paikka treenata ainakin inspiraatiomielessä, kun paikalla oli (eri vuosina) Riku Kiri, Ano Turtiainen, Jyryn voimanostajia iso lauma, yleisurheilijoita, SM-liigan kiekkoilijoita jne.
Vanhaa kuntokoulua ja uutta blue fitnessiä ei voi verrata keskenään. Myöskään vanhoja kovia nostajia ei taida olla enää yhtään paikalla. Omasta mielestäni sali on tosin erittäin hyvä.

Ihan vaan mielenkiinnosta, että mikä sen Otahallin pudottaa joukosta?
No se että olen treenannut nyt siellä 2 kk ja vihaan koko paikkaa. Ostin 3 kuukauden kortin ennen kuin olin treenannut siellä kertaakaan ja luulin vain nimen muuttuneen Kuntokoulusta Blue Oyster Bariksi mutta eipä kauaa kestänyt tajuta että koko Kuntokoulun HC-ilmapiiri oli raiskattu kirkkaansinisillä treenipenkin pehmusteilla, lukemattomilla Cybex-hilavitkuttimilla joista en ole vieläkään käyttänyt kuin muutamaa (jalkaprässi, reisikoukistus ja -ojennus, pohjekone) sekä yleisellä kovaa treeniä hylkivällä fitnessmuokkaajailmapiirillä.

OK, jottei suututettaisi muita palstalaisia jotka siellä treenaavat mainittakoon, että kyllä siellä käy myös kovaa treenaavia tyyppejä. Mutta 85 prosenttia jengistä käy 3-4 päivänä viikossa tekemässä kavereiden kanssa tunnin penkkiä, hauista ja vatsaa.

Ehkä mulla on vain huono keskittymiskyky tai jotain, mutta pidemmän päälle tuollaisella salilla ilmapiiri tuhoaa kovan treenin. Siksi lasken päiviä siihen, että tuo 3 kuukauden kortti loppuu ja voin vapaasti lähteä etsimään karua ja askeettista nurkkausta minne ihmiset tulevat treenaamaan eivätkä tapaamaan kavereitaan.

Oli siinä nuorella miehellä suu pyöreenä ihmettelemistä, varsinkin kun tuhkiksessa (!) oli ampulleja missä oli kyriilisiä kirjaimia kyljessä. :eek:

Tulepas joskus käymään Otahallin salilla, mieluiten vaikka maanantai- tai tiistai-illalla. Se sali on nykyisin täysin vastakohta sille mitä se oli ennen.
Tehdäänpä pieni arvaattelu! Kuinka monen, siellä nykyisin treenaavan, uskot nostavan yli 600 kilon voimanoston yhteistuloksen????? Annas kun mä vastaan. Vastaus taitaa olla aika lailla pyöreä nolla!!!!! Ehkä etsimällä voi hyvällä tuurilla löytää kaksi kaveria. Periaatteessa mun pitäisi pystyä tähän. En ole kokeillut.
Entäpä 500 kilon yhteistuloksen. Mitäs tämä vaatisi? Kyykystä 190kg, maasta 190kg ja penkistä 120kg... Eipä taida kovin moni pystyä tähänkään Blue Fittneksessä. Kymmenkunta tyyppiä voisi tehdä tämän hyvänä päivänä...

Ööö, mitä v*ttua? En tajua että jollekulle tuottaa tuskaa jos ei salin enemmistö tee yli 600kg yhteistuloksia. Kuinka voi edes niin paljon muiden treeni kiinnostaa että oma treeni noin pahasti kärsii ja jopa salia on pakko vaihtaa?
Mä ainakin treenaan mieluummin normaalien ihmisten seurassa kuin vaahtopää hoocee nostajien jotka heittää sun vaatteet pois naulakosta koska et tee tarpeeksi kovia tuloksia (noin oli salilegendan mukaan Kuntokoulun aikaan). :rolleyes:

Blue Oyster riittää mulle ainakin aivan mainiosti. Päiväsaikaan kun käy niin eipä joudu odottelemaan. Kyykkypaikoista on melkeen aina jompikumpi vapaana, maastavetomestan käyttäjät eivät ole niitä notkujia (toisin kuin hauispenkkiteekkaripellet). Ainoo mihin joutuu odottelemaan on se käsipainopaikka, mutta eipä ole mulle tuottanut harmia vielä...

t. nimim. yhteistulos 200kg

Originally posted by meitsi
Ööö, mitä v*ttua? En tajua että jollekulle tuottaa tuskaa jos ei salin enemmistö tee yli 600kg yhteistuloksia. Kuinka voi edes niin paljon muiden treeni kiinnostaa että oma treeni noin pahasti kärsii ja jopa salia on pakko vaihtaa?
Mä ainakin treenaan mieluummin normaalien ihmisten seurassa kuin vaahtopää hoocee nostajien jotka heittää sun vaatteet pois naulakosta koska et tee tarpeeksi kovia tuloksia (noin oli salilegendan mukaan Kuntokoulun aikaan). :rolleyes:

Luepas tuo tekstini uudestaan! Siellä ei taidettu missään sanoa, että se tuottaa mulle "tuskaa" tai mun treeni jotenkin "kärsisi" tuosta. Tarkoituksena oli havainnollistaa sitä, miltä nykyinen sali ja sen käyttäjät näyttävät. --Porukkahan lukee täällä enemmän rivien välistä kuin juorulehtien toimittajat...--
Mutta tosiasiahan on, että treenatessa kunnon nostajien kanssa, saat hyviä treenivinkkejä ja niin edelleen. Jos mä saisin valita 70-kiloisen hauispenkkimiehen ja kunnon voimanostajan/kehonrakentajan välillä siitä kenen kanssa treenaisin ja kenen treenivinkkejä kuuntelisin, valitsisin tasan tarkkaan voimanostajan/kehonrakentajan. Tietysti, jos ei ole mitään muita tavoitteita treenissä kuin pieni kunnon kohotus, on varmaan sama kumman valitsee.

Salilta pitäisi löytyä:
-Kyykkypaikka
-Leuanvetotanko
-Dippiteline
-Kyykkypaikalla joko turvaraudat tai powerrack
-Jalkaprässi
-Reisikoukistus
-Pohjekoneet
-Alatalja
-Pari tasa- tai säädettävää penkkiä

Kaikki nuo löytyy Metal Gymiltä. Otaniemiestä 30min bussilla. Tuo hinta ei vaan taida mennä ihan sun budjettiin (kk-kortti 40€).

Erä rules!

Yhdyn PMLatsin ja Tapparan postauksiin, eli tervetuloa Erälle! Hintakaan ei päätä huimaa, opiskelijoilta 54 ecua kolmen kuukauden kortti + 20 euron jäsenmaksu (vuoden voimassa). Rautaa ja kyykky-, veto- ja penkkauspaikkoja riittää!

Itse siirryin Motivukselta Erälle viime vuoden lopulla, ja takaisin en kyllä ihan heti lähde! :kippis1:

Askeettinen rautasali pääkaupunkiseudulla. Onko tällaista olemassa?
Alkaa nyppimään kaupallisella fitnesssalilla treenaaminen.

Löytyykö pääkaupunkiseudulta mitään todella askeettista rautasalia, missä laitteet rajoittuisivat ihan niihin välttämättömimpiin mitä oli jo 60-luvulla ja paikka olisi muutenkin niin paskainen ettei muotifitnesstreenaajat siellä viihtyisi?

Salilta pitäisi löytyä:
-Kyykkypaikka
-Leuanvetotanko
-Dippiteline

Bonusta olisi:
-Kyykkypaikalla joko turvaraudat tai powerrack
-Jalkaprässi
-Reisikoukistus
-Pohjekoneet
-Alatalja
-Pari tasa- tai säädettävää penkkiä

Tietääkö kukaan löytyisikö pk-seudulta tällaista HC-paikkaa?

Kannusillan väestösuojasta (Espoon keskus) ainakin löytyy kaikki
em. treenivehkeet.
Treenaajia löytyy aina voimanostajista-yleisurheilijoihin ja kylähulluihin. Sali on sopivan askeettinen, paskaisuudesta en tiedä, mutta jos paskan hajua haluat haistella niin kannattaa käydä aamupäivästä :lol2:
Ainiin, sali on espoon kaupungin saleja, kevätkausi 65 egee ja 18 pääset Tapiolasta... tai junalla Lepuskista.

Hulkki, mä suosittelen kans että lisäät tohon listaas Metal Gymin.

Eräläisiä

Originally posted by tappara
Erästä ei kyllä löydy pahaa sanottavaa. .

Hyvä hyvä, että täältä löytyy näin monta kotisalin käyttäjää :)...pari huonoa puoli musta kuitenkin Erästä löytyy..

Huonot aukiolo-ajat kesäsin (kesä-elokuu). Ainakin viime kesänä oli lauantait suljettuna kokonaan ja perjantaisin meni kiinni klo 17. Sopii vähän huonosti normaalia työaikaa painavalle lauantai-juopolle:) ...eli kun neljä kertaa viikossa käy, niin ei välipäiviä ehtisi kesäsin pitämään, niin taidan olla pakotettu vaihtamaan kesäksi salia..

Musa. Erällä soi just nämä täällä mainitut KISS FM ja NRJ, ja vielä todella hiljaa (ei saa ees selvää)

Sitten vielä se, että Erän salibandyjengeillä taitaa olla ilmainen sisäänpääsy puntille, sen verran paljon siellä sellasta 13-18 vuotiasta poikaa/tyttöä pyörii..välillä on aika paljon ruuhkaa, joka tosin loppuu viimeistään klo 19.30:nen jälkeen.

Ettei ny menis pelkäksi negatiivisten asioiden listaamiseksi, niin pari hyvää puolta on jääny tässä ketjussa vielä mainitsematta.

Sauna. Erän sauna rempattiin n. vuos sitten ja on kyllä todella hyvä.

Sitten palautusjuomat saa kanssa suht edullisesti, jos ei jaksa ite sheikkailla. Esim. protksujuoma valmiiks sekotettuna mukissa maksaa 2 €.

Täältä tulee vielä yksi: Tikkurilan kuntoklubi ts. "kellari". Pertti Hynnin omistama sali. Siellä on melko brutaali-meininki.

Hyvällä tsäkällä siellä voi nähdä uusia tempauksen (epävirallisia) suomen ennätyksiä!

Fuck. Mulle taitaa olla välttämätöntä, että kyykkypaikalla on joko turvaraudat tai powerrack, koska treenaan yksin enkä todellakaan halua pyytää jokaikiseen kyykky/etukyykkysarjaan varmistajia.

Erältä kuvien mukaan löytyy ainakin powerrack. Muista saleista en tiedä.

Atleettiklubi?
East-Body?
BBC?
Ruskeasuo?

Tuulimäki lähti samantien listalta pois kun kuulin ettei sieltä löydy kumpaakaan.

Re: Eräläisiä

Originally posted by Tanko
Hyvä hyvä, että täältä löytyy näin monta kotisalin käyttäjää :)...pari huonoa puoli musta kuitenkin Erästä löytyy..

Huonot aukiolo-ajat kesäsin (kesä-elokuu). Ainakin viime kesänä oli lauantait suljettuna kokonaan ja perjantaisin meni kiinni klo 17. Sopii vähän huonosti normaalia työaikaa painavalle lauantai-juopolle:) ...eli kun neljä kertaa viikossa käy, niin ei välipäiviä ehtisi kesäsin pitämään, niin taidan olla pakotettu vaihtamaan kesäksi salia..

Musa. Erällä soi just nämä täällä mainitut KISS FM ja NRJ, ja vielä todella hiljaa (ei saa ees selvää)

Sitten vielä se, että Erän salibandyjengeillä taitaa olla ilmainen sisäänpääsy puntille, sen verran paljon siellä sellasta 13-18 vuotiasta poikaa/tyttöä pyörii..välillä on aika paljon ruuhkaa, joka tosin loppuu viimeistään klo 19.30:nen jälkeen.

Ettei ny menis pelkäksi negatiivisten asioiden listaamiseksi, niin pari hyvää puolta on jääny tässä ketjussa vielä mainitsematta.

Sauna. Erän sauna rempattiin n. vuos sitten ja on kyllä todella hyvä.

Sitten palautusjuomat saa kanssa suht edullisesti, jos ei jaksa ite sheikkailla. Esim. protksujuoma valmiiks sekotettuna mukissa maksaa 2 €.

Toi valmiin palautujuoman osto on jo aika luxusta:worship: :kippis1:

kyykkypaikalla on joko turvaraudat tai powerrack...

BBC:llä ei valitetatavasti ole kumpiakaan.

No se että olen treenannut nyt siellä 2 kk ja vihaan koko paikkaa. Ostin 3 kuukauden kortin ennen kuin olin treenannut siellä kertaakaan ja luulin vain nimen muuttuneen Kuntokoulusta Blue Oyster Bariksi mutta eipä kauaa kestänyt tajuta että koko Kuntokoulun HC-ilmapiiri oli raiskattu kirkkaansinisillä treenipenkin pehmusteilla, lukemattomilla Cybex-hilavitkuttimilla joista en ole vieläkään käyttänyt kuin muutamaa (jalkaprässi, reisikoukistus ja -ojennus, pohjekone) sekä yleisellä kovaa treeniä hylkivällä fitnessmuokkaajailmapiirillä.

Ok, paska juttu - taas yksi instituutio uhrattu fitness-uskonnolle. Oon jenkeissä kypsynyt (sir, that would be against our corporate policy) fitness-salilla nyt kolmatta vuotta, mutta kohta pääsee takaisin Atleettiklubin tuhruisenruosteiseen malmikasaan. Pari viikkoa enää...

Originally posted by HCG-1
Hulkki, mä suosittelen kans että lisäät tohon listaas Metal Gymin.

Tuli mullakin mieleen. Parhaat vermeet Atleettiklubilla tais olla Anon tekemiä ja mies vei ne mukanaan Pitäjänmäkeen kun avasi salin siellä.

Fuck. Mulle taitaa olla välttämätöntä, että kyykkypaikalla on joko turvaraudat tai powerrack, koska treenaan yksin enkä todellakaan halua pyytää jokaikiseen kyykky/etukyykkysarjaan varmistajia.

Atleettiklubi?

Atleettiklubilla on parin tavallisen kyykkytelineen lisäksi power cage, mikä toi nyt sitten suomeks onkaan. Turvaraudat ja power rack on musta sama asia. Turvahäkki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom