Askeettinen rautasali pääkaupunkiseudulla. Onko tällaista olemassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Powerrack vs turvaraudat

No tuossahan oli mainio kuva powerrackistä mutta turvaraudoilla minä ainakin ymmärrän "kiinteät vakiokorkeudella olevat stopperit" joita löytyy joiltain saleilta. Äärimmäisen ärsyttävät liian korkeina kun kyykkää syvään... menee suoritukset ihan vituilleen jos sattuu rautoihin kolahtamaan.

Originally posted by meitsi
Ööö, mitä v*ttua? En tajua että jollekulle tuottaa tuskaa jos ei salin enemmistö tee yli 600kg yhteistuloksia. Kuinka voi edes niin paljon muiden treeni kiinnostaa että oma treeni noin pahasti kärsii ja jopa salia on pakko vaihtaa?
Mä ainakin treenaan mieluummin normaalien ihmisten seurassa kuin vaahtopää hoocee nostajien jotka heittää sun vaatteet pois naulakosta koska et tee tarpeeksi kovia tuloksia (noin oli salilegendan mukaan Kuntokoulun aikaan). :rolleyes:

No kyllä noitten isojen karjujen touhua oli mukava seurata sivusta ja opettivat vielä meikäkukkakepille oikean kyykky- ja maastavetotekniikan. Ei tuolla mitään vaatteita heitelty, joskus tuli hyväntahtoista vittuilua.

Muutama vuosi sitten kuulin, että Otahallista ois "heitetty" ulos siellä treenanneet painonnostajanaiset, mutta pidin huhua paskapuheena. Oli kuulemma vihjattu omistajien taholta, että voisivat ettiä uuden salin ittelleen - kuulosti liian tylyltä mutta ehkä tuossa jotain perää sitten onkin. Ehkä ne sitten kolistelullaan häiritsivät näitä normaaleja nostajia.

Re: Powerrack vs turvaraudat

Originally posted by AG+
No tuossahan oli mainio kuva powerrackistä mutta turvaraudoilla minä ainakin ymmärrän "kiinteät vakiokorkeudella olevat stopperit" joita löytyy joiltain saleilta. Äärimmäisen ärsyttävät liian korkeina kun kyykkää syvään... menee suoritukset ihan vituilleen jos sattuu rautoihin kolahtamaan.

No toi kuva on just power cagesta. Power rackissä on vaan yksi pystytanko, mihin noi tukiraudat saa kiinni. Näin mä oon asian ymmärtanyt, moni voi ja saa ymmärtää eri lailla.

Originally posted by meitsi
Kuinka voi edes niin paljon muiden treeni kiinnostaa että oma treeni noin pahasti kärsii ja jopa salia on pakko vaihtaa?

Veit sanat näppäimistöltäni. Ainoat ketkä minun treeniä voi haitata on kauniit naispuoleiset treenaajat. Ja aina treeni voi hieman kärsiä.

Minulle oleellista salilla on riittävä määrä hyvässä ja turvallisessa kunnossa olevia välineitä. Blue Oysterillä laskeskelin kerran sarjojen välissä että käytän reilusti alle puolia välineistä mutta ei ne vehkeet siinä minua haittaa. Kun porukka treenaa niissä niin se meinaa vähemmän ruuhkaa kyykkytelineille ja maastaveto paikalle.

No, mä en olekkaan mikään Hoo Cee treenaaja, selibaatti jaksot eivät riipu minusta ja kaljan voin joskus ottaa kaverin kanssa.

Metal gym. http://www.gometal.com/fin/metalgymfin.html

2 x monolift kyykkytelinettä
2 x power-rack
power-rack penkkiyhdistelmä
helmi valikoima tankoja (camber bar, fat bar)
käsipainoja aivan tarpeeksi ylös asti.

Ei mitenkään paskainen mutta mustat treenivehkeet ja kettingit seinällä tuo kivan säväyksen.

Se on kyllä harmillista, että tuollaiset Otahallin kuntokoulun kaltaiset paikat tuppaavat katoamaan. Kyllähän niitä arvostavia käyttäjiä löytyisi, mutta taitaa olla niin, että raha yksinkertaisesti ratkaisee, ja se raha tulee siltä kuntosaliväestöltä, jonka arvostusasteikon kärkipäässä on puhtaat ja värikkäät laitteet ja hygieeniset saniteettitilat. Eräs salinomistaja pääkaupunkiseudulla kertoi minulle, ettei hommaa salilleen 40-kiloisia suurempia käsipainoja, koska ei halua salilleen "napinkäyttäjiä" karkoittamaan asiakkaita.

Kieltämättä itsekin treenaisin mieluusti myös vanhalla Kuntokoululla. Saattaisi vaan realiteetit hämärtyä kun jengi repii yli tonnin yhteistuloksia.
Kuulemma vanhojen nostajien ja uuden omistajan välillä tosiaan on ollut kärhämää, yhden tarina mukaan nostajat hermostuivat kun eivät enää saaneet käyttää salia ilmaiseksi(?!). Tosin kyllä omistajan sosiaalisissa kyvyissä on puutteita myös. Yksi tyttö kertoi että jos hän ovella näkee omistajan olevan paikalla (=harvoin) kääntyy hän samantien pois ja jättää treenin väliin!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Originally posted by Hannibal
Kyllähän niitä arvostavia käyttäjiä löytyisi, mutta taitaa olla niin, että raha yksinkertaisesti ratkaisee.

Lause sotii keskenään. Mutta on täysin totta, kuntosalin pitäjälle on kaikkein paras se asiakas joka käy vähiten. Huonoin asiakas on se joka maksaa kausikortin, käy monta kertaa salilla viikossa ja vie kolmen kynäniskan tilan. Ja pelottelee muut asiakkaat pois.

Ihanaa elää markkinataloudessa, kysyntä tekee lait.

Originally posted by taisto
Lause sotii keskenään. Mutta on täysin totta, kuntosalin pitäjälle on kaikkein paras.

Myös tuon jälkimmäisen lauseesi sisältöä on vaikea ymmärtää, kun sen katkaisee keskeltä poikki. :)

Tänään oli Otahallin Bluessa 3 miestä tutkailemassa miten naisten pukuhuoneen portaikkoa voisi muuttaa säästäiväisemmin tilaa käyttäväksi. Ihan kuin olisin kuullut yläkertaan siirrettävistä lämmittelylaitteista tjsp.. Ja tiskin siirtämistä sinne jalkalaiteseinustan ovellekin joku ehdotti.

Lisää muutoksia luvassa?

Originally posted by Ravn
Tänään oli Otahallin Bluessa 3 miestä tutkailemassa miten naisten pukuhuoneen portaikkoa voisi muuttaa säästäiväisemmin tilaa käyttäväksi. Ihan kuin olisin kuullut yläkertaan siirrettävistä lämmittelylaitteista tjsp.. Ja tiskin siirtämistä sinne jalkalaiteseinustan ovellekin joku ehdotti.

Lisää muutoksia luvassa?

Olit sitten samaan aikaan salilla kuin minäkin. Jotain ne puhuivat lämmittelystä. Olisivatkohan laittamassa naisten pukuhuoneeseen kuntopyöriä tai jotain vastaavaa.
Mutta eihän sitä portaikkoa voi enää kehittää tilaa säästävämmäksi. Seuraava vaihtoehto tuosta tämän hetkisestä portaikosta olisi tikapuut tai pelkkä köysi...

Originally posted by Hulkki
Jos ei mikään muu paikka täytä vaatimuksiani siirryn nimenomaan tuonne Kisahallille.

Kävin tänään tuolla kisiksessä vähän katsastelemassa paikkoja treenaamista silmälläpitäen. Seuraaviin asioihin kiinnitin huomiota
*Laitteiden sijoittelu oli enemmän kuin kummallinen. Sopii varmaan esim. kiertoharjoittelutyyppiseen treeniin hyvin kun joka toisessa lokerossa oli jalka- ja joka toisessa yläkehon treenivälineet, noin kärjistetysti.
*Varsinaisia aerobisen alkulämmittelyn vehkeitä, kuntopyöriä,soutulaitteita tms., en löytänyt (voihan olla että nekin jossain on). Mahdollisuudet toki kaikkeen muuhun liikuntaan loistavat.
*Käsipainot loppuivat ymmärtääkseni noin 45kg:n (isompia en ainakaan löytänyt), olivat kaikki isossa läjässä (parien löytäminen oli todella haasteellista).
*Kyykkytelineet näyttivät melkolailla huterilta, mitään turvarautoja tms. en löytänyt.
*Ristikkäistaljassa (kokeilin tehdä sarjan ojentajapunnerrusta) oli melkolailla vähän painoa, suppea valikoima kavhoja.
*Vinopenkit (irtonaiset) olivat huteria ja vinopenkissä missä tehtiin tangolla joutui istumaan melkein lattialla.
*Painolevyjä oli kyllä paljon mutta ne oli sijoiteltu lähesjokainen omaan lokeroonsa joten esim. mave treenissä olisi joutunut haalimaan niitä ympäri hallia.
*Smith-telinettä en myöskään havainnut.

Tossa nyt jotain asioita mitä tuli mieleen. En kyllä mielelläni tuolla punteilla treenaisi, voipa silti olla että kallistun tuon kannalle kun en viitsi ostaa kallista korttia muuallekkaan kun ei ole takuuta kestääkö olkapääni kuinka kovaa treeniä (kiukutellut viimeaikoina)... Hyviä puolia oli juuri tuo askeettisuus ja silmänruoka.

"Mä ainakin treenaan mieluummin normaalien ihmisten seurassa kuin vaahtopää hoocee nostajien jotka heittää sun vaatteet pois naulakosta koska et tee tarpeeksi kovia tuloksia (noin oli salilegendan mukaan Kuntokoulun aikaan). "

Ei se mikään salilegenda ollut. Miestenpukkarissa oli numeroituja naulakoita ja joskus kun joku uusi ripusti tietämättään romppeensa esim. naulakkoon nro 1000 (=yhteistulos) niin sai ystävällisesti poimia vaatteensa pukuhuoneen nurkasta.
Ainakin Otahallin aikaan MM-nostajat (Riku, Ano...) saivat treenata salilla ilmaiseksi.

Nykyisin sali on NIIN SYVÄLTÄ, etten treenaisi siellä vaikka maksettaisiin :)

Luin treadin läpi ja kiinnostaisi tietää minne Hulkki sitten päädyit?

Itselläni on hieman sama ongelma ja nyt kiertelen näillä Espoon kaupungin saleilla jonne kevätkortti on 65e.

Anon sali kyllä taatusti täyttäisi kaikki vaatimuksesi tai ainakin minusta se on ehkä paras sali jossa olen käynyt. Siellä ei ole kyllä niitä jonkun peräänkuuluttamia 600kg tekijöitä... ...tuppaavat tekemään suurin osa vähän enempi :)

Ja pyöriihän siellä joitain bodareitakin, joten soveltunee siihenkin harrastukseen.

Vielä kun ne saisi siirrettyä sen tänne Espooseen :)

Originally posted by Pig
Luin treadin läpi ja kiinnostaisi tietää minne Hulkki sitten päädyit?
Mulla loppuu Blue Oysterin 3 kk kortti 14.4 jonka jälkeen lähden samantien kiertämään potentiaalisia paikkoja. Siihen saakka treenaan vielä Otahallilla.

Originally posted by Hulkki
Mulla loppuu Blue Oysterin 3 kk kortti 14.4 jonka jälkeen lähden samantien kiertämään potentiaalisia paikkoja. Siihen saakka treenaan vielä Otahallilla.

Ma muutan takaisin Hesaan 1.4. ja voin antaa paivityksen Atleettiklubin nykytilasta silloin. Viela on kaksi viikkoa treenia <a href = "http://www.24hourfitness.com/">24-hour Fitnessissa</a> jaljella ennen Suomeen muuttoa. Positiivista tuossa ketjussa on hoitopaikka tenavalle ja se, etta jasenyydella saa kaikki salin palvelut (spinning, etc.) ja sama jasenkortti missa vain (toisin kuin esim. Goldsilla).

Negatiivista: suurin osa treenaajista on ihan pihalla ja tama koskee myos personal trainereita, joita iso osa porukasta kayttaa. Ihmeellisia kieltoja on myos paalla oikeusjuttujen pelossa, voimapyorat ja dippivyot on kiellettyja (sain luvan kayttaa omaa) ja monessa paikassa on kiellettya myos magnesiumin kaytto.

Neutraalia mutta mielenkiintoista on monien naisten pukeutuminen salilla. Vahempaa ei oikein voi olla paalla, mutta pitaahan sita kai rintoihin investoitua rahaa tuoda jotenkin esille...

Mites on noitten East Bodyn ja pikku-roban Iron Gymin laita...Niistä kun ei kukaan ole juuri mitään maininnut.

Kokemuksia/kommentteja, ilmeisesti ovat molemaat melko halpoja ns. perustreenipaikkoja?

Re: Re: Powerrack vs turvaraudat

Originally posted by tormave
No toi kuva on just power cagesta. Power rackissä on vaan yksi pystytanko, mihin noi tukiraudat saa kiinni. Näin mä oon asian ymmärtanyt, moni voi ja saa ymmärtää eri lailla.

Yksi pystytanko, mihin tukiraudat saa kiinni? Pistäpäs tulemaan kuva tuollaisesta hökötyksestä. Minä olen aina ollut siinä käsityksessä, että power cage=power rack.

Re: Re: Re: Powerrack vs turvaraudat

Originally posted by Dangerous_Dave
Yksi pystytanko, mihin tukiraudat saa kiinni? Pistäpäs tulemaan kuva tuollaisesta hökötyksestä. Minä olen aina ollut siinä käsityksessä, että power cage=power rack.

No tässä ois <a href = "http://adfit.com/detail.asp?product_id=WMPR-80">yks</a>.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom