Askeettinen rautasali pääkaupunkiseudulla. Onko tällaista olemassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Tuu Atleettiklubille Kaapelitehtaalle. Ei ohjaajia, hinta oli ennen USAan lähtöä 1000mk vuodessa, en tiedä paljon on noussut jos yhtään.

Paljon rautaa, vähän koneita eikä ollenkaan kromia. Käsipainojakin on riittävän isoja. Lämmittelyksi voi hakata säkkiä tai polkea kuntofillaria. Tuolla kun treenaa niin jatkuva kiusaus on liittyä mukaan noihin itsepuolustushommiin myös (sama firma).

Jos haluaa tulla kokeilemaan niin ei maksa mitään, sen kun kävelee sisään. Jos toimistossa on joku, niin on hyvä mainita kattovansa vähän paikkoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hulkki
Juuri tuolla Kontulassahan olen viimeiset pari vuotta treenannutkin. Se vain menee aina kesäisin kiinni ja on vähän kaukana tulevasta asuinpaikastani (Otaniemi).

Otahalliin pääsi ainakin ennen puoli-ilmaiseksi jos opiskeli TKK:lla ja sali oli just sellainen mitä halusit. Oon kyllä kuullut, että sitäkin on viety fitness-suuntaan viime vuosina, paska homma jos pitää paikkaansa.

Sijainnin kannalta se oli kyllä unelma: aamupäivällä salille ja sieltä puolenpäivän jälkeen Täffän kautta koululle. Matkat kävellen minuuttiluokkaa.

Pääset meille kotiin lämpöhuoneeseen treenaamaan jos haluat, kunhan muistat sulkea aina oven lähdettyäsi!
Laitteita on penkki.... Kyykkyä väännät sillä minkä jaksat niskasi taakse punnertaa ja sitten poiskin sieltä! Tosin etukyykyllä vältyt tuolta hommalta ja rinnalleveto on se olennainen juttu! ;)
Ainut ongelma on sellanen, että joudut taas matkustamaan Lappeenrantaan! ;)

Loistavaa apua lyhyessä ajassa. Kiitoksia vastanneille, mä lähden yksitellen kiertämään hyvältä vaikuttavia paikkoja kuukauden päästä kun olen vihdoin vapaa Blue Oyster Baarista, nahkavaatteista ja tangomusiikista... :D

RiQ: heitä sen salin katuosoite niin tulen katsastamaan senkin.

Mihin unohtui kisahalli?
Koripallon tosin voi saada siellä päähän ja paikat vaihtelee mutta on se sen arvoista.
Elis Askille :worship:

Oliskohan se rehtorinkatu jotain, tossa kartta:

Liitteet

• kartta.jpg
    kartta.jpg
    100,4 KB · Katsottu: 696
Originally posted by tapio
Mihin unohtui kisahalli?
Koripallon tosin voi saada siellä päähän ja paikat vaihtelee mutta on se sen arvoista.
Jos ei mikään muu paikka täytä vaatimuksiani siirryn nimenomaan tuonne Kisahallille. Siellä vain on vähän huono järjestely punttipaikkojen suhteen, treenin aikana joutuu kävelemään "lokerojen" välillä jo niin paljon, että sitä voi pitää aerobisena harjoitteluna. :D

Offtopic:

Minä treenasin pari vuotta niin askeettisella salilla että huhhuh. Meidän lukion kellarissa olevassa kammiossa jossa oli dippiteline, kaksi penkkiä, prässi, ala- ja ylätalja ja semmosessa montussa kyykkypaikka. Pari tankoa ja kulmatanko sekä läjä painoja. Käsipainoja vaan ei ollut kuin 18 kg ja 20 kg. Sali täytti tuon paskaisuuskriteerin niinkin hyvin, että se pistettiin nähtävästi joidenkin terveysviranomaisten takia kiinni (ei mikään ihme sinänsä, vessanpöntössäkin kasvo jotain sieniä tms.). Ilmaiseksi siellä sai treenata, että siinä mielessä oli kyllä jees. Kieltämättä, paikasta tuli legenda ja joskus jos olen iso ja vahva, niin pitää käydä ihan kattomassa ja muistelemassa omia HC-aikoja siellä. :D

Mä asun noin 100km helsingistä ja täällä olis just tommonen hulkin tyylinen sali!

Täällä on niinku kaks huonetta toisessa dippi, kyykky, hauislauta, hacki, prässi, pena ja käsipainot. Sitten toinen huone on ns. naisten puoli. Löytyy taljat, reisille ojennukse, levitykset, koukistukset ja muut, soutulaite ja kuntopyörä.

Täällä ei oo liikaa porukkaa ja on tällänen voimamiesten suosima kellari! Ja lisäks löytyy nyrkkeilysäkki... :whip:

edit: hinta 50e/puol vuotta! :kippis1:

Loistavaa apua lyhyessä ajassa. Kiitoksia vastanneille, mä lähden yksitellen kiertämään hyvältä vaikuttavia paikkoja kuukauden päästä kun olen vihdoin vapaa Blue Oyster Baarista, nahkavaatteista ja tangomusiikista... :D

Kun lähdet tekemään kierrostasi, niin tsekkaa ihmeessä Laaksolahden jäähallin kuntosali. Muut tarvitsemasi kamat löytyy, mutta pohjekonetta ei ole. 150kg taljat, prässi, davidin reisikoneet, kyykkypaikka, penkki, vinopenkki, leuanvetotanko ja ristikkäistaljahässäkkä. Hinta 65€ / puoli vuotta. Tässä vielä linkki: http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_ilmanalasivuja.asp?page=13919

kisahalli on hikinen ja paskanen mesta. eli just se mitä kaipaat. ainoat huonot asiat että joutuu kävelemään paikasta toiseen ja sitten se että siellä on aina jotain kukkakeppejä/amisviiksiä hyppimässä jaloissa. :) plussaa on monipuoliset lämmittelymahdollisuudet, kireät jumppaajatytöt ja se ettei ainakaan kiss fm soi.

mutta jos pääset helposti kisahallille, niin luultavasti pääset myös ruskeasuon urheiluhalleille. siellä ei ole fitnesshomsuja tai joogaajia. ainoastaan painonnostajia, joitakin voimanostajia ja jätkiä. kaikki tarvittava löytyy, ainakin viimeksi kun kesällä kävin... dipit, tankoja, telineitä.. mitä ikinä tarviit. joudut liittymään johonkin seuraan, että saat käydä salilla (ellet sitten käy niiden treeniaikojen ulkopuolella, eli päivisin, siellä). en muista mitä maksaa, halpaa kuitenkin, käy kattomas. bussi ja ratikkapysäkiltä on 500 metriä matkaa halleille. mutta mikäli oikein muistan niin paikalla ei ole yhtään peilejä. eli et pääse katsomaan miten hauislihakseesi virtaa veri kun teet keskitettyä hauiskääntöä ultrahitaalla negatiivisella pakkotoistolla.;)
kuva salista ja karttakin

Originally posted by MAP
Voe sä olisit Hulkki rakastanut paikkaa jossa aikoinaan kaverin kanssa aloteltiin reenaamaan...

Oli Sipoossa, nikkilänsairaalan juhlatalon kellarissa. Juuri tuollaine askeettinen huone jossa oli yksi penkki, leuanvetojuttu, kyykkypaikka ja helevetin vanha prässin tapainen.

Olivat kuulemma jotain stadikan vanhoja laitteita.

Ja paskanenkin oli kun mikä...

Mäkin olen treenaillut siellä!

Ja isäukko treenasi siellä jo 60-luvulla.

Originally posted by just4fun
No äksälgymil tapiolassa on ihan riittävän ei-fitness meininki. Ja on kellarissa.

Mutta, vitun kallis (mitä jotai 500e vuodes opiskelijoille).

Siis xl-gym on niin fitness-sali kun sali vaan voi olla. Tai askeettisesta se ei ainakaan ole kuullutkaan. Keltapinkit seinät, hirvee määrä laitteita ja NRJ soi. Kellarissakaan se ei enää ole kauaa, kun muuttaa syyskuussa Leppävaaraan.. mutta hyvä sali silti, on siellä vapaapainojakin vaikka kuinka paljon.

Todella lupaavia paikkoja on tullut esille. Tällä hetkellä katsastuslistani on seuraava:

-Atleettiklubi
-East Body
-Erä
-Ruskeasuo
-BBC
-Tuulimäen väestönsuojan kuntosali (props to alumiini)

Ja jos ei mikään noista miellytä on aina tuttu ja turvallinen Kisahalli.

Esille on tullut muitakin hyvältä kuulostavia paikkoja, mutta julkisilla kulkuvälineillä vain nämä yllämainitut ovat OK matkan päässä mulle.

Hulkki, kun olet tehnyt kiertueesi, pistä tulemaan meille raporttia ja arvostelua noista saleista. Eli mitä löytyy, paljonko maksaa, vastasiko odotuksia, jne.

Todella lupaavia paikkoja on tullut esille. Tällä hetkellä katsastuslistani on seuraava:

-Erä

Erästä ei kyllä löydy pahaa sanottavaa. Hinta on varsinkin opiskelijalle naurettavan pieni, jotain ~180€ vuosi.
Kuten tuossa pmlatsi mainostikin niin ns.voimailualue on todella suuri. Eli helposti mahtuu vaikka 3 kaveria vetämään ja toiset 3 kyykkäämään samaan aikaan. Ja penkkejä on vielä enemmän :)
Käsipainot löytyy 65 kiloon asti, tosin 32.5:stä eteenpäin vain 5 kilon välein. Laitteet: prässi, hack, pohjeistuen, smith, ristikkäistalja, 2xreisikoukistusmaaten, vinopenkki ja -laite, t-kulmasoutulaite, pystypunnerruspenkki ja -laite, 2xylätalja, alatalja, 2xvatsarutistus, eteenpäinpunnerrus, alasoutulaite, yläsoutulaite, pecdeck, vipunosto-olkapäille-laite, scotthauispenkki ja -laite, reisiojennus, reiden lähentäjä, reiden loitontaja, leuanvetotanko, dippiteline, 2xvatsapenkki, alavinopenkki, selänojennus, jalkojenojennus.

Originally posted by Ulkki
Mäkin olen treenaillut siellä!

Ja isäukko treenasi siellä jo 60-luvulla.

No pärkele! vanhoja Sipoolaisia? Nykyään koko sairaalan aluehan on jotain luksus asuntoja täynnä... Kuulemma.

BBC on aika rankka sali. Rautaa on ja vehkeet varmaan 70-luvulta, mutta ihan hyvä oli treenata. Kaikki perusvehkeet löytyy. Eikä häiriötekijöitä ( mm. kun kävin ko. salilla siellä ei ollut yhtään naisjäsentä ).

Originally posted by tappara

Kuten tuossa pmlatsi mainostikin niin ns.voimailualue on todella suuri. Eli helposti mahtuu vaikka 3 kaveria vetämään ja toiset 3 kyykkäämään samaan aikaan. Ja penkkejä on vielä enemmän :)
Käsipainot löytyy 65 kiloon asti...

Mahtisalilta kuulostaa! Siellä salilla missä itse käyn on kyllä lääniä runsaasti, mutta vain yksi kunnon kyykkyteline ja siihenhän tietysti joutuu aina jonottamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom