Askeettinen rautasali pääkaupunkiseudulla. Onko tällaista olemassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by enforcer
Jep ja mainittakoon vielä että kertamaksu opiskelijalta vaivaiset 3,5 euroa, taatusti yksi Helsingin halvimpia saleja mutta silti hyvin hoidettu ja sopivan "kotoisa" ilmapiiri. Laitteet Davidin, löytyy juoksumatto, 4 kpl steppereitä, 3 pyörää, solkku, hieroja ja saunat. Kannattaa Hulkki käydä tutustuun!
Ei helvetti, luin ekalla kerralla väärin päin: sain käsityksen ettei kuntoilijoita ole nimeksikään vaan kaikki jengi on hooceeta.

Jos laitteet on Davidia ja salilta löytyy ainakin 8 aerobista laitetta voi ilmapiiri olla vähän väärä mulle.

Sorry, käsitin väärin ja innostuin. Haen nimenomaan askeettista mestaa missä ei ole mielellään mitään muuta kuin rautaa ja tärkeimmät treenilaitteet. Solkut, TV:t ja sun muut TV-shop aerobic hötkötykset ovat aika varma fitnessalin indikaattori.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällainen viimeinen vaihtoehto voisi olla oman HC-salin rakentaminen. Vuokraat naapurin kellarin, hommaat paljon rautaromua sekä hitsipillin ja käytät kesäloman tehden omia laitteita... Tiedä vaikka Cybex palkkaisi sut sen jälkeen suunnittelemaan kuntoiluvälineitä...:D

Originally posted by alumiini
Tällainen viimeinen vaihtoehto voisi olla oman HC-salin rakentaminen. Vuokraat naapurin kellarin, hommaat paljon rautaromua sekä hitsipillin ja käytät kesäloman tehden omia laitteita... Tiedä vaikka Cybex palkkaisi sut sen jälkeen suunnittelemaan kuntoiluvälineitä...:D
Heheh. Toi oma sali olisi oikeastaan aika mainio juttu mutta käytännössä toteuttamiskelvoton ainakin mulle.

HC-kotisaliltani löytyisi:

-Power rack, jossa leuanvetotanko
-Säädettävä tasa/vino/pystypenkki
-Dippiteline
-Reisipenkki (ojennus ja koukistus)
-Tanko ja aivan vitusti rautaa

Noilla pärjäisin ihan hyvin. Tietysti olisi kiva olla joku pohjekone, jalkaprässi / hack-masiina, talja jne. Mutta ihan noillakin pärjäisi aika mainiosti.

Laaksolahti

Ootko Hulkki käyny Laaksolahden jäähallin salia katsomassa? Se paikka on pieni, pelkistetty ja mikä parasta ILMAINEN.

Re: Laaksolahti

Originally posted by Jomppa80
Ootko Hulkki käyny Laaksolahden jäähallin salia katsomassa? Se paikka on pieni, pelkistetty ja mikä parasta ILMAINEN.

Se on totta, että tuo on pieni ja pelkistetty ja pummillakin sinne varmaan pääsee, mutta virallisesti taksa on 65e/kausi. Nykyinen kausi päättyy 30.6.2003.

Vai onko jonnekin salin seinään/muuhun tuotu iahn lähiaikana joku info asiasta?

Lippu on sama kuin kaikkiin espoon punttisaleihin. Yhdellä lipulla voi siis kierrellä useita paikkoja katsastelemassa. Lisää tietoja ja tuon asian varmistus löytyy sivulta www.espoo.fi

Kisahallilla näkee ainakin hyviä esimerkkejä: eilen teki yks äijä kyykkyä 320 kg:lla (varmistajat messissä ja muut seuras sivusta). Siellä ei taatusti ole juoksumattoja eikä muuta p***aa. Hinta opiskelijoilta 1 euro.

Atleettiklubi

No nyt on eka treeni takana Atleettiklubilla eikä paikka ole (onneksi) kolmessa vuodessa muuttunut kuin nimeksi. Käsipainot ovat uudet ja Anon vehkeet (esim. monolift) ovat poissa, mikä on tehnyt paikan vähän avarammaksi.

Jäsenmaksu on 20 egeä ja vuoden treenit päälle 180e, joten ei oo salia hinnallakaan pilattu.

Hulkille tiedoksi, että power cage löytyy edelleen, sen lisäksi pari tavallista kyykkytelinettä ja vetopaikkaa, pari kunnon punnerruspenkkiä, dippiteline ja pari rekkitankoa. Tangot on hyviä ja levyjä riittävästi. Koneitakin on jonkun verran, mutta niitä ei tullut paljoa jetlagissä katseltua.

Tervetuloa vaan kaikki tuonne nostelemaan.

Jos punttisalilta ei pysty tekemään turvallisesti perusliikkeitä, se ei ole punttisali. Tämä tarkoittaa, että kyykkyä varten täytyy olla joko häkki tai säädettävät tukiraudat. Kuulostaa yhtä itsestään selvältä kuin se, että salilla pitää olla penkki, mutta valitettavasti löytyy (tästäkin viestiketjusta) useita itseään punttisaliksi kutsuvia tiloja, joista tämä puuttuu.

Itse treenaan mieluummin kyllä tyylikkäällä fitness-salilla, jossa liikkuu myös silmänruokaakin,vaikka en edes pidä puuhelmistä:whip:
hien ja paskanhajuiset pukuhuoneet ja suihkutilat, joiden katto on pinnoitettu ettan-nuuskalla ei meikää pahemmin nappaa.
:urjo:
yleensä näillä fitness-saleilla on kuin onkin tuhottomasti vempeleitä ja vapaita painoja, joten reeni kuin reeni onnistuu, tosin en tarvitse kyykkyyn 320 kiloa, mutta kuitenkin.
Ja ainahan voi pyytää painojen loppuessa pari hehkeää fitness-kettua tangon päihin istumaan...
tulevaisuuden trendi kun näyttää olevan kuntosaliketjujen luvattua aikaa, joten emme ehkä tule enää haistamaan hikeä saleilla ja markut ja ilkat joutuvat siirtymään näihin, mikäli haluavat jatkaa reenausta, sillä heidän kellarisalinsa luultavasti menee konkkaan...
mielestäni puhtaus ja sosiaalinen kanssakäyminen ei haittaa edes saleilla, vaikkakin kovat jätkät eivät edes hymyile saatikka käytä dödöä...

En itsekään ihan ymmärtänyt, miksi kunnon hc-salin täytyisi olla likainen tai tilojen nuhruiset. Irtopainoja, hyviä tankoja, kunnon penkkejä yms. voi olla, eikä paikan tarvitse silti olla epäsiisti. Ehkä hc-salit ovat juuri tämän takia menneet nurin, eikä laitteiden puutteen takia?

Joillakin saleilla on myös erikseen kunnon puoli irtopainoineen ja kevyen linjan laitepuoli. Ainakin Ruoholahden Wellness tulee mieleen (sinne rahdattiin raskaalle puolelle entisen Gold's gymin vehkeet.) Oma kokemukseni tähän saliin rajoittuu tutustumiskertaan (hinta korkea), en osaa kertoa siitä tarkemmin.

Itse kävin eilen tsekkaamassa lasin takaata millainen paikka toi Mäkelänrinteen Motivus on.

Ja oli kyllä naurettavan näköistä menoa. Fitnesspiipat veivaa hikinauhat päässe jossain perseenheilutus laitteessa, joku kaljamaha reidenlähentäjässä ja jotain keski-ikäsiä "hyvät oli ajat ennen" kaljamahoja penkkaamassa :) Yhden kerran maksu on 6 euroa.

Tietty on hyvä että jengi liikkuu enkä halua mitenkään pilkata tollasilla saleilla kävijöitä - pitäähän homojenkin saada treenata - mutta itte en voisi tosissani tommosessa paikassa käydä.

Originally posted by Siima
Itse treenaan mieluummin kyllä tyylikkäällä fitness-salilla, jossa liikkuu myös silmänruokaakin
Sehän se. Mä en halua että salilla on jotain hervottomia fitnesskissoja, joiden perseeseen mun katse liimautuu vaan joka ikinen sekunti sarjojen välissä pitäisi pystyä käyttää seuraavaan sarjaan valmistautumiseen.

yleensä näillä fitness-saleilla on kuin onkin tuhottomasti vempeleitä ja vapaita painoja, joten reeni kuin reeni onnistuu
Nimenomaan treenivälineet ja paikat on yleensä riittävät ja hyvässä kunnossa fitnesssaleilla. Mutta näiden samaisten salien koko ilmapiiri hylkii brutaalin kovaa työtä ja kivuliaan raskasta treeniä isojen perusliikkeiden parissa. Näiden salien ilmapiiri vieroksuu kaikkea muuta paitsi kevyttä, meikit päällä (sekä naisilla että miehillä ;) ) suoritettavaa muokkaustreeniä jonka aikana ei mielellään tule hiki koska hiki haisee niin ikävälle.

Saatan kuulua vähemmistöön, mutta haluan vain syrjäisen kellarisalin, jonne ihmiset menevät treenaamaan helvetin kovaa. Eivät juttelemaan tuttujen kanssa Marco Bjurströmin sinkkustatuksesta tai lukemaan naistenlehteä reidenloitontajalaitteessa.

Originally posted by Siima
yleensä näillä fitness-saleilla on kuin onkin tuhottomasti vempeleitä ja vapaita painoja, joten reeni kuin reeni onnistuu

Fitness-salien suurin ongelma on yleensä siinä, että laiterunsaudesta johtuen ne ovat ahtaita ja vapaita painoja on salin koosta riippumatta aika vakiomäärä (eli liian vähän). Viimeiset treenit tein viime viikolla Kaliforniassa aivan hervottoman isolla salilla, jossa oli tasan kaksi kyykkytelinettä. Näistä toisessa oli kiinteät tukiraudat niin korkealla, että härveli oli käyttökelvoton. Siihen ainoaan power cageen saikin sitten jonottaa, kun siinä teki lauma nuoria gosseja hauiskääntöä, mikä näytti lähinnä rinnallevedolta vastaotteella.

En ole pitkään aikaan tehnyt koneissa kuin pohje- ja hamstringtreeniä, joten mun salipreferenssi on sama kuin hulkilla: paljon vapaita painoja ja suoria levytankoja hyvällä laakeroinnilla, käsipainoja riittävän tiheällä porrastuksella ja tarpeeksi ylös, penkkejä, rekkitankoja, dippitelineitä. Pääkaupungin saleista Metal Gym lienee lähinnä ideaalia, mutta Atleettiklubi kelpaa sijaintinsa ja hintansa vuoksi.

Metal gym ja Atleettiklubi on tosiaan ihan kelpo mestoja, mutta itse tykkäsin eniten Pikku-Roban Iron gymistä.

En voinut viipyä salilla kauan, mutta 5 minuutin pikatsekkauksella sali näytti parhaalta reenisalilta ainakin minun tarkoituksiini mitä Hesasta olen löytänyt. Kävin pahimpaan ruuhka-aikaan, mutta silti väkeä ei ollut häiriöksi asti.
Hinta oli n. 35 euroa/kk eikä mitään liittymismaksuja.

En siis ehtinyt kattoa ovatko kaikki tarvitsemani peruslaitteet kyseisellä salilla, mutta hyvältä HC-salilta paikka vaikutti

Salin ilmapiiri vaikuttaa omaan treeniin paljon. Fitness salilla ei vaan pysty yhtä kovaan treeniin. Viimeksi kun olin kyykkäämässä niin viereisellä kyykkypaikalla joku 50v pappa oli tähdännyt puoli vuotta siihen päivään, että kyykystä nousee 210kg. No perskele ukkohan rutisti sen ylös hitaasti, mutta varmasti. Onnittelin ukkoa ja sain sellaisen energiapuuskan, että iskin samantien 10kg lisää painoa omaan tankoon.

Itse jos perustaisin joskus salin niin sen nimeksi tulisi Hikisali, Voimasali, Rautasali, Perus-sali, tai joku vastaava.

Originally posted by PattiPete
Itse jos perustaisin joskus salin niin sen nimeksi tulisi Hikisali, Voimasali, Rautasali, Perus-sali, tai joku vastaava.

Mun salin nimi ois "Punttisali". Slogan vois olla "Vain tosikoille".

Nimenomaan treenivälineet ja paikat on yleensä riittävät ja hyvässä kunnossa fitnesssaleilla. Mutta näiden samaisten salien koko ilmapiiri hylkii brutaalin kovaa työtä ja kivuliaan raskasta treeniä isojen perusliikkeiden parissa. Näiden salien ilmapiiri vieroksuu kaikkea muuta paitsi kevyttä, meikit päällä (sekä naisilla että miehillä ) suoritettavaa muokkaustreeniä jonka aikana ei mielellään tule hiki koska hiki haisee niin ikävälle.

Oon samoilla linjoilla sun kanssa Hulkki, ja onnekseni treenaan just tällaisella kylmänraudan salilla!! Meiltä löytyy kunnolliset, jämäkät peruslaitteet, sijainti on sopivasti asutuksesta syrjässä----> ei pyöri mitään turhia istuskelijoita aikaansa tappamassa ja löpisemässä. Pihassa on kesäisin voimamiesvälineet. Mua kuvottaa sellaiset juppisalit, siellä on melkein mahdotonta saada hyvää treeniä aikaiseksi. Meillä pyörii tuo sali yhdistys pohjalta, maksamme 50 e vuosi ja jäsenillä on avaimet.

Originally posted by Kalju
Oon samoilla linjoilla sun kanssa Hulkki, ja onnekseni treenaan just tällaisella kylmänraudan salilla!! Meiltä löytyy kunnolliset, jämäkät peruslaitteet, sijainti on sopivasti asutuksesta syrjässä----> ei pyöri mitään turhia istuskelijoita aikaansa tappamassa ja löpisemässä. Pihassa on kesäisin voimamiesvälineet. Mua kuvottaa sellaiset juppisalit, siellä on melkein mahdotonta saada hyvää treeniä aikaiseksi. Meillä pyörii tuo sali yhdistys pohjalta, maksamme 50 e vuosi ja jäsenillä on avaimet.

Missäs Kalju reenailet?
Oisko hyvä udea laittaa tänne sellane samallaine galluppi hyvistä saleista, ku mitä oli joku aika sitte roinauksesta?
Siis sellane missä ois kaikki pääkaupunkiseudun (ja miskei muidenkin) salien nimet allekkain ja siinä vieressä palkki, joka näyttää pakislaisten kiintymyksen ko. saliin.
Ite olen käynyt n. kymmenellä pk seudun salilla ja minulla olisi siis paljon annettavaa tälle gallupille

Kävin just vetämässä toivottavasti elämäni viimeisen treenin Otahallin Blue Oyster Barissa. Pumppasin käsiä 30 min ja lähdin taakseni katsomatta hymysuin :D .

Keskiviikkona alkaa lupaavien romusalien katsastaminen, kierros näyttää tältä:

Keskiviikko 16.4. Jalat - Tapanilan Erä
Perjantai 18.4. Selkä, olkapäät - BBC
Tiistai 22.4. Kädet - East Body
Torstai 24.4. Jalat - Atleettiklubi
Lauantai 26.4. Selkä, olkapäät - Ruskeasuo
Tiistai 29.4. Kädet - sali vielä vapaa, katson jos löytyy uusi ehdokas

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom