Ca$h
Rimpula
Olen nyt tehnyt tätä ohjelmaa noin 1,5kk ja sarjapainot ovat nousseet jonkun verran:
Kyykky= 60->70 kg
Penkki= 55->65 kg
Myötäotteella leuat= 2 toistoa lisää tullut sarjoihin
Niskantaakse punnerrukset= 2,5->10kg (smith)
Hauis= 10->22,5kg
Parit liikkeet tuli aloitettua aika pienillä painoilla.
Painoa olen saanut lisää noin 10 kg eli aika paljon omalle mittapuullem joten arvelen että syömisessä ei ole ollut mitään vikaa.
Itse kysymys. Olen nyt reenannut samoilla painoilla esmi. penkkiä noin 6 reenikertaa eli kaksi viikkoa. Joskus saan 2*10 ja 1*11 ja seuraavalla kerralla meneekin vain 2*10 ja 1*8. tämmöistä junnausta olen havainnut ennenkin myös eri ohjelmissa.
Syön omasta mielestä ihan liikaakin. noin 300g proteiinia, 320 g hiilareita, 90 g rasvaa ja 3300 kaloria suurinpiirtein per päivä.
Kannataisiko siis vaikka vaihtaa toistojen määrää esim. 3x6/8 penkkipunnerrus? vai kannattaisiko vaihtaa ohjelmaa?
pudota viikon alussa 5kg penkistä pois ja kokeile uudelleen tai vaihda kp penkkiin mutta pidä sarjat ja toistomäärät samana.
edit: ei kannata pyöriä pelkästään ajatukset tuon penkin ympärillä ja ajatella "pakko vaihtaa ohjelma koska ei penkkitulos nouse". Tämä ohjelma on osoittautunut todella toimivaksi eli kannattaa vetää se kunnialla loppuun asti.
ps. Miksi teet nt-punnerruksen smithissä?
(nimimerkillä: penkki itsellä heikoimpia liikkeitä)
itse punnertaminen kyllä onnistuu.