Mitäs on jengi mieltä, kun ajattelin tehdä aivan täydellisen suunnanvaihdoksen treeniini, ko meinaa alkaa terskanpää jo pilkistää otsalohkosta..:jahas:
Antakkeehan mielipiteitä, tyhmiä tai hyödyllisiä, arvostan niitä anyway.
Eli treenivuosia noin puolitoista ja ekan puolivuotta tulokset nousivat aivan räjähdysmäisesti.
Nyt ne sitten on röhnöttäny varmaan melkein viime joulusta asti suhteellisen samoina (pp 130-135, mave 5*170, etukyykky n. 5*125..jne.) ja alkaa turhauttaa niin pahasti, että pelkään etten enää joku aamu jaksakaan edes raahautua sinne salille enää.
Alkuajan tein perusnelijakoisella 4-5 treeniä / viikko, ja nyt sitten keväällä vaihdoin hulkin kaksijakoiseen 4krt/vk.
Eli olen tehnyt aina suhteellisen kovafrekvenssistä treeniä eikä vaan mene eteenpäin vaikka kuinka söisin plussia ja lepäisin ja treenaisin tosissani.
Tai sitten vaan en osaa.. mutten kyllä oikeen jaksa uskoa tän olevan niin rakettitiedettäkään oikiasti, miltä tää joskus turhautuneessa vitutuksessa saattaa tuntua.
Eli nytten ajattelin vaihtaa sitten muokattuun golden siksiin. Ajatus olisin tehdä;
1.Penkkipunnerrus 1*10
2.Leuanveto vastaotteella 1*max ( siihen asti että menee päälle 20)
3.Etukyykky 1*15
4.Pystäri seisaaltaan 1*10
5.Hauiskääntö tangolla 1*8
***MAVE*** 1*5 ( maven teen vain jokatoisessa treenissä. mun alaselkä ei kestä leikkiä..)
Ja sitten loppuun: (Nää loppuliikkeet on ihan fiilispohjalla, ilman tulostavoitteita, ja saavat vaihtua vaikka joka kerralla)
*yksi työsarja jotain vatsaliikettä
* -""- pohjeliikettä
* -""- kyynärvarsiliikettä
Ja perusprinsiippeinä ainakin:
*treenitahti VAIN n.1-2 krt/vk. Eli fiiliksen mukaan jotain 3-5 päivää lepoa treenien välissä. EI IKINÄ SALILLE JOS KROPPA TAI MIELI ON VÄSYNEEN OLOINEN!
*tietenkin aina perusteelliset lämmöt ja tekniikan hakemiset ennen työsarjoja.
*työsarjassa sitten saa laittaa simmuja hiukan enempi kiinni ja antaa palaa täysillä, muttei tietysti mielellään AIVAN perille sinne feilureen saakka.
*Ja jok´ikinen treenikerta pyritään lisäämään edes se pienin mahdollinen paino sinne tankoon! (olkoon se sit 0.5 kiekot tai 1.5 lukot tahi jotain)
* Kaikenmaailman airopiset kunnot ja sarjojen palautusajat heitetään huitsin helvettiin, ja keskitytään täydelliseen palautumiseen voimanostotyyliin sarjojen välillä.
*Treeni on jaettu aika simppelisti sykleihin. Syklin pituus on määrittelemätön, eli tahkotaan niitä uusia sarjaenkkoja just tasan niin kauan kun ne vielä mitenkään nousee. Sitten kun ovat jokusen viikon olleet stopissa eikä mitkään pikkumuutokset tai muut konstit auta, vetäydytään hyvin kevyelle n.8-15 päivän tekniikka painotteiselle lepojaksolle ja vaan ihmetellään kuinka se ylikompensaatio kasvattaa muskeleita. Ja sen jälkeen tietenkin alkaa uusi sykli, jossa ekat muutamat viikot noustaan kokoajan lähemmäksi entisiä enkkoja ja hiotaan tekniikoita kuntoon, ja sen jälkeen päästään taas siihen varsinaiseen rokkenrolliin.
*liikkeitä voi vaihtaa perusliikkeiden sisällä fiiliksen mukaan, mut ekan syklin ainakin meen näillä.
Miltäs tämä kuulostaa teidän korviin. Itse fantasisoin tän ohjelman sellaseks perusraakaksi vääntämiseksi, jossa minimaaliset sarjamäärät helpottavat sen mystisen progression seurantaa. Ja tässä se suuri perusajatus on, että levätään just niin kauan kun kroppa vaatii, vaikka jäis vaan yhteen treeniin viikosssa, ja sitten kun on palautunu, niin paukutetaan amfetamiinia ottaneen apinan raivolla uudet sarjaenkat päivyriin.
Saas nähdä tuleeko tälläinen lukemattoman miehen melkeinpä HIT/DC-tyyppisestä (ei kuitenkaan ihan. ei ole tarkoituksellista vetää sinne failureen, vaan jos tavoite täyttyy, jätän varastoon) treenistä käytännössä mitään, mut kaikkeni tulen antamaan, ja katsoon taas kerran miten se kroppa reagoi treeniin. Ehkä mulle just palautumisen ja kropan tunteminen ovat vaikeimpia asioita, kun periaatteesta olen aiemmin mennyt aina ohjelman mukaan salille, vaikka ois väsyttänytkin.
Nyt kaikki te G6-gurut (ja teitähän muuten täytyy olla kun tää topikki on yli 230 sivua
), olkaa kilttejä ja antakaa vinkkejä, neuvoja, spekulaatioita, haukkuja, kehuja, käskyjä, suukkoja tai vaikka raportoikaa vaikka vain kielioppivirheistä jos siltä tuntuu, kunhan jotain vastaisitte. Vastalahjaksi alan pitämään blogia näistä treeneistä ja koitan mahdollisimman laveasti kertoa treeneistäni, mikä toimii ja mikä ei ainakaan toimi mulla. Ehkä siitä sitten joku voisi jotain oppia, toivottavasti minä nyt ees ainakin.
Kuka jaksaa lukea tän koko tekstin laittakoon osoitetietonsa alle, ja lähetän tälle ilmeisen yksinäiselle puurtajalle yllätyspalkinnon! :joulu3: