Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
eiköhän se hakenut siinä lähinnä sitä että aloittelija tekee lähestulkoon kaksi kertaa omalla painolla kyykyssä sarjoja, ei meinaan ole ihan hirveän yleistä jos tekniikka on edes etäisesti kyykkyä muistuttavaa. todennäkösesti ihan sama nootti olisi tullut vaikka kehityksesi olisi ollut 115->122.5kg
Aivan, juuri sitä hain. Vaikka viestissäsi olisi ollut vain, että painat 70 kiloa ja kyykkäät 122,5 kilolla kymppisarjaa, niin olisin kiinnittänyt siihen huomiota.

Nii-i..on se kehitys ihmeellinen asia :wtf:...
Et vieläkään tajunnut, että kysymys oli siitä painosta millä teet NYT, ei kehityksestä. 10 sarja 122,5 kg pitäisi taulukoiden mukaan vastata n. 175 kg ykköstä, millä taas olisit esim. 67,5 kiloisissa Suomen voimanostorankingin 10 sakissa ja 75 kiloisissakin 20 sakissa. Ehkä tuo vertaus auttaa sinua ymmärtämään, että se liike mitä teet ei välttämättä ole kyykkäämistä samalla tavalla kuin me muut sen ymmärrämme.

Pakko nyt kysästä, kun oon nyt vikaa viikkoa menossa tällä ohjelmalla eli lauantaina tulee 3kk täyteen, niin aattelin vetää lauantaina sitten oikee hc treenit näin ohjelman loppuun.. :D eli siis ajattelin jos joka liikkeessä vedän ihan kunnolla failureen asti kunnon romuilla, niin eihän tästä mitään haittaa ole kun pidän kuitenkin sitten kevyen viikon ennenkuin aloitan uuden ohjelman?

Pakko nyt kysästä, kun oon nyt vikaa viikkoa menossa tällä ohjelmalla eli lauantaina tulee 3kk täyteen, niin aattelin vetää lauantaina sitten oikee hc treenit näin ohjelman loppuun.. :D eli siis ajattelin jos joka liikkeessä vedän ihan kunnolla failureen asti kunnon romuilla, niin eihän tästä mitään haittaa ole kun pidän kuitenkin sitten kevyen viikon ennenkuin aloitan uuden ohjelman?

Ei muutaku anna mennä vain! Vaikka koko viimeinen viikko peräsuoli pitkällä. Kevyt viikko sitten oikeasti kevyt ja uusi ohjelma rauhassa liikkeelle.

Joo kiitos vastauksesta! :) Runttaan sitten itteni ainakin lauantaina ihan henkihieveriin että voi olla että laatta lentää(taas).

Hyvä neuvo kyllä tuo, että käspainot käyttöön jos penkki jää jumittamaan. Nyt olen jokatoisen treenin vetänyt kässäreillä ja aikaisempi jumitus 90kg tyyliin 10,10,8 tai 9 on jäänyt taa. Tänään napsahti 92,5kg 10,10, ja hurjalla tsempillä vielä kolmas 10 :) Sitten vain hakemaan sitä viimeistä tusinaa :D

Vuorotyolaiselle

Voisiko joku vahan jeesata mua syomisissa ja reeni ajoissa?
Eli Mulla on sellanen rytmi, etta joka toisen viikon oon toissa 09-17:30 ja joka toisen 22-06. Mitka olis parhaat ajat kayda salilla? Nyt oon kayny seiskan-kasin aikaan illalla, vuorosta riippumatta.

Miten toi syominen ja lisaravinteet kannattais jaksottaa? paiva-vuoro viikolla ei nyt hirveesti oo ongelmia, mutta miten toi syominen ja protskut kannattais vetaa yo-vuoro viikolla? Miten mahtaa onnistua jos heraan 6 aikaan illalla ja tunnin-kahden paasta lahen jo salille?
Mietin kanssa et miten noi hitaat ja nopeet protskut kannattaa ottaa jos paiva vuoron jalkeen paasen salille vasta 20:00 ja kotona oon kympin aikaan. Siihen sitten nopeet ekana, mutta missa valissa ne hitaat kerkii tankkaamaan yoksi?

Eli ens viikolla olis tarkotus alottaa taa golden 6 ja ihan sillon tallon pain vittua syomalla tasta ei taida tulla mitaan.

Jos jollain on omaa kokemusta vastaavasta, tai hyva ehdotus, niin olis enemman kun mukavaa kuulla siita.

Eli Mulla on sellanen rytmi, etta joka toisen viikon oon toissa 09-17:30 ja joka toisen 22-06. Mitka olis parhaat ajat kayda salilla? Nyt oon kayny seiskan-kasin aikaan illalla, vuorosta riippumatta.

Kyllä se on niin, että paras käydä salilla silloin kun itsestä parhaalle tuntuu. Ei tuohon voi mitään neuvoja antaa.

Miten toi syominen ja lisaravinteet kannattais jaksottaa? paiva-vuoro viikolla ei nyt hirveesti oo ongelmia, mutta miten toi syominen ja protskut kannattais vetaa yo-vuoro viikolla? Miten mahtaa onnistua jos heraan 6 aikaan illalla ja tunnin-kahden paasta lahen jo salille?
Mietin kanssa et miten noi hitaat ja nopeet protskut kannattaa ottaa jos paiva vuoron jalkeen paasen salille vasta 20:00 ja kotona oon kympin aikaan. Siihen sitten nopeet ekana, mutta missa valissa ne hitaat kerkii tankkaamaan yoksi?

Aivan liian vaikeaa yrität tehdä asioista. Vetäset sen palkkarin treenin jälkeen ja syöt riittävästi ja hyvälaatuisesti ja huolehdit makroravinteiden saannista, niin siinähän se on. Ei niillä ajoilla ole niin väliä, kuten ei proteiinin imeytymisnopeuksillakaan käytännössä. Iltatreenin jälkeen tosiaan palkkari naamaan ja kotona sitten ennen nukkumaanmenoa jotain hyvää proteiinipitoista sapuskaa. Ennen treeniä tuntuman mukaan kunnon ateria vaikka pari tuntia ennen treeniä ja heradrinksu tai jotain pientä just ennen treeniä jos siltä tuntuu. Simppeliä?

Eli ens viikolla olis tarkotus alottaa taa golden 6 ja ihan sillon tallon pain vittua syomalla tasta ei taida tulla mitaan.

Jos jollain on omaa kokemusta vastaavasta, tai hyva ehdotus, niin olis enemman kun mukavaa kuulla siita.

Päin vittua syöminen on sitä, että syödään liikaa tai liian vähän paskaa ruokaa. Jos ruuat on oikeasti hyvälaatuisia ja sitä on riittävästi/sopivasti, niin ei ole mitään ongelmaa. Kaikki muu on hifistelyä. Ei kannata tehdä asioista liian vaikeaa.

Itse söisin heti kun herättyä jotain proteiinipitoista ruokaa ja vähän jotain kuituja jne. kofeiinia tms. että herää kunnolla sitten parin tunnin päästä salille ja heti kun kotiutuu kunnon ruuat naamariin; jotain kanaa ja riisillä tms. Kuitenkin niin että päätasapaino pysyy proteiineissä. Jos kykenet töissä syömään jotain niin se oisi kova sana, ei välttämättä kuitenkaan mitään liian raskasta. Voisit vaikka vedellä heraa siellä, mutta ei pelkästään sitä vaan lisäksi jotain kunnon sapuskaa ettei vaan heralla korvata normaaliruuasta saatavaa proteiinia koska se on tarkoitettu lisäksi. Lasket tai mittautat omat kulutusarvot ja alat niistä laitella ruokia sinne sekaan sen mukaan miten haluat syödä, kuitenkin tasapainoisesti hyviä ruokia enemmän kuin paskaruokaa-> plussakaloreilla pääsee hyviin tuloksiin tämän arskan aikana ja muista nauttia ennen kaikkea PALJON PROTEIINEJA!
korjailkaa toki jos menee aivan päin mäntyä

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Luuletko tosissaan että sen jälkeen kun tankoon on pistetty se 2,5kg lisää painoa ni toistot pysyy siinä 10,10,10,12!!! Tottakai ne toistot tippuu. Omaa järkeä voi ja kannattaa käyttää.

No sehän tässä ohjelmassa on ideana, että painonlisäyksen jälkeen tulee edelleen 4x10 tai 3x10. Jos ei tule, vaan toistot ovat esim. 10,9,8, niin tangossa on liikaa painoa. Mikähän tuossakin on niin vaikeaa ymmärtää?

Olen vasta alottelija ja kultainen kuusikko on ensimmäinen ohjelma minkä aion aloittaa. Olen vielä tiedoton näissä asioissa joten olisi mukavaa saada hieman apua:

1. Harjoittelen kotona eikä leuanvekotankoa löydy niin onko kulmasoutu hyvä korvaava liike leuanvedolle?

2. Kuuluuko/Kannattaako Kultaisessa kuusikossa suorittaa sarjapituuksien vaihtelua? Esim näin:

1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja
3. kk 6-8 toistoa per sarja

3. Kannattaako vatsoja tehdä aina samaa liikettä (istumaannousua) vai vaihdella esim. välillä vinoihin vatsoihin?

4. Saako alaselkä ja takareidet tarpeeksi rasitusta tässä ohjelmassa? Olisiko järkevää tehdä hyväähuomenta-liikettä myös?

5. Onko viisasta tehdä joka treenin lisäksi vielä 3x15 pohkeita?

6. Olen kuullut, että vatsoja kannattaisi harjoitella lyhyemmillä sarjoilla? Onko 20 toiston sarjat ihanteellisia sixpackia havittelevalle?

On sen verran raskas ohjelma kuitenkin, ettei kannata alkaa lisäilemään pohkeita tai oikein muitakaan liikkeitä mukaan. Kyllä niissä kyykyissä myös pohkeetkin saa osansa. Kannattaa vain tehdä tämä niin tarkoin alkuperäisen mukaan kuin mahdollista. Muita voi sitten tehdä uuden ohjelman myötä kun on tämän ensin tehnyt.

Taisin teha asioista turhaan liian monimutkaisia.
Melko nollasta lahden liikkeelle ja painot on pakko pitaa muutenkin pienina, koska paa-asiassa yksin joudun salilla kaymaan. Asun taalla ita-rajan toisella puolella (tyon takia), niin vahan hankalaa saada treeni kaveria. Takakyykky ja niskan takaa punnerrus on taysin uusia liikkeita. Taytyy keskittya tohon tekniikkaan nain aluksi.
Pituutta on 173cm, painoa 64kg. Salilla ei oo tullu kaytya muutamaan vuoteen, lukuun ottamatta viimeista kuukautta.
Kohta testaamaan milla painoilla sita alottais maanantaina. Taitaa olla parasta koittaa pelkilla tangoilla nain aluks (penkki ja kyykky 20kg. ntp ja haukat 10kg.

Vähän tuli aliarvioitua itseäni. Penkki 40kg, Kyykky 30kg, NTP 20, Haukat 15kg. Näillä lähetään. Pistän päivitystä kuhan kehityn/en kehity.
Kyykkyyn vaan lisää painoa joka kerta se 2,5 kg ja syöt hyvin niin 3 kk päästä siellä on jo 120 kg! :rock: No ehkä hieman maltillisemmin, esim. +5 kg/vko, niin 3 kk päästä tangossa on 90 kg. Ei välttämättä mahdoton ajatus jos pysyt terveenä, muistat levätä lepopäivinä ja syöt hyvin. Itellä kyykky nousi 3 kk:ssa 40 -> 90 kg ja itseasiassa eka treeni oli rankin :)

Niskantakaapunnerrus kannattaa tehdä peilin edessä jos mahdollista ja katsoa ettei tanko laske takana korvien alapuolelle. Liian alas vietäessä olkapääongelmat ovat enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Tuntuma on kuitenkin lihaksissa ihan sama. Tuo 20 kg voi olla pitkäänkin hyvä paino, 2,5 kg viikkolisäys on jo aika paljon tuossa liikkeessä. Kannattaa keskittyä puhtaaseen suoritukseen ja kun menee puhtaasti 10, 10, 10, 12 niin vasta lisää painoja.

Olen vasta alottelija ja kultainen kuusikko on ensimmäinen ohjelma minkä aion aloittaa. Olen vielä tiedoton näissä asioissa joten olisi mukavaa saada hieman apua:

1. Harjoittelen kotona eikä leuanvekotankoa löydy niin onko kulmasoutu hyvä korvaava liike leuanvedolle?

2. Kuuluuko/Kannattaako Kultaisessa kuusikossa suorittaa sarjapituuksien vaihtelua? Esim näin:

1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja
3. kk 6-8 toistoa per sarja

3. Kannattaako vatsoja tehdä aina samaa liikettä (istumaannousua) vai vaihdella esim. välillä vinoihin vatsoihin?

4. Saako alaselkä ja takareidet tarpeeksi rasitusta tässä ohjelmassa? Olisiko järkevää tehdä hyväähuomenta-liikettä myös?

5. Onko viisasta tehdä joka treenin lisäksi vielä 3x15 pohkeita?

6. Olen kuullut, että vatsoja kannattaisi harjoitella lyhyemmillä sarjoilla? Onko 20 toiston sarjat ihanteellisia sixpackia havittelevalle?

1. Kulmasoutu on hyvä liike.
2. Kannattaa noudattaa noita sarja pituuksia jotka on annettu.
3. Voi välillä vaihdella
4. Alaselkä saa ainakin tarpeeks rasitusta. Voithan sä jättää yhessä treenissä viikossa kyykyn tekemättä ja tehdä SJMV, mavea tai hyvää huomenta liikettä.
5. Itse kyllä kannatan tota pohkeitten lisäystä ohjemaan. Ite sijotin ne tohon kyykyn jälkeen niin saa tavallaan vähän hengähtää ennen penkkiä.
6. Vatsat tein itse ekalla kerralla noita 20 toiston sarjoja ja kun toisen kerran otin ohjelman käyttöön niin tein 10 sarjoja. Itse suosittelisin noita 10 sarjoja.

Aloin kuusikkoa testailemaan, tulokset nyt n. 60kg penkistä maxit, hauis sarjat teen tanko + 5kg päissä ja isot lukot, leukoja leveellä otteella n. 7..... Vattoja oon tehny telineessä 10kg paino niskantakana ja välillä lattialla, mikä ois paras tapa saada SIXPÄCK?!

Suositut

Back
Ylös Bottom