3,5 - kuinka?Tässähän niitä tulee 3,5viikossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
3,5 - kuinka?Tässähän niitä tulee 3,5viikossa.
Voi olla että olen kysynyt tätä aiemminkin, mutta missä mave on? Vai meneekö Arskan mielestä liikaa samalle reviirille kuin jalkakyykky? Kun tavoitteena kuitenkin lienee treenata koko kroppa kuudella liikkeellä mahdollisimman kokonaisvaltaisesti, niin siinä tapauksessa minäkään en kyllä laittaisi mavea minkään kuuden mainitun liikkeen tilalle. Ja sekin lienee syynä, ettei kaikkia kolmea voimanostoliikettä kannattaisi tehdä samalla treenikerralla?
3,5 - kuinka?
Mistä muuten tuo Arnoldin nimi tähän ohjelmaan tulee? Eikö tämä ole ikuiset ajat ollut luontainen tapa aloitella painoharjoittelu tehdä liike per lihasryhmä joitakin kertoja viikossa.
Älkää sitten ihmetelkö jos kehitys tyssää nopeasti.Itsekin treenaan tällä hetkellä joka toinen päivä.... kahden viikon ajalta laskettuna tämä on 3,5 kertaa viikossa. Ei sen treenikierron tarvitse alkaa maanantaina ja päättyä sunnuntaina.
Älkää sitten ihmetelkö jos kehitys tyssää nopeasti.
Ota vaan molemmissa isommat painot käyttöön. Jos ei 4x10 mene uudella painolla useamaan treenikerran jälkeen niin turha jäädä jumittamaan siihen. Lisää 2,5kg ja tee vaikka 4x6 vaihteeksi ja siitä taas nostamaan kohti 4x10. Ruokavaliosta sen verran, että saat turhan paljon proteiinia. Noita jauheita en suosittele noin usein nauttimaan, koska jää sitten muut ravintoaineet helposti vähemmälle huomiolle.Selostus
Miten saan hauikset ja pystypunnerrukset nousuun? 1½min tauot sarjojen välillä, pitäisikö pidentää vai missä vika? Tekniikkaa pitäisi olla hallussa, harjottelin aika kovasti niitä alusta asti ja vieläkin peilin eessä varmistan, että teen liikkeet oikeaoppisesti.
ps. Ruokapuoli pitäisi olla kunnossa, otan aamuisin 40g proteiinia jauheesta, lounaus töissä, päivällinen kotona, välipala 40g proteiinia jauheesta ja päälle rahka + raejuustoa, iltapalaksi sit 40g proteiinia jauheesta, nämä siis otan joka arkipäivä, viikonloppuisin lounasta en syö, muuten sama.
Lisäksi, treenipäivinä, juon palautusjuoman (50%malto/50% protskua).
Tätä on varmaan jo kyselty, mutta onko leuanvetoliike myötä- vai vastaotteella oikein? Olen itse tehnyt kohtuu leveällä myötäotteella ("pull-up"), mutta aika monissa listauksissa tämä on myös vastaotteella ("chin up"). Oikeastaan sitä näkee molemmin päin, ehkä chin up hiukan yleisempi näissä G6-listauksissa. Itse olen ajatellut, että hauiksista huolehtisi enemmän se hauiskääntö.
Seuraavassa ohjelmassa pitänee keskittyä enemmän käsivarsiin ja olkapäihin, koska tuntui, että ne jäivät hieman tässä varjoon.
Mikä johtuu siitä, että kroppa ei saa riittävästi lepoa.Mikä johtuu mistä?
Tuossa kohtaa treeniuraa en välttämättä suosittelisi keskittymään yksittäisiin lihasryhmiin. Sen aika on sitten, kun oot ottanut isot liikkeet oikeesti haltuun ja liikuttelet niissä jo kohtuullisia rautoja! Siihen asti kannattaa vaan pysyä lähinnä isojen perusliikkeiden (kyykky, mave, leuat, penkki, pystäri, kulmasoutu jne.) parissa. Sellaisella reenillä sekä kasvat ja vahvistut että rakennat itsellesi hyvät perustukset jatkoa ajatellen.
Laitoin vaihtelun vuoksi nyt ainakin pariksi kuukaudeksi kokeiluun. Pari kysymystä:
Jos teen ohjelmaa 3x viikossa kuinka loppuun teen sarjat? Pienet lihakset (hauis, vatsat) voinee tehdä ihan loppuun mutta entä isot liikkeet (penkki, kyykky)?
Toisekseen miten teen leuanvetosarjat? Kaikki sarjat loppuun asti jolloin sarjat ovat toistoinen about 15,10,5 vai mielummin tasaisesti 10,10,10 jolloin vain viimeisessä sarjassa lihaksista kaikki irti?