Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Noo en sanois että ihan aloittelija kuitenkaan olen muussa kuin massa/voima treenissä. Pari vuotta on tullu tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti peruslihaskuntoa 20+ sarjoja. Että siis ei ole hyvä ajatus tehdä golden sixissä pystypunnerrus olankohautusta superina? :o

Viittaus olikin aloittelijaan voima/massa suhteessa, ellei sitten Strength Standards todista toisin. Ja ei ole, tärkeintä on että saat pystypunnerruksessa kasvatettua niitä sarjapainoja. En lähtis tekemään mitään siinä tauolla, joka vois viedä puhtia pystäristä. Ja pystäri ottaa myös niihin epäkkäisiin, samoin leuanveto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään lähti testiin tää ohjelma. Muokkailin vähän niin kertokaas mitä mieltä?

1. Takakyykky
4x10 Voiko tän tehdä hack-kyykkylaitteessa?

2. Penkkipunnerrus
Mites jos tässä koittais tota Miken 2x6 systeemiä?

3. Leuanvedon aattelin korvata ylätaljalla?

4. Niskan takaa punnerrus
4x10

E: Salille pääsen keskiviikkoisin ja perjantaisin.

5. Hauiskääntö tangolla
3x10

6. Istumaannousu

7. Ojentajat taljassa
3x10

8. Pohkeet seisten

Ymmärrätkö, että toi sun postaama on TÄYSIN ERI OHJELMA kuin Golden Six?

Unohda hack. Ei käy. Unohda ylätalja, ei käy (paitsi jos et pysty leukoja vetämään). Unohda Miken 2x6.

Tee Golden Six niinkuin ohjeissa sanotaan. Miksi korjaamaan täydellistä?

Jos "muokkaat sitä" niin se ei ole G6.

Piste.

ps. En ole itse tehnyt G6:sta vuoteen. Edellinen loppui siihen, kun vimpan setin vimpalla toistolla 145kg jäi kyykyssä niskaan - ilman spottia / tukirautoja... Ehkä nyt kesällä voisi ottaa taas käyttöön ja kokeilla pystyykö parempaan. :D

Parin vuoden salitauon jälkeen täälläkin lähti ensimmäistä kertaa ikinä G6 kokeiluun. Olen aina vihannut leuanvetoja ja ollut niissä myös todella surkea. Tämän ohjelman myötä päätin että kokeillaan nyt opetella niitäkin oikeasti. Tein ne vähät ilman apua mitä sain ja sen jälkeen jatkoin siten että takana oli penkki jonka päältä sai vähän nostoapua kengän kärjillä kammeten. 3 sarjaa kun veti tällä läpi niin pitkälle että ei enää saanut yhtään, niin aika tyytyväinen olo tuli. Ei millään taljavedoilla ole ikinä saanut näin hyvää hittiä koko selkään?! Eihän tuossa onneksi mennyt kuin 40 vuotta ennen kuin uskoin että leuanveto voisi olla oikeasti noin hyvä liike :david:

Samoilla ajatuksilla mennään. En mäkään saanut kuukausi sitten, kun tän ohjelman alotin, kuin yhen leuan, mutta nyt menee "jo" 3 ja puolikas päälle. Se on vaan homma repiä narukäsillä melkein sataa kiloa ylös, mutta se tuntuma selässä on se mikä motivoi. Ylätaljallakin saa jotain tuntua, mutta ihan eri maata kuin leuanvedossa. Koska leukoja menee noin vähän, oon ton jälkeen tehnyt joka kerran vaihdellen vielä pari sarjaa ylä/alataljaa, kulmasoutua, kulmasoutua semmosessa koneessa jossa istutaan ja vedetään vaakaan (vaikee selittää) jne. Oon myös kokeillut satunnaisesti vedellä kotona. Jostain syystä kaikkein parhaiten saan vedettyä ei myötä- tai vastaotteella, vaan niistä tapeista jotka tuossa oviaukkoon kiinnitettävässä rekissä on. Leveä ote kehittää kai selkää parhaiten? mutta kyllä tuolleen, että peukalot osoittavat itseä kohti saa kans kivasti selkää puuduksiin.

Raid: aika identtinen tilanne meillä elopainon ja narujen ja lähtötason suhteen. Toi varpailla avustus antoi uskoa että vielä niitä ilmankin menee jonain päivänä se 10. Aika pienellä avulla saa lisättyä useamman toiston loppuun.

Salillani ei ole kyykkytelinettä, joten kyykky täytyy korvata smith -kyykyllä tai jalkaprässillä. Kumpi on tähän ohjelmaan parempi korvaamaan? Ja jääkö jokin alue (takareidet, pohkeet tms.) sitten liian vähälle treenille, eli pitääkö lisätä liikkeitä? Salin vaihtaminen ei ole mahdollista :(

Kysymys vatsoista: Tätä threadia kun lukee niin melkein kaikki tekee vatsoja sen 3x40 ja vielä 15kg limppu rinnan päällä. Onko nämä vatsalihassarjat oikeasti tehty sillä tavalla kuin tässä G6 ohjelmassa ilmeisesti alunperin on ollut tarkoitus eli lattialla selällään jalat koukussa ilman että jalkoja on tuettu mihinkään eikä niistä kukaan pidä kiinni? Vai jossain vatsalihaspenkissä tms? Jos tuolla ensin mainitulla tavalla niin :wtf: mulla on vissiin oikeasti universumin huonoimmat vatsalihakset :(

Mitä olette mieltä, sopisiko tälläinen ohjelma naiselle? Vai onko enemmän massankasvatukseen? Oon tehnyt viimeiset pari vuotta nelijakoisella, ja nyt kaipaisin vaihtelua. Tarkoituksena olisi päästä poliisikouluun tänä vuonna. Saisko tällä ohjelmalla paremmin valmiuksia kuntokokeeseen?

Mitä olette mieltä, sopisiko tälläinen ohjelma naiselle? Vai onko enemmän massankasvatukseen? Oon tehnyt viimeiset pari vuotta nelijakoisella, ja nyt kaipaisin vaihtelua. Tarkoituksena olisi päästä poliisikouluun tänä vuonna. Saisko tällä ohjelmalla paremmin valmiuksia kuntokokeeseen?

Poliisikoulun kuntokokeeseen varmaan kannattaa ennemmin treenata niitä liikkeitä mitä siellä kysytään, jos ne on jo tiedossa. Tuskin siellä hauiskääntöä vaaditaan. Jos et tiedä mitä siellä pitää tehdä niin sitten varmaan starting strength on parempi ohjelma yleiseen voimanlisäykseen (ketju löytyy pakkikselta).

- - - Updated - - -

Kysymys vatsoista: Tätä threadia kun lukee niin melkein kaikki tekee vatsoja sen 3x40 ja vielä 15kg limppu rinnan päällä. Onko nämä vatsalihassarjat oikeasti tehty sillä tavalla kuin tässä G6 ohjelmassa ilmeisesti alunperin on ollut tarkoitus eli lattialla selällään jalat koukussa ilman että jalkoja on tuettu mihinkään eikä niistä kukaan pidä kiinni? Vai jossain vatsalihaspenkissä tms? Jos tuolla ensin mainitulla tavalla niin :wtf: mulla on vissiin oikeasti universumin huonoimmat vatsalihakset :(

Tuo nyt on varmaan universumin paskin vatsaliike. Tee ennemmin vaikka voimapyörää tai dragonflagia.

- - - Updated - - -

Salillani ei ole kyykkytelinettä, joten kyykky täytyy korvata smith -kyykyllä tai jalkaprässillä. Kumpi on tähän ohjelmaan parempi korvaamaan? Ja jääkö jokin alue (takareidet, pohkeet tms.) sitten liian vähälle treenille, eli pitääkö lisätä liikkeitä? Salin vaihtaminen ei ole mahdollista :(

Vaihtele molempia vaikka. Itse lisäisin maastavedon ylipäätään ohjelmaan. G6 itsessään on aika epätasainen ohjelma joten mave on hyvä lisä.

Löytyi tästä ketjusta, kun tarpeeksi kauan selas Markku Tikan tekemä muunnelman G6:sta. Näyttää hyvältä itselle, kun käytössä ei ole muuta kuin vapaita painoja. Mennäänkö paljon metsään, jos vetää maven kerran viikossa 3x5?Tuntuu nuo 12 toiston sarjat turhan pitkiltä ja kun vaihtelee 1 ja 2 treeniä olis joka toinen viikko 2 kertaa viikossa mave? Kyykky siis kahdesti viikossa, etukyykky/takakyykky vuorottelulla ja sitte yksi kertaa viikossa korvataan kyykky mavella, kumpaan treeniin kannattais tuo kyykky korvata?

TREENI NRO 1
1. Maastaveto
2. Penkkipunnerrus
3. Leuanveto, myötäote
4. Pystypunnerrus (edestä)
5. Hauiskääntö tangolla
6. Istumaannousu

TREENI NRO 2
1. Kyykky
2. Dippi, leveä ote
3. Kulmasoutu tangolla
4. Kapea penkkipunnerrus
5. Leuanveto, vastaote
6. Voimapyörä

Näitä kahta treeniä sitten vuoroteltaisiin. Treeniä 3x viikossa.

Sarja- ja toistomääriksi:
1. ja 2. vko: 3-5 x 10-12
3. ja 4. vko: 3-5 x 8-10
5. ja 6. vko: 3-5 x 6-8
7. ja 8. vko: 3-5 x 4-6
Keventelyt väliin ja sama alusta.

Jos joku muutaman kk treenannut väittää saavansa 3x40 15kg lisäpainolla niin on paskapuhetta tai liikkeen pituus on noin 2,68cm edestakaisin.

Tuo nyt on varmaan universumin paskin vatsaliike. Tee ennemmin vaikka voimapyörää tai dragonflagia.

Voimapyörää, lankkurutistuksia ja jalannostoja räkissä oon aiemmin tehny. Ajattelin nyt tätä G6:sta noudattaa kirjaimellisesti kokeeksi. Ihmettelin vaan noita ihmisten tuloksia että onko ne totta vai mikä mulla mättää tässä tekemisessä.

Voimapyörää, lankkurutistuksia ja jalannostoja räkissä oon aiemmin tehny. Ajattelin nyt tätä G6:sta noudattaa kirjaimellisesti kokeeksi. Ihmettelin vaan noita ihmisten tuloksia että onko ne totta vai mikä mulla mättää tässä tekemisessä.

Varmaan vetelevät elastisen energian ja lonkankoukistajien avulla.

Päivitystä ja kuulumisia.

Nyt ois puoltoista kuukautta takana. Motivaatio reenata on pysynyt hyvänä ja paljon uutta on tullut opittua. Aika moni on tuskaillut minun tavoin tuon kyykyn kanssa. Toissa kerralla kun olin jumppailemassa, huomasin sattumoisin viiston lankunpätkän ja kokeilin laitttaa sen kantapäiden alle. Se oli siinä. Liike tuntui huomattavasti inhimillisemmältä ja kaikinpuolin terveemmältä. Mihinkään ei särkenyt epämääräisesti, vaan polte tuntui mukavasti eturimpuloissa. Persekin oli kaks päivää hellänä, niin kuin olis sammunut tukholman homobaariin. Joten kannattaa kokeilla tuota lankkua, jospa siitä löytyisi helpotusta. No yhtäpaljon ne raudat painoi, mutta sen oikein tunsi miten jalat ja hanuri teki työn.

Penkkitulokset jatkaa kasvuaan ja prikkat saa lyödä päihin mukavan usein. Huomenna jumppaillaan jo seiskakympillä.

Leuanvetoa oon sitkeesti vaan yrittänyt harrastaa, mutta tulokset eivät ole vielä kummosia. Jotain kuitenkin. Ykkönen ja parit puolikkaat on nousseet 3-2-2 setiksi. Loppuveto on vaikea, eikä rinta nouse tarpeeksi lähelle tankoa, mutta yritetään yritetään..

Hauiskäännössä oli pakko vaihtaa suora tanko mutkatankoon, kun ranteet tuli ihan älyttömän kipeiksi. Saan kyllä mutkatangolla huomattavasti paremman tuntuman ja pumpin aikaan kuin suoralla.

Orjallisesti oon Arskan ohjetta noudattanut, mitään kikkailematta. Satunnaisesti vaan välillä kokeillut kutosen lisäksi muita laitteita ja liikkeitä, lähinnä selälle, reenin päälle, silloin kun paukkuja on jäänyt. Täällä on monet epäilleet saako vaikkapa ojentajat tarpeeksi osumaa. Voin sanoa että kyllä saa. Esim penkin jälkeen, kun on viimesen tiukan sarjan puskenut, niin ojentajat on ihan tulessa. Puhun nyt siis aloittelijan näkökulmasta. Tissit, olkapäät ja selkäkin on hellänä seuraavana päivänä, ja nyt siis myös rimpulat ja perse, kun otin tuon lankun käyttöön.

Kivasti tullut ryhtiä ukkoon ja ehkä jopa vähän lihaa tarttunut tisseihin, olkiin ja ennenkaikkea latseihin. Ja tässä nyt puhun omasta näkökulmasta ja mittareista, mutta suunta on oikea ja usko tekemiseen luja. Ruoka maistuu ja uni maittaa. Pusipusi ja ryhmähali.

Leuanvetoa oon sitkeesti vaan yrittänyt harrastaa, mutta tulokset eivät ole vielä kummosia. Jotain kuitenkin. Ykkönen ja parit puolikkaat on nousseet 3-2-2 setiksi. Loppuveto on vaikea, eikä rinta nouse tarpeeksi lähelle tankoa, mutta yritetään yritetään..

Ei muuta ku negatiivisia kehiin ja yrittää siellä ylhäältä lähtiessä tosissaankin selällä jarruttaa sitä laskua eikä haukkareilla niin paranee äkkiä se loppuveto. Ja jos ego antaa periksi niin tanko johonki telineeseen semmoselle korkeudelle että yllät istualtaan siihen, ja sitten siitä vetoja silleen että jalat osoittaa suoraan eteen ja kantapäät pysyy maassa. Tuolleen saat useampia toistoja tehtyä ja samalla tuntumaa sinne selkäpuolelle. Nuo konstit on ainakin mulla auttanu parantamaan leuanvetoa hyvin. Ja oikea tekniikka on tietysti tärkeä niin menee liikkeet perille, rimpuilemalla ja hötkyämällä menee hukkaan koko homma.

Ei muuta ku negatiivisia kehiin ja yrittää siellä ylhäältä lähtiessä tosissaankin selällä jarruttaa sitä laskua eikä haukkareilla niin paranee äkkiä se loppuveto. Ja jos ego antaa periksi niin tanko johonki telineeseen semmoselle korkeudelle että yllät istualtaan siihen, ja sitten siitä vetoja silleen että jalat osoittaa suoraan eteen ja kantapäät pysyy maassa. Tuolleen saat useampia toistoja tehtyä ja samalla tuntumaa sinne selkäpuolelle. Nuo konstit on ainakin mulla auttanu parantamaan leuanvetoa hyvin. Ja oikea tekniikka on tietysti tärkeä niin menee liikkeet perille, rimpuilemalla ja hötkyämällä menee hukkaan koko homma.

Kiitti vinkistä. Pitääpäs kokeilla. Ei tuu ego vastaan. Oon yrittänyt tehä kaikki liikkeet mahollisimman puhtaasti alusta asti, mutta nuo leuat on tosiaan ollut hakalia, kun intoa on muttei voimat riitä. Tuli mieleen, että varmaan smithissä onnistuisi tuo konsti, kun laskee tangon sopivalle kohalle.

Tulipahan g6:n harjoittaminen lopetettua tossa pari viikkoa sitten, 3kk rullas. Tulokset nous kyllä mukavasti ja sopivasti. Esim. kyykky 4x10x60kg->4x10x90 kg ja leuat 7,4,4->15,7,7. Ei lisättävää, hieno ohjelma alottelijoille.

Kiitti vinkistä. Pitääpäs kokeilla. Ei tuu ego vastaan. Oon yrittänyt tehä kaikki liikkeet mahollisimman puhtaasti alusta asti, mutta nuo leuat on tosiaan ollut hakalia, kun intoa on muttei voimat riitä. Tuli mieleen, että varmaan smithissä onnistuisi tuo konsti, kun laskee tangon sopivalle kohalle.
Kokeilin eilen smithissä. Onnistuin kikkailemaan jotenkin, mutta en ole varma kohdistuiko oikeisiin lihaksiin jne. Tuolla salilla missä jumppailen ei ole kuminauhaa, jolla voisi keventää suoritusta eikä leuanvetokonetta, joten: Mikä on paras konsti kehittää leuanvetotuloksia, no itse leuanveto tietenkin, mutta mitäs muuta kannatta kokeilla? Tosiaan ei mene tällä hetkellä kuin max kolme ja nekin jonkinverran vajaita. Ovatko negatiiviset toistot ja ylätalja parhaat apuliikkeet, vai vieläkö osaatte suositella jotain muuta? Hinku leuanveto toistojen määrään on kova.

Kokeilin eilen smithissä. Onnistuin kikkailemaan jotenkin, mutta en ole varma kohdistuiko oikeisiin lihaksiin jne. Tuolla salilla missä jumppailen ei ole kuminauhaa, jolla voisi keventää suoritusta eikä leuanvetokonetta, joten: Mikä on paras konsti kehittää leuanvetotuloksia, no itse leuanveto tietenkin, mutta mitäs muuta kannatta kokeilla? Tosiaan ei mene tällä hetkellä kuin max kolme ja nekin jonkinverran vajaita. Ovatko negatiiviset toistot ja ylätalja parhaat apuliikkeet, vai vieläkö osaatte suositella jotain muuta? Hinku leuanveto toistojen määrään on kova.

Negoilla saat aika nopeesti sen ekan leuan varsinkin jos oot mies. Kun sen yhen leuan saa niin helpottaa jo huomattavasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom