Seelvä!Jos viittaat DOMS:eihin niin salille vaan. Lihakset voivat olla "kipeät" vielä pari-kolme päivää edellisestä treenistä, mutta ei kerro palautumisesta mitään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Seelvä!Jos viittaat DOMS:eihin niin salille vaan. Lihakset voivat olla "kipeät" vielä pari-kolme päivää edellisestä treenistä, mutta ei kerro palautumisesta mitään.
Ne ketkä ei jaksa vetää leukoja (minä ) niin teettekö ylätaljassa jonkun toistomäärän (esim. 10) vai noudatatteko tuota niin monta kuin jaksaa- metodia?
Ja ovat olleet muuten hienoa ja toimivia ohjeita. Siitkän huolimatta, etten ole kerinnyt yötyöstä johtuen tehdä tätä kutosta tavallisesti kuin kahdesti viikossa, on kehitystä tapahtunut enemmän kuin olisin uskonut. Aloitin G6 6.3 jolloin meni 1 kokonainen ja kaksi puolikasta. Oon vaan jatkanut sinnikkäästi reenailua ja kokeillut negatiivisiä, ylätaljaa, muutamat kerrat alataljaa, kulmasoutua ja kotona vedellä rekissä. Eilen meni salilla leveällä myötäotteella sarja 4-3-3. Kotona kokeilin illalla, ei myötä- eikä vastaotteella, vaan niistä tapeista, joissa peukalot ovat itseään kohti, ja sain tehtyä kuusi puhdasta toistoa. Kyllä kuule poijjaat tuli hyvä mieliLeuanvetoon jelppiä löytyy niinkin kaukaa kuin edelliseltä sivulta jos viitsii klikata.
Joku jannu ehdotti, että korvaisin yhden treenin silleen, että kyykyn asemasta tekisin esim. vinopenkkiä tai muuta yläkroppaa kehittävää liikettä. Olisi edes yksi treeni viikossa, jolloin saisi vetää yläkropan ilman, että kyykky veisi suurta osaa voimista.
Eli siis maanantaina normaalisti, keskiviikkona vinopenkkiä tms kyykyn tilalla, perjantaina taas normaalisti ja sama jatkuu seuraavallakin viikolla. Kuinka hyvältä tämä kuulostaa muiden korvissa?
Kyykky tosiaan syö voimia muilta liikkeiltä. Tosin sitä tapahtuu toisinkin päin. Eilen torstaina jouduin olosuhteiden pakosta vaihtamaan kyykyn (teen nyt etukyykkynä) ja penkin järjestystä, ja ällistyin eroja sarjapainoissa. Tässä eilisen ja tiistain sarjat&painot:
Tiistaina:
- etukyykky 55kg 10,10,10,10
- penkki 92kg 10,10,9
Torstaina:
-penkki 100kg 10,10,8
-etukyykky 55kg 10,10,7,7
Sitten tuosta kyykyn korvaamisesta yläkroppaliikkeellä- mun mielestä G6:n on muutenkin yläkroppapainoitteinen (treenissä yläkropalle 10 sarjaa, jaloille 4), joten en suosittele tekemään sellaista muutosta. Olen tehnyt G6:sta jo useamman vuoden ja se on johtanut lihasepätasapainoon yläkropan hyväksi, joka kävi ilmi kehoanalyysissä. Joten ajattelin lisätä yhden kyykkysarjan ainakin kahteen treeniin kolmesta.
Mulle tuli kuva tuosta viestistä, että vasta aloitti tekemään etukyykky eli ei ole tehnyt ollenkaan ennen sitä? Ei etukyykyssä saa heti alussa kauheasti painoa vaikka kyykky olisi hyvä, sen verran omanlainen tekniikka siinä kuitenkin.Lihasepätasapainon näkee kyllä noista sarjapainoista ilman kehoanalyysiakin. Miten etukyykky on noin heikoksi jäänyt?
Ne ketkä ei jaksa vetää leukoja (minä ) niin teettekö ylätaljassa jonkun toistomäärän (esim. 10) vai noudatatteko tuota niin monta kuin jaksaa- metodia?
itse säilyttäisin sen kyykyn siellä. On kuitenkin suurin lihasryhmä kropassa. Kokeile ennemmin siten, että teet sen rintaliikkeen ekana, ja sitten toisena liikkeenä kyykyn. Olettaen, että tuohon rintaan haluat panostaa.
Sitten tuosta kyykyn korvaamisesta yläkroppaliikkeellä- mun mielestä G6:n on muutenkin yläkroppapainoitteinen (treenissä yläkropalle 10 sarjaa, jaloille 4), joten en suosittele tekemään sellaista muutosta. Olen tehnyt G6:sta jo useamman vuoden ja se on johtanut lihasepätasapainoon yläkropan hyväksi, joka kävi ilmi kehoanalyysissä. Joten ajattelin lisätä yhden kyykkysarjan ainakin kahteen treeniin kolmesta.
Nojoo, tuossa on kuitenkin tehty 55kg:lla tappiin asti seiskan sarjat... penkin perusteella tasapainoisen kropan takakyykkykunto pitäisi _minun_ mielestäni olla ~4x10x130 luokkaa jolloin etukyykkykin on jotain ihan muuta.
Mitä mieltä olette treenistäni?
Kuulostaa aivan hyvälle lähtötasolle, jos aiempaa taustaa ei ole. Leukojakin menee sen verran, että kehitystä tulee varmasti aika nopeasti.
Et kertonut tarkemmin tietoja (ikä, sukupuoli, paino, pituus) mutta tuosta leuanvetotuloksesta päättelin, että olet suht normaalipainoinen. Hauiskääntökin menee jo aika mukavasti.
Lisää painoja vaan tankoon heti, kun menee 12 toistoa puhtaalla tyylillä. Muutamasssa kuukaudessa tulet saamaan varmasti näkyviä tuloksia.
Kyykyssä kannattaa kiinnittää huomiota, että asento pysyy oikeana. Sama tietysti muissakin liikkeissä, ettei alussa opi vääriin suoritustapoihin.
Vielä piti kysästä, että kannattaako lisätä sarjoja vatsoihin, jos toi istumaannousut menee kevyesti?