Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku jannu ehdotti, että korvaisin yhden treenin silleen, että kyykyn asemasta tekisin esim. vinopenkkiä tai muuta yläkroppaa kehittävää liikettä. Olisi edes yksi treeni viikossa, jolloin saisi vetää yläkropan ilman, että kyykky veisi suurta osaa voimista.

Eli siis maanantaina normaalisti, keskiviikkona vinopenkkiä tms kyykyn tilalla, perjantaina taas normaalisti ja sama jatkuu seuraavallakin viikolla. Kuinka hyvältä tämä kuulostaa muiden korvissa?

itse säilyttäisin sen kyykyn siellä. On kuitenkin suurin lihasryhmä kropassa. Kokeile ennemmin siten, että teet sen rintaliikkeen ekana, ja sitten toisena liikkeenä kyykyn. Olettaen, että tuohon rintaan haluat panostaa.

Ne ketkä ei jaksa vetää leukoja (minä :nolo: ) niin teettekö ylätaljassa jonkun toistomäärän (esim. 10) vai noudatatteko tuota niin monta kuin jaksaa- metodia?

Ne ketkä ei jaksa vetää leukoja (minä :nolo: ) niin teettekö ylätaljassa jonkun toistomäärän (esim. 10) vai noudatatteko tuota niin monta kuin jaksaa- metodia?

Löytyykö teän salilta sellasta avustavaa leuanveto laitetta?

E: Kyllä mulla ainaki on leuanveto tulos kasvanu vetämällä niitä leukoja ja pudottamalla painoa. :)

Leuanvetoon jelppiä löytyy niinkin kaukaa kuin edelliseltä sivulta jos viitsii klikata.
Ja ovat olleet muuten hienoa ja toimivia ohjeita. Siitkän huolimatta, etten ole kerinnyt yötyöstä johtuen tehdä tätä kutosta tavallisesti kuin kahdesti viikossa, on kehitystä tapahtunut enemmän kuin olisin uskonut. Aloitin G6 6.3 jolloin meni 1 kokonainen ja kaksi puolikasta. Oon vaan jatkanut sinnikkäästi reenailua ja kokeillut negatiivisiä, ylätaljaa, muutamat kerrat alataljaa, kulmasoutua ja kotona vedellä rekissä. Eilen meni salilla leveällä myötäotteella sarja 4-3-3. Kotona kokeilin illalla, ei myötä- eikä vastaotteella, vaan niistä tapeista, joissa peukalot ovat itseään kohti, ja sain tehtyä kuusi puhdasta toistoa. Kyllä kuule poijjaat tuli hyvä mieli :)

Selkä on kyllä kehittynyt lyhyessä ajassa ihan hirveesti, siis omalla mittarillani. Vaimokin tuumas eilen, että sä lähet kohta lentoon noilla siivilläsi :D Voi olla tosin, että se vaan kettuili..

Joku jannu ehdotti, että korvaisin yhden treenin silleen, että kyykyn asemasta tekisin esim. vinopenkkiä tai muuta yläkroppaa kehittävää liikettä. Olisi edes yksi treeni viikossa, jolloin saisi vetää yläkropan ilman, että kyykky veisi suurta osaa voimista.

Eli siis maanantaina normaalisti, keskiviikkona vinopenkkiä tms kyykyn tilalla, perjantaina taas normaalisti ja sama jatkuu seuraavallakin viikolla. Kuinka hyvältä tämä kuulostaa muiden korvissa?

Kyykky tosiaan syö voimia muilta liikkeiltä. Tosin sitä tapahtuu toisinkin päin. Eilen torstaina jouduin olosuhteiden pakosta vaihtamaan kyykyn (teen nyt etukyykkynä) ja penkin järjestystä, ja ällistyin eroja sarjapainoissa. Tässä eilisen ja tiistain sarjat&painot:

Tiistaina:
- etukyykky 55kg 10,10,10,10
- penkki 92kg 10,10,9

Torstaina:
-penkki 100kg 10,10,8
-etukyykky 55kg 10,10,7,7

Sitten tuosta kyykyn korvaamisesta yläkroppaliikkeellä- mun mielestä G6:n on muutenkin yläkroppapainoitteinen (treenissä yläkropalle 10 sarjaa, jaloille 4), joten en suosittele tekemään sellaista muutosta. Olen tehnyt G6:sta jo useamman vuoden ja se on johtanut lihasepätasapainoon yläkropan hyväksi, joka kävi ilmi kehoanalyysissä. Joten ajattelin lisätä yhden kyykkysarjan ainakin kahteen treeniin kolmesta.

Oon tehnyt pari kuukautta 4x10 kaikkia liikkeitä kun kaverilta kuulin ohjelmasta. Tulin nyt tarkastamaan ohjelman ja penkin, haukkarin ja leukojen kohdalla on 3x10. Kannattaako siirtyä tuohon 3x10 noissa liikkeissä vai jatkaa vaan 4x10? Eli kumpi toimii paremmin?

Kyykky tosiaan syö voimia muilta liikkeiltä. Tosin sitä tapahtuu toisinkin päin. Eilen torstaina jouduin olosuhteiden pakosta vaihtamaan kyykyn (teen nyt etukyykkynä) ja penkin järjestystä, ja ällistyin eroja sarjapainoissa. Tässä eilisen ja tiistain sarjat&painot:

Tiistaina:
- etukyykky 55kg 10,10,10,10
- penkki 92kg 10,10,9

Torstaina:
-penkki 100kg 10,10,8
-etukyykky 55kg 10,10,7,7

Sitten tuosta kyykyn korvaamisesta yläkroppaliikkeellä- mun mielestä G6:n on muutenkin yläkroppapainoitteinen (treenissä yläkropalle 10 sarjaa, jaloille 4), joten en suosittele tekemään sellaista muutosta. Olen tehnyt G6:sta jo useamman vuoden ja se on johtanut lihasepätasapainoon yläkropan hyväksi, joka kävi ilmi kehoanalyysissä. Joten ajattelin lisätä yhden kyykkysarjan ainakin kahteen treeniin kolmesta.

Lihasepätasapainon näkee kyllä noista sarjapainoista ilman kehoanalyysiakin. Miten etukyykky on noin heikoksi jäänyt?

Lihasepätasapainon näkee kyllä noista sarjapainoista ilman kehoanalyysiakin. Miten etukyykky on noin heikoksi jäänyt?
Mulle tuli kuva tuosta viestistä, että vasta aloitti tekemään etukyykky eli ei ole tehnyt ollenkaan ennen sitä? Ei etukyykyssä saa heti alussa kauheasti painoa vaikka kyykky olisi hyvä, sen verran omanlainen tekniikka siinä kuitenkin.

Nojoo, tuossa on kuitenkin tehty 55kg:lla tappiin asti seiskan sarjat... penkin perusteella tasapainoisen kropan takakyykkykunto pitäisi _minun_ mielestäni olla ~4x10x130 luokkaa jolloin etukyykkykin on jotain ihan muuta.

Minä kokeilin jaloilla auttamalla leukoja ja ylätaljaa. Tänään sain vastuskumin avuksi treeniin. On se mukava kun saa tehdä jonkinlaisia sarjoja leuanvetoa oikealla liikeradalla. Täälläkään ei paukut riitä ilman apua, mutta vastuskumi jalan alla sai 9/5/5 setin väännettyä. Kunhan saa sen 3 settiä yli 10 toiston, niin hommaan sitten pykälää pienemmän vastuskumin. Luulisisin että tää on hyvä systeemi kun saa motivaation ylläpitoon jotain tuloksiakin aikaan.

itse säilyttäisin sen kyykyn siellä. On kuitenkin suurin lihasryhmä kropassa. Kokeile ennemmin siten, että teet sen rintaliikkeen ekana, ja sitten toisena liikkeenä kyykyn. Olettaen, että tuohon rintaan haluat panostaa.

Kiitän, oli muuten loistava neuvo! Vaihdoin kyykyn ja penkin paikkoja, joka parin treenikerran perusteella tuntui huikeasti paremmalta entiseen verrattuna. Kyykkyä varten jäi vielä runsaasti voimia vaikka vedinkin penkin täysillä.

Viides kyykkysarja voi tehdä jo tiukkaa, kun jo neljännen jälkeen vatsan sisältö uhkaa nousta kapinaan. Olen kuitenkin tehnyt golden sixiä vasta pari viikkoa (sitä ennen 2kk sairaana), joten katsotaan kuinka kroppa kestää tuon.

Nojoo, tuossa on kuitenkin tehty 55kg:lla tappiin asti seiskan sarjat... penkin perusteella tasapainoisen kropan takakyykkykunto pitäisi _minun_ mielestäni olla ~4x10x130 luokkaa jolloin etukyykkykin on jotain ihan muuta.

Hyvä pointti, sinänsä aloitin etukyykyn vastikään vaihtelun vuoksi, mutta takakyykyn sarjapainot oli tuossa 120 hujakoilla. Se miksi etukyykyssä ei mene enempää en tiedä - toki teen sen atg-periaatteella, mutta ei vaan nouse enempää. Otan parin kuukauden etukyykkykuurin, ja katson tilannetta sitten.

Jalat on vaan mun heikko kohta. :)

Ja morjensta taas. Linkittelin tuohon alle parit kuvat kahden kuukauden G6 ohjelman jälkeen. Tätä ennen oli takana pari kuukautta gee-kuusi tyylistä kotijumppaa. Nollasta lähettiin liikkeelle vuodenvaihteessa. Muutama gramma lihaa tarttunut etenkin selkään ja olkapäihin sekä läskiä sulanut vyötäröltä ja koko ukko muuttuna pikkusen spottisemman näköseksi. No joo joo tämmönen läskimaha ja narukäsi sitä ollaan, mutta suunta on oikea ja tästä on hyvä jatkaa.

Muutama päivä sitten alotin Jutan superdieetin ja sitä olis tarkoitus nyt jatkaa kuukauden päivät. Kesällä reenaan sitten jonkin toisen yksijakoisen mukaan. Rupee kyl pikkusen välillä tökkimään tämä sama ohjelma. Onhan tätä ihan kiva veivata, mutta olisi mukava kokeilla muitakin liikkeitä, laitteita ja tekniikoita. Mut vahva tunne on, että kesän jälkeen otan tän G6-ohjelman kyllä uudelleen käyttöön, kera jonkinlaisen bulkin. Ketuttaa vaan edelleen ihan järjettömästi, että kyykky on tuskaa eikä meinaa kehittyä sitten millään. Uskon että kyykyn pahin ongelma on notkoselkäni, joka sotkee koko touhun, tai sitten ei vaan pää kestä sitä rääkkiä.

(Ylläpito poistelkoon, jos ei kuvia saa linkata. Yritin ettiä foorumin sääntöjä, mutten löytänyt.)
takaa - Aijaa.com
edestä - Aijaa.com

Alotin tänään ekan kerran kyseisen ohjelman, salitaustaa ei ole, muutakun välillä kotisalilla nostellu painoja.

1. Takakyykky 40kg olis menny varmaan 45kg
2. Penkkipunnerrus 50kg
3. 5/5/5 tuskalla, huono kapea leuanvetotanko pitää ostaa uus.
4. Pystypunnerrus tangolla 25kg
5. Hauiskääntö 30kg suht. helposti.
6. Istumaannousu ok.

Treenin jälkee ei tuntunut, että olis hirveessä pumpissa. Suurin rasitus selälle, koska sitä en ole aiemmin treenaillut.c

Mitä mieltä olette treenistäni? :)

Mitä mieltä olette treenistäni? :)

Kuulostaa aivan hyvälle lähtötasolle, jos aiempaa taustaa ei ole. Leukojakin menee sen verran, että kehitystä tulee varmasti aika nopeasti.
Et kertonut tarkemmin tietoja (ikä, sukupuoli, paino, pituus) mutta tuosta leuanvetotuloksesta päättelin, että olet suht normaalipainoinen. Hauiskääntökin menee jo aika mukavasti.

Lisää painoja vaan tankoon heti, kun menee 12 toistoa puhtaalla tyylillä. Muutamasssa kuukaudessa tulet saamaan varmasti näkyviä tuloksia.

Kyykyssä kannattaa kiinnittää huomiota, että asento pysyy oikeana. Sama tietysti muissakin liikkeissä, ettei alussa opi vääriin suoritustapoihin.

Kuulostaa aivan hyvälle lähtötasolle, jos aiempaa taustaa ei ole. Leukojakin menee sen verran, että kehitystä tulee varmasti aika nopeasti.
Et kertonut tarkemmin tietoja (ikä, sukupuoli, paino, pituus) mutta tuosta leuanvetotuloksesta päättelin, että olet suht normaalipainoinen. Hauiskääntökin menee jo aika mukavasti.

Lisää painoja vaan tankoon heti, kun menee 12 toistoa puhtaalla tyylillä. Muutamasssa kuukaudessa tulet saamaan varmasti näkyviä tuloksia.

Kyykyssä kannattaa kiinnittää huomiota, että asento pysyy oikeana. Sama tietysti muissakin liikkeissä, ettei alussa opi vääriin suoritustapoihin.

Tarkemmat tiedot: 20v,M,192cm ja 75kg. Tosiaankin laitoin tänään tilaukseen uuden leuanvetotangon. Päivä treenin jälkeen kyllä reidet ollu kipeät eniten, tuntunut että jotain tehnykkin kun kyykännyt. Pitäisikö koko kropassa olla samanlainen tunne?

Vielä piti kysästä, että kannattaako lisätä sarjoja vatsoihin, jos toi istumaannousut menee kevyesti?

Vielä piti kysästä, että kannattaako lisätä sarjoja vatsoihin, jos toi istumaannousut menee kevyesti?

Sen sijaan että sarjat tai toistojen määrä lisääntyy älyttömästi, voit ottaa mukaan lisäpainoja tai kokeilla muita vatsaliikkeitä. Voimapyörä polviltaan on hyvä jatke, kun nuo istumaannousut alkaa kyllästyttämään. https://www.youtube.com/watch?v=9drX2Ut0HDM

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom