Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kokeile tehdä muutama kerta pelkästään negatiivisia sarjoja esm.4x5. Ylhäällä heti pirunmoinen puristus tangosta ja pidät leukaa tangon päällä sekunninpari ja siitä hallitusti lasket alaspäin niin että koko toimitus kestää 4-5 sekuntia..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeile tehdä muutama kerta pelkästään negatiivisia sarjoja esm.4x5. Ylhäällä heti pirunmoinen puristus tangosta ja pidät leukaa tangon päällä sekunninpari ja siitä hallitusti lasket alaspäin niin että koko toimitus kestää 4-5 sekuntia..

Kiitos! Aika huikee tunne selässä. Mageesti tuntui miten siivet tekee töitä, kun lasketteli rauhallisesti alaspäin. Kiva polte ja "repeily". Kaikkeni antaneena saldo oli 3x5 negaa. Mä kun oon tämmönen suora pötkö, jolla on olematon selkä ja latsit, niin on kyl ollut todellisia vaikeuksia saada osuma oikeaan kohtaan, mutta nyt osui. Nyt on semmonen perus amis-olo, niinku appelsiinit kainaloissa :D Vielä joku kaunis päivä, tai vaikka ruma, sitä vielä tehdään kolme komiaa ja puhdasta sarjaa leveellä otteella, ei vielä tällä viikolla, eikä välttämättä ens kuussakaan, mutta se päivä tulee. Piste.

^Aika monesti lukee, että porukka hakee sitä tuntumaa liikkeissä - etenkin moninivelliikkeissä. Oma mielipide on se, että ne tuntuman hakemiset kannattaa unohtaa toistaiseksi ja keskittyä vaan parantamaan suoritusta. Leuanvedoissa siis enemmän leukoja hyvällä tekniikalla, ihan sama missä tuntuu. Et sää sitä saa kuitenkaan selältä pois, vaikka mitä tekisit.

Mutta miten parantaa tulosta jos liikettä ei saa tuntumaan siellä missä se työ tapahtuu? Esm. Nollasta leukojenvedon parantaminen on melko hankalaa jos sitä ei osaa kohdistaa oikealla tekniikalla oikeisiin paikkoihin ja juuri siksi tuo tuntuma aluksi on tärkeää, kun kuitenkin sitä leukaa yrittää aluksi pelkillä hauiksilla nypyttää. Mistäänmitääntiedä mutta näin on ainakin itellä ollut tämän leukarimpuilun kanssa kun puhtaasta nollasta tuli aloitettua jokuaika sitten, nyt jo kuitenkin puolenkymmentä menee hyvin joka on jo saavutus sinänsä tällä massalla ja näillä lapsenkäsillä :)

^Aika monesti lukee, että porukka hakee sitä tuntumaa liikkeissä - etenkin moninivelliikkeissä. Oma mielipide on se, että ne tuntuman hakemiset kannattaa unohtaa toistaiseksi ja keskittyä vaan parantamaan suoritusta. Leuanvedoissa siis enemmän leukoja hyvällä tekniikalla, ihan sama missä tuntuu. Et sää sitä saa kuitenkaan selältä pois, vaikka mitä tekisit.
Vähän sisälukutaitoa nyt...

Moro,

Kirjoittelin joku aika sitten tonne tuloksesi 6kk treenin jälkeen-threadiin, mutta sama vielä tiivistettynä.

Semi heikolla menestyksellä (sarjapainojen suhteen, lihaa on tullut kuitenkin lähtötilanteeseen, 60kg, nähden ihan kivasti) olen treenaillut nyt puolisen vuotta, alkuun ss-tyyppisellä ohjelmalla pari kuukautta, sitten 2-jakoisella nelisen kuukautta. Aiempaa salitaustaa ei ollut yhtään. 2-jakoisen aikaan tuntui edistyminen tuskasen hitaalta, mutta silti tuli sillä tahkottua suhteellisen pitkään. Tavoitteena olisi ennen kaikkea saada lihaa kroppaan. G6 en ole kokeillut, joten vähän kiinnostaisi miten tämä tuottaisi tulosta. Täällä tuntuu olevan sekä G6 ja SS:n kannattajia aloittelijoille, joten osaisiko joku vähän avata kumpaa tässä kannattaisi lähteä tahkoamaan tässä tilanteessa? Tällä hetkellä palasin SS-tyyppiseen ohjelmaan, mutta harkitsen vielä tosiaan edellä mainittujen ohjelmien välillä.
Tämän hetken tuloksia: 180cm/75kg, mave 102,5kg 3x5, kyykky 70kg 3x5, penkki 55kg 3x5.

Mulla aiheuttaa varsin pieni probleema päänvaivaa. Ongelmana on tuleeko golden 6 turhan raskaaksi jos treeni jako menee näin:
vko1: ma:sali ti:lepo ke:sali to:lepo pe:sali la:lepo su:sali
vko2: ma:lepo ti:sali ke:lepo to:sali :pe:lepo la:sali su:lepo
Eli siis jokatoisella viikolla neljä sali kertaa, joka toisella kolme sali kertaa. Jopa 1-jakoisella ohjelmalla tuo kolme kertaa viikossa tuntuu jotenkin "vähältä". Minkäs teet kun mieli ei millään viitsisi antaa kahta peräkkäistä lepopäivää.:wtf::puntti:

pieni kysymys

Siis onko tämä treeni vain aloittelijoille? Kaverini sanoi että sopii aloittelijoille ja vähän kokeneemmillekkin. Itse olen treenannut nyt vuoden ja tällä hetkellä penkki max 100kg ja mave 160kg. Kysymys kuuluukin että toimiiko tämä myös minulla?:rolleyes:

Kannattaa varmaan arvioida jonkin verran omaa kuntoa ja tehdä päätös sen perusteella. Jos on vuoden käynyt salilla, niin todennäköisesti tämä on juuri hyvä ohjelma kehittämään jonkinlaista pohjakuntoa.

En löytänyt googlettelulla vastauksia kysymykseeni, eli miten tämä Arnoldin 6 toimisi enempi voimahakuisena, eli pääliikkeissä (Kyykky/mave, penkki) toistot vaikkapa 3x5 ja muut alkuperäisen mukaan? Vetääkö hermoston miten helposti tukkoon varsinkin jos penkkiä veivaa tollaisilla toistoilla 3x viikkoon?

En löytänyt googlettelulla vastauksia kysymykseeni, eli miten tämä Arnoldin 6 toimisi enempi voimahakuisena, eli pääliikkeissä (Kyykky/mave, penkki) toistot vaikkapa 3x5 ja muut alkuperäisen mukaan? Vetääkö hermoston miten helposti tukkoon varsinkin jos penkkiä veivaa tollaisilla toistoilla 3x viikkoon?
Ota suoraan Starting Strength.

Miten G6 onnistuu dieetillä? Vedän sellasella n 500 kcal kalorivajeella per päivä. Tuleeko ongelmia palautumisen kanssa? Tulee lisäks tehtyä aerobistakin sillain et lepopäiviä olisi viikossa vaan 1.

Tarkoitetaanko tässä leuanvedolla mitä variaatiota, myötä vai vasta otteella tehtyä? Ja mitä ootte tehnyt leuanvedon tilalla jos menee vaan 1-2 leukaa, ylätaljaa? Ja taas millä otteella?

Tarkoitetaanko tässä leuanvedolla mitä variaatiota, myötä vai vasta otteella tehtyä? Ja mitä ootte tehnyt leuanvedon tilalla jos menee vaan 1-2 leukaa, ylätaljaa? Ja taas millä otteella?

Leveää myötäotetta tässä ilmeisesti tarkoitetaan. Itse tätä tehdessä vaihtelin otetta ja leveyttä aika-ajoin. Toki sitä voi vaihdella vaikka joka treeniin. Ja ei kannata turhautua jos niitä leukoja ei mene heti ensimmäisillä kerroilla 10+, Vetämälle ne paranee, kärsivällisyyttä vaan kehiin. Itse kun aloittelin leuat n.10kk sitten niin meni 4,3,3 tms. nyt vetelen 10-15kg lisäpainoilla. Voihan sitä toki ottaa vaikka ylätaljaa lisäksi jos siltä tuntuu.

Miten G6 onnistuu dieetillä? Vedän sellasella n 500 kcal kalorivajeella per päivä. Tuleeko ongelmia palautumisen kanssa? Tulee lisäks tehtyä aerobistakin sillain et lepopäiviä olisi viikossa vaan 1.

Älä nyt ainakaan jokaista sarjaa failureen tee, vaan jätä toistoja varastoon niin edesauttaa sitä palautumista seuraaviin treeneihin.

Jos on paikat niin paskana että ei pysty mitään tekemään niin eihän sitä mikään kiellä pitämästä yhtä ylimääräistä lepopäivää. Venyttelee ja heittää jotain kevyttä palauttavaa liikuntaa ja seuraavana päivänä kulkee paljon paremmin. Jos on vaan vähän lihaksissa tuntumaa eddellisestä treenistä niin siellä salilla ne taas vertyy.

Mitä teette jos lihakset ei oo palautunu viel ihan kunnolla salipäivään mennessä

Jos viittaat DOMS:eihin niin salille vaan. Lihakset voivat olla "kipeät" vielä pari-kolme päivää edellisestä treenistä, mutta ei kerro palautumisesta mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom