Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistähä viikinki kuvia tänne tosta sun kunnostas? :D koska mahdollistahan tuo ei ole.
Täysin mahdollista. Tuollainen elopaino, jos on luonnostaan ja ennen on treenannut niin lihasmuistin avulla kehittyy aivan saatanan nopeasti kun aloittaa taas. Lihakset kun taas heräilee niin ne sitoo aivan helvetisti sitä nestettä ja varsinkin kun jos on tuollanen järkäle niin ei tuo painonnousukaan mikään ihme ole. Sitä ns. pseudolihasmassaa eli lihaksien sitomaa nestettä on monta kiloa treenaavalla ihmisellä. Tuon kokoiselle tyypille sitä varmasti kertyy aivan vitusti kun tauon jälkeen rupeaa treenaamaan, joten paino nousee varmasti ja kiristymistä tapahtuu koska lihakset turpoaa.

Niimpä nii..
Kyllä ainakin itse ymmärrän jos haluaa anonymiteetin säilyttää. Foorumille kun tulee kirjoiteltua juttuja joista ei nyt varsinaisesti halua kaikkien tietävän. Tatuoinneista vähän helpompi tunnistaa joku henkilö kuin pelkästä kropasta. Eikä tuo nyt oo niin iso homma kuten tossa selitin. Itsekin just toiseen threadiin laitoin, kun itsekin tauon jälkeen rupesin 1-jakosella veivaamaan niin kuukauteen melkein joka liikkeessä sarjapainoihin se +50 kg lisää vähän yli kuukaudessa. Elopaino kuitenkin n. 30 kg vähemmän kuin Bulkviikingillä. 100 kilosella varmasti raudat liikkunu sen verran isoissa lukemissa että ei mikään 100 kg lisäys sarjapainoihin ole siihen painoon suhteutettuna mikään maailmaa mullistava asia. Paitsi tietysti se voi siltä tuntua, jos olet vasta ruvennut pakkista lukemaan ja treenaamaan.

Ongelma oli? Painot tietysti kehittyvät tauon jälkeen aloittaessa aivan samaan tahtiin kuin aloittelijalla joka aloittaa salilla käymisen :david:

täytyy näköjään itekki pitää dieetin ajan salista taukoo ja hieroo vaa kiviä himassa. Mitäs helvettiä sitä treenaamaan ku lihasmuisti tuo kuitenkin kaikki tulokset takasin kuukaudessa tauon jälkeen, kuha oon eka polttanu sen kymmenen kiloo läskiä. winwin :david:

täytyy näköjään itekki pitää dieetin ajan salista taukoo ja hieroo vaa kiviä himassa. Mitäs helvettiä sitä treenaamaan ku lihasmuisti tuo kuitenkin kaikki tulokset takasin kuukaudessa tauon jälkeen, kuha oon eka polttanu sen kymmenen kiloo läskiä. winwin :david:

Lihasmuistilla tosiaan saa nopeasti voimat ja lihakset siihen kuntoon ku ne on joskus ollut! Mutta ei ole järkeä lopettaa missään vaiheessa! Esimerkkinä ku aloitin 17 vuotiaana kollina treenaa ja olisin tähän päivään asti treenannut vois olla aika hurjat tulokset nyt?!

Ongelma oli? Painot tietysti kehittyvät tauon jälkeen aloittaessa aivan samaan tahtiin kuin aloittelijalla joka aloittaa salilla käymisen :david:

Kuinka pitkä taukosi oli? Tuo 50 kiloa lähes kaikkiin lisää viittaa siihen, ettet kyllä ekoilla treeneillä paljoa viittiny itseäsi rasittaa?

Mites tuon niskantakaa punnertamisen oikeaoppinen tekniikka menee, pitäiskö latsit olla puristettuna yhteen vai onko sillä mitään merkitystä? Missään löytämissäni tekniikkaohjeissa ei ole asiasta senkummemmin mainittu..

Mun mielestä olisi reilua mainita, että on mehua tai on ollut mehua koneessa, kun noita "lihasmuistituloksia" kertoilee. Ihan vaan selvyyden vuoksi ja silloin olisi mielekkäämpää "vertailla" itseenkin niitä tuloksia. Suurin osa porukkaa on kuitenkin puhtaasti liikenteessä ja saa liikaa vääriä käsityksiä kehon normaalista toiminnasta. Ei sillä, etteikö lihasmuistia olisi, mutta onhan se lihasmuistikin ex-mehuilijalla jo varmaan isompaa luokkaa. Esim. bulkkiviikinki on joskus ollut mehuilla, niin toki mä sitten uskon ton tuloksen. Joku kevyt maininta kovien tulosten yhteydessä, että mehua on ollut joskus (tai nyt) mukana niin ei lukijat saa vääriä käsityksiä. Vai onko niin, että mehuja ei mainita, jotta ollaan "kovempia jätkiä muiden silmissä". Voidin posteja en jaksa tarkastaa, mutta +50kg painoihin on taas sellaista 1kk:ssa, että olisi ainakin IMO syytä mainita erikseen jos on natu tai ei ole..

Siis vedetäänkö nuo kaikki 6 liikettä joka toinen päivä 3 kertaa viikossa? kokeiluun menee jos tällä nyt saisi sitä massaa kun tuolla starting strengthillä sain mukavasti voimaa haalittua.

Nähdäänkö Bulkviikinki sua vielä lavoilla joskus?

Ehkä saatan erikoistua penkkimieheksi?! Raw kisat kiinnostais kuhan saan itteni kuntoon. Voimanostossa mulla on murheryyni maastaveto ni siks oon ajatellu erikoistua penkkiin koska on mittasuhteet siihen aika hyvät. Kehonrakennuksessa pitäis dietata ja en oo aikonut ruveta vetää hormooneita. Raw penkissä pärjäisin ilman hormooneita...

- - - Updated - - -

Mun mielestä olisi reilua mainita, että on mehua tai on ollut mehua koneessa, kun noita "lihasmuistituloksia" kertoilee. Ihan vaan selvyyden vuoksi ja silloin olisi mielekkäämpää "vertailla" itseenkin niitä tuloksia. Suurin osa porukkaa on kuitenkin puhtaasti liikenteessä ja saa liikaa vääriä käsityksiä kehon normaalista toiminnasta. Ei sillä, etteikö lihasmuistia olisi, mutta onhan se lihasmuistikin ex-mehuilijalla jo varmaan isompaa luokkaa. Esim. bulkkiviikinki on joskus ollut mehuilla, niin toki mä sitten uskon ton tuloksen. Joku kevyt maininta kovien tulosten yhteydessä, että mehua on ollut joskus (tai nyt) mukana niin ei lukijat saa vääriä käsityksiä. Vai onko niin, että mehuja ei mainita, jotta ollaan "kovempia jätkiä muiden silmissä". Voidin posteja en jaksa tarkastaa, mutta +50kg painoihin on taas sellaista 1kk:ssa, että olisi ainakin IMO syytä mainita erikseen jos on natu tai ei ole..

Joskus aikoinaan oon vedelly hormooneita... nyt en vedä mutta myönnän, et usein käy mielessä aloittaa piikittää! En vaan haluis pilata omaa tuotantoa joka on melko korkea...

Kuinka pitkä taukosi oli? Tuo 50 kiloa lähes kaikkiin lisää viittaa siihen, ettet kyllä ekoilla treeneillä paljoa viittiny itseäsi rasittaa?
Aloitin painoilla joilla tuli semitiukka 3x10. Taukoa oli salista joskus 2 vuotta ja nyt jonkun aikaa sitten oli se 6 kk kun olin intissä. Molemmilla kerroilla kun aloitin salin uudestaan sarjapainot nousi kaikissa liikkeissä vanhoihin lukemiin juuri siinä vähän yli kuukaudessa. Painoa tankoon todellakin heti alussa sen verran millä tuli ihan tiukkaa sarjaa. Tietysti kokoajan vähän kovensin sitä treeniä sitä mukaa, kun hermosto taas heräili.

No mikäs se nyt noin harmitti tässä jutussa? Olenko jotenkin implikoinut nyt jotain ihan idioottimaista tässä vai miksi noin passiivis-aggressiivista paskaa tulee? En ole väittänyt, että kuukaudessa olen saanut tai joku muu saa kaiken lihasmassan takaisin, mutta kyllä se nyt on vaan fakta että lihasmuistin avulla ne saa aika helvetin nopeasti takaisin tauon jälkeen ja voimat myös. En tiedä sinusta, mutta kyllä itse olin todella tyytyväinen, että intin jälkeen yli kuukaudessa -9 kg kevyempänä sain pyöriteltyä samoilla painoilla kuin se 9 kiloa painavampana bulkkikunnossa. Implikoinko että olin laihduttanut 9 kg rasvaa ja sain kuukaudessa saman lihasmassan kuin 6 kk sitten? En todellakaan. Kerroin vaan että voimatasot nousi samalle tasolle kuin ennen vähän yli kuukaudessa ja lihastakin jonkun verran tuli. Väitinkö että en menettänyt lihasmassaa 6 kk aikana jos laihduin 9 kg tekemättä mitään? En väittänyt, joten voitko kertoa mikä on hätänä herralla?

Noniin nyt lähti tämä ohjelma käyntiin. Pariin vuoteen en ole puntin punttia nostanut ja sitä ennen takana noin 2 vuotta punttailua joka loppu kuin seinään. Ainoo mikä hieman närästää on toi kyykkyosio, meinaan leikattu polvi meni taas sijoiltaan tänä keväänä. Pakko on melkeen vaihtaa maveen toi kyykkyosio. Muutenkin motivaatio tuota kyykkyä kohtaan on kyseenalainen :).

Noniin nyt lähti tämä ohjelma käyntiin. Pariin vuoteen en ole puntin punttia nostanut ja sitä ennen takana noin 2 vuotta punttailua joka loppu kuin seinään. Ainoo mikä hieman närästää on toi kyykkyosio, meinaan leikattu polvi meni taas sijoiltaan tänä keväänä. Pakko on melkeen vaihtaa maveen toi kyykkyosio. Muutenkin motivaatio tuota kyykkyä kohtaan on kyseenalainen :).

Pystytkö tekemään jalkaprässiä? Olisi ehkä parempi vaihtoehto kuin Mave, joka ei ota etureisiin toisin kuin kyykky tai prässi.

Pystytkö tekemään jalkaprässiä? Olisi ehkä parempi vaihtoehto kuin Mave, joka ei ota etureisiin toisin kuin kyykky tai prässi.

Juu sitä tässä on väsätty. Ajattelin vetää kerran viikkoon maven ja kaks kertaa prässin. Uudella salilla on myös sellainen kyykkylaitesysteemi, niin se lähtee kokeiluun kohta puoliin.

Sitten siirrytään kyykkyyn jos motivaatio antaa myöden. Kolme kertaa takana ja heti perusvirhe alkuun eli haukkarit ihan tukkoon ja pari päivää käveltiin kädet ysikympissä. Muuten ihan jees.

Näistä tunnelmista jatketaan.

Ja morjensta taas. Laitetaas kuulumisia ja kommentteja kuukauden gee-kutosen jälkeen. Nyt on tosiaan kuukausi takana, mutta en ole juurikaan pystynyt töiden vuoksi reenaamaan kuin kahdesti viikkoon, vissiin kerran vain kolmesti. Sain uudet työvuorolistat ja nyt näyttäisi paremmalta reenien suhteen. Toisaalta, tuo joka toinen päivä reeni on kyllä palautumisien suhteen aika tiukka, mutta näin kai sen kuuluu ollakin? En tiijjä, ehkä joku osaa sanoa paremmin, vai onko se jopa tämän reenin perusideoita? Useamman päivän kun on ollut poissa salilta, niin virtaa riittää huomattavasti paremmin ja reeni kulkee kevyemmin.

Tänään kokeilin mielenkiinnosta penkki ykköstä, jotta näkee missä mennään tavoitteen suhteen. Tavoitteena on siis kahen vuoden päästä 110kg, tämä on vain yksi tavoite muiden joukossa ja uskonkin sen saavuttavani. Tässä sarja 60x6 70x3 (kevyt) 80x2 (kevyt) 90x1 ja 95 jäi sitten puoliväliin. 95 varmaan nousis, jos jättäis noita aiempia sarjoja pois. Joten ihan oukkidoukki, siis omalla mittarillani. 110kg kahen vuoden päästä kuulostaa realistiselta, joten saatan EHKÄ haastaa itseäni ja korottaa 120kg, joka olisikin jo aivan toinen rauta.

Muut liikkeet kuukauden jälkeen

Penkki 60kg 10-10-7 --- 62,5 10-10-11
Kyykky 40kg 4x10 ---- 50kg 4x10
Leuat 1kokonainen + parit puolikkaat ---- 3x3 (tämä ilahduttaa mieltäni ehkä eniten kaikista, kyl ne siitä vaan nousee ku vaan tekee-vakuuttelut toimivat näköjään)
ntp 20kg 10-10-10-12 ---- 30kg 10-10-10-8
haba tangolla 25kg 10-10-8 ---- 30kg 10-10-8
vatsarutistus 20x4

Lisäksi oon testaillut muitakin liikkeitä joskus sarjan tai kaksi, jos on ollut paukkuja jäljellä, ihan muuten vaan ja etenkin ylätaljalla oon yrittänyt sitten paikkailla tuota kovin vajaaksi jäävää leukojen vetoa, että saisi selkäänkin vähän voimaa.

pusipusi ja jaxuhali

Täytyy kyllä sanoa, että aivan jäätävän hieno ohjelma! :hyvä:

Omat tulokset vähän päälle 2 kk:n jälkeen:

Kyykky 4x10x 35 -> 55
Penkki 3x10x 35 -> 55
Leuanvedot on kehittyny tosi hyvin. Myötäotteella ei tuu vieläkään kunnon leukoja mutta oon vetokoukuilla saanut aivan jäätävän hyvän tuntuman selkään ja joka reenin jälkeen menee pidemmälle ja enemmän "toistoja". Välillä myös ylätalja mukana.
NTP 4x10x 20 -> 27,5
Hauiskääntö 3x10x 17,5 -> 22,5
Vatsat olen tehnyt rutistuksilla, koko ajan puhaltamalla ulos ja pitämällä vatsan jännityksessä 4x20 ja ihan kivasti alkaa palkit muodostumaan

Oon laihtunut 1,5 vuoden aikana 95 -> 75 Nyt ohjelman aikana paino on noussut 5 kiloa ja silti vatsa jatkaa kiristymistä.

Mahtavaa! :dance:

Päivitystä!

Kyykky otti yhtäkkiä ison harppauksen eteenpäin, 4x10x65!!
Penkki 3x10x60
Leuat jatkaa kehittymistään.. Nyt n.9 vajaata toistoa, joka reeni lähemmäs ja lähemmäs tankoa..
NTP samassa, mutta tuntuma lihaksiin parempi.
Hauiskääntö samassa.. en oikein tiedä mitä teen väärin kun tuntuu, että hauberit ei kehity ollenkaan, ainakaan reenipainoissa. Voiko tämä johtua siitä, että hauikset harjoitetaan aina lopussa?
Vatsoissa alan vaihtelemaan voimapyörän/staattisen pidon kanssa. Keskikropan hallinta parantunut huomattavasti.

Paino about sama kuin viimeksi eli 80 nurkissa pyöritään.

Raid: Minkä takia sulla on kyykyssä pienemmät painot kuin penkissä? Lämmitteletkö kunnolla ennen suoritusta? Itselläni menee n.20 min alkuun pelkästään lämmittelyyn ja rauta nousee paljon paremmin verrattuna siihen etten olisi lämmitellyt.

Päivitystä!
Raid: Minkä takia sulla on kyykyssä pienemmät painot kuin penkissä? Lämmitteletkö kunnolla ennen suoritusta? Itselläni menee n.20 min alkuun pelkästään lämmittelyyn ja rauta nousee paljon paremmin verrattuna siihen etten olisi lämmitellyt.

Jalat nyt on vaan vissiin niin rimpulat, eikä voimaa yksinkertaisesti löydy tuon enempää, mutta sitä vartenhan sitä reenataan. Tuntuu hapottavan ihan törkeesti verrattuna muihin liikkeisiin. Ois varmaan mielekkäämpää tehä jotain 3-6 toistoja. G6 ohjelmassa kun on 4 x 10 eli yhteensä 40 toistoa, niin lujille ottaa, mutta kai sen pitääkin ottaa. Lämppärinä oon sotkenut kuntopyörällä 5 min ja sitten kyykkällyt 1x10 tangolla ja sitten tuolla 50 kilolla. Ei kai siinä auta ku kyykätä vaan..

Jalat nyt on vaan vissiin niin rimpulat, eikä voimaa yksinkertaisesti löydy tuon enempää, mutta sitä vartenhan sitä reenataan. Tuntuu hapottavan ihan törkeesti verrattuna muihin liikkeisiin. Ois varmaan mielekkäämpää tehä jotain 3-6 toistoja. G6 ohjelmassa kun on 4 x 10 eli yhteensä 40 toistoa, niin lujille ottaa, mutta kai sen pitääkin ottaa. Lämppärinä oon sotkenut kuntopyörällä 5 min ja sitten kyykkällyt 1x10 tangolla ja sitten tuolla 50 kilolla. Ei kai siinä auta ku kyykätä vaan..

Jalat kannattaa lämmitellä kyykkyyn ihan kunnolla. Kokeile tehdä pari lämmittelysarjaa lisää kyykyssä. Esim. 1x12 tanko, 1x8x30kg 1x3x40kg jne. Että pikkuhiljaa painoja nostaen ja toistoja vähentäen nouset sarjapainoihin. Toimii itsellä aika hyvin isoilla liikkeissä!

Suositut

Back
Ylös Bottom