Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Salilla ei valitettavasti ole kyykkytelinettä, joten kelpaisiko askelkyykky käsipainoilla (ja ehkäpä joku etureisiliike) kyykkäämisen tilalle?

Oon nyt tehny G6:ta viisi viikkoa (ja ylipäänsä käynyt salilla n. saman ajan), ja dieetillä ollu n. 3 kk. Pitäisikö tähän väliin ottaa kevyttä viikkoa vai jatkaa samalla tavalla koko sen kolme kuukautta? Vai odottaa kunnes kehitys tyssää kaikissa liikkeissä? Dieettiä tarkoitus jatkaa varmaan sellanen kuukausi suunnilleen, jos siitä tiedosta on apua. :)

Oon nyt tehny G6:ta viisi viikkoa (ja ylipäänsä käynyt salilla n. saman ajan), ja dieetillä ollu n. 3 kk. Pitäisikö tähän väliin ottaa kevyttä viikkoa vai jatkaa samalla tavalla koko sen kolme kuukautta? Vai odottaa kunnes kehitys tyssää kaikissa liikkeissä? Dieettiä tarkoitus jatkaa varmaan sellanen kuukausi suunnilleen, jos siitä tiedosta on apua. :)

Kuuntele kehoa, jos tuntuu siltä ettei enää jaksa palautua seuraavaan treeniin eikä jaksa enää painaa täysillä niin kevyt viikko päälle vaan. Jos ei ole palautumisessa/treenissä mitään ongelmia niin en näe mitään syytä heittää kevyttä väliin.

Kuukausi sitten totesin, että ei enää g6 toimi. Muokkasin siitä silloin kaksijakoisen ja tein sitä kuukauden. Nyt kokeilin, miltä se g6 maistuisi kuukauden jälkeen. Ja hyvältähän se maistui. Painot, jotka eivät silloin enää liikkuneet eivät tuntuneet nyt ollenkaan pahalta.

Eikö ihan perus selänojennuksella saa alaselkää harjoitettua?

Pari kyssää vielä;
- Onko ok tehdä välillä vasarakääntöjä haukkareiden kaverina, jotta saisi brachialis -lihasta treenattua?
- En ollenkaa pidä niskan takaa punnerruksesta -> onko korvaavia liikkeitä?

Saa, jos kysymys on jonkin puoliramman mummon kuntouttamisesta. Jollet ole sellainen sen enempää fyysisesti kuin henkisestikään, niin älä neiteile vaan tartu levytankoon.

Normaali pystypunnerrus edestä.

Pari kyssää vielä;
- Onko ok tehdä välillä vasarakääntöjä haukkareiden kaverina, jotta saisi brachialis -lihasta treenattua?

Kuten no-body jo totesi, ei selänojennuksilla saa kunnon treeniä alaselälle. Hyviä liikkeitä: maastaveto, sjmv, julle, takakyykky.

Voit tehdä hammereita, mutta ehkäpä olisi ohjelman luonteen vuoksi järkevää tehdä joka kerta samaa liikettä, se on kaikista helpoin tapa aloittelijalle treenata nousujohteisesti. Eli tee normihaukkaa tai hammereita, mutta älä vaihtele (mutta jos nyt ihan pakko vaihdella niin eipä se maailma siihen kaadu;))

Tosiaan pystäri edestä, mutta koska etuolat ottavat hittiä jo penkissä ja normipystäri ei hirveästi ota sivuolkiin, niin itse melkeinpä suosittelen pystäriä käsipainoilla.

Itse aloitin kanssa viime viikolla Arnoldin kuusikon. Voisiko jalkaprässiä vaihella kyykyn kanssa joka toinen kerta? Entä olisiko hyvä vaihtaa ylätaljaan leukojen sijasta? Aino mahdollisuus 20-30 cm oteleveys:jahas:

tuota oon miettiny itsekki et voisko vuorotel rässin ja kyykyn väliä mut en o raaskinu kokeilla ettei tule hallaa. mut haukakrin kokeilin korvata tuommoisella pummapustreenillä mikä tääl neuvottiin :D hyvin otti ja piruvie tuntu hyvälle eli tämä jatkuu ja kuusikko humisee :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jonku aikaa olen nyt tätä ohjelmaa käyttäny ja mietityttää tuo et pystypunnerrusta tehää neljä mut leukoja ja penkkiä vaa kolme sarjaa? tähän varmaan joku järkevä selityskin on?

Miten tän vois sovittaa hyvin lenkkeilyn kanssa? Olen aloittelija salihommissa, niin mikä olis järkevin tapa tehdä tätä lenkkeilyn ohella? Voiko saman päivänä käydä lenkillä ja rykäsemässä tän kultasen kuusikon?

Mitäs mieltä ootte sellaisesta että pyrkisi lisäämään painoja aina kun on saanut 3x10 ylös ja lähtee sitten seuraavassa reenissä hakemaan joko 3x6 tai 3x8 ja sitä kautta taas 3x10. jääkö sarjat liian "lyhyiksi" jos ottaa noita 3x6, alkuperäsessä ohjelmassahan tarkoitus on lisätä painoja kun menee muutama toisto yli tuon kymmenen.

Miten tän vois sovittaa hyvin lenkkeilyn kanssa? Olen aloittelija salihommissa, niin mikä olis järkevin tapa tehdä tätä lenkkeilyn ohella? Voiko saman päivänä käydä lenkillä ja rykäsemässä tän kultasen kuusikon?

itse lähtisin vetämään ne juoksut välipäivinä. en tosin mitään hirveän raskaita lenkkejä juoksis vaan ennemminkin kevyitä ja palauttavia.

Pitää alotella, nyt käymään salil, koska pien lihasmassa ei oo pahitteeks tässä kropassa. Pitää koettaa pitää tota aerobista kuntoaki yllä.

Mitäs mieltä ootte sellaisesta että pyrkisi lisäämään painoja aina kun on saanut 3x10 ylös ja lähtee sitten seuraavassa reenissä hakemaan joko 3x6 tai 3x8 ja sitä kautta taas 3x10. jääkö sarjat liian "lyhyiksi" jos ottaa noita 3x6, alkuperäsessä ohjelmassahan tarkoitus on lisätä painoja kun menee muutama toisto yli tuon kymmenen.
Samaa olen miettinyt !

Ihan aluksi (esim. ensimmäinen kuukausi ennen ekaa kevyttä viikkoa) kannattanee tehdä ihan kymppejä, mutta vaihtelu on pidemmän päälle hyvä homma. Voi tehdä mainitsemallasi tyylillä tai yksinkertaisesti vaihdella toistoja ihan fiiliksen mukaan. Sama pätee sarjoihin, toistojen kestoon, palautusaikoihin yms.

Itse ajattelin lähteä toteuttamaan tuota ohjelmaa sillein, että lisään tuohon vain pohkeet vielä lisäksi sekä teen joka toisessa treenissä jonkun ojentajaliikkeen, kuten ranskalaisen punnerruksen, koska en kehtaa tehdä sitä joka treenissä, kun pystypunn. ja penkki antavat ojentajille kuitenkin epäsuoraa rasitusta. Sitten vielä toistomääriä ajattelin vaihdella sillein, että teen 3 treeniä 10 toiston sarjoja, seuraavat 3 treeniä 8 toiston sarjoja ja seuraavat 3 treeniä 6 toiston sarjoja (lukuunottamatta leuanvetoa ja istumaannousua), ja sitten aloitan taas alusta 10 toiston sarjoilla. Ideana tässä se, jos en saa nostettua esim. 10 toiston sarjoissa sarjapainoja, niin viimeistään kolmannen treenin jälkeen kun siirrytään pari toistoa lyhyempiin sarjoihin voi laittaa rautaa lisää tankoon hitusen verran enemmän, koska toistomäärä laskee. Näin saa myös mukavaa vaihtelua ja luulisi sarjapainojen ja lihaksien kasvavan ihan mukavasti :) Kommentteja tästä ideasta?

Itse ajattelin lähteä toteuttamaan tuota ohjelmaa sillein, että lisään tuohon vain pohkeet vielä lisäksi sekä teen joka toisessa treenissä jonkun ojentajaliikkeen, kuten ranskalaisen punnerruksen, koska en kehtaa tehdä sitä joka treenissä, kun pystypunn. ja penkki antavat ojentajille kuitenkin epäsuoraa rasitusta. Sitten vielä toistomääriä ajattelin vaihdella sillein, että teen 3 treeniä 10 toiston sarjoja, seuraavat 3 treeniä 8 toiston sarjoja ja seuraavat 3 treeniä 6 toiston sarjoja (lukuunottamatta leuanvetoa ja istumaannousua), ja sitten aloitan taas alusta 10 toiston sarjoilla. Ideana tässä se, jos en saa nostettua esim. 10 toiston sarjoissa sarjapainoja, niin viimeistään kolmannen treenin jälkeen kun siirrytään pari toistoa lyhyempiin sarjoihin voi laittaa rautaa lisää tankoon hitusen verran enemmän, koska toistomäärä laskee. Näin saa myös mukavaa vaihtelua ja luulisi sarjapainojen ja lihaksien kasvavan ihan mukavasti :) Kommentteja tästä ideasta?

Alotat sen verran kevyillä painoilla, että siitä on helppo lähteä lisäämään, eikä katto tuu heti vastaan. Jos ei rupee rauta nousemaan niin tod. näkösesti on syömisessä vikaa, että kalorit plussalla etieppäi. Eli syöt vaan mahd paljo puhdasta ruokaa jo rotskuu. Voit myös vetää pidempiä syklejä noilla toistomäärillä, mutta alota nyt tuolla 3x10 ja paahda niin pitkälle, kun tulokset nousee nousujohteisesti. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom