Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olisko järkee vai ei? (ja jos ei, niin miksei?:jahas:)

Elikkäs yks jakosta yhdellä lepopäivällä treenien välissä, kevennys sit vaikka joka kolmas tai neljäs viikko.
Toistot vois vaihdella niin, että joka toinen kerta treeni ykkösessä tehdään toistot 10-15 ja vastaavasti kakkosessa 4-8.
Maastavedolla vois korvata kyykyn/prässin esim joka kolmas kerta, mavessa toistot 2-5.
Onko täysin toivoton systeemi? Onko liikkeitä liian vähän??
Enemmän sarjoja jaloille?

treeni 1
Kyykky 2x4-8
Penkkip 2x4-8
Leuat myötäote 2xyks vajaa maksimi
Pystyp tangolla niskan takaa 2x 4-8
Vatsat lisäpainoilla 2x maksimi

treeni 2

Prässi 2x10-15
Vinopenkki kp 2x10-15
Leuat vastaote 2x yks vajaa maksimi
Pystyp kp 2x 10-15
jalkojen nostot 2xmaksimi

Olisko järkee vai ei? (ja jos ei, niin miksei?:jahas:)

Elikkäs yks jakosta yhdellä lepopäivällä treenien välissä, kevennys sit vaikka joka kolmas tai neljäs viikko.
Toistot vois vaihdella niin, että joka toinen kerta treeni ykkösessä tehdään toistot 10-15 ja vastaavasti kakkosessa 4-8.
Maastavedolla vois korvata kyykyn/prässin esim joka kolmas kerta, mavessa toistot 2-5.
Onko täysin toivoton systeemi? Onko liikkeitä liian vähän??
Enemmän sarjoja jaloille?

treeni 1
Kyykky 2x4-8
Penkkip 2x4-8
Leuat myötäote 2xyks vajaa maksimi
Pystyp tangolla niskan takaa 2x 4-8
Vatsat lisäpainoilla 2x maksimi

treeni 2

Prässi 2x10-15
Vinopenkki kp 2x10-15
Leuat vastaote 2x yks vajaa maksimi
Pystyp kp 2x 10-15
jalkojen nostot 2xmaksimi

Olis ehkä paremmin kuulunu tuonne starting strenght osiolle.

2 sarjaa leuanvetoa on todellakin vajaa selkätreeni yksijakoiseen,ei tuo muuten tavattoman hölmöltä vaikuta. Montako niitä leukoja edes menee? Sinänsä ihan pätevä idea vaihdella sarjapituuksia eri treeneissä, mave on myös hyvä sijoittaa ehdottomallasi tavalla ja penkkiä/vinopenkkiä voi toki vuorotella.

Miten oisi vaikka:
Kyykky 3-4x 5-8/Prässi 3-4x 8-15
Penkki 3x5-8/Vinopenkki 3x8-12
Leuat 2xMax-1(Lisäpainoja jos >12!)
Kulmasoutu/alatalja 2x5-12
Pystypunnerrus/Np-punnerrus 3-4x 5-12

Voishan tota silti koittaa, ja tunnustella, selkähän tuossa on kyllä melko vähällä, mikä on kyllä tosiaan paha puute.
Joko lisäis leukasarjoja,tai tekis tosiaan joka kolmas kerta maastavetoa kahden sarjan sijaan 4 tai 5.

ENtä jos haluaa niin voiko tehä treenin päälle vielä ojentajille 3x10 jollain laitteella ja alaselkää selkäpenkissä?? vai pilaako tämä sitte jo koko kuvion

Jos tuo Kabun kysymys oli tuohon minun ohjelma aihioon, niin en ainakaan itse lähtis ojentajille mitään lisäämään, ainakaan joka treeniin.
Oisko täysin toivoton ajatus, tehdä vaikka joka kolmas treeni kerta rintaliikkeen tilalla dippiä?
Alaselkäkin on luultavammin melkosen kovilla...kun tulee kuitenkin kyykkyä jatkuvalla syötöllä, ja maastavetoakin noin kerran viikkoon.

ENtä jos haluaa niin voiko tehä treenin päälle vielä ojentajille 3x10 jollain laitteella ja alaselkää selkäpenkissä?? vai pilaako tämä sitte jo koko kuvion

Kyllä mä ainaki oon ojentajia tehny joka toisessa treenissä hauiksien lisäks. Alaselkä saa ainaki meikäläisellä hittiä ihan tarpeeks kyykyissä, joten en oo katsonut tarpeelliseks tehä erikseen alaselälle mitään.

Kohtahan voin tänne tuloksiakin ohjelmasta ilmotella, kun huomenna pärähtää viimeset kaks viikkoa ohjelmasta liikkeelle.

EDIT// H.Ö.N.Ö, mikset vaan tee tätä G6 sen kolme kuukautta ja vaihda sitten johonkin toiseen ohjelmaan, kerta tää on toimivaks todettu. Varmaan hyödyttäis suakin enemmän ku joku itse kasaama "vähän sinne päin" -ohjelma.

No kerkeehän tässä koittamaan vaikka molempia.
Se selkäliikkeiden vähyyskö teki tuosta minun ehdotuksesta "vähän sinne päin" ohjelman?

en oo saanu selevää vastausta nyt tähä kysymyksee joteka esitän sen vielä kerran haluaisin kokeneemmilta kavereilta kommentteja reeni ohelmastani! että onko ehottomasti liikaa ja voisko jotaki tehä erilaila?! jos nyt tätä ei täysin tyrmätä nii ois tarkotus kokkeila seuraava.

1. penkki 4x6
kevyempi apuliike rinnalle 2x
niskantakaapunnerrus 3x
vipunostot 3x
hauis 2-3x skotisa
hauis 2-3x hammer tai vastaotteella
dippi tai kapea penkki 2-3x

2. kyykky 3-4x
reide ojennus3x
mave (kevyt)
pohkeet istuen JA seisten 3x molemmat
ehkä joku yläselän liike esim kulmasoutu 3x

3.lepo

4. penkki,vinopenkki+yks apuliike rinnalle
vipunostot sivulle 3x
ranskalainenpunnerrus2-3x
taljapunnerrus2-3x
ojentajapunnerrus käsipainolla 2-3x

5.selkä hauis ( yläselkä painotteisesti)
hauikselle 2-3liikettä ja 2-3 sarjaa

6.kyykky+reijenojennukset 3x
takareidet laitteela3x
pohkeet istuen ja seisten 3x

7. lepo
8.(joka toisen kierron jälkeen toinen lepo päivä perään,ja sitte kierto alusta) + johonki loppu viikon reenin 3sarjaa ranteita. vkon aikana vatsat 2 reeniin mukkaan sitte

Ladies and gentlemen... RHP in da house!!!! :D :david:

Selälle parhaat liikkeet on mave, pendlay row ja leuat (myötäotteel lisäpainol). Ala tekeen jotain ohjelmaa, missä noi kaikki on ja hokaa, et teet yhtä paljo liikkeit selälle kuin rinnallekin! Pitäis kyl alkaa selkä palikoitumaan :puntti: Dipit ja ranskalaiset punnerrukset on näin ens alkuun parhautta ojentajille.

Seläs on enemmän voimaa ku rinnas mutta vähemmän lihasta. :D Ojentajis sama juttu.

en oo saanu selevää vastausta nyt tähä kysymyksee joteka esitän sen vielä kerran haluaisin kokeneemmilta kavereilta kommentteja reeni ohelmastani! että onko ehottomasti liikaa ja voisko jotaki tehä erilaila?! jos nyt tätä ei täysin tyrmätä nii ois tarkotus kokkeila seuraava.

Tuo nyt ei liity yhtään mitenkään G6:seen! Ilmeisesti joku 2,5 -jakoinen ohjelma?! Ei tosta nyt pikaisesti katsoen oikein järkevää kuvaa saanut... Heitä se sinne "aloittelijoitten treeniohjelmat syyniin" -osioon.

Seläs on enemmän voimaa ku rinnas mutta vähemmän lihasta. :D Ojentajis sama juttu.

No, tee sit niin, et teet esim. vaan yhen liikkeen rinnal ja kaks seläl ja sama käsipäivinä haboil ja ojentajil.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jep, näin on silloin tällöin tehty ja tuntuu paremmalta. Jotenki vaan tuntuu hauskalta.

Semmoinen juttu on tässä nyt tullut mieleen että kun pidät tästä ohjelmasta erittäin paljon niin olisiko tällä samalla kaavalla mahdollista harjoitella "voimaa" ? Eli muutettaisiin nuo toistot niin että tehtäisiin esimerkiksi penkissä 3x5 ? Muuten ihan samalla tavalla 3krt / viikossa.

Semmoinen juttu on tässä nyt tullut mieleen että kun pidät tästä ohjelmasta erittäin paljon niin olisiko tällä samalla kaavalla mahdollista harjoitella "voimaa" ? Eli muutettaisiin nuo toistot niin että tehtäisiin esimerkiksi penkissä 3x5 ? Muuten ihan samalla tavalla 3krt / viikossa.
3x5 rasittaa hermostoa suhteessa enemmän kuin Arnoldin 4x10, ja hermosto ei palaudu niin nopeasti kuin lihakset. Voihan tuota kokeilla muutaman viikon (voi olla hyväksikin), mutta en missään nimessä lähtisi tekemään kolmea kuukautta putkeen... Toisaalta näkeehän sen aika pian jos hermosto alkaa rasittumaan liikaa eikä tulokset nouse..

Itse olen soveltanut Arskasta jos jonkulaista ohjelmaa koska tykkään ohjelman liikkeistä. Oon tehny jopa 10x5 ja 5x5, mutta silloin olen jakanut pääliikkeet (kyykky, penkki ja lisänä rive) eri päiville eli tehnyt kutakin vain yhtenä päivänä viikossa. Jokaisen kanssa sitten muutama muu liike (joka päivä erit, esim. leuat, pystypunnerrus, kapea penkki jne...). Muilla liikkeillä olen pyrkinyt kuitenkin säilyttämään 1-jakoisen ajattelun, esim. olkapäille, ojentajille, vatsoille, selälle, hauiksille jne. tulee rasitusta 3 krt/viikossa mutta aina eri tavalla. Muita liikkeitä (suoritustapoja) vaihdellen tulee mukavasti vaihtelua vaikka "1-jakoista" tekeekin. Arskan sisältämät liikkeet ovat kuitenkin tosi hyvä runko.

3x5 rasittaa hermostoa suhteessa enemmän kuin Arnoldin 4x10, ja hermosto ei palaudu niin nopeasti kuin lihakset. Voihan tuota kokeilla muutaman viikon (voi olla hyväksikin), mutta en missään nimessä lähtisi tekemään kolmea kuukautta putkeen... Toisaalta näkeehän sen aika pian jos hermosto alkaa rasittumaan liikaa eikä tulokset nouse..

No, Starting Strengthissähän tehään 3x5 kolme kertaa viikos, mut liikkeitä on vaan 3-4 plus vatsat per kerta. Mutta G6:tahan voi vähä soveltaa...

Laitoin alunperin Starting Strengthin aiheeseen, mutta laitanpa tännekkin:

Tätä ohjelmaa olisi tarkoitus alkaa vääntämään parin viikon päästä, mutta pituuskasvu hieman arveluttaa. Eli alanko tekemään kyykkyä todella pienillä painoilla, vai suosittelisitteko ennemmin korvaamaan kyseisen liikkeen?

Onko siis mitään järkeä tehdä vaikka askelkyykkyä tai vastaavaa perus kyykyn sijaan?

Itsellä kyseinen ohjelma on ollut n. 1kk ajan. Treenipainot on pysynyt samana koko ajan tai jopa pienentyneet? Onko mulla väärälaine ruokavalio vai mistä nyt mahtaa kiikastaa? Paljonko kaloreita ja proteiinia tarvitsis 16v n. 173cm pitkä ja 70kg painava poika? Käyn 3krt viikossa salilla ja sen lisäksi käyn lenkillä joka toinen päivä ja urheilen vähintää 3krt viikossa. Ei tahdo kuuluu nää ravintoasiat tänne puolelle eli anteeksipyynnöt siitä. :nolo:

Paljonko niitä pitäisi olla ekstraa että lihas kasvais ja voima lisääntyis? +500kcal päivässä? Itse kyllä syön varmaan n. 3000-3500kcal päivässä nykyäänkin ja ruoka on proteiinipitoista. Esim välipaloina ja iltapaloina tonnikalaa, maitorahkaa, kanaa tms. Muulloin aika perusruokaa mutta koitan syödä silloinkin lihaa suosien. Eli lisään vaa kaloreit? Isot kiitokset!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom