Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Hei mites siis noita vatsoja pitää tehdä? Meinaan siis määrissä että teenkö neljä sarjaa ihan loppuun asti vedettynä, vai 20 toistoa, ja sitä mukaan kun tuntuu helpommalta yhä enemmän, niin lisään painon syliin?

Ite oon tehny 3x20 levypaino niskantakana. Ensin tein ilman, parin vk:n päästä 2kg levy, pari vk. 4kg levy. Kun siirryin 6kg:n levyyn, tein aluks 3x15 kun ei menny täyttä 20. Sit tein pikkuhiljaa niin pitkään että meni täydet 3x20.

Kannattaa porrastaa just tollein, että tekee isommalla aluks 10-15, niin pitkään että menee 20x ja sen jälkeen taas isompaa. Ei oo mitään järkee veivata jottai 4x50 jollain kahen kilon levyllä.

No viehän se korkeussuunnassa enemmän tilaa (jos kaverin salilla katto on esim. 180 cm korkeudella)... :D

tekee kyykyssä? :D en tosiaan ajatellu ihan loppuun asti tätä tilakysymystä.. Penkillä jos tekee niin parempi tehdä selkänojattomalla, näin aktivoit myös keskikropan paremmin.

tekee kyykyssä? :D
Niin ja säästää aikaa kun tekee samanaikaisesti, kyykyn ala-asennossa aina yks punnerrus niskantakaa, painothan on siellä jo valmiina :D Viimeksi kun tein Arskaa, kyykyssä oli 110 kg ja punnerruksessa 45 kg, mutta mulla onkin perse olkapäitä edellä ;)

Olen nyt tehnyt G6:sta pari kuukautta ja tulokset ovat hyvin parantuneet. Ennen G6:sta muuta treeniä on takana lähinnä kolmijakoisella vajaa pari vuotta, mutta tämä antoi hyvän sykähdyksen hidastuneeseen kehitykseen. Nyt minulla olisi tarkoituksena dieetata ja kysyisinkin mitä kokemuksia ihmisillä on G6:sesta dieetillä?

Ajattelin lyhentää sarjat nykyisestä 3-4x10:stä 3x5:ksi dieetin ajaksi,(eihän se sitten enää G6 ole, mutta samat liikeet samassa järjestyksessä) koska voimapainotteinen treenaus on suositeltavampaa dieetillä, jotta lihakset säilyvät paremmin... Kalorivaje on 500-700 kcal per päivä ja proteiinia tulee joka päivä 3g per painokilo.

Miten mun kannattaisi soveltaa tätä ohjelmaa kun pääsen salille 2x viikossa. Ma ja To. Muut päivät ovat lähinnä kamppailulajeja ja muita kevyempiä treenejä.

Itse meinasin, että vedän just ohjelman mukaan, mutta jokaista liikettä 4 sarjaa kolmen sijasta ja tämän lisäksi ottaisin superina ojentajat hauisten väliin? Käyköhän liian raskaaksi?

Tarkoitus olisi lähinnä ylläpitää ja vähän ehkä takoa pihviä muitten lajien ohella. Miten tekisitte jos vain 2x pääsisitte viikossa salille?

Kohta parikuukautta tehty tätä ja alkaa käydä liian raskaaksi. Ei kestä kunto tehdä tuota vaikka olen ottanut kaksi treenikertaa täysillä sarjoilla ennen kuorman lisäämistä alkuperäisessä ohjeessa mainitusta ohjeesta poiketen.

Ajattelin nyt jatkaa kultaisella nelikolla. Kyykky, pp, ntp ja hauis.

Jätän pois ne kaksi liikettä, jotka ovat kehittyneet heikoimmin. Ja niitä varten otan sitten toisen treenipäivän. Toinen päivä on mave, kulmasoutu, leuanveto ja pari eri vatsaliikettä.

Ohjelma toimi kyllä hyvin ja oli tarkoituksenmukainen

Ootko syönyt riittävästi? Kai olet pitänyt välipäivän treenien välissä?

Syönyt olen ihan kunnolla. Aloittaessa oli paino alhaalla (aamupaino noin 78). Nyt kävin vaatteet päällä täydellä vatsalla vaa'alla ja se oli tasan 90.

Välipäivän olen pitänyt tästä treenistä, usein kaksikin, mutta jotain on saattanut tulla harrasteltua siinä välissä. Sellaista soveltamistahan tämä on. Ja onhan tuossa ohjelmassa ihan hitosteen pureskelemista, jos sitä oikein tosissaan tekee.

Aijjaa, onhan se raskas ohjelma. Kyllä toi ohjelma minkä laitoit niin ihan asialliselta vaikuttaa, että tee sitä vaan jos pystyt paremmin toteuttamaan.

Parhaiten kehittyi kyykky, tokana penkki. Myös olkapäissä oli hyvää kehitystä.

Leuanveto pysyi samassa, ehkä hivenen vaikeutui. -> toisinsanoen painonnousu huomioiden pikkaisen plussaa.

Hauiksen kehitys nolla samoin vatsan.

--

Eli näillä kokemuksilla jätin toimivat osat ohjelmasta ja muokkasin loppua. Hauikselle lisään toisen liikkeen perään hauiskäännön päälle, jotta saisi siihen tuntumaa. Kokeilen tätä nyt jonkun aikaa näin ja sitten katsotaan uudelleen, mihin suuntaan mennään.

nyt kun intissä ollut hetken ja iltavapaat vaihtelee miten sattuu niin tämä G6 vaikuttaisi tosi hyvältä. Joka toinen päivä treeniä jne. Kysymyksiä herätti, että onko tämä paras vaihtoehto inttiläiselle kun ei edes mavea ohjelmassa tarjota, entä löytyisikö jotain vielä parempaa ohjelmaa kun 4jakoisella ei oikein intissä enää pysty veivaamaan?

Miten mun kannattaisi soveltaa tätä ohjelmaa kun pääsen salille 2x viikossa. Ma ja To. Muut päivät ovat lähinnä kamppailulajeja ja muita kevyempiä treenejä.

Itse meinasin, että vedän just ohjelman mukaan, mutta jokaista liikettä 4 sarjaa kolmen sijasta ja tämän lisäksi ottaisin superina ojentajat hauisten väliin? Käyköhän liian raskaaksi?

Tarkoitus olisi lähinnä ylläpitää ja vähän ehkä takoa pihviä muitten lajien ohella. Miten tekisitte jos vain 2x pääsisitte viikossa salille?

Olisiko muilla vielä vinkkejä jakaa? Miten ite tekisit jos kaks kertaa viikossa vain pääsisit?

Olisiko muilla vielä vinkkejä jakaa? Miten ite tekisit jos kaks kertaa viikossa vain pääsisit?

Ihan niinkun tossa jo sanottiin: tee vaan tätä normisti 2x viikos. Kattele sit 2-3 kk:tta, jos joku lihasryhmä alkaa lagaan, niin lisää/muuta vasta sitten ohjelmaa. Sarjamäärien lisäys ei luultavastikaan tuo juurikaan mitään etua. Sen sijaan voisit vaihdella Arskan ja jonku 5x5 tai 4x6 tyyppisen yksjakosen ohjelman välillä aina 2-3 kuukauden välein :)

Back
Ylös Bottom