Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoitat varmaan Reverse Curlia? Tuohan on tosi hyvä liike ranteille, mut sehän onkin ranneliike, eikä hauis...
Paljo sul on muuten paino ja pituus ku tollasia numeroita paukuttelet? :D Paljo menee rahaa hormoneihin? Heh :evil:
Jostainhan se on kaikilla aloitettava. Sellainen kysymys tässä heräsi, että onko tuo penkki siis 12,5+12,5 vai ihan kaksi 25kg:n hanttelia?
Tarkoitat varmaan Reverse Curlia? Tuohan on tosi hyvä liike ranteille, mut sehän onkin ranneliike, eikä hauis...
Hyvin meni treeni tänään, kyykky puhtaasti 4x10/77,5kg.. tossa kyykyssä mulla on semmonen ongelma että polvet hieman kääntyvät sisäänpäin vaikkei rauta edes ole mitenkään JÄRISYTTÄVÄN raskasta vaikka raskasta onkin, mutta pitänee kai keskittyä kääntämään niitä ulospäin? Penkki meni ok 10,10 ja 12 57,5kg.. ens kerralla pyrin saamaan viimisellä 13 tai 14 ja ehkä ens viikolla 2,5kg lisää sitten, tuossa penkissä vaan pätee vieläkin sama ongelma että kun nappaan tangon telineistä tuohon rinnan yläpuolelle missä liikerata tapahtuu, niin tanko huojuu alussa hieman. Leuat meni paremmin tosin ei millään 100% puhtaalla tekniikalla ( eli en laskeutunut aivan alas asti ja jalat hieman heiluivat).
Niskan takaa punnerrus meni ihan hyvin 10,10,10 ja 13 ja lauantaina kun sais 14 tai 15 niin ens viikolla saa laittaa lisää. Hauikset tuli taas tehtyä 10,10 ja 10 eikä tartte lisäillä vielä vähään aikaan. Vatsat tein 3x20/7kg. Jos noihin pariin kohtaan saisin teiltä vielä joitain hyviä vinkkejä, niin olisin kiitollinen mutta alkaa tämä ohjelma mullakin jo sujumaan paremmin kunhan ei stressaa liikaa..
Brachioradialis ei rannetta taida liikuttaa, mutta toki näkyy forkun paksuudessa jonkin verran. Itse teen hauiskäännön vastaotteella yleensä mutkatangolla ja apinaotteella. Peukalon ottaminen tangon alta lisää huomattavasti forkkujen lihasten työmäärää. Kun vielä joka toinen toisto on vain liikkeen ylempi puolikas ja sarjat venyttää sinne 12 toiston yläpuolelle, niin polte on varma. Lasken aina toistoksi sen, kun tanko tulee ala-asentoon (tahti siis ylös-puoliväliin-ylös-alas ja alusta)
Kannattaa keskittyä siihen että ne polvet pysyy koko ajan suorassa eikä lähde kääntymään sisään eikä ulospäin, menee helposti sivusiteet sun muut polvista sekä pitkällä aikavälillä kipeyttääkin niitä. Peilin edessä on tuota hyvä harjoitella ja vaikka kysyä kaveria katsomaan eri kohdista kun kyykkäät, että miten ne polvet liikkuu itse liikkeen aikana jos et niitä voi suorituksen aikana itse seurata.
Mullakin oli sama ongelma kun toisen säären yläosa (polven alapuolella) murtui ja pärähti polvesta sisäsivusiteet rikki ja vähän muutkin siteet vaurioitui, mutta tosiaankin siihen liikkeeseen keskittymällä ja sovittamalla tekniikkaa pienillä painoilla loppui oikean jalan venkuttelukin. Toinen tärkeä asia kyykyssä on se ettei selkä mene kaarella. Itse olen asettanut aina kyykätessä kantapäiden alle semmoisen matalan kumimaton (lattiamattoa), joka on itsellä ainakin auttanut asentoo paljon, mutta kannattaa varsinkin ekoilla kerroilla jos tuon maton laittaa varoa ettei lähde kyykyt kallistumaan liikaa eteenpäin..
Toivottavasti oli apua, jos tästä nyt mitään selkoa saa.
Juu siis mulla ei oo polvien kanssa ollu mitään ongelmia eli siis ei vät ole kipeytyneet, mutta tosiaan ainut ongelma siinä on tuo että kääntyvät hieman sisäänpäin, mutta täytyy keskittyä paremmin.
Hyvin meni treeni tänään, kyykky puhtaasti 4x10/77,5kg.. tossa kyykyssä mulla on semmonen ongelma että polvet hieman kääntyvät sisäänpäin vaikkei rauta edes ole mitenkään JÄRISYTTÄVÄN raskasta vaikka raskasta onkin, mutta pitänee kai keskittyä kääntämään niitä ulospäin? Penkki meni ok 10,10 ja 12 57,5kg.. ens kerralla pyrin saamaan viimisellä 13 tai 14 ja ehkä ens viikolla 2,5kg lisää sitten, tuossa penkissä vaan pätee vieläkin sama ongelma että kun nappaan tangon telineistä tuohon rinnan yläpuolelle missä liikerata tapahtuu, niin tanko huojuu alussa hieman. Leuat meni paremmin tosin ei millään 100% puhtaalla tekniikalla ( eli en laskeutunut aivan alas asti ja jalat hieman heiluivat).
Enpä viittis painoja alkaa laskemaankaan kun kulkee niin hyvin, mutta koitetaan nyt ensin että sais tuon keskitymisen kuosiin..
Tuotakin voi treenata treenin ulkopuolisesti jos tuntuu siltä että jalat kestää sen ja että ne palautuu
Miten?
Niin ja Maximukselle, että en saa jostain syystä tuotua tasapainossa sitä tankoa tuohon rinnan päälle penkissä kun lähen punnertamaan, eli siis saan aina jotenkin tuotua toinen käsi edellä siihen kohtaan jossa liikeradan pitäisi tapahtua.. on se niin vaikeeta ottaa tanko molemmilla käsillä samanaikaisesti telineistä :D Keskityn varmaan tässäkin vaan liikaa jo tulevaan sarjaan, niin näin pääsee tapahtumaan.
Kiitos teille kun jaksoitte auttaa taas
Miten voit tehä vastaotteella apinaotteella? Tarkoitat varmaan myötäotteella apinaotteella, jos siit tota Reverse Curlia teet? Vois kokeilla tota apinaotetta tos, jos tanko pysyy toistojen loppuun asti kädes! Mulla muutenki tulee forkkuihin mukavasti poltetta jo normiotteella ainakin pitkis sarjois.
Onkohan tekniikassa jotain vikana, vai normaalia, kun kyykyssä mulla kipeytyy nivuset?