Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kultainen kuusikkohan on puhtaasti lihasmassan lisäykseen tarkotettu ohjelma ja ei se toimi jos et jaksa tehdä noita kuutta liikettä hyvin ja lisäät jotain vipareita ja pohkeita perään. Kantsii vaikka jaksottaa sitten, että hankkii massaa isoihin lihaksiin ja sitten paikkailee jonkun aikaa tai jtn tuommoist..
Kyllä ihan hyvin voi sillon tällön tehä samassa treenissä pohkeita yms. Ei se treeni siitä kärsi.

onkos sillä mitään merkitystä ku muuten teen kuutosta oikeaoppisesti mutta oon vaihtanu kyykyn 3x8 ja olkapäille teen 3x10. mä en vaan viiti tehä neljää sarjaa, liian ykstoikkosta puuhaa ja tappaa kiinnostuksen..

Otan kuusikon kokeiluun ensivuoden alussa täsmälleen niin kuin Arnold sen on tarkoittanut.

Kysymys kuuluu onko ohjelmassa leuanveto tarkoitettu vasta vai myötäotteella tehtäväksi? Itse suosisin vastaotetta ainakin alkuun, koska myötäotteella toistomäärät jää ehkä 4-5 ja hallitsen vastaotteen tekniikan paremmin.

Eli aloittelijasta on kyse, mutta tarkoitus tehdä 3kk, vähintään 3 krt viikossa ei peräkkäisinä päivinä täsmälleen niin kuin Arnold sanoo. Ohjelma on sen verran yksinkertainen että tarkoitus on keskittyä puhtaisiin suorituksiin ja ruokavalioon.

Keväällä sitten joku voima-ohjelma tähäään päälle..

Kysymys kuuluu onko ohjelmassa leuanveto tarkoitettu vasta vai myötäotteella tehtäväksi? Itse suosisin vastaotetta ainakin alkuun, koska myötäotteella toistomäärät jää ehkä 4-5 ja hallitsen vastaotteen tekniikan paremmin.
Nyt vaan harjoittelemaan myötäotteen "tekniikkaa", eli ei muuta kuin kiskomaan, 4-5 on ihan hyvä lähtökohta. Itse en ollut koskaan aikaisemmin vetänyt myötäotteella ja ehkä sen vuoksi tuloksia alkoi näkymään peilissä melko nopeasti. Käsittääkseni vastaotteella saa enemmän tuntumaa hauikseen, mitä kuritetaan ihan riittävästi muutenkin tässä ohjelmassa.

Nyt vaan harjoittelemaan myötäotteen "tekniikkaa", eli ei muuta kuin kiskomaan, 4-5 on ihan hyvä lähtökohta. Itse en ollut koskaan aikaisemmin vetänyt myötäotteella ja ehkä sen vuoksi tuloksia alkoi näkymään peilissä melko nopeasti. Käsittääkseni vastaotteella saa enemmän tuntumaa hauikseen, mitä kuritetaan ihan riittävästi muutenkin tässä ohjelmassa.
Jep ei tosiaan huono lähtökohta jos saa 4-5 myötäotteella. Itse en saanut alussa myötäotteella kuin ehkä juuri ja juuri yhden. No siihen päälle aloin sitten tekemään myös ylätaljaa. Vähitellen tulokset paranivat ja Arskan kutosen lopussa noita menikin jo sitten keskimäärin jokaisella 8. Eli ei sitä kannata laistaa siksi, jos ei alussa mene tarpeeksi. Ottaa siihen vaikka sitten päälle vielä ylätaljan niin hyvä tulee. - ja jätät sen pois sitten kun noita toistoja menee tarpeeksi.

Vähän vaikee on leveetä vastaotetta ottaa kiinni suorasta tangosta, saatika että vielä pitäis leukoja siinä vetää. Tosin ei se vaikka vetäisit niitä leukoja kapeella vastaotteella, varmaan sen huonompikaan ole.

Näitä ohjelmiaha voi oikeesti iha hyvi muokata haluamaksee - itekki aattelin jättää kyykyn pois. :D Ja siis niin teenkin

Kyllä sen leveen vastaotteenkin voi ottaa, tottumus-kysymys :)

Samaa mieltä, aivan se ja sama kummalla otteella leuat vetää. Kyllä se vastaotekin selkään pirun hyvin ottaa.

Juu, elikkä ajattelin avautua nyt näin myöhään ja kirjotella vähän teidän iloksi. :D

Oon nyt treenaillut tasan vuoden kaikennäkösillä ja karvaisilla ohjelmilla, tulostakin on tullut.
Kuitenkin mua kiinnostaisi ottaa tämä G6 treeniohjelmaksi, kun tällänen vinkuheinä haluaisi sitä massaa, niinkuin iso Ahnuldkin halusi silloin muinoin.
onko tässä vaaraa vetää itsensä ylikuntoon, vai käykö tämä ohjelma pidempään treenanneelle? En nyt sano että vuosi on paljon, mutta on se kuitenkin sen verran kehittänyt kroppaa, että vetäisikö tälläisellä ohjelmalla itsensä ylikuntoon? Olen miettinyt että jos tekisin tätä ohjelmaa niin jaksottaisin sen niin että joka 4 viikko olisi kevennetty.
Voisinko minä tehdä tätä joka toinenpäivä, kunnon painoilla ja loppuun asti vedetyilla sarjoilla, ilman että ylikunto vaanisi?

Olen 15-vuotias kloppi, 165cm pitkä ja aamupaino on 61kg.

Kertokaas mitä olette mieltä?

E. olen myös miettinyt tuota 5x5 ohjelmaa koska siinä olisi tätä "perussettiä" mikä olisi raskasta ja kehittävää, mutta se on vähän enemmän vissiinkin voimapuolta kehittävä kuin massaa tuova ohjelma!?

Olen vähän :david:

Anteeksi. :worship:

Juu, tottumuskysymys. Sähän olit juuri ostanut leuanvetotangon ja pari leukaakin taitaa mennä, ni oot varmaan jo ehtiny tottumaan...

Heh, aivan. Leuanveto jopa päivittäin ei ole ollenkaan mahdoton juttu! :) Kannattaisi Gill sinunkin harkita mahdollista investointia kotitankoon (jos vaan ei rahasta ole kiinni), voisit aina vaikka vetää "pari leukaa" (jos menee) aina kun tekee mieli laukoo tänne jotain muka-hauskaa.

Viimeksi muokattu:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Heh, aivan. Leuanveto jopa päivittäin ei ole ollenkaan mahdoton juttu! :) Kannattaisi Gill sinunkin harkita mahdollista investointia kotitankoon (jos vaan ei rahasta ole kiinni), voisit aina vaikka vetää "pari leukaa" (jos menee) aina kun tekee mieli laukoo tänne jotain muka-hauskaa.

Ei tee mieli mieli laukoa muka-hauskaa, kuittasin vain aiheetta, koska itsekin sorruit moiseen tuolla toisaalla :)

Leuanvetotanko on ollut ovenkarmeissa jo toistakymmentä vuotta ja koin kaltaisesi innostuksen leuanvetoon aikoinaan. 22 taisi mennä vinkuheinänä parhaimmillaan ja nytkin vanhana läskinä menee ehkä vielä 15. Nyttemmin on tullut vedettyä enää lisäpainoilla. Tsemppiä leukojen vetelyyn ja lopetetaan tää nokittelu, kun ei kumpikaan olla edes hauskoja.

Keskustelu Golden sixistä jatkukoon...

Juu, elikkä ajattelin avautua nyt näin myöhään ja kirjotella vähän teidän iloksi. :D

Oon nyt treenaillut tasan vuoden kaikennäkösillä ja karvaisilla ohjelmilla, tulostakin on tullut.
Kuitenkin mua kiinnostaisi ottaa tämä G6 treeniohjelmaksi, kun tällänen vinkuheinä haluaisi sitä massaa, niinkuin iso Ahnuldkin halusi silloin muinoin.
onko tässä vaaraa vetää itsensä ylikuntoon, vai käykö tämä ohjelma pidempään treenanneelle? En nyt sano että vuosi on paljon, mutta on se kuitenkin sen verran kehittänyt kroppaa, että vetäisikö tälläisellä ohjelmalla itsensä ylikuntoon? Olen miettinyt että jos tekisin tätä ohjelmaa niin jaksottaisin sen niin että joka 4 viikko olisi kevennetty.
Voisinko minä tehdä tätä joka toinenpäivä, kunnon painoilla ja loppuun asti vedetyilla sarjoilla, ilman että ylikunto vaanisi?

Olen 15-vuotias kloppi, 165cm pitkä ja aamupaino on 61kg.

Kertokaas mitä olette mieltä?

E. olen myös miettinyt tuota 5x5 ohjelmaa koska siinä olisi tätä "perussettiä" mikä olisi raskasta ja kehittävää, mutta se on vähän enemmän vissiinkin voimapuolta kehittävä kuin massaa tuova ohjelma!?

Olen vähän :david:

Anteeksi. :worship:

Et sinä mitään ylikuntoa tällä saa aikaan sen kummemmin ku millään muullakaan ohjelmalla. Jotenkin tuo koko ajatusmalli on aika huvittava, että jos on vähänkään "pidempään" treenannut niin sitten ei voi vetää 1-jakoista. Ja lisäksi sinä et ole treenannut pitkään, vaan olet varsin aloittelijan tasolla vielä, niin treenivuosien, iän, kuin koonkin perusteella. Postissasi ensin mietit että uskaltaako tällä ohjelmalla tehdä ollenkaan, ja seuraavassa lauseessa olet jo kysymässä josko sitä tekisi vähän tiheämpään ja vielä vetämällä failureen... Ei todellakaan näin. Voit kyllä vetää kunnon painoilla ja joskus viimeinen sarja menee väkisinkin failuren partaalle, mutta jäitä nyt hattuun kuitenkin.

Tuosta 5*5 systeemistä kun mainitset, niin voin kertoa että itselleni niitä (SF:ää ja DF:ää) tekemällä oon saanut oikeastaan parhaat tulokset sekä voimatasojen kehityksessä, että lihasmassan kasvatuksessa. Ensimmäinen SF-sykli oli treeniurani kovimman kehityksen aikaa, ja treenivuosia oli siinä vaiheessa jo takana kaksi. Ihan yleisestikin ottaen voit vetää vessanpöntöstä alas sen käsityksen etteikö tuollaisilla "lyhyemmillä" sarjoilla tulisi massaa. Aina pitää muistaa että ravinnolla on iso merkitys siinä tuleeko sitä massaa vai ei. Ei arskan kuusikkokaan sun lihaksia kasvata jos et syö tarpeeksi, niinkuin ei mikään muukaan ohjelma.

Kiitos Marede vaivannäöstä.

Ehkä sitten otan tämän 5x5 kokeiluun. :worship:

Onko haittaa jos siirtyy suoraan 5x5 DF:ään?

Koska SF:ssä sanotaan että sopii aloittelijalle, kuten minä. Mutta mulla nyt on sarjapainot nousseet jo sitä tahtia että olisiko tästä hyötyä?
Tuntuu vain että tämä DF olisi minun makuuni.

Kiitos Marede vaivannäöstä.

Ehkä sitten otan tämän 5x5 kokeiluun. :worship:

Onko haittaa jos siirtyy suoraan 5x5 DF:ään?

Koska SF:ssä sanotaan että sopii aloittelijalle, kuten minä. Mutta mulla nyt on sarjapainot nousseet jo sitä tahtia että olisiko tästä hyötyä?
Tuntuu vain että tämä DF olisi minun makuuni.

Kannattaa kuitenkin ottaa se SF ensin käyttöön. Siinä on nopeampi progressio, jonka uskoisin soveltuvan tilanteeseesi paremmin. Sitten kun SF:n progressio käy mahdottomaksi, voit ottaa käyttöön tuon DF:n, joka on siis saman ohjelman versio edistyneemmälle treenaajalle.

Kannattaa kuitenkin ottaa se SF ensin käyttöön. Siinä on nopeampi progressio, jonka uskoisin soveltuvan tilanteeseesi paremmin. Sitten kun SF:n progressio käy mahdottomaksi, voit ottaa käyttöön tuon DF:n, joka on siis saman ohjelman versio edistyneemmälle treenaajalle.

Jeps, kiitos infosta! :hyvä:

mitä mieltä ootte, jos vetää tätä G6:sta ja samal tota leuanvetoharjotusta (twenty pull-ups challenge)? leukoja saan niin vähän että ihan hävettää. tuleeko rasitusta liikaa jos näitä tykittelis menee samaan aikaan?

mitä mieltä ootte, jos vetää tätä G6:sta ja samal tota leuanvetoharjotusta (twenty pull-ups challenge)? leukoja saan niin vähän että ihan hävettää. tuleeko rasitusta liikaa jos näitä tykittelis menee samaan aikaan?
Jaa että ainoo selkätreeni (kyykyn ohella) olis tuo 20 pull up challenge? Kyl pitäs pystyy tekee samaa aikaa. GoGo.

Eri asia vaa sitte, et onko optimaalisin kasvu selän kannalta =D (tuskin)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom