Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Onko ok tehdä normi penkin sijaan penkkiä käsipainoilla? Tulee niin hemmetin kipeäksi olkapäät normi penkissä.

Treenaa kiertäjänkalvosimia. Pidä lavat yhdessä kun penkkaat koko ajan, laske tanko selällä nosta käsillä, pidä huoli, että tanko liikkuu alas ja ylös suorassa linjassa. Lyhyin matka kahden pisteen välillä on suora linja. Laske tanko rintakehän alaosaan. Älä anna kyynärpäiden levitä sivuille, vaan yritä pitää kädet ja kyynärpäät tangon 'alla' koko ajan.

Ilman muuta, kunhan et riko itseäsi. Hyvällä tekniikalla ja suhteellisen kevyillä painoilla.
Jeps, varsinkin noin nuorelle on tärkeää että teet liikkeet hitaasti ja puhtaasti ja sopivalla painolla.

Jos rupeet isoja painoja kiskomaan ni aika varmasti menee paikat hajalle.

Muutama kysymys koskien tämän ohjelman variaatiota:

1. Onko tehokkaampaa tehdä 3x10 vai 4x10 samalla painolla esimerkiksi penkissä? 3x10 jaksaa tehdä ehkä 2,5kg raskaammalla kuin 4x10. Eli esimerkiksi onko 3x10x52,5kg tehokkaampi kuin 4x10x50kg? Itse kun olen tottunut tekemään 4 sarjaa joten heräsi tällainen kysymys?

2.Mihin lihaksistoon pystypunnerrus vaikuttaa tarkalleen vaikuttaa eli mitä menetän jos tämän jätän pois? Harkinnan alla siis..

3.Kestävyysurheiljana korvaan kyykyn mäkijuoksulla/loikilla. Yläkroppaan/keskivartaloon tässä ollaan jerkkua hakemassa.

4.Vatsojen sijaan teen monipuolisen keskivartalotreenin.

Hyvänä perusvoimaohjelmana tätä ajattelin eli lyhyehkö, mutta tehokas treeni.

Oma variaatio:
Penkki 3x10
Ylätalja 3x10 (vastaliike penkkipunnerukseen)
Ranskalainen punnerrus 3x10
Hauiskääntö (vastaliike ranskiksille)
Pystypunnerrus (harkinnan alla otanko ohjelmaan)
Keskivartalotreeni treenin loppuun 20-30min

Mielipiteitä?

1. Onko tehokkaampaa tehdä 3x10 vai 4x10 samalla painolla esimerkiksi penkissä? 3x10 jaksaa tehdä ehkä 2,5kg raskaammalla kuin 4x10. Eli esimerkiksi onko 3x10x52,5kg tehokkaampi kuin 4x10x50kg? Itse kun olen tottunut tekemään 4 sarjaa joten heräsi tällainen kysymys?

2.Mihin lihaksistoon pystypunnerrus vaikuttaa tarkalleen vaikuttaa eli mitä menetän jos tämän jätän pois? Harkinnan alla siis..

3.Kestävyysurheiljana korvaan kyykyn mäkijuoksulla/loikilla. Yläkroppaan/keskivartaloon tässä ollaan jerkkua hakemassa.

Oma variaatio:
Penkki 3x10

Mielipiteitä?

1. Kokeile. Sillä sen parhaiten saa selville.

2. Olkapäät, ojentajat, yläselkä. Hyvin kokonaisvaltainen liike, mutta jos paljon tekee punerruksia niin voi vetää olkapäät tukkoon. Taas kokeile toimiiko.

3. Kyykkyä ei voi korvata :)

4. Erinomaista :)

Kai sisäistit sen seikan että tämän ohjelman teho perustuu kyykyn aiheuttamaan hormonivasteeseen? Muuten ei mitään valittamista, poistun takavasemmalle.:D

Ei kannata jäättää kyykkyä pois sen takia, että olet kestävyysurheilija tarvitseehan sitää voimaa sinne jalkoihinkin. Jos teet paljon noita lajinomaisempia voimaharjoituksia niin tee vaikka nuo kyykky sarjat helppoina ja jätät reilusti toistoja varastoon, mutta en suosittele jättämään kokonaan pois.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ei kannata jäättää kyykkyä pois sen takia, että olet kestävyysurheilija tarvitseehan sitää voimaa sinne jalkoihinkin. Jos teet paljon noita lajinomaisempia voimaharjoituksia niin tee vaikka nuo kyykky sarjat helppoina ja jätät reilusti toistoja varastoon, mutta en suosittele jättämään kokonaan pois.
Hyvä idea, voisi ottaa kevennettynä mukaan. Olen takavuosina kyllä kyykkyä ja muita jalkaliikkeitä tehnyt ja niimpä voimatasot jalkapuolella on ihan hyvät tai sanotaanko tässä tapauksessa riittävät. Enemmän ollaan hakemassa ylävartalon ja keskivartalon kehitystä, koska sillä puolen on parannettavaa.

Itse teen kaikki liikkeet near failure. Syön todella runsaasti mutta silti tunnin päästä treenistä olen kuoleman väsynyt kestää parituntia tälläinen olo ja sitten piristyn..

(söin tänään hyvin ennen punttia ja palkkari ja sit 45min kunnon kotiruoka..

mun mielestä todella hyvä tapa pitää kevyet viikot ja saada hyvä boosti kehitykseen on pudottaa 10-15 kiloa painoja kyykyssä ja penkissä, jonka jälkeen nostelee sitten 2.5 kg painoja ylöspäin joka reeneissä. olettaen siis että tehdään ennestään aika maksimipainoilla. itsellä sarjapainot pomppasi heti ylöspäin tällaisen kevennyksen jälkeen.

Ite oon tehny penkissä nyt alusta asti eli 2kk ajan 4 sarjaa (+17,5kg tähä mennes) ja nyt tiputan ens viikolla yhen sarjan pois. Hieman antaa muuntelua penkkiin, pitäs tulokset nousta ja jättää enemmä pelivaraa sit pystypunnerrukseen ja haukkariin ku ei penkki vie viel kaikkia mehuja :)

mun mielestä todella hyvä tapa pitää kevyet viikot ja saada hyvä boosti kehitykseen on pudottaa 10-15 kiloa painoja kyykyssä ja penkissä, jonka jälkeen nostelee sitten 2.5 kg painoja ylöspäin joka reeneissä. olettaen siis että tehdään ennestään aika maksimipainoilla. itsellä sarjapainot pomppasi heti ylöspäin tällaisen kevennyksen jälkeen.

Kultainen kuusikko ja Starting strenght ovat eri asia...

Oma variaatio:
Penkki 3x10

Mielipiteitä?

Muutama treenikerta tätä ohjelmaa takana joten listataan muutama näkemys.

1.Ainakin itselle 3x10 tuntuu sopivan paremmin kuin 4x10. Kolme tiukkaa sarjaa noin pari kiloa suuremmalla painolla.

2.Pystypunnerrus/niskantakaa punnerrus jää pois/tilalla ranskalainen punnerrus. Hyvä vai huono asia, sitä en tiedä.

3.Kyykyn otin kevennettynä mukaan eli 3x10 ei ihan maksimaalista sarjaa.

Aika tyhmää on pystypunnerruksen pois jättäminen. Kuitenkin parhaita olkapäiden massaliikkeitä. Ojentajat saa tossa penkissä jo ihan tarpeeksi runtua, joten turhaan sä ranskalaisia vielä joka reenissä vetelet?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom