Armeija, suomen suurin kuntokoulu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllähän tuo armeija on Suomen suurin sirkus eikä mikään kuntokoulu.. puolivuotta siellä meni ja kunto vaan huononi sinä aikana vaikkei se mikään älyttömän hyvä ollu ennen sinne menoakaan, tulokset tuli pölisemällä alas ja lihakset lähti ja niitä tässä nyt koitetaan kovasti hommata takasi.. Kyllähän sielläki tietenki jonku verran kerkes reenaamaan mut se ei ollu niin säännöllistä että siellä ois päässy kehittyyn.. onhan se tietenki siitäki kiinni missä päin sitä on ja mitä siellä tekee..

Aika negatiiviseen sävyyn kommentteja armeijasta :D oiskos neuvoja henkilölle, joka saa vielä vuoden odottaa ennen armeijaan lähtöä?

Jep, hurttia huumoria roppakaupalla mukaan! Otat sieltä kaiken hyödyn irti mitä vaan saat (johtajakoulutus, ajokortti, aseenkantolupa, spol-koulutus, uudet ystävät yms yms yms) etkä murehdi turhia. Sitte ku vituttaa oikein kunnolla nii tee niinku minä: katselet sivusta muiden hajoamista ja naureskelet :D

Ite olin intissä 2/09, santahaminassa. Ei siellä ainakaan mitään liikuntoja todellakaan korvattu wiillä :D niitä sai käydä vapaa-ajalla pelaamas jos siltä tuntui. Sauvakävelyllä mun tietääkseni muutama joukkue kävi, ja sekin oli vaan kun oli parempi tehä jonkin sortin "palauttava" liikuntakoulutus. Kyllä ainaki raskas-sinko ryhmässä sai sykkiä niin paljon kun vaan kykeni tekemään tai oikeastaan joutui. Aamulenkit oli normisti ma,ke ja pe aamuisin 2km matka. Viimisenä porukka tuntu puhuvan siitä et selviääkö leirillä intin eväillä niin ite olin alkuun n.90kg ja taisin olla loppusodan jälkeen joku 77kg, joten kyl siel jonkin sortin miinus kalorit ainakin tuntu olevan vaikka joka päivälle olikin omia eväitä :D Ruoka oli tietysti mukesista tai spadejen tekemää.

Jep, hurttia huumoria roppakaupalla mukaan! Otat sieltä kaiken hyödyn irti mitä vaan saat (johtajakoulutus, ajokortti, aseenkantolupa, spol-koulutus, uudet ystävät yms yms yms) etkä murehdi turhia. Sitte ku vituttaa oikein kunnolla nii tee niinku minä: katselet sivusta muiden hajoamista ja naureskelet :D

No onneks sitä huumoria riittää :D

Vekaralla mainittujen lisäks metsästäjän tutkinto, laskuvarjohyppy, järkkärikoulutus ja ties mitä muita.

Viimeksi muokattu:
Ei intti ole todellakaan niin paska paikka jos jaksaa siellä olla, ite en jaksanu, kyse ei tosin ollut siitä ettenkö olisi voinut olla siellä.

Vähän off-topikkia, mutta itsellä alkaa tuossa kesällä Rovaniemellä spolle-nakki. Niin mietin onko siellä mahdollisuutta heittää noita laskuvarjohyppyjä/järkkärikorttia jne. mitä tuossa edellä mainittiin? Entä miten tuon aseenkantoluvan kanssa? Ei varmaan ihan nykyään sekään taida helpolla irrota ilman hyviä perusteita.

Etpä tuu noista mitään saamaan, laskuvarjohyppäämään ainakin ihan viimitteeks. =D
Toisaalta tämä on etelän mielipide ja siellä jänkhällähän kaikki on kovempia joten....

Jälkeenpäin ku ajattelee ni intis oli ihan nastaa, harmitti vaan ku meijän yksikkö ei saanu puntilla käynnistä kuntsareita. Kannattaa muuten käyttää hyödyksi lääkäreillä käynnit.

Edit. varusmiestoimikunta järjestää laskuvarjohyppykursseja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei meillä siellä ainakaan ruokaa saanut. 50-70e/viikko kannoin omia eväitä mukana ja siltikin paino tippui leireillä rankastikin. Ja kyllä vitutti. Kyllä se itellä ainakin elämäni paskimmat kuukaudet siellä intissä, eikä varmasti tule aika kultaamaan muistoja. Uudistuksen tarpeessa koko puolustusvoimat, jotain kituuttamista vähällä ruualla metässä matkien talvi- tai jatkosotaa. Ei helvetti mitä paskaa. Nykyään ne kuitenkin ihan muilla asioilla ne sodat ratkaistaan, kuin suksilla ja kiväärillä. Omaan aikaan tuli ne Wiit meidänkin yksikköön, mutta eipä niit ois saanut rämpätä kuin vapaa-ajalla. Joten todellakaan tullut koskettua. Kunto tippu kaikinpuolin vitusti, ja voimat tietysti eniten. Vaikka salilla kävin ainakun oli tilaisuus. Kasarmillakaan ei päästy iltapalalle jos ei ollut iltavapaita, vaikka oli luvattu 4 ateriaa päivässä. Ihmettelen jotka siitä tykkää, tai ajattelee että tämä on hyvä paikka kohentaa kuntoaan, marssimalla 60km metässä 1 näkkileivän voimalla tyylisesti. Heillä ei ole vaan tietoa, miten oikeasti sitä kuntoa nostetaan/treenataan. Niin ja oma huumorintaju loppui kyllä jo 2 vuorokauden jälkeen siellä, vaikka avoimella asenteella sinne menin.

Vähän off-topikkia, mutta itsellä alkaa tuossa kesällä Rovaniemellä spolle-nakki. Niin mietin onko siellä mahdollisuutta heittää noita laskuvarjohyppyjä/järkkärikorttia jne. mitä tuossa edellä mainittiin? Entä miten tuon aseenkantoluvan kanssa? Ei varmaan ihan nykyään sekään taida helpolla irrota ilman hyviä perusteita.

Itse kävin sotasirkuksen lapin lennostossa. Laskuvarjohyppykurssi piti maksaa omasta pussista, mutta tämä oli about puolet halvempi kuin siviilissä. Morttikaudella missasin ekan erän, mutta AUKissa pääsin sitte kurssille. Tämä ei tosiaankaan kuulu koulutukseen, vaan touhu hommaillaan iltavapailla. Kivasti joustivat valtion puolesta.

Järkkärikortista ei ole mitään tietoa ja aseenkantolupa lienee jo jotain legendaa. Eikös tämä lupa ole asekohtainen ja vaatii perusteluiksi metsästyskortin tai ampumaharrastuksen. Rynkkyä sieltä ei tosiaan matkaan saa.

Nähtävästi laskuvarrjokurssin voi suorittaa ilman että se koulutukseen kuuluu, empä ole ennen moisesta kuullut.
Täällä meillä päin kun iltavapailla lähdettiin kotiin tai kaupungille kittaamaan olutta, eikä harrasteltu mitään kursseja.:kippis1:
Ei tosin että sellasia olis ollutkaan tarjolla. :D

Siis mitä? Aseenkanto lupa intistä ei varmasti tule! Mistä ihmeestä edes tuollaista voi joku huhuilla?

Miten intistä saa metsästäjäntutkinnon? Jossain sissikomppaniassa vai? Ei ainakaan Niinisalossa tarjottu yhtään mitään. Kuskit taisivat saada jonkun rekkakortin jos anelivat, tosin monella se oli jo ennestään.

Ja minä sain ensiapukortin. License to resuscitate ja silleen. Kyllä kelpaa näyttää sitä prisman kassalla.

Meidän aikana (silloin yheksäntoistasattaa mitäsenyoli...) Kajaanissa järjestettiin noita kursseja iltasella. Järkkärikortin ja metsästäjäntutkinnon ainaki pystyi suorittamaan. Itse suoritin myös tuon SPR1-ensiapukoulutuksen, joka on kyllä mennyt jo vanhaksi ja jos tulis kova paikka niin en osais tehdä enää hevon vittuakaan.

Ainakaan Sodankylän sissikomppaniassa ei ollut mahdollisuutta metsästyskorttiin, eikä kyllä tietääkseni muissakaan komppanioissa. Kaveri on Kajaanissa spollena niin se ainakin hommasi itselleen metsästyskortin

Itse suoritin myös tuon SPR1-ensiapukoulutuksen, joka on kyllä mennyt jo vanhaksi ja jos tulis kova paikka niin en osais tehdä enää hevon vittuakaan.

Mullapa on SPR2 (vai kolmonen? Joku kriisinhallinta juttu kuitenkin). En minäkään mitään osaa, ei se olekaan intin koulutuksen pointti. Mutta muovista nukkea jaksan elvyttää vaikka koko päivän. Ja tyrehdyttää kuvitteellisen verenvuodon terveeltä ja auttavalta kaverilta. Olen myös nähnyt videon miten palomies toimii hätätilanteessa (jos vaan joku on tuonut kaikki laitteet käden ulottuville)

Meidän yksikkössä ei 6kk aika käyty kertaakaan aamulenkillä eikä oikein kunnolla juostukkaan. Armeijan alotus coopperis 2600 ja lopetuscoopperis tasan 2km... kertoo vissii tasosta.

Samaa mieltä kertoo paljon tasosta.

Minun mielestäni armeijassa kaikki pitäisi pakottaa liikkumaan. Kun varusmiehet on ensin pakotettu likkumaan ja he huomaavat kuinka kunto kohoaa ja kenties jopa laihtuvat, niin ehkäpä tämä kannustaisi heitä kuntoilemaan myös reservissä.

Osa on varmaan niin huonokuntoisia etteivät jaksa heti juosta, mutta näiden kanssa liikkuminen pitäisi alkaa "nollasta" Vaikka ensin lyhyitä kävelylenkkejä, että jalat tottuu ja muutenkin pääsee sisään kuntoiluun. Loppuajasta voisi olla tavoitteena, että jaksaa jo juosta jonkin verran.

Ne jotka on jo valmiiksi hyvässä kunnossa niin voisivat aloittaa heti siitä juoksemisesta.

Pitäisi jakaa alokkaat tasoryhmiin liikunnan suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom