Armeija, suomen suurin kuntokoulu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hirveenä puhutaan sitä, että kuinka tositilanteessa lintsarit sun muut olisivat kusessa, ja kuinka valittajien ei pitäis tulla inttiin ollenkaan. Kannattaa miettiä, että aika harva siellä hirveen mielellään on... Kun vaihtoehtona on linna, vanhusten perseiden pyyhkiminen sivarissa, ja lyhimmillään 6kk palvelus asevoimissa, saattaa aika moni valita armeijan, vaikka se ei vittuakaan kiinnostaisi, sillä armeija on yksinkertaisesti "vähiten huono" vaihtoehto. Toki löytyy porukkaa jotka valittaa millon mistäkin, mutta nämä ovat sitten asia erikseen.

Sivarista saa yllättävän hyvä vaihtoehdon, kun hommaa semmoisen paikan mistä voi olla hyötyä. Kuten vaikka remonttimiehelle remonttihomma ja vaikka tietokonemiehelle atk-asennusta. Jos osaa vähääkään jotain, niin kannattaa hakea semmoiseen paikkaan mistä on hyötyä. Siis semmoiseen, mikä ei rahaa tuota.

Ite vääntelin remontti- putki ja rekkaroudarinhommia päivät, illat tein iltasin palkallisia grafikonhommia ja vapaa-ajalla vääntelin salia mielin määrin. Kaupan päälle duunasin rahaa ja keräsin päivärahat ja ruokarahat tililllle rahana. Se on vähän miten omat asiansa sattuu järjestämään. Yleensä jos niitä ei järjestä, niin ei ne itsestään järjesty.

Toki oli sitten ennen palvelusta pelko perseessä että lihakset kuihtuu pois ja olis tullu liikaa aerobista, niin ei senkään takia paljon inspannu heittää edes väliaikaisesti vuosien duunia hukkaan.:D

Mitä tuleen Wiihin ja sauvakävelyyn BULLSHIT!! Juoksemaan vaan paskiaiset!! Se on ihan omasta psyykkeestä kiinni jos ei jaksa.. Alusta asti pitäs intin olla rankkaa ja kurjaa, nii oppisivat olemaan kunnolla eikä valittamaan joka asiasta.
Miksi minusta tuntuu ettet ole edes ikinä käynyt armeijassa? Olet iltalehdestä lukenut että varusmiehet syö munkkeja ja sauvakävelee mutta ei juokse.. Tämähän EI ole totta koska ainakin 1/10 erässä en ole nähnyt ainuttakaan sauvakävelijää/kävelysauvoja ja juoksemme lähes päivittäin.Saattaahan tuo riippua hyvin pitkälti yksiköstäkin.

Niinhän se on, että maailman ensimmäisen armeijan ensimmäinen saapumiserä oli se kovin. Siitä lähtien seuraavat erät ovat olleet aina pullamössöä ja aikaisemmin oli kovemmin. Itsekin kun nyt muistelen yli 10v taakse niin olihan meillä päivittäin 80km pikamarssit (voi toki olla että muistiin on tullut myös pätkiä rambo-leffoista näin aikaa myöden...)

sitten taas näki spolleja/kuskeja joiden naamat vain pullistuivat. paska mesta oli kyl, aika eri juttu näin jälkeenpäin kun miettii. oli kyllä aika eri kuva armeijasta kun meni sinne, mutta eihä se oo semmost ku leffois. :down:

Ite olin spoll 2/93 ja silloin oli kovat säästöt meneillään. Meillä meni viimeiset 4kk siten että oltiin joko vartiossa päävartiossa jolloin oli hyvät ruuat ja varsin vähän liikuntaa kun kuljettiin kaikkialle autolla. Sitten jos ei oltu vartiossa niin oltiin joko lomilla tai sitten melkein oma tahtisella riviviikolla. Eli käytiin salilla ja joskus kenties ampumassa. Eniten taidettiin vaan lorvia. Kerrankin oli koko viikko rivikoulutusta mutta ei ollut yhtään kantahenkilön kouluttajaa meillä. Joten käytiin porukalla kerran pvässä salilla ja lähitaistelua treenaamassa. Kerran komppania päälikkö huomas että meillä ei ole kouluttajaa niin sitten keksi että meidän pitää omin voimin käydä aina ampumassa. HUOM. käytiin komppanian päälikön käskystä ampumassa pistooleilla ilman että oli muita kuin alik ja koksu mukana.
Mulla nous paino joku 6kg viimeisen 5kk aikana intissä.

Mulle intti oli todella kova kokemus. Menin sinne hyväkuntoisena, juoksin cooperissa 3100 jne. Masennuin pahasti sen aikana, ja palveluksen jälkeen lihoin alle vuodessa 40kg, koska päätin että en aio enää ikinä harrastaa liikuntaa sen jälkeen. Onneksi sain taas itseni järkiini, laihduin 30kg (jolloin olin siis saman painoinen kuin inttiin mennessä), ja nyt on ehditty rakentaa vähän lihastakin :D Koen silti, että intistä oli enemmän hyötyä kuin haittaa näin pitkällä tähtäimellä, sillä tällä hetkellä olen tyytyväisempi omaan kehooni kuin ikinä, ja muutenkin henkisesti hyvässä kunnossa (mitä en ollut ennen inttiä). Mikäli en olisi siellä käynyt, niin olisin varmaan sama luuseri kuin ennen inttiä.

Armeija oli/on perseestä ja ihmiset jotka sitä kunnioittavat ja siitä nauttivat ovat aivopestyjä pieruja. Sori, mutta näin se vain on.

Wii-konsoleita sivuten niin jos niillä kunto saadaan nousemaan niin mikäs siinä. Eipä se hukkaan heitettyä rahaa ole jos keskeytysprosentti saadaan sillä laskuun.

Viimeksi muokattu:
Armeija oli/on perseestä ja ihmiset jotka sitä kunnioittavat ja siitä nauttivat ovat aivopestyjä pieruja. Sori, mutta näin se vain on.

Juurikin näin. Mä en tajua ihmisiä, jotka sanovat, että armeijan tehtävä onkin vituttaa kun sodassakin vituttaa. Aikamoista paskapuhetta. Sotatilanteessa motivaatio ja itsesuojeluvaisto varmasti menevät yleisen vitutuksen edelle pakkotilanteessa. Asepalveluksessa sen sijaan on vähän vaikeaa asennoitua ja motivoitua, joten kaiken turhan paskan voisi karsia pois. Armeijassa pitäisi nimenomaan olla paljon kuntoilua ja sotimisen opettelua, ei ylimääräistä paskaa.

Minä en ennen inttiä harrastanut juuri mitään liikuntaa, mutta lähdin kuitenkin sinne kiinnostuneella asenteella. Muutenkin olin harrastellut maanpuolustushommia, ja ajatuksena nimenomaan oli, että ollaan siellä nyt se vuosi. Kaks viikkoa homma jaksoi kiinnostaa. Mulla se ei johtunut liikunnan kovuudesta tai muuten, päinvastoin; olisin voinut mielelläni juoksennella vielä enemmän ja hiihtää siihen päälle. Suurin syy siihen, miksi homma ei mua kiinnostanut, johtui ihan meidän johtajiston idiotismista. Kuka voi rehellisesti väittää viihtyvänsä sellaisessa paikassa, missä aliupseerit, koksut ja vieläpä kantahenkilökunta kaataa kuusi kuukautta putkeen alaistensa niskaan kaiken sen paskan, minkä he on elämässään kokeneet. Varsinkin kun suurin osa meidän varusmiesjohtajista täytti aivan kaikki koulukiusaamisen uhrina olleen perusvaatimukset. Jos joku väittää, että armeijan käyminen on osoitus isänmaallisuudesta, niin sellainen on mun mielestäni viimeisen päälle aivopesty pieru.

Sitten nämä soturit näännytetään leireillä 400 kalorin päiväannoksella ( Yleinenpalvelusohjesääntö sanoo armeijan tarjoavan leiriolosuhteissa 4000kaloria/päivä... Kuivamuonat ja hernekeitot eivät aina edes takaa tuota 400:taa).

Kuivamuonapakkauksen hernekeitto sisältää noin 500kcal, mutta sen koko helvetillisen pussinhan saa syödä kokonaankin päivän mittaan, jos on nälkä. Tällöin päivän energian saanti on varmasti lähempänä 4000 kuin 400. Ja yksittäistä hernekeittopurkkia teille ei varmasti ole annettu päivän syömisiksi.
Armeija on siitä hirveen näppärä, että ei tarvitse kauheesti itse miettiä, mutta kyllä se oman pään käyttö on ihan kätevää väillä.

Oman kokemuksen mukaan kunto kasvoi juuri parhaiten niillä leireillä tetsatessa ja pitkillä marsseilla. Kaikki yksiköt ei tietysti leireillä kauheasti syki, mutta jos ne leirit vemppaa ja makaa senkin ajan kassulla "kipeänä", niin ihmekkö se jos kunto laskee ja paino nousee.

Hahaha. Millos sä oot käyny armeijan? Meillä oli ensimmäinen armeijan leiri ja emme saaneet 1,5 vuorokauteen ruokaa. Varusmiespalveluksen toisella leirillä söimme 2 päivää kuivamuonaa. Toisena päivänä ruoka sisälsi pelkästään 2 näkkileipää ja suklaapatukan ja toisenapäivänä banaanin ja kolmioleivän. Kolmioleivässä kaloreita taitaa olla joku 300 ja banaanissa kaloreita varmaan 10? Ja armeijan ruoka leireillä on pääosin pelkästään vedelläsuurennettua keittoa josta ateriakohtaisesti saa maksimissaan 200kaloria.

Siinä taas naurettava armeijan puolustaja. Olet varmaan skappari? Kyllä sanon että kuntoni kohosi armeijassa enemmän kuin yhdenkään A-miehen, jotka kävivät leireillä. Itse söin niin hyvin kuin mukseissa mahdollista oli ja tein omia harjoitteita punttisalilla ja lenkillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hahaha. Millos sä oot käyny armeijan? Meillä oli ensimmäinen armeijan leiri ja emme saaneet 1,5 vuorokauteen ruokaa. Varusmiespalveluksen toisella leirillä söimme 2 päivää kuivamuonaa. Toisena päivänä ruoka sisälsi pelkästään 2 näkkileipää ja suklaapatukan ja toisenapäivänä banaanin ja kolmioleivän. Kolmioleivässä kaloreita taitaa olla joku 300 ja banaanissa kaloreita varmaan 10? Ja armeijan ruoka leireillä on pääosin pelkästään vedelläsuurennettua keittoa josta ateriakohtaisesti saa maksimissaan 200kaloria.

Siinä taas naurettava armeijan puolustaja. Olet varmaan skappari? Kyllä sanon että kuntoni kohosi armeijassa enemmän kuin yhdenkään A-miehen, jotka kävivät leireillä. Itse söin niin hyvin kuin mukseissa mahdollista oli ja tein omia harjoitteita punttisalilla ja lenkillä.

Olin Säkylässä 2005. Siellä oli usein spadejen tekemää mössöä, mutta pointti olikin juuri nuo kuivamuonasetit, jotka riitti itselle kahdeksikin päiväksi välillä, yhdeksi tosin oli tarkoitettu. Joutui sitä itsekkin joskus syömään lounaaksi kylmää kalakeittoa kolmen aikaan yöllä, kun oli jotain ongelmaa kuljetuksen kanssa, mutta niihin ruokiin en aiemmin viitannutkaan. Enhän?

En ole skappari tai mikään muukaan, olin vain eri mieltä siitä, että pärjääkö kuivamuonapakkauksella metsässä vai ei :) Ei ne ehkä hyviä ollut, mutta harvemmin sitä nälkää näki.

Kyllähän nillä kuivamuonapakkauksilla eli helposti vaikka minkälainen läskimaha olisi ollut. 2 pakettia näkkäriä, 2 levyä suklaata,
2-3 pussia kuivaruokaa, tonnikalaa jne jne päiväksi. Itse eläisin 2 päivää pakkauksella, tosin olenkin keskimääräistä pienempi.

Esim. 3 päivän sissileiriltä jäi aina hirveät määrät ruokaa kun muonapussi per päivä jaettiin.

Aivan älytöntä millä lailla uusia alokkaita tänä päivänä kohdellaan kuin silkkihansikkain. Varusmiesjohtajienkin oikeuksia on rajoitettu aivan mielettömän paljon kuluneen vuoden aikana ainakin meikäläisen työpaikalla. Alokkaille huutaminen, tupien räjäyttelyt, juoksuttaminen yms on ankarasti kielletty. Esimerkiksi yläasteen liikuntatunneilta tuttu "häviäjät punnertaa"-motto alkaa tämän päivän intissä mennä jo simputuksen puolelle :jahas:

Tuota ei kyllä voi kompata. Itse palvelin Sodankylän sissikomppaniassa 2/09. Meille huudettiin/vittuiltiin 24/7, tuvat räjäytettiin pienistäkin syistä, joskus räjäytettiin huvin vuoksikin, juoksutettiin ilman syytäkin.. Ja varsinkin silloin juostiin&kärsittiin jos kämmättiin jokin pienikin asia.

Aamulenkkejäkin oli alusta loppuun saakka klo: 06.00.

En sitten tiedä siellä etelässä minkälainen kuri siellä on.

/OffTop/ Ja siviilipalvelukseen/kieltäytyvät ovat yhteiskuntaa syövää anarkisti kapinallisia joita meidän pitäisi ihailla ja kunnioittaa ? /OffTop/

Olin Säkylässä 2005. Siellä oli usein spadejen tekemää mössöä, mutta pointti olikin juuri nuo kuivamuonasetit, jotka riitti itselle kahdeksikin päiväksi välillä, yhdeksi tosin oli tarkoitettu. Joutui sitä itsekkin joskus syömään lounaaksi kylmää kalakeittoa kolmen aikaan yöllä, kun oli jotain ongelmaa kuljetuksen kanssa, mutta niihin ruokiin en aiemmin viitannutkaan. Enhän?

En ole skappari tai mikään muukaan, olin vain eri mieltä siitä, että pärjääkö kuivamuonapakkauksella metsässä vai ei :) Ei ne ehkä hyviä ollut, mutta harvemmin sitä nälkää näki.

No en tiedä kuinka anoreettinen olit jos elit niillä kuivamuonilla 2 päivää vai yritätkö nyt todistella täällä kuinka kova jätkä olit? Ja kyllä viittasit aikaisemmassa postauksessasi leiriolosuhteiden kalorimääriin, että yritä nyt hyvä mies muistaa mitä puhut. Ja tässä nyt ei puhuttu siitä, että selviääkö armeijan safkoilla hengissä vai ei.. vaan muonituksen suhteesta kulutukseen ja treenaamiseen.

Inttiin menin 90 kiloisena, kotiuduin vuoden jälkeen 75 kiloisena, juoksukunto about sama ja lihakset paloi läskin jäädessä. Tämä täysin oma vika. Olin vaan liian laiska punttailemaan ne muutamat vapaat tunnit.

Porukka itkee ja huutaa kuinka leireillä sai vaan jäkälää syödäkseen, skapparit sylkivät päälle ja kaikki varusmiesjohtajat olivat koulukiusattuja itsetunto-ongelmaisia paskoja. Eihän se ihan näin mennyt.

Itse en tunne yhtäkään, joka olisi kotiutunut reilusti ylipainoisena, henkisesti enemmän kusipäisenä ja jatkoa ajatellen paskempana tapauksena kuin ennen inttiä. Tiedän muutaman, jotka aloittivat ja keskeyttivät armeijan edellisistä lähtökohdista. Ei kaikki armeijaan sovellu, mutta se on mun mielestä enemmän yksilöiden, kuin organisaation vika.

Ps. Ei se nyt niin vitun vaikeaa ole tulla ihmisten kanssa toimeen ja totella jos käsketään. Pyssynheiluttelu ja reippailu ovat niitä helppoja osioita.

No en tiedä kuinka anoreettinen olit jos elit niillä kuivamuonilla 2 päivää vai yritätkö nyt todistella täällä kuinka kova jätkä olit? Ja kyllä viittasit aikaisemmassa postauksessasi leiriolosuhteiden kalorimääriin, että yritä nyt hyvä mies muistaa mitä puhut. Ja tässä nyt ei puhuttu siitä, että selviääkö armeijan safkoilla hengissä vai ei.. vaan muonituksen suhteesta kulutukseen ja treenaamiseen.

Hyvä on, koitan muistella: "Kuivamuonapakkauksen hernekeitto sisältää noin 500kcal, mutta sen koko helvetillisen pussinhan saa syödä kokonaankin päivän mittaan, jos on nälkä. Tällöin päivän energian saanti on varmasti lähempänä 4000 kuin 400. Ja yksittäistä hernekeittopurkkia teille ei varmasti ole annettu päivän syömisiksi." Mikäli nyt ymmärän omat tekstini, niin puhuin kuivamuonien kalorimääristä.

En ollut mikään punttihirmu mutten anorektinenkaan, jonkun 85 kiloinen. En yritä todistaa olevani kova tai mikään muukaan. Tarkoitin, että en aivan kauheasti ehtisi kahdessa päivässä nälkää nähdä. Näin äkkiä muisteltuna yhden päivän kuivamuona-annos on jokseenkin seuraava: ~400g hernaria tölkissä, 2 vedessä keitettävää pastapussia, 2 pakettia näkkäriä, 2 suklaa patukkaa, rusinoita, kahvia, teetä, energiajuomajauhetta, 2 Lämmin kuppia, maksapasteijaa ja varmaan jotain unohtuikin.
On totta, että eihän tuo kahden päivän energiantarvetta kata, mutta yhden päivän kyllä johon se on tarkoitettukin(eli esim.sotaharjoitusvuorokauteen jolloin ei puntata, mutta ollaan muuten menossa).

Kaikille muille anteeksi offtopikki.

Hyvä on, koitan muistella: "Kuivamuonapakkauksen hernekeitto sisältää noin 500kcal, mutta sen koko helvetillisen pussinhan saa syödä kokonaankin päivän mittaan, jos on nälkä. Tällöin päivän energian saanti on varmasti lähempänä 4000 kuin 400. Ja yksittäistä hernekeittopurkkia teille ei varmasti ole annettu päivän syömisiksi." Mikäli nyt ymmärän omat tekstini, niin puhuin kuivamuonien kalorimääristä.

En ollut mikään punttihirmu mutten anorektinenkaan, jonkun 85 kiloinen. En yritä todistaa olevani kova tai mikään muukaan. Tarkoitin, että en aivan kauheasti ehtisi kahdessa päivässä nälkää nähdä. Näin äkkiä muisteltuna yhden päivän kuivamuona-annos on jokseenkin seuraava: ~400g hernaria tölkissä, 2 vedessä keitettävää pastapussia, 2 pakettia näkkäriä, 2 suklaa patukkaa, rusinoita, kahvia, teetä, energiajuomajauhetta, 2 Lämmin kuppia, maksapasteijaa ja varmaan jotain unohtuikin.
On totta, että eihän tuo kahden päivän energiantarvetta kata, mutta yhden päivän kyllä johon se on tarkoitettukin(eli esim.sotaharjoitusvuorokauteen jolloin ei puntata, mutta ollaan muuten menossa).

Kaikille muille anteeksi offtopikki.

Tiädätk edes mitä on kuivamuonitus? Se on lämpimän ruoan korvike, joka jaetaan sillon kuin lämmintä ruokaa ei ole mahdollista tehdä. Kuivamuonitus pussit sisälsivät parhaimmillaan banaanin, kolmioleivän, kaksi näkkileipää ja harvoin suklaapatukan. Puhut itse nyt jostain Leiriruoka paketista.

Kuvittelin, että taistelumuonaa voi kutsua myös kuivamuonaksi. Olin ilmeisesti väärässä ja siihen onkin hyvä lopettaa tämä, kun ei koske enää otsikon juttua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom