Arginiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dude83
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin onko tuo nyt finnmaxin l-arginiinia ja siinä kyljessä lukee, että vuorokaudessa saa ottaa vain 2,5 g eikä sitä saa ylittää. Mutta täällähän porukka tuntuu ottavan koko ajan sitä. Otin ennen treeniä tuon määrän jo, voinko ottaa vielä ennen kun menen nukkumaan saman määrän vaikka purkissa kielletään ?

Kannattaako tuota arginiinia laittaa palautusjuomaan ?

ite oon ottanu ennen reeniä 5-10g ja ennen unelle menoo noin 5g

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy varmaa kans hommata tota UFS:n arginiinia, ollu käytössä Maca-jauhetta ja en oo sillä kyllä huomannu juuri mitään erikoista. Täytyy sit kirjoitella tänne miten toimii...

Miten kannattaisi ajoittaa tuon arginiinin ottamista kun myös käyttää BCAA:ta? Lysiinia ja arginiinia ei käsittääkseni pitäisi ottaa samanaikaisesti koska ovat kilpailevia aminohappoja. Kuitenkin sekä BCAA:ta ja arginiinia suositellaan otettavaksi ennen treeniä.

Tähän asti olen ottanut 10g BCAA:ta ennen ja jälkeen treeniä, mutta ajattelin nyt kokeilla myös arginiinia enkä oikein tiedä mikä olisi optimaalisin aika ottaa sitä kun tuo BCAA:n lyseiini vähän hankaloittaa tilannetta.

Ei BCAA:ssa ole lysiiniä, Haaraketjuiset aminohapot (BCAA) ovat leusiini, isoleusiini ja valiini, joten sen puolesta voit hyvin ottaa samaan aikaan BCAA:t ja arginiinin.

Luin, että jollain toisellakin oli ollut sama kun mulla, että heti kun aloitti arginiinin vetämisen iski kuumetta ja flunssaa. Noh, kai se sitten on vaan sattumaa...

Hain eilen pari pussia ufs:n arginiiniä, ja otin 5g ennen nukkumaan menoa. En tiedä oliko luuloa mutta ihan kuin olis tuntunut koko kroppa lämpimältä. Tänää olis treenipäivä taas niin täytyy ottaa ennen treeniä annos, saa nähdä tuoko mitään lisäpotkua...

Flunssaa vai ei??

Luin, että jollain toisellakin oli ollut sama kun mulla, että heti kun aloitti arginiinin vetämisen iski kuumetta ja flunssaa. Noh, kai se sitten on vaan sattumaa...

Just! Ostin itse lauantaina (27.3) pussillisen tuota ihmeainetta ja heti sunnuntaina oli kuumeinen ja vähän väsynyt ja vetämätön olo. Tuli kyllä heti mieleen, että noinko tehokas on tuon aineen vaikutus. Sama kuumeinen ja vähän ihmeellinen olo on jatkunut nyt keskiviikkoon asti. Otinkohan ainetta alussa vähän liian ison annostuksen, kun otin arviolla.

Just! Ostin itse lauantaina (27.3) pussillisen tuota ihmeainetta ja heti sunnuntaina oli kuumeinen ja vähän väsynyt ja vetämätön olo. Tuli kyllä heti mieleen, että noinko tehokas on tuon aineen vaikutus. Sama kuumeinen ja vähän ihmeellinen olo on jatkunut nyt keskiviikkoon asti. Otinkohan ainetta alussa vähän liian ison annostuksen, kun otin arviolla.
Jeps, tulin lukemaan tänne näin aamusta, että mikähän on, kun on niin kipeä olo.
Otin eilen illalla isomman satsin arginiinia (aikasemmin ottanut satunnaisesti 1000mg, nyt otin 3000 mg).
Alan vähitellen uskomaan että näillä on joku yhteys, koska ei ole ollut kipeä olo puoleentoista vuoteen.

Jeps, tulin lukemaan tänne näin aamusta, että mikähän on, kun on niin kipeä olo.
Otin eilen illalla isomman satsin arginiinia (aikasemmin ottanut satunnaisesti 1000mg, nyt otin 3000 mg).
Alan vähitellen uskomaan että näillä on joku yhteys, koska ei ole ollut kipeä olo puoleentoista vuoteen.

Mulla on noussut siis kuume ihan "tyhjästä" kun nappailut arginiinia, ja tää on toistunut useammin kuin kerran. Jostain syystä ei vaan sovi sitten itelle. Itelläkin oli pari vuotta etten ollut kipeänä ja parin viikon arginiinin käytän jälkeen olikin yllättäen 38 astetta kuumetta. No lähti pois kun lopetin arginiinin ottamisen, mutta kun aloitin uudestaan niin sitten oltiinkin heti perään saikulla uudestaan.

Tässä nähdäkseni selitys, miksi arginiini tuntuu toisilla vaikuttavan ja toisilla ei. Siksi koska monilla on jo arginiinipitoisuus tarpeeksi korkea, ravintolisä ei tuo lisävaikutusta (lue alla).:dance2:

In other words, L-arginine would not be expected to be rate-limiting for the enzyme, and it would not appear that supraphysiological levels of L-arginine which could occur with oral supplementation of the amino acid^would make any difference with regard to NO production. The reaction would appear to have reached its maximum level. However, in vivo studies have demonstrated that, under certain conditions, e.g. hypercholesterolemia, supplemental L-arginine could enhance endothelial-dependent vasodilation and NO production.

Lähde:
http://www.drugbank.ca/drugs/DB00125

Itse siis ostin Solgarin 500mg L-arginine tabuja kokeiltavaksi. Hyvin vaikutti jo pieninä määrinä ainakin alapäähän ja uniin, yks tabu ennen salia ja kaks nukkumaanmennes tuntui jo olevan liikaa. Ehkä siksi etten oo ollut kovin hyvissä proteiineissa viimesen vuoden aikana. Vaikea sanoa oliko glutamiinilla tai wheyprotskuilla osuutta, alotin ne samalla. Kokeilut jatkuu...

Mitä vaikutuksia koit?

Tuttu vakiotreeni meni aiempaa helpommin ja siitä sai paremman fiiliksen ja palautuminen parempi (nää laskisin noiden kaikkien yhteisvaikutukseks, pitää tulevina viikkoina koittaa välillä arginiinin kanssa ja ilman). Yöllä arginiinin verisuonia laajentava vaikutus huomattiin valveilla ja hiukka kummassa :pano: -unessa. Kannattaa varata paperia pyjamaan varmuuden vuoks, jos meinaa noita vedellä ;)

Tilasin Arginine+Ornithine tabletteja. Tässä lukee että annostus 1-6 päivässä. Oiskohan järkevää ottaa nuo kaikki 6 ennen nukkumaan menoa?
Treenipäivinä sitten vaikka 3 ennen treeniä, ja 3 ennen nukkumaan menoa? 1 tabletti sisältää L-Arginine 500mg L-Ornithine 250mg. Mitä oon täältä lukenu, että jos tuota vähemmän ottaa niin ei ole mitään hyötyä? Noista tulevat grammat taitaa siltiki jäähä vähäisiks?

Mulla kävi just samoin, enkä usko et sattumaa... en juuri koskaan sairastele. Ihmeellistä et mun kroppa reagoi noin siihe... kyseessö oli fastin pump+

Tilasin Arginine+Ornithine tabletteja. Tässä lukee että annostus 1-6 päivässä. Oiskohan järkevää ottaa nuo kaikki 6 ennen nukkumaan menoa?
Treenipäivinä sitten vaikka 3 ennen treeniä, ja 3 ennen nukkumaan menoa? 1 tabletti sisältää L-Arginine 500mg L-Ornithine 250mg. Mitä oon täältä lukenu, että jos tuota vähemmän ottaa niin ei ole mitään hyötyä? Noista tulevat grammat taitaa siltiki jäähä vähäisiks?
Kyllähän nuo määrät kovin pieniä on.Jauheena kannattanee muutenkin ostaa,tulee huomattavasti halvemmaksi.

Kyllähän nuo määrät kovin pieniä on.Jauheena kannattanee muutenkin ostaa,tulee huomattavasti halvemmaksi.

Seuraavan kerran ostan kyllä jauheena. Nuo tabletit on hirveen kokosia, ni tuntuu aika hurjalta tuo 6 ottaa kerralla. Otan samaan aikaan 3kpl ZMA:ta. Kannattaiskohan nuoita argi-orneja ottaa sitten enempi, ku turhaan sitä liian vähää ottaa, jos ei oo mitään hyötyä?

Yksi tähän evääseen (ja sen verkostomarkkinointiin) hurahtanut tuttu väitti pokkana että L-arginiini olisi parantanut terminaalivaiheessa olleen syöpäpotilaan täysin terveeksi.
Kuulema tällä myös kasvaa lihakset tekemättä treeniä, mikä olisikin ihan mahtavaa.

En muuten osallistunut kyseiseen verkostoon.

Joskus aikoinaan koitin UFS L-arginiiniä ennen treeniä ja ennen nukkumaan menoa. Enpä muista, että mitään vaikusta/hyötyä tästä tullut muuta kuin ehkä parempi pumppi treenin aikana. Tällä hetkellä olen tykästynyt Olympian Labsin A-AKG powderiin, jota otan ennen treeniä välillä Jack3din kanssa, tai ilman. Tällä saa ainakin räjähtävän pumpin aikasiks treeneissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom