Apple - iPad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make_00
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tämä sittenkin sohvasurffauksessa on aika etevä, ei ole enää paluuta kännyyn 2 min käyttökokemuksen perusteella. Desiren hotspotti tetteröintikin toimii erinomaisesti tämän kanssa yksiin. Onneksi en ostanut 3G mallia.
Sohvasurffaukseen ja maililaitteeksi itsekkin jotain tablettia olen miettinyt. Jäänyt kuitenkin hankkimatta toistaiseksi, koska
- Ei käyttäjäkohtaisia profiileja. Olen jokusen kymmenen kertaa todennut kavereille "ota quest acco" kun ovat tuossa pöydällä majailevaan netbookkiin tarranneet.
- ei fläshiä iPad:ssä. Can't help it, mutta kun on tottunut maikkarin fläshweatheria jne. käyttämään olisi tässäkin kohtaa askel taaksepäin
- hienoiset ergonomiaongelmat, iPadin tapauksessa paino.

Kaikki kokeilemani Android tabit ovat muuten olleet suht. paskoja ja esim. Galaxy Tab on täysin läginen. HTC Flyer ja kevyemmät Honeycomb laitteet pitää kokeilla seuraavaksi, mutta profiileja ei ole niissäkään eli tuolla suunnilleen iPad:in painoisella netbookilla mennään meillä varmaan vielä suht. pitkään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TuneIn Radio + Airport Express ja musaa sekä nettiradioita voi luukuttaa stereoista mistäpäin kämppää tykkää, toki myös iPod kirjasto soi samalla tapaa. Suurin käyttö on kyllä sohvan nurkassa jossain ihme asennossa surffaaminen. Ei vaan kiinnosta istua kirjoituspöydän koneen eteen kun sitä on koko työpäivä jo tullut tehtyä. Vähän sama kun PC pelaaminen vs. Konsoli pelaaminen.

Vaikuttaa ihan toimivilta nämä tv-striimit, mutta taitavat olla kaikki jotain kuukauden ilmaistrialeja. Mikäs se on paras tv-katseluohjelma iPadille? Aika isolla viiveellä (jotain 50sek) tulee ainakin tuossa booxTV HDssa valuvan, muuten wörkkii kivasti.

Tuli viikko sitten tämä iPad ostettua, vähän harmittaa kun nyt olisi saanut 120€ halvemmalla sitten, mutta ei voi mitään. En olisi kyllä uskonut Applen tuotetta ikinä ostavani, mutta kyllä tämä tableteista toimivin taitaa olla enkä kadu valintaani. Korvaa täysin läppärin tarpeen meikäläisellä kun on pöytäkone töissä ja siinä istuu usein hyvinkin riittävän annoksen per päivä niin ei huvita kotona enää perinteistä konetta käyttää. Kyllä sekin tosin löytyy, mutta ei ole tullut iPadin hankinnan jälkeen tarvetta avata :pano: Nykyisin kun alkaa vähän joka vehkeessä olla muistia mihin saa elokuvat/kuvat/musiikin yms. ladattua, striimattua ja varastoitua alkaa mielestäni jäämään perus mattimeikäläisellä normaali tietokone ja jopa läppäri aika turhaksi. Harva kotona kuitenkaan mitään töitä tekee, siihen on sitten vielä perinteinen kone lyömätön, mutta kyllä viihdekäytössä on aika ajanut ohi. Näppäimistö on kuitenkin vielä himotsättääjille aika kova valtti, mutta kyllä väitän kirjoittavani jopa iPadilla nopeammin kuin useimmat tuttavani koneellaan ;) Antaapahan tasoitusta...

4:3 reso on täydellinen floppi. Vaikeuttaa kirjoittamista pystyasennossa ja takaa palkit kaikkeen videomateriaaliin

No ei tämä "nyky" 16:9 autuaaksi tee myöskään, pystysuunnassa ei näytöille mahdu ikinä mitään ja sivuilla tilaa liikaakin ja palkitkin on videomatskussa ihan samaan malliin.

Musan soittamiseen on kyllä kätevämpi iPhone + remote. Ollut jo pitkään, lukee siis iTunesin kirjastoa ja suoraan luurista voi biisejä valita.

Varmasti toimiva ratkaisu tuokin mutta itse diggaan sitä ettei tarvi kun olla vahvistin + iPad päällä jotta musiikki soljuu korviin ilman, että pitää erikseen pistää tietokone päälle. Varsinkin kun kone on jossain ihan muualla kun vahvistin.

Varmasti toimiva ratkaisu tuokin mutta itse diggaan sitä ettei tarvi kun olla vahvistin + iPad päällä jotta musiikki soljuu korviin ilman, että pitää erikseen pistää tietokone päälle. Varsinkin kun kone on jossain ihan muualla kun vahvistin.

Ei kai kukaan Maccejä sammuttele? Ainahan se on tuolla yläkerrassa päällä. Strereot on alakerrassa, airplay mahdollistaa. (airport express).

Mutta tuossa tapauksessa joudut sitten vippaamaan koko iTunes kirjaston sinne iPadiin. Vai miten se sen kirjaston haistelee?

Mutta tuossa tapauksessa joudut sitten vippaamaan koko iTunes kirjaston sinne iPadiin. Vai miten se sen kirjaston haistelee?

Juu toki koko kirjasto iPadissa, mikä tietenkin syö tilaa laitteesta, Spotify Premium kiertäisi tuota ongelmaa jossain määrin. Bonuksena tosiaan soittelee mukavasti nettiradioita tuolla TuneIn Radio Appsilla.

Juu toki koko kirjasto iPadissa, mikä tietenkin syö tilaa laitteesta, Spotify Premium kiertäisi tuota ongelmaa jossain määrin. Bonuksena tosiaan soittelee mukavasti nettiradioita tuolla TuneIn Radio Appsilla.

Mulla on kotona NAS-purkki oikeestaan vaan backup-systeeminä. Sen spekseissä oli jotain mainintaa iTunes-serveristä, täytyypä tutkia saisko musat soitettua sen kautta jotenkin...

Edelleen helpoin on pitää koko kirjasto yhdellä koneella. Mulla on himassa koko kirjasto Mac proossa, josta voin sitten soittaa musiikit iPadilla, iPhonella, Macbookilla ja Mac minillä ja ohjata kaikista laitteista musiikin joko airtunesiin tai koneeseen tai kumpaankin.

Edelleen helpoin on pitää koko kirjasto yhdellä koneella. Mulla on himassa koko kirjasto Mac proossa, josta voin sitten soittaa musiikit iPadilla, iPhonella, Macbookilla ja Mac minillä ja ohjata kaikista laitteista musiikin joko airtunesiin tai koneeseen tai kumpaankin.

Itse haluaisin nähdä oman kirjastoni (musat, kuvat ym) RAIDatulla NASsilla. Siihen pääsee sitten laite kuin laite käsiksi ja halutut tiedostot voi synkronoida haluttujen laitteiden kesken. Se on sitten makuasia millä sitä musaa soittelee. Mielenkiintoinen toi Miken ehdottama. Silti valitsisin Sonoksen jos ei rahasta olisi kiinni ja voisi hankkia tarvittavan määrän Zoneplayereitä.

Siirrympä nyt itsekin tuohon ipad+imac+airport+nönnönnöö_dac+tagmclarenvahvis komboon. Aika messevää nimittäin selailla itunesia ipadin kautta remotella, ei tuosta paljoa UI ja käytettävyys parane. Airportin suhteen on vielä pientä varausta, jotain juttua foorumeilla liikussa ettei oikein striimaa laadukkaasti (jitterijuttuja). Enivei, se on nyt hommattu ja nyt ebaysta jotain optista syövää dacia jonon jatkeeksi.

Heh :lol2:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse haluaisin nähdä oman kirjastoni (musat, kuvat ym) RAIDatulla NASsilla. Siihen pääsee sitten laite kuin laite käsiksi ja halutut tiedostot voi synkronoida haluttujen laitteiden kesken. Se on sitten makuasia millä sitä musaa soittelee. Mielenkiintoinen toi Miken ehdottama. Silti valitsisin Sonoksen jos ei rahasta olisi kiinni ja voisi hankkia tarvittavan määrän Zoneplayereitä.

Toihan ei pois sulje Miken keinoa. Kyllä se itunes löytää ne sieltä NAS:silta ja soittaa sieltä. Ei tartte edes synkata.

Tuli viikko sitten tämä iPad ostettua, vähän harmittaa kun nyt olisi saanut 120€ halvemmalla sitten, mutta ei voi mitään.
Apple palauttaa alennuksen, jos osti iPadin alle 2 viikkoa ennen iPad kakkosen julkaisua, eli ennen 16.2.2011. Lähde.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom