Apple - iPad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make_00
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa a. Saa nähdä joutuuko tuon uudemman ipadin käydä ostamassa kun se Suomeen tulee. Ipad 1 ei oikein vakuuttanut kun en sille oikein käyttöä keksinyt ja muutenkin niin samanlainen iphonen kanssa. Mutta nyt kun asiaa olen jonkun aikaa pähkäillyt ja miettinyt, niin olisihan tuo todella kiva olla töissä kahvi ja ruoka tauoilla leikkikaluna. Myös kotona tuolla varmaan tulisi välillä jotain leikittyä. Onhan tuo aika kallis "lelu", mutta pitäähän sitä välillä itseään hemmotella :)

Joo aika hyvä dilli, kun wlanimalli on vaan 9e halvempi. Toisaalta itse kyseenalaistan tuon 3g-ominaisuuden nykyaikana, tetteröimällä liikkuu yhtä nopsaan kuitenkin data kun se känny on aina mukana missä iPadikin, eikä vaadi omaa simiä ja sopparia. Tietty jälleenmyyntiarvomielessä hyvä boonus toki tuo slotti.

Itseäni alkanut vituttamaan muuten iPadin ruutu nyt aurinkoisella kelillä. Muuten näkyy hyvin mutta aurinkolasit päässä ei yhtään mitään. Samaan aikaan amoledi-näytöt suorastaan paranevat näkyvyydeltään.

Olen muuten jo aika koukussa iPadiin, käyn paskomassakin se kainalossa. Bowmasteriakin pitää päästä ampumaan vartin välein.

Näkyis olevan muutkin mallit aikalailla halvennuksessa, mutta eri asia tietenkin on kuinka mittavat varastot löytyy.

Joo aika hyvä dilli, kun wlanimalli on vaan 9e halvempi. Toisaalta itse kyseenalaistan tuon 3g-ominaisuuden nykyaikana, tetteröimällä liikkuu yhtä nopsaan kuitenkin data kun se känny on aina mukana missä iPadikin, eikä vaadi omaa simiä ja sopparia. Tietty jälleenmyyntiarvomielessä hyvä boonus toki tuo slotti.

Itseäni alkanut vituttamaan muuten iPadin ruutu nyt aurinkoisella kelillä. Muuten näkyy hyvin mutta aurinkolasit päässä ei yhtään mitään. Samaan aikaan amoledi-näytöt suorastaan paranevat näkyvyydeltään.

Olen muuten jo aika koukussa iPadiin, käyn paskomassakin se kainalossa. Bowmasteriakin pitää päästä ampumaan vartin välein.

Pitää kuitenkin muistaa että 3G-mallissa on GPS ja 10 tunnin akunkesto.

Kokeileppa tetheröidä kännylläs se 10 tuntia. Ehdottomasti hintansa väärti.

Luin eilen jonkun testin että iPad 2 saa iPhone 4:sta myös GPS-tiedon tetheröinnin aikana. Nyt oon vaan luurilla liikenteessä että ei oo linkki tallessa. Akkukestossa on toki tuo 3h ero 3G käytössä.

Mulla on 247 tetteröinnit päällä. Kytkeytyy aina kun ei muuta tunnettua verkkoa ole. Tarkoitatko nyt siis kännyn akkukestoa, se kestää heikommin? Onhan se noinkin, iPadissa on kyllä about tuplat akkukestot kuin Desiressä. "Gepsipuoli" on tietty enemmän tukiasemien varassa, mutta haitanneeko tuokaan. Ehkä se vähän haittaa jos ei känny imuta signaalia pädin puolesta.

Mutta siis pointtina oli että wlanimallilla pärjää mainiosti jos tetteröinti pelaa, sen toimivuus ei ole 3geestä kiinni.

Mulla on 247 tetteröinnit päällä. Kytkeytyy aina kun ei muuta tunnettua verkkoa ole. Tarkoitatko nyt siis kännyn akkukestoa, se kestää heikommin? Onhan se noinkin, iPadissa on kyllä about tuplat akkukestot kuin Desiressä. "Gepsipuoli" on tietty enemmän tukiasemien varassa, mutta haitanneeko tuokaan. Ehkä se vähän haittaa jos ei känny imuta signaalia pädin puolesta.

Mutta siis pointtina oli että wlanimallilla pärjää mainiosti jos tetteröinti pelaa, sen toimivuus ei ole 3geestä kiinni.

Samaa mieltä, että WLAN malli riittää. Mutta tossa hintaeroa on 9 euroa (+toisen liittymän kk-maksu). Itse vaan pähkäilen kumman hommaan, jos päädyn ipadiin. Käytössä Desire ja siinä hotspotti vie akun humisten. Ei riitä akku aina muutenkaan koko päivää.

3G olisi imo parempi, mutta kalliimpi. Jos Saunikselata saisi multisimmin niin ehdottomasti ottaisin 3G-mallin. WLAN ehkä kuitenkin ostoon...?

Pari hölmöä kysymystä tosta uudesta kakkosmallista, ja yleensä koko aplen laitteesta.
Näkyykö youtube, yleareena, katsomo, ja ruutu videot?
Näkyykö tossa ihan normi AVI videot? Tossa uudessa kun on muistikorttipaikka. Siihen vaan leffa, ja katsomaan sitä. Millä ohjelmalla VLC?
Hoituuko nämä samat jutut macbook airilla? Se kun olisi se toinen vaihtoehto. Tossa airissa taitaa olla huriseva tuuletin? ipadissa ei, se olisi hiljaisempi.

Pari hölmöä kysymystä tosta uudesta kakkosmallista, ja yleensä koko aplen laitteesta.
Näkyykö tossa ihan normi AVI videot? Tossa uudessa kun on muistikorttipaikka. Siihen vaan leffa, ja katsomaan sitä. Millä ohjelmalla VLC?
Hoituuko nämä samat jutut macbook airilla? Se kun olisi se toinen vaihtoehto. Tossa airissa taitaa olla huriseva tuuletin? ipadissa ei, se olisi hiljaisempi.

Käsittääkseni Flash-plugarin saisi asennettua jailbreakattuun vehkeeseen, mutta flash-playereiden/videoiden(ruutu/sub yms.) toimivuudesta en osaa sanoa varmuutta. Itse mietin tuota 1gen mallia, mutta koko juttu kaatui sitten iPadin(iOS) rajoitteisiin. Odotellaanpa sitten jos tässä keväällä/alkukesästä tulisi jotain järkevää Android-tablettia myyntiin.

IPad 1llä ei kyllä oikein pelitä mikään noista, paitsi youtube omassa sovelluksessaan. Taitaa olla iPad2 ihan samaa settiä softallisesti, tuskimpa siihen tulee tukea yhtään enempää kuin eka malliinkaan.

Ai iPad 2 muistikortti paikka?

Youtube ja Yle areena toimii, videot pitää synkata iTunesin kautta, mitään muistikorttipaikkaa tuossa kakkosessakaan ei ole. Ei tuolla läheskään kaikki asiat onnistu mitkä läppärillä, ei se ole siihen tarkoitettukaan.

Mikäs perkele tuo klo 17 myyntiaika on? Onko porukka paljonkin ennakkovaraillu?
Ois makoisaa saada pädi jo perjantaina sormetettavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom