Anttilan käsipainot ja wrangen kiekot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni_n
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla on tuollainen legendaarinen Anttilasta ostettu säädettävä 15kg käsipaino jossa 0.75, 1.25, 1.75 ja 2.25kg kiekot. Keksin juuri että voin tilata Stockmannin kautta (asun Turussa) Wrangen tuotteita ja vältyn postikuluilta jos vaan jaksan itse kantaa vehkeet kotiin, joten voisin ensialkuun ostaa tuohon lisää kiekkoja. Haluaisin vaan varmistaa, että sopiihan ne Wrangen käsipainokiekot (metalli tai vinyyli) tuohon?

toni_n sanoi:
Mulla on tuollainen legendaarinen Anttilasta ostettu säädettävä 15kg käsipaino jossa 0.75, 1.25, 1.75 ja 2.25kg kiekot. Keksin juuri että voin tilata Stockmannin kautta (asun Turussa) Wrangen tuotteita ja vältyn postikuluilta jos vaan jaksan itse kantaa vehkeet kotiin, joten voisin ensialkuun ostaa tuohon lisää kiekkoja. Haluaisin vaan varmistaa, että sopiihan ne Wrangen käsipainokiekot (metalli tai vinyyli) tuohon?

Mulla on kanssa noita 15kg painoja kotosalla... Niitä ku on tullut useampi hankittu, niin saa sitten kasattua ihan kivat käsipainot itelleen...

Mittaappa se reikä ja kato sitten wrangelta, että mikä sen reiän halkaisija on. Wrangella ne muistaakseni sen halkaisijan ilmoittavat kuvastossaan...

Net Virgin sanoi:
Mittaappa se reikä ja kato sitten wrangelta, että mikä sen reiän halkaisija on. Wrangella ne muistaakseni sen halkaisijan ilmoittavat kuvastossaan...

Kävi kyllä mielessä, mutta ajattelin että niissä on sitten kuitenkin pientä heittoa ja sitten kiekot ei sovikaan kuin armottomalla tunkemisella tai vaihtoehtoisesti hölskyy.. joten ajattelin varmistaa.

saako tommoseen settiin paljonkin lisää kiekkoja? tietääkö kukaan myyköhän veljekset keskinen noita vielä halvalla?

nevahood sanoi:
saako tommoseen settiin paljonkin lisää kiekkoja? tietääkö kukaan myyköhän veljekset keskinen noita vielä halvalla?

Mulle ainakin "riittävästi"; stockan myyjä näytti wrangen kuvastosta että kiekkoja olisi 10kg asti ja kyllä kai niitä mahtuu ainakin 2*4 siihen tankoon.. ei ne kauhean paksuilta nimittäin näyttäneet, ainakaan kuvissa.

toni_n sanoi:
ei ne kauhean paksuilta nimittäin näyttäneet, ainakaan kuvissa.
25 mm on kaikissa jotka vastaan ovat tulleet. Tai no, joista olen mitannut..
Muttamutta.. vaikka 25 mm onkin nimellismittaa niin sopivuus on jonkun satunnaisgeneraattorin sanelemaa, sillä yllättävänkin helposti takkuavat kumipäällysteiset kiekot tankoon kiinni jos on hiukankin ahdasta.

Joskus tein kotona käsipainoilla, sitte ku alko painot loppuu, ni tungin sitte lisää väkisi. ja vääntelin, kunnes tangot vääntyivät pilalle :D
ei taida ne anttilan tangot kauheita kestää ? mulla oli sellaset weiderin.

Frodo sanoi:
Joskus tein kotona käsipainoilla, sitte ku alko painot loppuu, ni tungin sitte lisää väkisi. ja vääntelin, kunnes tangot vääntyivät pilalle :D
ei taida ne anttilan tangot kauheita kestää ? mulla oli sellaset weiderin.

Vittu ku mä oon heikko ku en saa väännettyä noita anttilan käsipainotankoja mutkalle.....

Käsipainotangonhan tulee ehdottomasti olla itse tehty, vähän normaalia kässäritankoa pitempi sinkitty rautaputki, sopivaa kasteluletkua pätkä kädensijaksi ja avot! Painoja saa lastata reilusti, enkä ole vielä yhtään saanut vääntymään, vaikka kerran kokeilin piruuttani vetää kulmasoutua 80 kg kässäritangossa.

veljekset keskiseltä kävin tänään hakemassa tyttöystävälle kässärit.. hieman hintavertailuja sieltä:

1x20kg säädettävät rautaiset (maalatut, ei kumitetut) 24.5e, 15kg taisi olla noin 20e, myös 12kg settejä oli tyrkyllä. ihan asialliselta tuntuvat, tuota täysrautaista tankoa tuskin saa miesvoimin vääntymään. otekohta tangosta on vastaava kuin wrange pro:ssa. ostin siis 2 kappaletta noita joten yhteen saa jotain 27kg.

niin ja tommonen "international" 140kg setti tanko + kiekot oli sitten noin 170e..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
nevahood sanoi:
niin ja tommonen "international" 140kg setti tanko + kiekot oli sitten noin 170e..
Tuo on jo todella edullinen kaupan painosarjaksi.

spolk sanoi:
Käsipainotangonhan tulee ehdottomasti olla itse tehty...
Itse tein myös parin säädettäviä käsipainoja kun anttilan painoista loppui kiekot kesken. Tangon tein umpinaisesta terästangosta halkaisija ~30mm. Kiekkoja saan lisättyä 30kg edestä. Tämän lisäksi omatekoisia kiinteitä käsipainoja 2x3, 2x7, 2x14, 2x28kg. Hintaa noille tulee noin 40cent/kg.

edit: jahas tämä olikin vähän vanhempi juttu. :piis:

beebbeeb sanoi:
25 mm on kaikissa jotka vastaan ovat tulleet. Tai no, joista olen mitannut..
Muttamutta.. vaikka 25 mm onkin nimellismittaa niin sopivuus on jonkun satunnaisgeneraattorin sanelemaa, sillä yllättävänkin helposti takkuavat kumipäällysteiset kiekot tankoon kiinni jos on hiukankin ahdasta.

Urheiluliikkeissä ja marketeissa on usein tullut vastaan 30mm painosarjoja ja irtolevyjä. Se olikin sitten yllätys, kun Wrangelta tilasin isompia levyjä, joissa olikin vain 25mm reikä. Homma ratkesi, kun hommasin perään 25mm tangot, johon myös nuo 30mm levyt käy ja hyvin pysyvät kun vain kiristää kunnolla.

Kaikista halvimmalla taitaa saada lisälevyjä (poislukien veljekset keskinen), kun marssii paikalliseen ammattikouluun ja kertoa tarkat mitat. Näin ainakin jotkut ovat menetelleet. Hinta ei kuulemani mukaan ole kovin korkea ja amis poijat tykkää kun saa sorvata :D

Kävin tuossa jokin aikaa sitten ostamassa ihan normaalista marketista (Euro) käsipainosetin ja sitten siihen vielä lisäksi lisälevysetin myöhemmin kun painot kävivät pieniksi.

Menin kotia onnellisesti tuon lisälevysetin kanssa täyttä motivaatiota uhkuen, että mahtava homma kun pääsee treenaamaan isommilla painoilla kotona, jos jostain syystä ei salille pääse. Aiemmin ostetussa setissa tankona oli sellainen kierretanko jossa muovinen kädensija keskellä. Noh, reippaana poikana heitin isommat lätkät tankoon ja aloin ruuvaaman kierrelukkoa kiinni. Siinä aikani ruuvailin ja katsoin TV:tä samalla ja ihmettelin, että mikäs nyt on kun saan veivata ja veivata eikä veivaaminen koskaan lopu. No, siinähän kävi niin, että se muovinen kädensija oli litistynyt sinne väliin... se niistä painoista sitten :wall:

Ihmettelen syvästi miksi noissa ei ollut mitään vankempaa stopparia, ainoastaan tuo muovinen kädensija...

Ostin joskus tosi halvat 20kg painot marketista. Ne oli sellaiset muovipäällysteiset, ei olleet kuitenkaan kokonaan muovia. Nimittäin kun semmoinen tippui lattialle niin eikös koko paska haljennut kahtia ja sisältä valui savea tms. ihme hiekkamössöä ulos. No se niistä painoista...

Toinen kerta oli kun ostin Duke merkkiseen settiin lisäpainoja, tällä kertaa varmistuin että on ihan kokorautaa. Reiät näytti olevan samanlaiset, mutta eipäs ihan olleetkaan. Ei meinannut millään mahtua paino tankoon kun yritin laittaa. Ensin löin nyrkillä, ei mennyt, sitten otin 20kg painon ja löin voimalla päälle. Paino ei mennyt vieläkään kunnolla, mutta tanko vääntyi iskusta vielä paksummaksi ja nyt siihen ei menneet edes originaali setin mukana tulleet painot. Juu että kaikenlaista sitä oppii kantapään kautta :thumbs:

Mulla on kans just tuo legendaarinen anttilan säädettävä käsipaino + vidusti weiderin erilaisia lätkiä jotka sopii tuohon käsipainoon. Ainoa ongelma tulee vastaan siinä kun siihen käsipainoon ei mahdu älyttömästi noita lätkiä.. just menee pari kympin lätkää ja pikku lätkät vielä päihin eli saan siihen lastattua noin 50 kg. Teetätin aikuiskoulutuskeskuksessa kunnon jöllit levyt jotka painaa 30 kg kipale ja tangon ostin K-raudasta :). Kyykkytelineen teetätin kans eräässä oppilaitoksessa (maksoi n. 40 euroa..). Kävin kans hyvä zäkä talja-setin suhteen, sillä opiskelija-asuntola myi sika-halvalla pois punttisalistaan helkutin hyvän talja-systeemin.. kuulemma siitä lähti liikaa meteliä. Autotalli-gymini hipoo jo täydellisyyttä :)

Meillä on wrangen käsipainotangot, hinta ei ollut paha mutta samalla hommattiin paljon muutakin. Paljon siihen saa kiekkoja, siipan vanhatkin kävi ja lukko piti hyvin paikallaan, ei kilise ja kolise. Minulle vaan taitaisi olla semmoiset savitäytteiset :hyper: olla sopivammat, hermo menee kun se tanko on niin pitkä. Niin - jos ei rajoita voima niin sitten pituusmitta.
Saatiin muuten halvemmalla jostain Hyvinkäällä olevasta pienestä pyöräliikkeestä kun mitä olisi saatu hakemalla wrangen varastolta siitä jostain Malminkartanon (?muistaakseni) läheltä.

Lievä offtopic tulossa, mutta melkein liittyy aiheeseen :)

Täällä oli joskus aikoinaan threadi oman kyykky-penkki-ja-mikälie-telineen rakentamisesta. Siellä oli kuvia ja piirustuksia siitä vehkeestä. Searchilla yritin etsiä, mutta en löytänyt. Missähän se mahtaa lymyillä?

Ukko lupasi rakentaa, jos hommaan sille piirustukset...

41shots sanoi:
Täällä oli joskus aikoinaan threadi oman kyykky-penkki-ja-mikälie-telineen rakentamisesta. Siellä oli kuvia ja piirustuksia siitä vehkeestä. Searchilla yritin etsiä, mutta en löytänyt. Missähän se mahtaa lymyillä?
Kuntolaite kotiin - thread

Joo ite oon vääntny tollasen power-rackin ja taljan vähän mukautetusti ja hyvin on toiminu.
:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom