Kerroppa Wallace, mistä kumpuaa kaikki tämä into ja mielenkiinto väitellä tästä asiasta päivästä toiseen linkitelleen jatkuvasti samoja linkkejä uudelleen ja uudelleen?
Olen tasan muutamaa asiaan linkittänyt moneen kertaan ja tasan sen takia kun joillekkin on niin ihmeen vaikeaa käsittää perusasioita kuten SOKERIKUORMITUS tai INSULIININ HAITTOJA! :D
Esim, tänään postaamani tutkimuksesti eivät muistaakseni ole kertaakaan olleet esille ennen tässä otsikossa. Voin toki olla väärässä, en todellakaan postaa asiaa kahteen kertaan jos tuntuu, että vastapuoli tajuaa asian kerrasta! Niin kuitenkaan ei tapahdu eräillä
Missiona kansanterveyden kohentaminen, ylipaino ongelman suomesta poistaminen vai jokin ihan muu? Foliohattu päässä voisi kuvitella jo, että sulla on Heikkilän kanssa jonnin sortin mainostusdiili nuista kirjoista jopa. No, ehkei kuiteskaan...
Kerro ihmeessä miten VHH liittyy Heikkilään siis rahastus mielessä ? Okei, sillä on muutama kirja, mutta nekin voi edelleen lainata kirjastosta, jos ahistaa ;)
Heikkilä ei muuten ole yhtä kuin VHH, Heikkilä on vain yksi VHH:n puolestapuhujista :D
Siinä vaiheessa kun mun verorahoja ei käytetä elintasosairauksien hoitoon niin mulla ei ole enään mitään sanottavaa kenenkään ruokavaliosta, eikä kiinnostusta siitä
Ja tuohon linkittelyyn... Eihän siinä tietenkään mitään vikaa ole, että linkittää jotain väitteensä tueksi, mutta mulla on vahva tunne siitä, että lähdekriittisimpien lukijoiden keskuudessa nuo sun linkit ei herätä sitä luottamusta juurikaan. Kuten jo aiemmin pyydetty, niin pistä nuille sun väitteille tueksi enempi vaikkapa nuita PubMedin linkkejä. Niistä kriittisimmätkin ovat tyytyäisiä ja kukaties jaksavat keskittyä niiden sisältöönkin paremmin kuin nuiden... -hmmmm- ...ei niin luotettavien sivustojen sijaan.
Esim. ravitsemusjaterveys-sivustolla on linkit tutkimuksiin... Muuttaako se asiaa jotenkin jos pistän linkin suoraan tutkimukseen vai että pistän linkin ravitsemusjaterveys-sivustolle josta sama linkki löytyy ? Mun mielestä asia pysyy aivan samana ?
Eikö muutenkin ole parempi pistää ensin suomenkielinen selotus tutkimuksesta eikä heittää vaan linkkiä enkun kieliseen tutkimukseen josta kaikki eivät välttämättä ymmärrä ?
Ja juu, oma mielipiteeni toki on, että aikasta lailla turhia nuo hiilarit suurimmalle osalle on niissä määrin mitä niitä nyt syödään, mutta varsinaista myrkkyä en ruisleivästä ja muista kokojyvä tuotteistakaan olisi tekemässä. En usko että kovinkaan moni on niitä syömällä itsensä sairastuttanut elintasosairauksiin ym., vaan kyllä enempi syynä on tuo pikaruokala/eines ruokailun yleistyminen ja limupullojen/karkkipussien koon kasvaminen.
Katoppas tota mun hampurilaisateria esimerkkiä tuolla aikasemmin, hamppariateriassa on hiilarit&rasvat melkein samassa suhteessa kuin virallisessa suosituksessa ;)
Ensinnäkin VHH edelleenkin sallii jopa 40% hiilarikuormat joillain.
Eli kun VHH sallii täysjyvän syönnin niin mielenkiinto kohdistuu lähinnä siihen väitteeseen, että ne olisivat VÄLTTÄMÄTTÄMIÄ niinkuin virallinen linja tuntuu toitottavan vaikka luonnosta löytyy PALJON parempi kuidun lähteitä kuin joku ruisleipä. Esim. parhaissa kookosjauheissa on 61% kuitua :D
Ja mitä itse tulee suositeltua asiakkailleni joiden kanssa ruokajuttuja katsellaan, niin tuossapa tuo pääpiirteittäin on aika hyvässä paketissa kun vilkasee tuon "Harvardin-kolmion", eli tuon:
http://www.mdd.fi/Pages/ravinto.html
Kerroppas ihan prosentteina se jakauma mitä suosittelet. Se mun mielestä oleellisempaa.
Kyllä tuossakin on kaikki pitkälle jalosteltu hiilari karsittu vähiin, mutta ei suinkaan olla tekemässä kaikista viljatuotteista myrkkyjä tai muuten haitallisia aineksia osana ruokavaliota. Tosin tuossakin on nuo eläinrasvat (tai ainakin voi) pistetty tuonne ylös, mutta ehkäpä sillä on tarkoitus vain meinata sitä, ettei sitä ruokavaliota kuitenkaan rakenneta sen voin ympärille. Niinkuin moni suomalainen mies varmaan ilolla tekisikin, jos se kerta niin terveelliseksi virallisissa suosituksissa alettaisiin mainostamaan.
Missä kohtaan VHH:ssa ollaan tekemässä kaikista viljoista myrkkyjä ? VHH edelleenkin sallii viljoja, mutta kyseenalaistaan niiden välttämättömyyden.
Miksi pitää vääristella/liiotella ?
Sun kannattais tosta voista lukea vähän enemmän, sehän on luonnollinen rasva toisin kuin margariinit.
Jokatapauksessa hommahan on niin, että aina kun puhutaan dieteistä, siis siinä mielessä miten suomalaiset ne ymmärtävät, ollaan aina menossa metsään. Paljon tärkeämpi olisi puhua ruokavaliosta ja pysyvistä muutoksista siihen, niin oltaisiin jo oikeilla linjoilla ruokavaliosuosituksissa. Hoidettiimpa sillä ruokavaliolla sitten sairautta tai edistetään terveyttä.
Totta...