Antti Heikkilän TV-haastattelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
mitäs sä nyt mesot? näytähän missä mainitsit, mitä, ja miten.

eli ilmeisesti maan parhaat asiantuntijat eivät ole huipputasoa vaan koska niiden lausuntoja on kritisoitu?!?!? vai mitä nyt jätät kertomatta?
Aa ok nyt hokasin mistä kenkä puristaa. Nimittäin ois pitänyt linkin takaa klikkailla uusia linkkejä joiden takaa löytyy linkkejä itse asiaan.

Suoraan sanottuna en ole lukenut yhtäkään noista annetuista linkeistä alkua pidemmälle. Puhtaasti siksi koska en viitsi tarkistaa niiden todenperäisyyttä perehtymällä itse tutkimuksiin. Olisikohan noin satakunta tutkimuslähdettä mainittu yhteensä ketjun linkeissä?

Jos wallacea ei kiinnosta referoida linkkien sisältöä tarpeekis hyvin niin eipä se mun asia ole sitä pointtia kaivaa kolmannen osapuolen tekstistä joka on referoitu neljänneltä taholta joka taas viittaa viidennen tahon tutkimukseen. Yhden lauseen kysymykseen tulee sadan lauseen vastaus sinnepäin. niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aa ok nyt hokasin mistä kenkä puristaa. Nimittäin ois pitänyt linkin takaa klikkailla uusia linkkejä joiden takaa löytyy linkkejä itse asiaan.

Suoraan sanottuna en ole lukenut yhtäkään noista annetuista linkeistä alkua pidemmälle. Puhtaasti siksi koska en viitsi tarkistaa niiden todenperäisyyttä perehtymällä itse tutkimuksiin. Olisikohan noin satakunta tutkimuslähdettä mainittu yhteensä ketjun linkeissä?

Jos wallacea ei kiinnosta referoida linkkien sisältöä tarpeekis hyvin niin eipä se mun asia ole sitä pointtia kaivaa kolmannen osapuolen tekstistä joka on referoitu neljänneltä taholta joka taas viittaa viidennen tahon tutkimukseen. Yhden lauseen kysymykseen tulee sadan lauseen vastaus sinnepäin. niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Mitä ihmettä ?

Toi sun kommentti mitä lainaat oli tarkotettu Mikkikselle ja nyt vedät mut tähän mukaan :D

Tää menee jo ihan älyttömäks, mitäköhän linkkiä taas tarkotat ? :D

Ps. Mä olen jo sun jokaisen väitteen kumonnut tähän asti jos et ole huomannut :)

Kenties sä jonain päivänä vielä löydät tuoreen tutkimuksen joka osoittaa virallisen linjaa voittamattomuuden. Älä huoli ei sellaista alan "asiantuntijatkaan" tunnu antavan :)

Mitä ihmettä ?

Toi sun kommentti mitä lainaat oli tarkotettu Mikkikselle ja nyt vedät mut tähän mukaan :D

Tää menee jo ihan älyttömäks, mitäköhän linkkiä taas tarkotat ? :D

Ps. Mä olen jo sun jokaisen väitteen kumonnut tähän asti jos et ole huomannut :)
Tarkoitan teidän molempien keskustelutyyliä.

Sithän voit kaivaa kaikki mun väitteet ja sun vastaukset listana tähän. Minä en ainakaan ole noita sun kumoilemisia täällä liiemmin huomannut. Oiskohan hukkunut niiden linkkien sekaan samalla tavalla kun sun ikiomat argumentit?

E: taitaa sullakin olla ymmärrys lomalla. Hitto että osaat olla idiootti :D mistä olet saanut päähäsi että odottaisin nykyistä suositusta tukevia tutkimuksia? Jos selaat vähän mun postauksia taaksepäin, olen omin sanoin sanonut että odotan vhh:ta tukevia tutkimuksia. Mutta kunnes puolueetonta tietoa aiheesta löytyy, kannattaa pysyä vanhassa ettei vahingossakaan mentäisi ojasta allikkoon.

Luepa ite mitä copy-pastaat. Tuo eka linkki ei kumonnut mitään mitä minä alun perin kirjoitin. Päinvastoin. Tuolta sinun linkistä löytyy mm. ,että Japanilaisten ja Usalaisten total carb on käytännössä sama.
Etsipä jostain lähteestä Okinawalaisten ravintojakauma, joka kumoaa sen, mitä aikaisemmin kirjoitin. Tai laske se nuiden postaamiesi linkkien pohjalta. Ole tälläkertaa hieman täsmällisempi. Uusien linkkien googlaaminen ja lukematta postaaminen ei minua vakuuta.

Suurempi ongelma lienee suositusten noudattamatta jättäminen.. olipa terve tai sairas.
BINGO!

tulihan se sieltä. toinen henkilö tässä ketjussa (sori jos joku jäi huomaamatta) joka mun vihjailujen lisäksi tuli ajatelleeksi myös tätä...

Niimpä, eikä kyllä ole kerinnyt tavoittaa tätä keskivartalo-obeesia kansaamme. ;)

NO LOL! :D

Kun keskivartalolihavuus ei johdu rasvoista :D

Kenties täytyy ottaa toi sun väite tarkempaan tutkintaan...

Toisaalta suositukset on melko pitkään ollu samankaltaiset ja taas DM2 räjähdys on melko tuore ongelma.. Suurempi ongelma lienee suositusten noudattamatta jättäminen.. olipa terve tai sairas.

BINGO!

tulihan se sieltä. toinen henkilö tässä ketjussa (sori jos joku jäi huomaamatta) joka mun vihjailujen lisäksi tuli ajatelleeksi myös tätä...

Mitä kohtaa ette ymmärrä SOKERIKUORMASTA ?

Pistän sadannen kerran tämän tähän (kertokaa mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää)

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/sokerikuorma-kaytannossa-1.html
http://www.ravitsemusjaterveys.fi/sokerikuorma-kaytannossa-2.html
http://www.ravitsemusjaterveys.fi/sokerikuorma-kaytannossa-3.html

Esimerkiksi, 562 grammaa (kuvassa 600 g) Oululaisen jälkiuunileipää vastaa 3,76 litraa (kuvassa 4 l) Coca Colaa.

Koittakaa nyt ymmärtää, että keho EI tee eroa sille tulee noi määrät JÄLKIUUNILEIVÄSTÄ VAI COCA COLASTA, sokerikuormitus on AIVAN SAMA elimistölle.

Itseasiassa sinä päivänä kun ton tajuatte meidän ei tarvitse enään keskustelella siitä, että 50-60% hiilareita on LIIKAA yksinkertaisesti. Sokerikuormitus on yksinkertaisesti liian suuri suurimmalle osalle ihmisiä.

Ei oikeasti ole kovin vaikea asia! :)

Luepa ite mitä copy-pastaat. Tuo eka linkki ei kumonnut mitään mitä minä alun perin kirjoitin. Päinvastoin. Tuolta sinun linkistä löytyy mm. ,että Japanilaisten ja Usalaisten total carb on käytännössä sama.
Etsipä jostain lähteestä Okinawalaisten ravintojakauma, joka kumoaa sen, mitä aikaisemmin kirjoitin. Tai laske se nuiden postaamiesi linkkien pohjalta. Ole tälläkertaa hieman täsmällisempi. Uusien linkkien googlaaminen ja lukematta postaaminen ei minua vakuuta.

Et osaa näköjään hyvin englantia ?

On sula mahdottomuus, että niiden jakauma oli tollanen mitä väität. Älä viitsi naurattaa oikeasti :D

LUE UUDESTAAN,

Rice is the main carbohydrate food in Japan, consumed with every meal. For the poor, it is the chief source of calories. However, the real basis of the Japanese diet is not rice but fish, consumed at more than 154 pounds per person per year1-almost one-half pound per day. This is about the same amount by weight as rice, but in terms of calories, fish provides a greater amount for most of the Japanese.

Japanese Meals

Recipes of All Nations, published in 1935, gives the following menus for typical Japanese meals, although dietary habits of modern Japanese have suffered from western influences since World War II. Today a high percentage of urban Japanese have English-style white bread for breakfast.

Breakfast: Fish broth and vegetable soup with rice; omelet, baked fish, seaweed and pickles

Lunch: Egg or rice soup, fish, chicken, vegetable dish and fruit

Dinner: Broth soup with pieces of meat and vegetables, raw fish with grated horseradish, lobster with lettuce and cucumber salad, hot fish, cold noodles, vegetable soup and rice, fruit.

Joo 90% hiilaria, älä jaksa naurattaa :D Ja jottet pistäis jotain ihan tyhmää perään niin voin kertoa, että vhh sallii jopa 40% hiilarikuormat, ihmiskohtaisesti.

Mielenkiintoinen kohta vielä rasvasta ja sydänsairauksista,

The French Paradox
Foods Eaten per Person per Year (in Pounds)
Japan France US
Cereals 232 188 150
Potatoes & Starches 82 168 69
Sugars 47 75 155
Total Carbohydrates 361 431 374
Meats 84 239 258
Eggs 40 31 34
Fish 157 40 16
Dairy Foods 186 788 576
Total Animal Foods 467 1098 884

High consumption of animal foods compared to the Japanese is said to be the cause of heart disease in America. But the French consume much higher levels of animal foods and have much lower rates of heart disease. Americans consume much higher levels of sugar.

Adopted from A Taste of Japan, 1993

http://www.westonaprice.org/traditional_diets/japan.html

Tietääkseni iso osa diabeetikoista tai muistakaan suomalaisista ei noudata virallista suositusta - yhtään minkään asian suhteen.

Kuules nyt, virallinen linja kyllä ohjaa kaikkea ruokatuotantoa!

Tarjoiltavia annoksia&kaupan tuotteita!

:rolleyes:

Ja ettei itku tule silmään kellekkään niin,

Japanilaiset ovat nykyään lihavampia kuin koskaan aikaisemmin, vaikka terveysviranomaiset yrittävät kannustaa kansaa laihduttamaan ja elämään terveellisesti. Japanin 128 miljoonasta kansalaisesta 23 miljoonaa eli runsas viidennes on ylipainoisia, kertoo arvostettu Lancet-lehti.

Lihavuuden yleistyminen on todennäköisesti seurausta toisen maailmansodan jälkeisestä talouskasvusta ja sitä seuranneesta elämäntapojen muutoksesta. Nykyään etenkin nuoret suosivat entistä useammin rasvaisia pikaruokia perinteisten riisi- ja kalaruokien sijaan. Japanilaiset myös liikkuvat liian vähän, uskovat asiantuntijat.

Vaikka merkittävä osa japanilaisista on ylipainoisia, liikakilot eivät välttämättä näy päälle päin, sillä japanilaisilla ja aasialaisilla yleensäkin ylimääräinen rasva kerääntyy syvemmälle vatsaonteloon eikä ihon alle. Vatsaonteloon kertyvän rasvan terveysriskit ovat kuitenkin erityisen suuret.

Japanin lisäksi lihavuudesta on tullut merkittävä kansanterveydellinen ongelma monissa muissakin Aasian maissa, etenkin Kiinassa ja Intiassa, missä elintason kasvu osalla kansasta on muuttanut elintapoja lihavuutta edistäviksi.

http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=7261953

Virhe, rasvaisia :D

Otetaas vaikka hamppariateria.

Big Mac

Tuotteen koko 221 g/ml
Energiasisältö 495 kcal
Proteiinia 27 g
Hiilihydraatteja 40 g
Rasvaa 25 g
Suolaa 2.3 g
Tyydyttyneitä rasvoja 10 g
Sokeria 8 g
Kuituja 3 g

Ranskalaiset, norm.

Tuotteen koko 114 g/ml
Energiasisältö 340 kcal
Proteiinia 5 g
Hiilihydraatteja 42 g
Rasvaa 17 g
Suolaa 0.4 g
Tyydyttyneitä rasvoja 1 g
Sokeria 1 g
Kuituja 4 g

Coca-Cola 0,5 l

Tuotteen koko 500 g/ml
Energiasisältö 210 kcal
Proteiinia 0.0 g
Hiilihydraatteja 53 g
Rasvaa 0.0 g

http://www.mcdonalds.fi

Siitä vaan miettimään sitten, "miksi pikaruoka lihottaa" :D

rasva 42g & hiilarit 135 :D

Tossahan on peräti hiilari&rasva suhde melkein virallisella tasolla.

60 prosenttia hiilihydraatteja, 25 prosenttia rasvoja ja loput 15 prosenttia proteiineja. Ei muuten heitä paljoa tosta :)

Mitä kohtaa ette ymmärrä SOKERIKUORMASTA ?

Pistän sadannen kerran tämän tähän (kertokaa mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää)

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/sokerikuorma-kaytannossa-2.html
http://www.ravitsemusjaterveys.fi/sokerikuorma-kaytannossa-3.html

Esimerkiksi, 562 grammaa (kuvassa 600 g) Oululaisen jälkiuunileipää vastaa 3,76 litraa (kuvassa 4 l) Coca Colaa.

Koittakaa nyt ymmärtää, että keho EI tee eroa sille tulee noi määrät JÄLKIUUNILEIVÄSTÄ VAI COCA COLASTA, sokerikuormitus on AIVAN SAMA elimistölle.

Itseasiassa sinä päivänä kun ton tajuatte meidän ei tarvitse enään keskustelella siitä, että 50-60% hiilareita on LIIKAA yksinkertaisesti. Sokerikuormitus on yksinkertaisesti liian suuri suurimmalle osalle ihmisiä.
Kuitenkin ottaisin sen huomioon,että normaalisti kukaan ei vetele leipää kuiviltaan poskeen 562g,vaan mukana on aina muutakin(liha,rasva,kasvikset yms.) ?

No et muuten hoksannut, mutta se ei enää kyllä yllätä. Ihan sen ensimmäisen linkin takaa aukeaa tekstejä, joissa kerrotaan eri näkemyksistä. Yleensä sitten syvemmät tiedot on linkitetty eteenpäin, koska ei ole järkevää kasata tuhatta sivua tekstiä suoraan yhden linkin taakse. Aika moni on tämän jo nettiä käyttäessään hoksannut, onneksi.

Ja postissa 257 kyselet, missä oon maininnu Käypä hoito -suosituksista, vaikka oot ihan itse osannut quottaa ne omaan postiis. Hienoa.

Ja sitten ihan yleistietoa. Pohjois-Karjala -tutkimus on maailmalla lytätty aika pahasti. Sama asiantuntija sitten kyhäilee nykysuosituksia, jotka eroavat esim. siitä Harvardin mallista. Jostain kumman syystä luotan Harvardin tutkimukseen enemmän (rahoitus, yo:n arvostus houkuttelee huippututkijoita jne.).
Mitä sä nyt mesoat?

Kuitenkin ottaisin sen huomioon,että normaalisti kukaan ei vetele leipää kuiviltaan poskeen 562g,vaan mukana on aina muutakin(liha,rasva,kasvikset yms.) ?

Kelpaako paremmin sitten tämä ?

Jos verrataan pienempiä annoksia, niin yksi 50 gramman leipäannos (kuudesosa jälkiuunileivästä) vastaa sokerikuormaltaan 0,33 litran (3,3 dl) annosta Coca Colaa.

Jos joku vaan viitsisi lukea linkkejä läpi niin monelta asialta säästyttäisiin

Kelpaako paremmin sitten tämä ?

Jos joku vaan viitsisi lukea linkkejä läpi niin monelta asialta säästyttäisiin

Niin,eikös senkin kanssa myös syödä muutakin ?

Viestin tarkoitus nyt muutenkin oli se,että oikeassa elämässä tuskin kukaan syö pelkiltään leipää,vaan mukana on myös muutakin,joka hidastaa imeytymistä.

Edit: Olen lukenut nuo linkit jo kauan ennen tätä threadia.

No et muuten hoksannut, mutta se ei enää kyllä yllätä. Ihan sen ensimmäisen linkin takaa aukeaa tekstejä, joissa kerrotaan eri näkemyksistä. Yleensä sitten syvemmät tiedot on linkitetty eteenpäin, koska ei ole järkevää kasata tuhatta sivua tekstiä suoraan yhden linkin taakse. Aika moni on tämän jo nettiä käyttäessään hoksannut, onneksi.

Ja postissa 257 kyselet, missä oon maininnu Käypä hoito -suosituksista, vaikka oot ihan itse osannut quottaa ne omaan postiis. Hienoa.

Ja sitten ihan yleistietoa. Pohjois-Karjala -tutkimus on maailmalla lytätty aika pahasti. Sama asiantuntija sitten kyhäilee nykysuosituksia, jotka eroavat esim. siitä Harvardin mallista. Jostain kumman syystä luotan Harvardin tutkimukseen enemmän (rahoitus, yo:n arvostus houkuttelee huippututkijoita jne.).
Mitä sä nyt mesoat?
miksi ei voisi käyttää 5min vaikkapa kaivamalla yhden esimerkin ensin "virallisesta totuudesta" ja pätkän kritiikistä sitä kohtaan?

toistetaas vielä kerran jos olet noin hidas:
mua ei vittuakaan kiinnosta lukea viidennen osapuolen kirjoittamia linkkejä kuudennen osapuolen tutkimustuloksista jos tässä ketjussa keskustelijan panos on tyyliin "joo tsaipa tsaipa tsäkädää www.hallitusonfasistisika.com".

tässä pari esimerkkiä mahtavasta annista keskustelulle:

oot väärässä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Näennäistiede

mesot liikaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tietoteoria

lue täältä lisää
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ontologia

vieläkin btw odottelen tuota listausta...

NO LOL! :D

Et osaa näköjään hyvin englantia ?

On sula mahdottomuus, että niiden jakauma oli tollanen mitä väität. Älä viitsi naurattaa oikeasti :D

LUE UUDESTAAN,

Minä en väitä mitään, ne artikkelit, mitä aiheesta löysin väittivät muuta. Etsi käsiisi tutkimus, missä tämä ravintoainejakauma kumotaan, niin olen tyytyväinen. Se, että sanot asian olevan sula mahdottomuus ei ole validi kommentti.

Joo 90% hiilaria, älä jaksa naurattaa :D Ja jottet pistäis jotain ihan tyhmää perään niin voin kertoa, että vhh sallii jopa 40% hiilarikuormat, ihmiskohtaisesti.

http://www.westonaprice.org/traditional_diets/japan.html

Tuon boldatun kohdan nyt ymmärtää huonommallakin Englannilla. Siinä puhutaan kalasta ja riisistä. Voisiko olla mahdollista, että Japanilaiset syövät muutakin? Kaivapa jostain esiin heidän ravintoainejakaumansa ja jatketaan sitten aiheesta, että onko Okinawalainen ruokavalio VHH:ta vai ei.

En väitä, etteikö VHH olisi toimiva ruokavalio. VHH vaikuttaa toimivalta, ja yksi sen merkittävä etu on, kuten joku yläpuolellakin jo totesi, että sen noudattaminen on helppoa huonommallakin itsekurilla. Väitän, että VHH ei ole ainoa totuus, terveellisen ruokavalion voi kasata monella tavalla. Ja asia on monimutkaisempi, kuin pelkkä hiilareiden,proteiinin ja rasvan suhde.
Huomasitko muuten, että vaikka Japanilaiset kuluttavat hiilihydraattia paljon sokerin osuus on pieni.

Minä en väitä mitään, ne artikkelit, mitä aiheesta löysin väittivät muuta. Etsi käsiisi tutkimus, missä tämä ravintoainejakauma kumotaan, niin olen tyytyväinen. Se, että sanot asian olevan sula mahdottomuus ei ole validi kommentti.

Tuon boldatun kohdan nyt ymmärtää huonommallakin Englannilla. Siinä puhutaan kalasta ja riisistä. Voisiko olla mahdollista, että Japanilaiset syövät muutakin? Kaivapa jostain esiin heidän ravintoainejakaumansa ja jatketaan sitten aiheesta, että onko Okinawalainen ruokavalio VHH:ta vai ei.

En väitä, etteikö VHH olisi toimiva ruokavalio. VHH vaikuttaa toimivalta, ja yksi sen merkittävä etu on, kuten joku yläpuolellakin jo totesi, että sen noudattaminen on helppoa huonommallakin itsekurilla. Väitän, että VHH ei ole ainoa totuus, terveellisen ruokavalion voi kasata monella tavalla. Ja asia on monimutkaisempi, kuin pelkkä hiilareiden,proteiinin ja rasvan suhde.
Huomasitko muuten, että vaikka Japanilaiset kuluttavat hiilihydraattia paljon sokerin osuus on pieni.
Asian ytimeen.

Maailmassa on muitakin muuttujia kuin vain:
a)hiilihydraatti
b)insuliini

Niin,eikös senkin kanssa myös syödä muutakin ?

Viestin tarkoitus nyt muutenkin oli se,että oikeassa elämässä tuskin kukaan syö pelkiltään leipää,vaan mukana on myös muutakin,joka hidastaa imeytymistä.

Edit: Olen lukenut nuo linkit jo kauan ennen tätä threadia.

Juuh, sori purin vähän ärsytystäni tähän topicciin suhun :D

Tottakai muu ravinto hidastaa imeytymistä, ton oli vain tarkoitus havainnoida sitä sokerikuormaa jonka 50-60% hiilarimäärät aiheuttaa lähteestä riippumatta.

vieläkin btw odottelen tuota listausta...

Voit kelata takaspäin ja katsella tutkimuksia uudestaan, ei ole mihinkään hävinneet sieltä edellisiltä sivuilta.

Et ole mulle pistänyt YHTÄÄN linkkiä artikkeleistasi. Olisi mielenkiintoista EDES nähdä ne, että voisi kommentoida :D

Siinä sanottiin vähän muutakin :D

Lue vielä kerran uudestaan, jooko ?

This is about the same amount by weight as rice, but in terms of calories, fish provides a greater amount for most of the Japanese.

Jo se alkuperäinen viesti, jonka pistin osoitti okinawalaisten safkan olevan vhh:ta kuten jo mainitsin.Katsoppa sekin uudestaan, jooko ?

Kerro ihmeessä lisää...

ÖÖ, huomasin ?

Asian ytimeen.

Maailmassa on muitakin muuttujia kuin vain:
a)hiilihydraatti
b)insuliini

Kerro ihmeessä lisää, älä panttaa tietojasi :)

Hiilihydraatit ja riisi kasvattavat diabetesriskiä Kiinassakin

Tuoreessa Archives of Internal Medicine -lehdessä julkaistiin kaksi tutkimusta, joissa käsiteltiin hiilihydraattien ja niiden aiheuttaman sokerikuorman vaikutusta kakkostyypin diabeteksen riskiin.

Ensimmäisessä tutkimuksessa [1] seurattiin 59 000 tummaihoista yhdysvaltalaista naista kahdeksan vuoden ajan. Ravinnon glykeeminen indeksi eli hiilihydraattien imeytymisnopeus oli yhteydessä kasvaneeseen diabetesriskiin. Viljakuidun saanti puolestaan oli yhteydessä pienempään riskiin. Molemmat yhteydet korostuivat normaalipainoisilla naisilla.

Toisessa tutkimuksessa [2] seurattiin 64 227 keski-ikäistä kiinalaisnaista lähes 5 vuoden ajan. Ravinnon hiilihydraattien määrä oli yhteydessä kasvaneeseen diabetesriskiin. Erityisesti riisillä havaittiin vahvempi yhteys: Eniten riisiä syöneellä viidenneksellä oli lähes kaksinkertainen diabetesriski vähiten riisiä syöneisiin verrattuna. Tämä saattaa olla hieman yllättävää, sillä kiinalaiset ovat käyttäneet riisiä pitkään ja heidän luulisi olevan siihen parhaiten sopeutuneita. Myös glykeeminen indeksi ja glykeeminen kuorma (sokerikuorma) olivat yhteydessä kasvaneeseen riskiin.

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/h...i-kasvattavat-diabetesriskia-kiinassakin.html

Correlation between dietary glycemic index and cardiovascular disease risk factors among Japanese women

Conclusion: Calculated dietary GI and GL were positively associated with CVD risk factors among the Japanese women who consumed white rice as a staple food.

http://www.nature.com/ejcn/journal/v58/n11/abs/1601992a.html

Onko täysjyvävilja varmasti tarpeellista?

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/taysjyva/

Ruotsalaistutkimus: Kohonnut verensokeri ja syöpä

Ruotsalaisen Umeån yliopiston tutkimuksessa seurattiin verensokerin yhteyttä syöpiin. Tutkimuksessa oli mukana 33 293 naista ja 31 304 miestä. Naisilla havaittiin kohonneen verensokerin yhteys lisääntyneeseen syöpäriskiin kokonaisuudessaan - lihavuudesta riippumatta - kun taas miehillä vain joihinkin syöpiin. Prospective Study of Hyperglycemia and Cancer Risk

Siispä ainakin naisten kannattaa välttää nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, jotka rasittavat elimistön sokeriaineenvaihduntaa. Vältettäviä elintarvikkeita ovat makeiset, sokeroidut ruoat ja juomat, suuri osa leivistä ja käsitellyt viljatuotteet yleisesti, perunat ja riisi.

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/korkea-verensokeri-syopa.html

Italialaistutkimus: Leipä ja munuaissyöpä

Tuoreessa italialaisessa tutkimuksessa löydettiin yhteys runsaan leivän syönnin ja reilusti kohonneen munuaissyöpäriskin välillä. Eniten leipää syöneellä ryhmällä oli melkein kaksinkertainen riski verrattuna niihin, jotka söivät leipää vähiten. Myös pastan, riisin, maidon ja jogurtin käyttäjillä oli kohonnut riski.

Kasvisten, käsitellyn lihan ja kanan käyttö puolestaan laski munuaissyövän riskiä.

Tutkimus ylitti mm. BBC:n uutiskynnyksen, mutta tiettävästi jokainen valtamedia Suomessa vaikeni tästä. Suomalaisissa ravitsemussuosituksissa neuvotaan käyttämään paljon viljatuotteita.

BBC News - Eating bread ‘raises cancer risk’

Food groups and renal cell carcinoma: A case-control study from Italy
Francesca Bravi, Cristina Bosetti, Lorenza Scotti, Renato Talamini, Maurizio Montella, Valerio Ramazzotti, Eva Negri, Silvia Franceschi, Carlo La Vecchia
International Journal of Cancer 20 Oct 2006 10.1002/ijc.22225

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/tutkimus-leipa-syopa.html

Tässä yksi artikkeli japanista,

http://www.ajcn.org/cgi/reprint/83/5/1161

Possible protective effect of milk, meat and fish for cerebrovascular disease mortality in Japan.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...nel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

njaahas. eipä tässä keskustelussa ole enää järkeä. jos joku asia on eri lailla kuin www.ranenravintojapenanterveys.fi -sivuilla niin samantien laitetaan samat linkit sata kertaa uudelleen ilman sen kummempia lisäkommentteja. et taida oikeasti tietää aiheesta yhtään mitään?

ja btw jos sinä wallace väität, että olet kumonnut kaikki mun väitteet, niin nyt yrität luistaa vaan todistustaakastasi. eli todisteet tähän kaikkien nähtäville koottuna että olet kumonnut kaikki mun väitteet tai sitä ei ole tapahtunut (muualla kuin mielikuvituksessasi)

njaahas. eipä tässä keskustelussa ole enää järkeä. jos joku asia on eri lailla kuin www.ranenravintojapenanterveys.fi -sivuilla niin samantien laitetaan samat linkit sata kertaa uudelleen ilman sen kummempia lisäkommentteja. et taida oikeasti tietää aiheesta yhtään mitään?

Ehkä et vieläkään nää, että toi sivu pistää linkit tutkimuksiin. Se nyt vaan sattuu olemaan sivu, joka kerää aiheesta tietoa.

ja btw jos sinä wallace väität, että olet kumonnut kaikki mun väitteet, niin nyt yrität luistaa vaan todistustaakastasi. eli todisteet tähän kaikkien nähtäville koottuna että olet kumonnut kaikki mun väitteet tai sitä ei ole tapahtunut (muualla kuin mielikuvituksessasi)

Olet esittänyt aina väitteen ja mä olen pistänyt tutkimuksen sitä vastaan-->olet lopettanut aiheesta puhumisen :D

Edellisessäkin viestissä oli tutkimus 5 vuoden ajalta...

Sekä jätät kommentoimatta aina mun kysymyksiä sulle ?

Vastaa tähän vaikka tutkimusten kera tätä,

Diabetestuho uhkaa alkuperäiskansoja

Erityisen uhattuna ovat vanhat alkuperäiskansat, joita ovat lihottaneet historiallisesti arvioituna nopea siirtyminen länsimaiseen ruokavalioon ja ruumiillisen työn väheneminen.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=terveys_uutiset&jutunid=7972

Eli siis miten siirtyminen meidän terveelliseen ruokavalioon voi aiheuttaa tälläistä ? Äläkä väitä, että alkuperäiskansoilla on käytössään vähärasvaisia kevyt tuotteita normaalissa ruokavaliossaan :)

Äläkä lähde siihen ravintoympyrä-juttuun ollenkaan kun sulle on jo rautalangasta väännetty sokerikuorma asia. Ne eivät ole välttämättömiä ihmiselle, esimerkiksi maksa pystyy valmistamaan glukoosia.

PS. Heti kun tuot yhdenkin argumentin sun mielipiteen puolustukseksi niin jatketaan :) Muuten tää yksipuolinen keskustelu loppuu mun osalta sun kanssa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom