- Ikä
- 37
Pian pitäisi hakea AMK-koulutukseen mutta tietäis vaan minne. On tossa lukiossa se huono puoli ettei oikeen pääse näkemään mitään duunia. Amikset varmasti näkevät millasta mikäkin homma on, ainakin nyt oman alansa.
Siksi päätinkin kysyä jos jollain on jotain neuvoja antaa, vaikka jokainen sen tietenkin itse päättää. Olen hakemassa Turkuun, jollekin tekniikan alalle. Enimmäkseen on konetekniikka ollut mielessä, mutta nyt on ruvennut tuo rakennustekniikkakin kiinnostamaan. Onko jollain muuten heittää että mitä eroa on rakennusalan työnjohdon ja rakennustekniikan koulutuksella? Ja joku, joka asioista perillä voisi vähän mutuilla työllistymisestä näissä koulutusohjelmissa. :D Ja jos jollain kokemuksia kone- tai rakennustekniikasta niin mielelläni kuulisin niitä.
Minä nyt en noita raksapuolen koulutusohjelmia opiskele, mutta oma kuva asiasta on seuraava: Työnjohdon homma on pyöriä siellä työmailla, kun taas rakennustekniikan miehet on niitä suunnittelijoita toimistossaan. Työllistymisestä en osaa sanoa, varmasti seuraa hyvin pitkälti taloustilannetta, eli että kuinka paljon rakennetaan jne. Näin käytännössä enemmän tai vähemmän kaikki muutkin tekniikan alat seuraavat taloustilannetta.
Konepuolelta on kokemuksia. Vastailen, jos osaat kysyä jotain.