AMK - opiskelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt jaksa kirjoittaa ylipitkää tarinaa mutta onko tämä mahdollista

Haluan lvi-inssin paperit mutta töitä en lopeta. Koulu sijaitsee 2 tunnin ajomatkan päässä. Olin itse suunnitellut että aloitan avoimilla kursseilla ja haen myöhemmin koulupaikkaa. Kuinka paljon läsnäoloa vaaditaan? Periaatteessa mulla olisi 5 viikkoa käytettävissä joka vuosi eli kesä ja talvilomat. Tietenkin voisin käydä avoimet mutta tuntuu tyhmältä jäättää siihen.
Monimuotoon, niin voi olla vaikka joka perjantai koulua tai joku vastaava systeemi.

Nythän nekin on etää, joten voi vaikka katsoa luennot jälkikäteen ja tehdä yksinään.

Soita kouluun ja kysy. Koulujen välillä isoja eroja joten sieltä tietävät parhaan ratkaisun.

Avainsanoja: monimuoto, polkuopinnot
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Monimuotoon, niin voi olla vaikka joka perjantai koulua tai joku vastaava systeemi.

Nythän nekin on etää, joten voi vaikka katsoa luennot jälkikäteen ja tehdä yksinään.

Soita kouluun ja kysy. Koulujen välillä isoja eroja joten sieltä tietävät parhaan ratkaisun.

Avainsanoja: monimuoto, polkuopinnot
Monimuoto ei ollut vaihtoehtona tässä tapauksessa tai sitten on vaihdettava koulu. Soitin kouluun mutta henkilö joka vastasi ei oikein osannut vastata mun kysymyksiin mutta pitää nyt vielä katsoa miten saisin tämän hoidettua. Luulisin että saan lomat hoidettua mutta varma en ole. No pitää nyt aloittaa avoimessa ja katsoa sitten.
 
Olen jo päättänyt että kyllä amk tutkinto pitää suorittaa se on yksi elämäni päämäärä ja tietenkin sairaanhoitajaksi tähtään tulevaisuudessa. Tässä ehtii lyhennellä vanhoja opintolainoja eikä vielä hoppua hakea opiskelemaan, mutta suunnitelmat on jo valmiina.

Mä haen työkokemusta lähihoitajan työstä vielä mahdollisimman laajalti, hienoa olis päästä duuniin sairaala/terveysasema ympäristöön. Toki kaikki kokemus on eduski monessa asiassa.

Monimuoto myös itselläni tähtäimessä, niin onnistuu työnteko ohessa.
 
yamk-hakuaika alkoi tänään. Kai sitä on johonkin pistettävä hakua niin voi ylpeänä lipitellä olutta sohvalla kun ainakin yritti.
 
yamk-hakuaika alkoi tänään. Kai sitä on johonkin pistettävä hakua niin voi ylpeänä lipitellä olutta sohvalla kun ainakin yritti.

Hain kahteen paikkaan. Toiseen oppilasvalinta hakukirjeen perusteella niin sen voi unohtaa kun en ole mikään ruuneperi. Toiseen todistuksella tai pääsykokeella, mun todistus on ihan kakkaa niin täytyy kai vähän kuikuilla mitä pääsykoe käsittelee.
 
Reilu puoli vuotta takana monimuoto-opiskelua. Tässä tutkinnossa on aika reilusti lähipäiviä ja ne ovat eri kaupungissa missä asun, mutta ne on saanut tähän mennessä hyvin järjesteltyä. Uusi ala kiinnostaa pirusti joten työmäärä kokoaikatyön päälle on tuntunut inhimilliseltä. Vanhasta tutkinnosta sai 95op hyväksilukuja joten tämä ei ole kuin parin vuoden rypistys.
Olen jo suunnitellut hakevani uuden alan YAMK heti kun riittävä työkokemus on kasassa. Mukava kokemus keksiä +40v ikäisenä mitä haluaa tehdä isona!
 
Onko täällä konetekniikkaa opiskelleita tai opiskelevia? Miten ja millaisia hommia on ollut valmistumisen jälkeen? Tai miten opinnot sujuu? Mulla alkoi just 2. vuosi ja ala, sekä sen monet mahdollisuudet kiinnostaa kovasti edelleen. Opiskelijaelämä (haalarimenot) on jäänyt ihan täysin kokematta kun ei kiinnosta sitten yhtään. Tämän seurauksena on tullut tiputtua porukasta vähän sivuun mutta eipä se haittaa, nysään sitten yksin😂.
 
Ja olisi hakuaika käsillä, matoa koukkuun vain taas kerran.

Suoritettu.

Kolmelle linjalle haku. Yhdessä 'pääsykoe' eli luultavasti kysellään kuinka koulutus tukee työtä, yhdessä videohaastattelu ja yhdessä kvartaalin pituinen koeopiskeluaika, jonka tulosten perusteella valitaan sisään.
 
Suoritettu.

Kolmelle linjalle haku. Yhdessä 'pääsykoe' eli luultavasti kysellään kuinka koulutus tukee työtä, yhdessä videohaastattelu ja yhdessä kvartaalin pituinen koeopiskeluaika, jonka tulosten perusteella valitaan sisään.
Mitä järkeä siinä on opiskellaan kvarttaali? Joo se on varmasti paras keino löytää sopivimmat opiskelijat mutta jotenkin tuntuu vähän järjettömältä.


Pääsin putkilinjalle, monimuotoon. Olin odottanut innolla mutta työmäärä on kyllä valtava. Oppilaana olen keskinkertainen. Hyvä muisti mutta matematiikka ja fysiikka eivät ole minua varten. Voi olla että skippaan, riippuu vähän miten pärjään kokeissa.
 
Onko täällä konetekniikkaa opiskelleita tai opiskelevia? Miten ja millaisia hommia on ollut valmistumisen jälkeen? Tai miten opinnot sujuu? Mulla alkoi just 2. vuosi ja ala, sekä sen monet mahdollisuudet kiinnostaa kovasti edelleen. Opiskelijaelämä (haalarimenot) on jäänyt ihan täysin kokematta kun ei kiinnosta sitten yhtään. Tämän seurauksena on tullut tiputtua porukasta vähän sivuun mutta eipä se haittaa, nysään sitten yksin😂.

Valmistuin 21 helmi- vai maaliskuussa. Vajaa vuosi meni siitä, että työllistyin alan hommiin. Työnjohtaja, suunnittelija, insinööri, päällikkö. On sitten olleet tehtävänimikkeet sen jälkeen ensimmäisestä viimeiseen. Kyllähän alalla paljon erilaisia työmahdollisuuksia riittää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom