Olen hakemassa tamk:iin ja kun olen perehtynyt hakuun, niin eihän sisälle niinvain mennä lukiokoulutuksella tämän tilaston mukaan http://www.tamk.fi/cms/hakumm.nsf/lupgraphics/2010%20Nuoret%20Hakijatilasto%20nettiin.pdf/$file/2010%20Nuoret%20Hakijatilasto%20nettiin.pdf , pyrkimässä olen siis kone- ja tekniikan alalle. Vai onko tuossa jotain mitä en ymmärrä? Ylioppilaista hakenut 584 ja 84 päässyt. Itse olen lukenut pitkän fysiikan ja matikan, molemmissa 7 keskiarvo. Laskeskelin noita pisteitä, jos 58 tarvitaan, niin kyllä tikoille menee. Tällä foorumilla on vain saanut käsityksen, että pitkällä matikalla ja fysiikalla voi vain marssia tekniikan puolelle. Kyllähän tuonne joka (tekniikan)alalle paljon pisteitä tarvitaan, lukuunottamatta jotain paperi-, tekstiili- ja kemiantekniikkaa. Ennen valintakoetta laskeskelin saavani 27 pistettä. Ja pääsykokeet ovat helpot, mutta ei sieltä ilman virheitä selviä. Otetaanko jotain porukkaa pelkän pääsykokeen perusteella vai onko kaikki pääsykoe + työkokemukset sun muut?