AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä oppikirjaa suosittelisitte taustalukemiseksi perus tilastomatikan kursseille?
Tähän asti taistellut perus funktiolaskimella, nyt voisi hankkia graafisen. Kuinka matikan tenteissä AMKissa on sallittuja graafiset?
Kokemuksia esim tästä?

http://www.laskimet.net/naytatuote.php?tuoteid=57

TI:n laskimia kokeillut ja en oikein pitänyt.

Tuota laskinta käyttävät paljon amk:ssa ja ovat sallittuja matikan kokeissa myös... tosin vanhemmillakin graafisilla pärjää ihan hyvin...

Jassoo, tänään sitten alkoi meikän taival Metropolian talotekniikassa. Paljon vähän turhanpäiväistä hassuttelua luvassa tällä ensimmäisellä viikolla, mutta eiköhän tuo ala jossain vaiheessa rullaamaan. Eipä ainakaan naiset ole hyppimässä silmille tuolla, itse näin vain muutaman naisopiskelijan...

Tänään menin kouluun vasta, maanantaina jo alkoi. Luulin, että varsinkin tässä ekan parin vuoden aikana ois törkeesti perusaineita, fysiikkaa, matikkaa, enkkua jne, mut kun näin ton syksyn lukkarin, niin ainoastaan maanantaisin pari h englantia. Muuten 3d mallinnusta, ohjelmoinnin perusteita jne. Opiskelulinjana siis Mediatekniikka, kouluna JAMK. Milloin niitä perusaineita sitten tulee ja kuinka paljon?

Mitä oppikirjaa suosittelisitte taustalukemiseksi perus tilastomatikan kursseille?
Tähän asti taistellut perus funktiolaskimella, nyt voisi hankkia graafisen. Kuinka matikan tenteissä AMKissa on sallittuja graafiset?
Kokemuksia esim tästä?

http://www.laskimet.net/naytatuote.php?tuoteid=57

TI:n laskimia kokeillut ja en oikein pitänyt.

No tulipa nyt sitten ostettua tuo tänään. Ihan sinänsä pätevältä vaikuttaa, tosin hieman epäillyttää tuo rakenteellinen laatu. Näyttää jokseenkin halvalta vehkeeltä, kuitenkin hintaa 150 euroa.

Tänään menin kouluun vasta, maanantaina jo alkoi. Luulin, että varsinkin tässä ekan parin vuoden aikana ois törkeesti perusaineita, fysiikkaa, matikkaa, enkkua jne, mut kun näin ton syksyn lukkarin, niin ainoastaan maanantaisin pari h englantia. Muuten 3d mallinnusta, ohjelmoinnin perusteita jne. Opiskelulinjana siis Mediatekniikka, kouluna JAMK. Milloin niitä perusaineita sitten tulee ja kuinka paljon?

https://webas.intra.jypoly.fi/pls/a...csuunt=99999&cvuosi=0S&caste=N&cark=2010-2011 opintojen laajuus rakenne ja eteneminen

Tuli juuri ilmoitus, että minut on hyväksytty lukemaan ylempää ammattikorkeakoulututkintoa.

Ensimmäinen päivä takana ja homma vaikuttaa aika leikkimiseltä. Luen siis korjausrakentamista ja ainakin lukujärjestys vaikuttaa ihan samalta mitä me luimme rakennusmestarina. Toivottavasti me menemme asioihin syvemmälle tai sitten yamk on ajan hukkaa.

millanenkoha pääsykoe on sosiaali-, terveys- ja liikunta-alalla? Esihoitajaks tuli ajatus hakea nyt syksyn haussa eikä oikee mistää löydy aiempia kokeita =o

Mites AMK:ssa opinnäytetyön aiheen valinta yms tapahtuu (tekniikan ala)? Eikös se tehdä yhteistyössä koulun/jonkun firman kanssa?
Miten tää koko homma tapahtuu, ilmoittaako eri firmat aina koululle että ne haluais opiskelijan tutkivan jotain juttua tjsp? Pitääkö opinnäytetyön aiheen olla aina joku "uus juttu"?

Joo oon ihan vitun kujalla, vaikka opintoja onki takana jo jonki verran:D

Ensimmäinen päivä takana ja homma vaikuttaa aika leikkimiseltä.

Asiaa pari päivää miettineenä perun puheeni. Näyttää vain siltä, että tässä laitetaan päättötyölle enemmän painoarvoa kuin itse luokassa istumiselle. Tuohan on oikeastaan ihan järkevää, kun itse tietoa etsimällä ja analysoimalla taitaa oppia paremmin kuin kaivamalla vain nenää luokassa.

Asiaa pari päivää miettineenä perun puheeni. Näyttää vain siltä, että tässä laitetaan päättötyölle enemmän painoarvoa kuin itse luokassa istumiselle. Tuohan on oikeastaan ihan järkevää, kun itse tietoa etsimällä ja analysoimalla taitaa oppia paremmin kuin kaivamalla vain nenää luokassa.

Millainen kokonaisuus tuo Yamk on? Opinnäytetyö on vissii 30op ja paljos sitten kursseja pitää käydä?

Mites AMK:ssa opinnäytetyön aiheen valinta yms tapahtuu (tekniikan ala)? Eikös se tehdä yhteistyössä koulun/jonkun firman kanssa?
Miten tää koko homma tapahtuu, ilmoittaako eri firmat aina koululle että ne haluais opiskelijan tutkivan jotain juttua tjsp? Pitääkö opinnäytetyön aiheen olla aina joku "uus juttu"?
Monet tekevät opinnäytetyönsä harjoitteluyrityksellensä/kesätyöpaikallensa. En ole ikinä nähnyt ainakaan oman koulun intrassa mitään ilmoitusta "haluamme jonkun tekevän opinnäytetyön aiheesta x" eli pikkuisen oma-aloitteinen täytyy olla. Opinnäytetöitä löytyy Theseus-tietokannasta, sieltä voit hakea inspiraatiota millaisista aiheista on tehty. Tuonne se omasikin sitten jonain päivänä päätyy muiden ihmeteltäväksi :)

Onkos tekniikan puolella mahdollista tehdä lopputyö täysin teoreettisena? Epäilen, mutta joillain muilla aloilla ihan mahdollista.

Millainen kokonaisuus tuo Yamk on? Opinnäytetyö on vissii 30op ja paljos sitten kursseja pitää käydä?

Toinen 30 pojoa. Eli minun opiskeluaikani on 27.8.10-31.7.11. Tähän mahtuu itse opiskelu ja sitten on varattu toinen vuosi kokonaan päättötyöhön. Päättätyön pitää sitten täyttää kaikki standardit akateemisesta lopputyöstä eli inssityön copy&paste ja vähän sanahelinää ei enää toimi.

Tuohon ylempään kysymykseen inssityöstä niin minä ainakin keksin itse aiheen, jonka hyväksytytin koulussa ja sanoin sitten eräälle urakoitsijalle, että te ostatte tämän tai itkette ja ostatte.

Onkos tekniikan puolella mahdollista tehdä lopputyö täysin teoreettisena? Epäilen, mutta joillain muilla aloilla ihan mahdollista.

On mahdollista tehdä täysin teoreettisena. Arvosanan 5 saaminen edellyttää jotain omia mittauksia/tutkimuksia, mutta mikäli tyytyy muihin arvosanoihin niin ongelmaa ei ole.

Nyt on sitten istuttu ja tentitty yamk fysiikka. Joidenkin koulukavereiden mielestä se oli huomattavasti tavallista insinöörifysiikkaa vaikeampi ja joidenkin mielestä samaa tasoa. Kai tämä riippuu siitä, että onko pohjalla insinöörin tutkinto pitsinnypläyksestä vai talotekniikasta.
Opettaja sanoi pitäneensä meille ihan saman tentin kuin mitä hän on pitänyt TKK:lla mutta toisaalta rakennusfysiikka on kai sitä lähes samaa lämmön/ilman/kosteuden/yms. rakenteisiin kohdistuvan vaikutuksen laskemista tasolla kuin tasolla.

Mistä löytyisi vuoden 2010 hakijamäärät AMK? varsinkin tuon aikuiskoulutus haku määrät kiinnostaa.

Hain kevään yhteishaussa TAMK:iin, Turun AMK:iin ja metropoliaan lukemaan rakennustekniikkaa. Pääsin kaikkiin helposti, ja tuo TAMK oli ykkösvaihtoehtona, ja sen otin myös vastaan.Tein syksyn töitä ja nyt olisi vuoden alussa tarkoitus aloittaa opinnot ja tuo Turun AMK on alkanut kiinnostaa Tamperetta enemmän, joten onko mahdollista että pystyisin vielä "vaihtamaan" sinne? Ajattelin soittaa heti huomenna asiasta kyseisille kouluille. Pelkään kyllä, ettei taida onnistua.

^ Eipä taida onnistua tuollainen vaihto mutta kun oot koulun kirjoilla niin voit hakea siirto-opiskelijaksi toiseen ammattikorkeakouluun jos tutkintolinja on sama. Eri kouluilla on taas erilaiset vaatimukset siirto-opiskelijoille esim. väh. 1 vuosi opintoja takana tai tietty määrä opintopisteitä suoritettuna. Nimim. 2 x siirtynyt.

7 "päivää" enää jäljellä, aika törkeen nopeesti mennyt tää syksy. Nyt tammikuussa sit inttiin ja opiskelut jatkuu, kun sieltä pääsee pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom