Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan ylä-aste matikkaahan se on. Ja meilläkin taitaa ne fiksuimmat tyypit tulla amiksen puolelta. Sitä en tosin tiedä että mistä ne on tietonsa keränneet :D on ne luokat vajaimmatkin kyllä losin amiksesta.
Johtuu siitä että amiksesta ne skarpeimmat hakee sinne AMK:hon ja lukiolaisista taas ne säkit hakee AMK:hon ja skarpit kaverit yliopiston puolelle.
Miten AMK:n inssilinjalla voi pärjätä L:n tason lyhyen matikan opiskelija, jolla kemiaa (arvosanalla 8) ja fysiikka (arvosanalla 5-6) 4 kurssia takana? Lukiosta on n. M:n paperit. Tarkoitus olis saada hyvät paperit ja ehkä hakea niillä tekuun joskus
Itse olen hakemassa tänä keväänä tamkkiin lukemaan automaatiotekniikkaa, tosin aloitan aikasintaan vuoden päästä...
Olen päivät töissä/reissu töissä niin mietin että onko tosta pelkästä aineistosta hyvin apua?kun työ ajoittuu välillä illoille myös.. :D
Ammattikoulu suoritettu ennestää...Ja matikka taitaa pahiten tökkiä, ehkä kemia/fysiikka myös :D :ASD
Mahtaakohan näille ammattikoulun suorittaneille muuten olla jotain kiintiöpaikkoja koulutusohjelmiin, on nimittäin tullut törmättyä sellaisinkiin kavereihin, jotka eivät varmasti ole sitä ~70 pongoa haussa saaneet.
Kohta on taas haun aika ja ajattelin itse hakea tamk talotekniikan puolelle. Mutta siinä on vaan yksi ongelma eli ne pääsykokeet mä oon niin paska matikassa että onko jotakin kirjaa mitä kannattais lukee että sais hyvät pisteet..???? viime vuonna en päässy sinne sain vain vaivaiset 27 pistettä ja 52 oli alin pistemäärä millä olisi voinu päästä.
Itse olen hakemassa tänä keväänä tamkkiin lukemaan automaatiotekniikkaa, tosin aloitan aikasintaan vuoden päästä...
Olen päivät töissä/reissu töissä niin mietin että onko tosta pelkästä aineistosta hyvin apua?kun työ ajoittuu välillä illoille myös.. :D
Ammattikoulu suoritettu ennestää...Ja matikka taitaa pahiten tökkiä, ehkä kemia/fysiikka myös :D :ASD
Oisko kellää hajua onko Oulussa mitään ammattikoulua, joka valmistaisi turvallisuusalalle?
Ymmärsinkö tekstistäsi oikein, että meinaat tehdä kokopäivätyötä ja opiskella samaan aikaan? Ei tule onnistumaan kyllä tamkissa opiskelu tuolla tavalla varsinkaan amispohjalla. Itse kävin kyllä myös amiksen jälkeen automaatiopuolen amk:ssa, mutta paljon huonompitasoisessa koulussa ja siltikin lähiopetusta sai vähänkin haastavemmilla kursseilla kuunnella ihan tosissaan. Puhumattakaan harjoituksista ja labroista. Turhaa on myöskin kuvitella sitä, että amiksen opeilla pärjäisi kovinkaan paljon peruskursseja pitemmälle. On ehkä juuri ja juuri mahdollista kitkuttaa koulu läpi joten kuten samalla työtä tehden läpi, mutta todistus kyllä näyttää binäärikoodilta sen jälkeen. Ei se amk nyt sentään niiiin helppo ole ;)
Jees, meillä ainakin yksitellen tippuivat amikset pois jo ekan vuoden aikana, nekin joilla motivaatio kohdillaan ja keskittyivät ainoastaan koulussa käyntiin, eli en todellakaan suosittele kokopäivätyötä koulun oheen. Mahtaakohan näille ammattikoulun suorittaneille muuten olla jotain kiintiöpaikkoja koulutusohjelmiin, on nimittäin tullut törmättyä sellaisinkiin kavereihin, jotka eivät varmasti ole sitä ~70 pongoa haussa saaneet.