AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Joo mä pääsin konetekniikan puolelle. Miten toi DI muuten oon jotai huhuja kuullu et pari ensimmäistä vuotta se opiskelu olis kaikilla linjoilla samanlaista? SIis sama Matiikka, fyssa jne. En tarkalleen tiedä viel et mihin haluaisin erikoistua. mut konetekniikan puolelle hyväksyttiin (rakennustekniikka kiinnosti pääasiassa) Fysiikassa en ollu lukiossa vahva (6-7), mutta pitkä ma oli taas päälle 8 ka. Pärjääkö noilla?

jännittää vaan niin paljon vaan jättää kaikki taakseen ja siirtyä itärajanaapurimme suuntaan kauas kauas Turusta :/.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo mä pääsin konetekniikan puolelle. Miten toi DI muuten oon jotai huhuja kuullu et pari ensimmäistä vuotta se opiskelu olis kaikilla linjoilla samanlaista? SIis sama Matiikka, fyssa jne.
Tfm käydään laajaa matikkaa ja fysiikkaa. Muualla perusmatikoita ja fysiikoita.

Eipä ole kyllä DI:n ja AMK-insinöörin parissa ekassa vuodessakaan mitään samantasoista.
Ilmeisesti Dave111 puhui erilaisista DI koulutusohjelmista.

Joo mä pääsin konetekniikan puolelle. Miten toi DI muuten oon jotai huhuja kuullu et pari ensimmäistä vuotta se opiskelu olis kaikilla linjoilla samanlaista? SIis sama Matiikka, fyssa jne. En tarkalleen tiedä viel et mihin haluaisin erikoistua. mut konetekniikan puolelle hyväksyttiin (rakennustekniikka kiinnosti pääasiassa) Fysiikassa en ollu lukiossa vahva (6-7), mutta pitkä ma oli taas päälle 8 ka. Pärjääkö noilla?

jännittää vaan niin paljon vaan jättää kaikki taakseen ja siirtyä itärajanaapurimme suuntaan kauas kauas Turusta :/.
Jos amk-tutkinnolla pääset sisään niin sun ei tarvi käydä noita yleiskursseja (kielet etc. skeida) juuri ollenkaan. Käyt vaan ammattiaineet and that´s it. Jos alusta käyt perinteisellä tavalla niin sitten on varmaan juuri niin kuin sanoit.

Onko mahdollista pitää esim. viikon loma keskellä opiskeluja normaalilomien ulkopuolella? Pitääkö näitä jotenkin erikseen hakea, vai onko ok olla viikko pois touhuista ilman että kursseja hylätään?

Onko mahdollista pitää esim. viikon loma keskellä opiskeluja normaalilomien ulkopuolella? Pitääkö näitä jotenkin erikseen hakea, vai onko ok olla viikko pois touhuista ilman että kursseja hylätään?
Eihän korkeakouluissa mikään paikallaolopakko ole. Oo niin paljon poissa kuin haluat, kunhan suoritat kurssin läpäisyyn vaadittavat harjoitukset ja tentit.

Aloitan opiskelun terveydenhoitajana, mutta en kuitenkaan ole vielä täysin varma onko tämä lopullinen koulutukseni. Siksi kysyisinkin, että voinko vaihtaa koulutuslinjaa amk:n sisällä täysin eri vaihtoehtoon, sanotaan nyt vaikka insinööri koulutukseen?

Aloitan opiskelun terveydenhoitajana, mutta en kuitenkaan ole vielä täysin varma onko tämä lopullinen koulutukseni. Siksi kysyisinkin, että voinko vaihtaa koulutuslinjaa amk:n sisällä täysin eri vaihtoehtoon, sanotaan nyt vaikka insinööri koulutukseen?

Et?

Jos tekee mieli vaihtaa alaa, nii sitten pääsykokeisiin.

JonnaOo:lle vielä: Olen itse ymmärtänyt että koulutuslinjaa on mahdollisuus vaihtaa sisältäpäin keräämällä opintopisteitä, tai anomalla siirtoa. Tämä käy niissä tapauksissa jossa koulutuslinjat ovat lähellä toisiaan, mutta sinun tapauksessasi joudut varmaan käymään sen AMK yhteishakupääsykokeen.

Riippuu täysin alasta, hyvinvointipuolen inssiäkö tarkoitat? Mutta ainakin omalta luokalta (tietotekniikka), muutama kaveri hyppäsi raksalle ja yksi autopuolelle. Ei tarvinnut valintakokeita tehdä ja valinnaisiin sai hyväksi luettua noita tietotekniikan kursseja. Niin ja yhteiset perusopinnot tietysti myös hyväksi luettiin.

Jos terveydenhoitajasta vaihtaa insinööriksi, niin silloin joutuu melko varmasti käymään uuden haun kautta, koska onhan insseillä nyt aivan erilaiset pääsykokeet ja pisteytykset kuin hoitsuilla.

Insinöörialoilla linjan vaihtaminen (vaikkapa tuotantotaloudesta tietotekniikkaan) ei taas välttämättä vaadi kuin siirtohakemuksen täyttämisen. Tosin jos pyrkii vaihtamaan johonkin todella suosittuun linjaan saatetaan esittää myös vaatimuksia suoritetuista kurssiarvosanoista tai laittaa suorittamaan pääsykoe.

Ainakin raksa/kone/materiaalitekniikka jne porukoilla tuntuu olevan samoja tai vain hieman eriäviä kursseja parina ekana vuotena paljon, perusmatikkaa, fysiikkaa, lujuuslaskentaa jne.

Onko mahdollista vaihtaa amk:sta toiseen ilman pääsykokeita? Esim. Jos on hyväksytty opiskelemaan rakennustekniikkaa Kotkaan ja haluaisi vaihtaa vaikkapas Lappeenrantaan.

koulun vaihto

Onko mahdollista vaihtaa amk:sta toiseen ilman pääsykokeita? Esim. Jos on hyväksytty opiskelemaan rakennustekniikkaa Kotkaan ja haluaisi vaihtaa vaikkapas Lappeenrantaan.

Toki on mahdollista. Mutta olen ymmärtänyt, että vähintään yksi lukuvuosi pitää eka siinä koulussa suorittaa, mihin sinut on hyväksytty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom